Rozdiel medzi štúdiom marketingovej komunikácie a marketingu ako samotného
Mám záujem o štúdium na VŠ so zameraním na reklamu a marketing. Ale slovenčina a jazyky ma veľmi nebavia. Na marketingovej komunikácii ide skôr o marketing médií, teda je to niečo ako štúdium masmediálky? Alebo ako je to?
Markentingová komunikácia, ktorá je hlavným študijným odborom novej katedry, spája zložku vizuálnu, verbálnu a sčasti hudobnú. Pre jej etablovanie sú však potrebné aj ďalšie disciplíny: psychológia, sociológia, ekonomika a právo. Katedra postupne vytvára priaznivé podmienky na zabezpečenie vzdelávania v týchto oblastiach. Študijný odbor aktuálne reaguje na zmeny v spoločenskom živote ľudí, v ktorých sa uplatňujú nové formy komunikácie a spôsoby ovplyvňovania správania a formovania verejnej mienky v komerčnej i nekomerčnej sfére. Štúdium je profilované multidisciplinárne a absolvent bude vybavený repertoárom teoretických poznatkov z filozofie, psychológie, sociológie, ekonómie, marketingu, práva, slovesnej a umeleckej tvorby so zameraním na médiá. Centrom edukačných postupov sú teoretické poznatky z oblasti sociálnej a masmediálnej komunikácie, propagácie, reklamy, ich tvorba a manažment. Dôraz sa kladie na vytváranie praktických kompetencií, ktoré absolventovi umožnia aktívne a tvorivo vstupovať do sociálnych a masmediálnych systémov, vytvárať propagačné i reklamné prostriedky na vysokej profesionálnej úrovni. Štúdium poskytne kvalitnú metodologickú prípravu v intenciách pôsobenia absolventov v sociálnom a masmediálnom výskume (napr.: pri výskume verejnej mienky...).
Uplatnenie absolventa je v sieti sociálnych a masmediálnych organizácií, reklamných a propagačných agentúr, v ich marketingu, ako aj v tvorivej tímovej aktivite, pri vytváraní public relations, v propagácii a reklame, tvorbe image firiem, inštitúcií a sociálnych skupín, ako aj vo výskume.
profil absolventa
Absolvent študijného odboru je schopný vykonávať podľa dosiahnutého stupňa profesiu:
- Výkonný a tvorivý pracovník v oblasti marketingovej komunikácie (napr. account assistant, resp. executive, copywriter, media planner) - l. stupeň.
Ovláda základnú problematiku marketingovej komunikácie, svoje poznatky aplikuje v praxi, samostatne rieši problémy v jednotlivých oblastiach marketingovej kampane, resp. pracuje na obsahovej a formálnej stránke propagačných prostriedkov.
- Riadiaci a tvorivý pracovník marketingovej komunikácie (napr. managing director, creative director, copywriter seniour, media director) - 2. stupeň.
Analyzuje, nachádza riešenie a vytvára koncepciu prípravy a realizácie kampane marketingovej komunikácie.
je to v podstate veľmi podobné. SJ by si mala ovládať z toho hľadiska, že sú tam aj predmety ako štylizácia textu. Ale zo všetkého najdôležitejšie je byť originálny a tvorivý.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
4 komenty
Markentingová komunikácia, ktorá je hlavným študijným odborom novej katedry, spája zložku vizuálnu, verbálnu a sčasti hudobnú. Pre jej etablovanie sú však potrebné aj ďalšie disciplíny: psychológia, sociológia, ekonomika a právo. Katedra postupne vytvára priaznivé podmienky na zabezpečenie vzdelávania v týchto oblastiach. Študijný odbor aktuálne reaguje na zmeny v spoločenskom živote ľudí, v ktorých sa uplatňujú nové formy komunikácie a spôsoby ovplyvňovania správania a formovania verejnej mienky v komerčnej i nekomerčnej sfére. Štúdium je profilované multidisciplinárne a absolvent bude vybavený repertoárom teoretických poznatkov z filozofie, psychológie, sociológie, ekonómie, marketingu, práva, slovesnej a umeleckej tvorby so zameraním na médiá. Centrom edukačných postupov sú teoretické poznatky z oblasti sociálnej a masmediálnej komunikácie, propagácie, reklamy, ich tvorba a manažment. Dôraz sa kladie na vytváranie praktických kompetencií, ktoré absolventovi umožnia aktívne a tvorivo vstupovať do sociálnych a masmediálnych systémov, vytvárať propagačné i reklamné prostriedky na vysokej profesionálnej úrovni. Štúdium poskytne kvalitnú metodologickú prípravu v intenciách pôsobenia absolventov v sociálnom a masmediálnom výskume (napr.: pri výskume verejnej mienky...).
Uplatnenie absolventa je v sieti sociálnych a masmediálnych organizácií, reklamných a propagačných agentúr, v ich marketingu, ako aj v tvorivej tímovej aktivite, pri vytváraní public relations, v propagácii a reklame, tvorbe image firiem, inštitúcií a sociálnych skupín, ako aj vo výskume.
profil absolventa
Absolvent študijného odboru je schopný vykonávať podľa dosiahnutého stupňa profesiu:
- Výkonný a tvorivý pracovník v oblasti marketingovej komunikácie (napr. account assistant, resp. executive, copywriter, media planner) - l. stupeň.
Ovláda základnú problematiku marketingovej komunikácie, svoje poznatky aplikuje v praxi, samostatne rieši problémy v jednotlivých oblastiach marketingovej kampane, resp. pracuje na obsahovej a formálnej stránke propagačných prostriedkov.
- Riadiaci a tvorivý pracovník marketingovej komunikácie (napr. managing director, creative director, copywriter seniour, media director) - 2. stupeň.
Analyzuje, nachádza riešenie a vytvára koncepciu prípravy a realizácie kampane marketingovej komunikácie.
napr. mohol by si sa uplatnit ako sales manager (obchodny manazer)
je to v podstate veľmi podobné. SJ by si mala ovládať z toho hľadiska, že sú tam aj predmety ako štylizácia textu. Ale zo všetkého najdôležitejšie je byť originálny a tvorivý.