Ahojte takze uz 6 mesiacov pracujem ako au-pair v zahranici a nakolko tato funkcia je bez zmluvy tak som dobrovolne nezamestnana a musim si platiti povinne poistenie co je 56 eur cca mesacne sama.. doteraz mi to zily netrhalo ale momentalne rozmyslam nad
Kedze nemas zmluvu, tak jedina moznost ako sa vyhnut plateniu poistenia na SK je zrusit na mestskom urade trvaly pobyt na SK a dat im fiktivnu krajinu a mesto mimo europy (nekontroluju to, ale priprav sa na otazku "a co tam?"). Vratit OP a v poistovni zrusit poistenie na zaklade uvedenych skutocnosti. To ci sa mozes poistit v zahranici ak tam nemas trvaly pobyt neviem, ale z europskou kartickou by ti malo platit aj slovenske poistenie. Tak ci onak tu je zakon ktory riesi zanik zdravotneho poistenia:
Zakon o zdravotnom poisteni 580/2004 Z. z.
§ 5 Zánik verejného zdravotného poistenia
(2) U fyzickej osoby, ktorá má trvalý pobyt3) na území Slovenskej republiky, verejné zdravotné poistenie zaniká deň pred dňom, keď nastali skutočnosti uvedené v § 3 ods. 2 písm. a) až d), ***alebo dňom zániku trvalého pobytu na území Slovenskej republiky.***
Ehm pokiaľ viem ak nahlásiš v zdravotnej poisťovni ze si v zahraničí a tam pracuješ nemusíß platiť preto nechápem prečo chceš platiť? Aj kamarát skončil výšku a odišiel do anglicka na pár mesiacov nahlásil to a keď sa vrátil tak musel nahlásiť že je tu. A tuším pracovnou zmluvou to musí byť podloženè.
Dobre v tom prípade sa dá dohodnúť s radom práce neviem prečo sa tam neinformuješ Poznám viacero ľudí čo miesto toho aby chodili na úrad práce posielajú len mailovo to že sa uchádzajú o zamestnanie. Dokonca len to in stačí, že pošle mailom link z profesie na pozíciu ktorá je v jeho obore. Preto neviem načo by trebalo chodiť na SK. A na druhej strane by ma zaujímalo prečo bez zmluvy? či sa vôbec oplatí
@rocafella "Poznám viacero ľudí čo miesto toho aby chodili na úrad práce posielajú len mailovo to že sa uchádzajú o zamestnanie."