dávam zádrapčivú tému: kúpa srdcovky Porsche Carrera 911 3.0 SC 1983 alebo kúpa z rozumu funglovka predvádzačka do 12 000 eur ... u mňa je to jasné aj napriek servisu, 2,5x vyššej spotrebe a poisteniam
@caramelbiscuit ja to mám presne opačne auto je pre mńa ako druhý domov a neviem si predstaviť keby to auto nebolo vysnívaná vec potrebujem si k tomu vybudovať citový vzťah ja by som sa rozhodol pre Porsche - kôli tomu že už na cene podľa svojho technického stavu bude len stúpať, je osobité nápadité a zvyšuje ego
@caramelbiscuit bohužiaľ chcel by som byť rozhodnutý no momentálne mám ešte mnoho rozrobených plánov a ani môj dôvtip ich nestačí dotovať ani tučné peňaženky filantropov
Tak neviem čo je väčšia a lepšia predvadzacka - síce staré ale zato veľmi kvalitné Porsche ktoré nemá hocikto a za ktorým sa obzrie na ulici každý alebo tuctove (vačšinou poriadne ojazdené napr. BMW radu 3 ktoré vidno na každom rohu)...určite by som si zvolil Porsche len pozor, v starších modeloch cítiť vnútri vozidla benzín a nedá sa to len tak prekryť takze ak to oželieť voľba je jasná
@majo nie toto bola nová verzia 911-ky, táto SC ktorá sa začala vyrábať v 78´ do 1983 a toto je jedna z tých posledných čo boli vyrobené preto ma tak hodne zaujala pretože sa vyrábala dosť krátko a tých kusov je málo - ve´d toto že na auto by som naškrabal ale na ostatné veci by som umrel opretý o žobrácku palicu, keďže ešte 15 - 20 tisíc by to pýtalo aby to bol pekný kúsok
@wayne ono porsche je môj sen už dávno kedysi som si prezeral 550 spydera na ktorom jazdil James Dean dookola, nevedel soms a na to auto vynadívať + takisto ke´d bolo v móde beverly hills 90210 tak Dylan McKay sa tam preháńal na 356-ke ale na to by ste sa mi ani všetci dokopy neposkladali keby som vás aj každý deň ťahal za rukáv po klačiačky
pri materiálnych veciach ktoré ťa dokážu dlhodobo ovplyvniť je dôležité myslieť rozumom ... ľudia prečo si vytvárať emocionálny vzťah s neživým predmetom? emócie sa majú zdielať a vymienať s ľudmi a živými tvormi nie s neživými
je pekné ak sa ti niečo páči,ale je smiešne odmietnuť efektívnosť len kvoli nepraktickému pocitu sympatie
ale viem pochopiť autičkárov počúvaj svoje srdce hh myslené v tej nahlbšej podstate hh čiže počuvaj rozum (srdce nemyslí)
@melancholik toto veľa ľudí nevie na mne pochopiť napr. miesto toho aby som si kúpil telefón tak ke´d idem volať tam musím ísť do auta pretože telefón nemám, len ten čo je zabudovaný v aute ... dokonca ani televízor nemám - ten tiež sledujem v aute čiže aj preto doposiaľ veľa času trávim v autea mám k nemu citový vzťah lebo mi poskytne ešte aj vychladený drink a masáž síce ma stojí uživiť ho možno viac ako niekoho hypotéka na bývanie a ďaľšia moja chyba je že to čo mám teraz by som ani za boha nedokázal predať jedine ak dokúpiť ďaľšie auto
@husky však samozrejme že som sa chcel pochváliť ide leto a ak sa mi bude dariť na západe v mojom remesle tak by som bol hlupák aby som si niečo nedoprial pre radosť ... niektorí ľudia vyfajčia dve krabičky marlboriek denne a to je za rok toľko peňazí alebo prepijú prezabávajú prenakupujú čo sa im páči, ja som zasa taký že môžem bývať aj v trojizbovej krabici ale nech mám pred ňou auto ako sa patríalebo iný príklad ... pre auto by som postavil garáž a ja by som býval v stane ... no vzolil som si za nápovedu publikom ale ani to sa jednohlasne nezhodlo najsmutnejšie na tom je že chcem cestovať a to zasa len predĺži čas kedy budem tento sen schopný splniť si
@husky cestujem a hrám + posedávam a ke´d posedávam tak tvorím a samozrejme zaujímam sa o rôzne iné veci ako investície a burzu ale robiť ako človek čo si štiká vo firme kartu a maká stereotypne - to ja nie som na takéto vymoženosti :happy:
@v3nty to mi je jasné ja mám ešte jedno auto svoje a ešte jedno rodinné čo využívam čiže toto keby sa mi podarí by iste bolo pre radosť, mám len takú úchylku v autách, keby mám štedrejších sponzorov robil by som to vo väčšom napr. zatiaľ som počítal len s tým že by reg. daň vychádzala okolo 1000 eur - musím sa poinformovať ako by sa aspoň to dalo obíjsť či nie je pre veterány nejaká zľava pretože NR SR a štátnu kasu dotovať nemienim :ehm:
@nabuchodonozzor presne ako hovoríš, ide vlastne o to, že som sa k tomu dostal náhodou v jednej debate s čechom, ktorý sa im už dlhú dobu venuje a rozprával mi o týchto modeloch a veľmi ma oslovilo, že 2,7 a SC v českej rep. je možné prihlásiť ako veterán a ušetriť na povinnom ručení a už od 1976 začali mať pozinkovanú karosériu, tie predtým mali protikoróznu ochranu katastrofálnu a ešte jedna vec na nich je katastrofálna a to cena to by som musel hrať na city ako holywoodsky herec aby som sa k tomu dopracoval, síce táto 1983-ka už jazdí na 98 oktán, trošku ma štve že prevodovky G50 dávali až v 1986-tom, čiže to nie je až taká veľká sláva, ale zasa doposiaľ sú ceny prijatelné a takpovediac, to že kúrenie a klíma sú tam dosť na prd ma pri víkendovke a aute na reparovanie až tak neserú, no mrzí ma skôr tá vec že napr. 964 má oveľa vyšší výkon a perfektný podvozok, a aj to kúrenie a klímu na lepšej úrovni, ale zasa má menší kufor a nevojde sa tam ani golfový bag, trpí viac poruchami elektroniky a z toho idem pri každom aute zošedivieť, čiže tu by som sa nemodlil večer pred spaním, že mi niečo začne štrajkovať, a čo sa týka nových 911-tiek tie ma sklamali na celej čiare, viem že za tú cenu by som mohol mať 996-tku ale už to nie je to čo to kedysi bývalo, nehovorím, rád som ke´d mám možnosť sa v tom previesť, ale je to pretechnizované a pre mňa je krása v jednoduchosti
@soreljulien tak staré Porsche má určite viac charizmy ako nové a to aj vďaka svojim nedostatkom, nehovoriac o tom že dizajn je originálnejší. Za novou 911 sa dnes sotva niekto obzrie. Ak zoženieš zachovalý kus a budeš sa o to pekne starať (ideálne ak nájdeš niekoho kto sa špecializuje na servis jungtimerov), tak sú to aj dobre uložené peniaze.
Pri novom aute ide samozrejme cena dolu, lebo je to tuctovka. Ak máš na to, kúp si auto pre radosť, žijeme len raz.
@nabuchodonozzor mńa veľmi lákajú zrazy a podobné záležitosti, už som okolo toho toľko snoril, dohodol som sa aj s jedným pánom čo ich reštauruje že mu budem chodiť pomáať aby som sa okolo toho čo to naučil a aby som si vedel čo najviac urobiť sám, kedysi som žral tie rôzne TV programy o autách napr. wheeler dealers a podobne, podľa toho aké nové auto, keby si koncom 80´rokov kúpil F40-tku a doslova ju zabalzamoval stavím sa že by si na nej tučný balík zarobil, to auto nemôžem kupovať z posledných peňazí ale už som preň rozhodnutý, teraz mám dosť výdavky s mojim terajším autom na tých našich cestách azdím ako slimák ale aj tak airmatic dostáva zabrať, lebo vidíš jamu vyhneš sa a vletíš do druhej jeden známy si zohnal audi S8 model D2, ktorá bola aj vo filme ronin a povedal, že to auto je ešte nákladnejšie ako moje, spočiatku som tomu nechcel veriť ako je to možné ale ke´d som videl len spotrebu oleja tak som ďakoval bohu fíha tak ten mercedes je trieda a chcel by si kupé predpokladám veľmi sa mi páči ke´d ľudia chcú splniť si svoj sen a že robia všetko pre to ... mne sa z mercedesov páčil mamut a motýl ale krásna bola aj C111 ak si videl film únos áut, tak ju iste poznáš alebo 300SL Gullwing na ktorý si dali aj patent aby ho nik nekopíroval a samozrejme najúžasnejší je mercedes maharaja :-S ten by som chcel v živote aspoň vidieť
@soreljulien áno najlepšie je ak tomu sám rozumieš a vieš čo to spraviť aj doma v garáži.
S8 alebo S-classa, prípadne 7er je kategória áut, ktorá po kúpe velmi rýchlo stráca hodnotu. Dá sa síce relatívne lacno kúpiť v bazári, ale čo zostáva na rovnakej úrovni ako u nového auta sú prevádzkové náklady a cena (autorizovaného) servisu a tomu sa nevyhneš. Sú to moc komplikované a pretechnizované autá na to aby si ich opravil sám bez diagnostiky a pod.
Tak F40 alebo 300SL Gullwing sú iná cenová kategória. To vždy boli a budú exkluzívne autá. A takých uchovávetelov hodnoty je pomerne dosť, od Mercedesu napr 600 Pullman alebo 500K - umelecké dielo na kolesách.
V súčasnosti sa tiež vyrábajú autá ktorých hodnota neklesá, len väčšinou sú to cenovo nedostupné kúsky... a aj keď už na to niekto má peniaze stále je problém sa k nim dostať. Napr ultimátny Aston Martin One-77. Z minulého 10ročia si velmi slušne drží hodnotu aj Ford GT (imho jedno z najlepších áut aké kedy američania vyrobili). No a z tých "lacnejších" je to BMW 1M (síce sa mi nepáči ale ako investícia dobré).
560 SEC je samozrejme kupé limuzína ma nejak neláka ...páči sa mi, že MB v súčasnosti obnovil pojem S-class coupe, je to predslaen niečo viac ako CL.
Ale ajtak moja srdcovka sú Jaguare ...v súčasnosti majú neskutočne krásne autá, to sa s dobou X-type a S-type nedá porovnať. Jaguar urobil v posledných rokoch velký krok vpred a nielen dizajnom ale aj technikou a kvalitou. F-type Coupe R
@nabuchodonozzor v podstate som pri tom odmalička vyrastal takže to nie je pre mňa až také tabu, na margo toho spraviť sám v garáži, je to síce možné, ale napr. na S-ko by som potreboval dielňu ako West Coast Customs, kdežto na Porsche by stačila aj jedna väčšia garáž no niečo mi o tom hovor, niekto plače že má mesačné náklady aj s pohonnými hmotami 100 eur a ja len na benzín dám 270 eur a to keby som všade chodil tak by som asi musel uvažovať nad LPG ale je to skvelé ke´d si sadneš do auta kde ti všetko vyhovuje a nemáš nijaký dôvod ho meniť a hlavne ke´d presadneš do nižšej triedy zrazu si uvedomuješ, že to na čo si bol zvyknutý je zrazu passé, napr. niektorí ľudia si myslia, že koža je úplná hlúposť, že sa na tom v lete človek potí a v zime mu je chladno a to nemám väčšej zlosti ke´d niekto povie že vyhrievanie sedadiel môže ohroziť potenciu a podobné bludy a je to takmer vždy od ľudí čo k tomu ani nepáchli za ten čas čo stopujem tak som sedel takmer vo všetkom viac krát sa mi podarilo aj šoférovať napr. S63 AMG testovačku čo mali v nitre ke´d prišiel model W222 - to je jediné auto ktorému nevyčítam tú modernosť v tom by som sa vedel terigať aj na kamčatku hlavne ak by malo vzadu riaditeľské kreslo ako v tej ... myslím si že mercedes teraz zabral po rovienke a konečne sa dá S-ko nazvať mini maybach pretože 62-ka mala väčší razvor a nemusel si posúvať prednú sedačku ako v longu... to sa mi jediné na tom nepáči pretože v tom je spolujazdec vpredu obmedzený ale inak musím povedať že som doslova fetišista na sedačky a pohodlie ... a čo bol motýl tak ten na tom bol hoodne dobre od mamuta ale zasa W221 to až taký boom nebol od motýla samozrejme lepšie boli prepracované bočné vedienia a dofukovanie do zákrut ale napr. masáž bolo doslova to isté ... kdežto v novom S-ku je to úplne iná trieda ... to človek musí vyskúšať ... a o podvozku ani nehovorím to je krok neskutočný dopredu a spotreba je nižšia na tom amg ako na mojej 500-ke čo je skoro raz tak výkonnejšie auto a pritom len 9 rokov mladšie .... ešte budem v správe pokračovať
@soreljulien koža je fajn, úprimne si neviem predstaviť luxusné auto bez kože a dreva. A keď si raz zvykneš na určitý (vyšší) štandard pohodlia, výkonu a pod. tak ostatné sa ti môže priam protiviť Najhoršie sú na tom asi malé metské autá - plastové krabičky ...na druhú stranu sú lacné a lahko zaparkovatelné.
Ako sa hovorí: lepšie plakať v limuzíne ako v MHDčke
Tak hej, keď skončil Maybach musel MB tú medzeru nejak dohnať, preto W222 a preto aj S coupe, ale tak to má byť.
@nabuchodonozzor ale taký aston martin cygnet je veľmi zaujímavé autíčko pre ženy je premyslené do detailu a nie tuctovka ako smart ... videl som ho síce len pár krát, zaujímavé je že SUV renomovaných športových značiek po nástupe porsche cayenne úplne zažiarili neviem či je to dobré a či nie ale taký paksvil ako je X6 to sa mi nepáči ... myslím že to nesplnilo očakávania... tučím jožko majský mal maybach na slovensku ako prvý, nikdy som popravde maybach nevidel ale viem len toľko že teraz nové S-ko poskytuje takmer rovnakú hlavovú opierku ako mal maybach ... hrozne mi je pri pomyslení na downsizing, predstav si že za chvíľku budeš mať SUV s 1.0L motorom a 4 turbami a tým, že po 100 000 km resp. po konci zárukysa to rozsype ako domček z kariet a hlavne vw group si uvedomil že už má také renomé že ľudia aj tak budú kupovať paksvil a to čo dokazujú s TSI je živým príkladom ja som za preplňované benziňáky a šťaviť niečo ako wankel je podľa mńa p1čovinka o auto má grády ale musíš dávať enormné spektrum otáčok, napr. E38 750i pri bežnej jazde bublala sťažka 1500 otáčok tak som sa ani nečudoval že to vydržalo státisíce kilometrov aj ke´d na tom človek jazdil ako prasa takisto aj ostané autá, ktoré boli robené poctivo ... a toto 3500-4000 nerozumiem tomu, že to ľudia nevidia v tom ten háčik
Velkoobjemová V8 atmosféra - malý litrový výkon a pritom dostatočný celkový výkon - najspolahlivejšia koncepcia.
Bohužial dnes väčšina automobiliek ide opačnou cestou lebo im ide o to aby mali obrat. Kúp si nové auto, a za 3-5 rokov ho predaj a kúp ďalšie nové, ak ho budeš mať dlhšie tak sa plánovane pokazí a z toho zase vyťaží servis. Velký tlak, velká záťaž, presne nadimenzované komponenty aby to "ruplo" v ten správny čas (ideálne krátko od skončenia záruky). Ekonomika sa musí točiť to áno, ale takýmto tempom to táto planéta dlho nevydrží. Imho je ekologickejšie jedno auto čo jazdí v pohode 20, 30 prípadne viac rokov aj keď má vyššiu spotrebu ako preudo-ekoautá s normou euro 15, ktoré treba zrecyklovať každých pár rokov. Lenže to nikoho nezaujíma, EÚ trápi len CO2 a nezmyselne tlačí automobilky do downsizingu a pod. Krásne je to vidieť u Rolls-Royce - zákazníci sa jasne vyjadrili že nechcú elektromobil, ale RR ajtak bude asi bude vyrábať hybrid.
Inak elektromobily sú fajn (napr Tesla Model S), ale pokial sa tá elektrina bude vyrábať v tepelných elektrárňach je to zabité.
@nabuchodonozzor raz neviem pochopiť čo na tom ľudia vidia, ke´d to nákupom podporujú a potom nadávajú ako ich to auto ruinuje a aj tak si kúpia to isté v inom kabáte zas, ja som urobil len jednu jedinú chybu pri kúpe auta, že som si jedno a to isté nekúpil na diely a mal by som vybavené, síce je to jednorázovo veľká položka, ale časom to človek ocení, napr. len sedačky z ke´d vidím koľko stoja a to používané z havarovaného vraku mám z toho olympijske kruhy pod očami, aspoň pri tých starších a servisne náročnejších autách vidím naschodnejšiu variantu v tomto ... raz som videl krásny drevo/koža volant na S-ko ale tá cena katastrofa, tak som ho oželel, aj to ma trošku desí u nových áut, že človek keď chce aby sa v tom aute cítil dobre musí preinvestovať ďaľšie a ďaľšie peniaze, inak to pôsobí veľmi ošemetne, tak napr. mne jediné čo v aute chýba je trošku lepší audio systém, tým myslím reproduktory akosi vtedy až tak moc na to nedbali, kdežto teraz, je to iná liga, ten Burnmester, ktorý sa dáva do nového modelu, bol napr. aj v Bugatti Veyron alebo Porsche, kdežto to moje, Bose sa skôr len tak tvári že vie hrať kvalitne, neviem... vzhľadom na to že je auto perfektne odhlučnené tak by si zaslúžilo mať lepšie audio ale ke´d som sa trošku informoval do tohto je to zbytočná investícia chlapík sa len zasmial a povedal to by ste sa nedoplatili myslel som si že by pasovalo niečo z novších modelov ale opak je pravdou harman/kardon vo W221 je omnoho prepracovanejší ale to je asi jediná vec ktorú môžem vytknúť ... čo trošku zanedbali... čo sa týka spotreby niekedy ma trápila ale len za to že som jazdil agresívnejšie ale teraz jazdím piánko a viac ľudí prekvapilo, že to auto dokáže jazdiť aj za 8,5L ke´d plachtí čo je podľa mňa úžasné ale raz som videl v jednej relácii test Audi A8 4.2 TDi a na nádrž urobili 1400 kilometrov čo je veľmi slušný výkon, mne sa na nádrž podarilo zatiaľ niečo vyše 1070 kmuž viac krát som sa pokúšal hlavne na trase NR - BA - NR v aero tuneli dať nejaký ten rekord, ale bezvýsledne nikdy to nešlo pod 8,5L kombinovane tam aj naspäť samozrejme a vyskúšal som mnoho trikov na tú spotrebu ale neviem s tým pohnúť keď si klakne je tam nejaká zanedbateľná úspora možno deci maximálne dva - skôr som bol prekvapený ke´d v lete ide naplno klíma a chladnička a všetky tie srandy tak je spotreba len o 0,5L vyššia, neviem ako je to možné, pretože tieto veci v ostatných autách ke´d som skúšal boli enormne zaťažené a prejavovalo sa to väčšími rozdielmi, no s čím mám veľmi dobrú skúsenosť je odľahčenie auta haraburdami ktoré sa v ňom povalujú a zatvorením okien a taktiež mierne vyšším nahustením pneu, ale len tak for fun, ke´d už mám opicu, musím mať aj na banány, čo som si všimol mnoho ľudí tempomat má a nevyužíva ho a je mi to záhadou že prečo, hlavne na diaľnici, je to skvelá oddychovka ... samozrejme závidím ľuďom ktorí majú LPG a trošku aj ľutujem že ho nemám, mesačne by som usporil celkom slušnú sumu a stále mi to vŕta v hlave, pretože do porsche by to bol hriech ale na druhú stranu všetko má svoje pre aj proti aj tak najradšej cestujem cestopom a to sa nezmení ale ak máš nejaké rady čo sa týka ekonomickej jazdy sem s tým :-S
@soreljulien tak pri 5l objeme a skoro dvoch tonách je 8,5/100 super. Ako jazdiť úsporne? tak na nete je o tom plno článkov, ale z vlastnej skúsenosti viem, že najlepšie je predvídať, využívať zotrvačnosť, zbytočne nebrzdiť a ešte raz predvídať.
Pri vyššom výkone motora klíma a pod nieje taká záťaž, preto sa to prejaví ovela menej ako napr pri trojvalci, tam by si možno ten úbytok výkonu pocítil.
@imoceans keby si zvažoval rezešovu L7, tak za to by som ťa oznával teda,sedel som v nej raz keď bola v bazári, no bolo to žúžo, ale cena je tak 5násobná oproti ostatným 750iL ale zasa taká individual v veľkou navi a s lámanými komfortsitze, ktoré majú ešte aj elektrickú opierku na stehnách, také niečo keby vidím tak to idem bez ostychu kradnúť
@imoceans ten drevený volant si pamätám že bol ešte aj vyhrievaný mm bola to pecka ale to je skôr taký zberateľský kus nové to stálo cca toľko ako dnes Maybach landaulet
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
39 komentov
kazdopadne keby som na to mal a nekupoval by som to z poslednych penazi, tak klasiku urcite, pre mna je to velka srdcovecka
je pekné ak sa ti niečo páči,ale je smiešne odmietnuť efektívnosť len kvoli nepraktickému pocitu sympatie
ale viem pochopiť autičkárov počúvaj svoje srdce hh myslené v tej nahlbšej podstate hh čiže počuvaj rozum (srdce nemyslí)
Nemám na porsche.
Normálne auto v pohode...
Ak chces nieco naozaj aj do dažda a nebat sa oto tak tá predvádzačka
Pri novom aute ide samozrejme cena dolu, lebo je to tuctovka. Ak máš na to, kúp si auto pre radosť, žijeme len raz.
Môj sen (zatial) je Mercedes 560 SEC.
S8 alebo S-classa, prípadne 7er je kategória áut, ktorá po kúpe velmi rýchlo stráca hodnotu. Dá sa síce relatívne lacno kúpiť v bazári, ale čo zostáva na rovnakej úrovni ako u nového auta sú prevádzkové náklady a cena (autorizovaného) servisu a tomu sa nevyhneš. Sú to moc komplikované a pretechnizované autá na to aby si ich opravil sám bez diagnostiky a pod.
Tak F40 alebo 300SL Gullwing sú iná cenová kategória. To vždy boli a budú exkluzívne autá. A takých uchovávetelov hodnoty je pomerne dosť, od Mercedesu napr 600 Pullman alebo 500K - umelecké dielo na kolesách.
V súčasnosti sa tiež vyrábajú autá ktorých hodnota neklesá, len väčšinou sú to cenovo nedostupné kúsky... a aj keď už na to niekto má peniaze stále je problém sa k nim dostať. Napr ultimátny Aston Martin One-77. Z minulého 10ročia si velmi slušne drží hodnotu aj Ford GT (imho jedno z najlepších áut aké kedy američania vyrobili). No a z tých "lacnejších" je to BMW 1M (síce sa mi nepáči ale ako investícia dobré).
560 SEC je samozrejme kupé limuzína ma nejak neláka ...páči sa mi, že MB v súčasnosti obnovil pojem S-class coupe, je to predslaen niečo viac ako CL.
Ale ajtak moja srdcovka sú Jaguare ...v súčasnosti majú neskutočne krásne autá, to sa s dobou X-type a S-type nedá porovnať. Jaguar urobil v posledných rokoch velký krok vpred a nielen dizajnom ale aj technikou a kvalitou. F-type Coupe R
Ako sa hovorí: lepšie plakať v limuzíne ako v MHDčke
Tak hej, keď skončil Maybach musel MB tú medzeru nejak dohnať, preto W222 a preto aj S coupe, ale tak to má byť.
Bohužial dnes väčšina automobiliek ide opačnou cestou lebo im ide o to aby mali obrat. Kúp si nové auto, a za 3-5 rokov ho predaj a kúp ďalšie nové, ak ho budeš mať dlhšie tak sa plánovane pokazí a z toho zase vyťaží servis. Velký tlak, velká záťaž, presne nadimenzované komponenty aby to "ruplo" v ten správny čas (ideálne krátko od skončenia záruky). Ekonomika sa musí točiť to áno, ale takýmto tempom to táto planéta dlho nevydrží. Imho je ekologickejšie jedno auto čo jazdí v pohode 20, 30 prípadne viac rokov aj keď má vyššiu spotrebu ako preudo-ekoautá s normou euro 15, ktoré treba zrecyklovať každých pár rokov. Lenže to nikoho nezaujíma, EÚ trápi len CO2 a nezmyselne tlačí automobilky do downsizingu a pod. Krásne je to vidieť u Rolls-Royce - zákazníci sa jasne vyjadrili že nechcú elektromobil, ale RR ajtak bude asi bude vyrábať hybrid.
Inak elektromobily sú fajn (napr Tesla Model S), ale pokial sa tá elektrina bude vyrábať v tepelných elektrárňach je to zabité.
Pri vyššom výkone motora klíma a pod nieje taká záťaž, preto sa to prejaví ovela menej ako napr pri trojvalci, tam by si možno ten úbytok výkonu pocítil.
No jo , poznam veru a tichi zavidim ze si mal moznost si do nej sadnut