Ahojte, pracujem ako farmaceut v zahraničí - Nemecko, vôbec netuším ako dlho tu plánujem ostať. Ak by ste mali príležitosť pracovať v odbore, ktorý ste študovali, ako dlho by ste ostali v zahraničí? (Pokračovanie v komente)
Ide o to, že ma skôr zaujíma názor. Veľa ľudí ide do zahraničia (zo Svk) a už sa nevráti, ale niečo ma ťahá späť... Je jasné, že som tu skôr kvôli zlepšeniu jazyku ako peniazom, opúšťačky zatiaľ nemám, keďže sa učím vkuse na dajaké skúšky, ale zrejme aj tie po čase prídu. Ako dlho by ste vedeli žiť v zahranicí, a rsp. ak ano, ako dlho by ste chceli žiť v zahranicí?Jasne ze ide o dobru skusenost, ale za názor dakujem.
uz som vonku celkom dost dlho, budem v zahranici, kym budem vladat a ked uz nebudem, tak ostanem v zahranici dochodkovat... nic ma netaha znova ist byvat na Slovensko... par krat do roka idem len na navstevu, vacsinou tak v marci alebo v aprili, v juli alebo auguste idem na SK len kvoli horám a to je asi tak všetko...
Ja som šiel vonku na 2-3 roky pôvodne, už sme tu 3 a o cca polroka plánujem návrat. Rozhodnutie bolo zjednodušene tym, že finálne usadenie sa sme vždy plánovali na SVK a tie 2-3 roky sa zdali na zbieranie skúseností tak akurát. Ale nerobím vo svojom odbore, hoci na druhej strane už len bežný život tu úzko súvisí s mojím odborom, čiže navratom domov sa tiez ukratim o rozvoj ďalšieho rastu (pravdaže to neznamená, že na SVK sa nebudem môcť zdokonaľovať)
ja by som nevedel žiť ani pracovať v zahraničí, raz som skúšal študovať v Anglicku, po mesiaci ma to nebavilo a týždeň som vydržal robiť v Rakúsku hold každý nie je na to zahraničie a môžu mi platiť aj trojnásobok, doma je doma
na mňa často príde pocit, že mi je ľúto, že som sa vrátila, ale potom si spomeniem, že za tú podradnú prácu čo by som tam robila, sa mi to ani neoplatí..len škoda, že Slovensko mi nedáva takmer žiadnu motiváciu tu dlhodobo zostať, takže neviem čo bude