Myslím, že každému je jasné, že naše školstvo je v katastrofálnom stave. A myslím, že sa to len nalievaním peňazí do školstva nezlepší, pretože financovanie systému, ktorý nefunguje nemôže priniesť žiadne ovocie.
nakoľko študujem pedagogiku, môžem ti povedať, že najprv by sa mali zmeniť študenti, lebo kým sa tí nezmenia, nemôže sa zmeniť ani školstvo. museli by nadobudnúť trochu viac zodpovednosti, lebo tou ľahostajnosťou to ďaleko nedotiahnu. každý asi videl zábery, keď si žiaci dovoľovali na učiteľov. aký majú rešpekt? žiadny. a to je ten najväčší problém.
a ďalšia vec, ako modernizácia školstva, je tiež dôležitá. žiaci sa učia z učebníc ešte z rokov 1960 a pod. odvtedy sa už všeličo zmenilo.
a najhoršie je asi to, že každý rok sa niečo mení, vo všetkom je zmätok a kým si človek na niečo zvykne, tak už je tu ďalšia zmena.
a je tu ešte viac vecí, ktoré by bolo treba zmeniť, ale to by sa museli zmeniť ľudia, ktorí to majú na starosti. tak len toľko som chcela.
@1 ucitelia by sa mali naucit vediet si ziskat respekt a zaujat ziakov, vediet ukazat aj preco je to ucivo zaujimave, nielen ze to potrebuju na zvladnutie nejakej etapy skusok typu maturita. to je ale problem, lebo na pedagogickej im nikto nevysvetli ako na to.
chyba byva v takychto @1 pripadoch na oboch stranach po vacsine.. na zakladnej skole a na ucnovkach chapem, ale inde by to mala byt rarita.. na strednej ide o to, ako vas ucitela zaujme a jeho priatelsky pristup, vediet kedy povolit a kedy pohrozit.. ale mladych ucitelov prilis nie je.. zvlast nie kazdy je mentalne sposobily ucit..
a to stymi knihami prehanas, ze 1960... na ZS a gymply sme mali mozno tak pol na pol knihy z osemdesiatych rokov a porevolucne. A aj tak co sa tak zmenilo a ze by trebalo "updatovat" ucebnice a ktore? strata penazi...
- testovať znalosti vlastného odboru a schopnosti (vyjadrovanie, výklad, prístup..) učiteľov a vzdelávať ich nové generácie v úplne odlišnom duchu (snažím sa nenapísať: prepustiť 30% súčasných pedagógov)
- nechať tvoriť školské reformy ľudí, ktorí školu videli aj inde, než na obrázku
- odpútať sa od ideálu školy ako miesta, kde sa sedí na riti a civí do steny, zamerať sa na vzdelanie, výchovu, vedenie a poskytovanie možností namiesto nezmyselnej drezúry (pedagóga je prepytujem kokot po tom, či vôbec a akou farbou si píšem poznámky, a koľkocentimetrový okraj mám narysovaný)
- zjednodušiť administratívu
- zrušiť malotriedky a školy s pätnástimi ľuďmi vrátane školníka, sústrediť financie, personál a vybavenie do veľkých, kvalitných škôl
- zaviesť epistemológiu a filozofiu vedy ako SŠ predmet, aj mladším žiakom prehovárať do duše o tom, načo by mohlo byť vzdelanie dobré
@mortycia blbosť ak vás toto učia na pedagogike tak to už vidím že aj naša generácia povedie školstvo do sračiek.
Hlavne VŠ sú fakt že v sračkách. Nič od nás nechcú. Systém sa prispôsobuje tým čo o vedomosti nestoja a my ktorí vieme čo chceme sa zhodneme že to čo je dôležité sa neučíme miesto toho sa učíme nepotrebné všeobecné zbytočné predmety pre tzv nadhľad ktorý nám je na hovno lebo nič nechceme. Nadhľad získavam vo voľnom čase na VŠ sa chcem učiť nové veci a chcem vidieť záujem učiteľov o to aby sme boli nadpriemerný. Už vidím čo budem vedieť po skončení BC štúdia nepotrebný všeobecný nadhľad, kvantum teórie ktorú som zabudol a pri pohľade na realitu mi padne sánka a skonštatujem že som zabil čas. Trochu tvrdá kritika výnimky sa nájdu ale v globále to je tak.
nedocenení učitelia, nad ktorými má už skoro žiak vyššie slovo. Nedostatok učebnic a ak sú, tak o ničom aj tak sa z nich neučí. Hlúpe usporiadanie učebných osnov (príklad literatúra)
A čo ma najviac štve je povinná angličtina to už čo z hlupáka vymyslel? Dobre nehc je povinný cudzí jazyk pre mňa za mňa aj od školy, ale preboha prečo angličtina? Ja si môžem ísť pískať, chcela som ísť študovať prekladateľ tlmočník nemeckého jazyk, ale kvôli ich slávnej angličtine, z ktorej musím ísť maturovať na vyššej úrovni nemôžem.
@mortycia ja súhlasim a to ani nepotrebujem pozerať správy lebo videa na youtube ako sa žiaci správajú k učiteľom. Vidím to na vlastné oči. A zbudla si podotknúť, že by sa každý učiteľ mal zamslieť nad tým prečo dávam žiakom zlé známky, veď to predsa nie je ich chyba ak sa nenaučia (irónia)
V pondelok ma poslal jeden prijebaný psychopatický telocvikár za RIADITEľOM kvôli tomu, že keď som necvičila na telesnej, nesedela som celú hodinu v šatni, ale išla som si o pár metrov od šatne prefotiť poznámky.............
samozrejme, že keď som jeho vreskot najprv ignorovala, začal po mne zjapať cez celú chodbu tak, že vyšlo pár učiteľov pozrieť sa čo sa deje....
nakoniec nám zamkol šatňu, takže keby nebolo upratovačky ani by som sa nedostala ku veciam... to už je čistý kokotizmus čo sa na tej škole deje.. ale najviac ma aj tak zabil riaditeľ keď mi povedal že necvičiaci by mali robiť zatiaľ projekty o športe a učiť sa pravidlá športov. ako ďakujem pekne, mám za týždeň cez 8 veľkých testov a ešte aby som sa na telesnú učila tak to je fakt nonsens!!!
@adheleide ty si povieš že za všetko môže arogantný žiak, ale vysvetli mi načo robí učiteľa človek, ktorý má labilné nervy alebo nedokáže svoj názor prejaviť inak než zjapaním? poviem ti úprimne- vo väčšine prípadov sú učitelia len zakomplexovaní primitívi, ktorý neznesú predstavu toho, že im pred očami vyrastajú úspešní ľudia, zatiaľ čo ich už nič lepšie nečaká a musia hniť s mizerným platom v tejto mizernej krajine.
Koľkokrát sa mne stalo že som sa SLUšNE rozprávala s učiteľkou a ona na mňa začala zjapať jak posledná primitívna piča len kvôli tomu, že som nesúhlasila s jej názorom. ďalšia učiteľka mi vybavila neospravedlnenú hodinu preto, že som prvýkrát meškala 5 minút na jej hodinu angličtiny a povedala len "hello, sorry Im late"
Alebo keĎ si všimneš príspevok vyššie, dajaký kokot na mňa bude zjapať za to že si idem prefotiť poznámky? keď už si všetci učitelia vyžadujú slušnú komunikáciu, to isté by sa malo očakávať aj od nich (chodím na údajne elitné gymnázium poštovú... áno, "elitné" )
@klaudiqaaa tak akože prepáč, že naši profesori takí nie sú ... ďalšia vec ako ty tu môžeš nadávať aj učiteľ je len človek a si nemysli, že jeho život je gombička a aj napriek svojim problémom musí prísť do školy a učiť sa zatiaľ čo žiak ma písomku tak sa na to vy... a ide pozaškolu... Len toľko k tomu, ďalej nepokračujem, nemám chuť sa s tebou hádať.
Ale aby si nepovedala, uznávam že nie každý učiteľ je schopný byť učiteľom (poznám zo ZŠ, ale na SŠ máme úžasných). Ale prečo sa ty k nemu správaš tak isto debilne ako on k tebe? (nemyslím to teraz konkrétne na teba alebo na túto situáciu, veď mu dokážem že som lepšia a že mám viac inteligencie a nebudem sa kvôli psychopatovi správať tiež ako blb, hm? )
suhlasim s @narazuvzdornaa , ja by som len dodal ešte niečo k možno menej známej stránke školstva (ktorá sa netýka vzdelávania, ale je nesmierne dolezita pre vzdelavanie) a to asi styri veci co ma znepokojuju(a to si nevymyslam):
1)školy sa pred necelymi desiatimi rokmi z pravneho a ekonomickeho hladiska osamostatnili. Čiže sa vytvoril priestor na tunelovanie. Teraz to vyzerá asi tak, že sa spojila napr. základná škola s materskou, riaditelstvo je na zakladnej skole. Riaditel si pri pivku potrasie ruky s kamaratom, pokupuje sluzobne notebooky a podivny software. A vzniká situácia, kde 55 ročné učiteľky v materskej škole a aj na tej základnej, ktoré v živote nesedeli za počítačom majú služobné notebooky a nevedia čo s nimi. Kamarát sa nabalil a všetko je v poriadku, na počítače sadá prach, pričom na gymnáziu ani učitelia informatiky nevedia, čo je to mať služobný počítač a myslím, že by sa im skôr zišiel (pri príprave testov, opravovaní zadaní a podobne).. riešením by bolo podla mna zaviest nejakú EFEKTÍVNU účtovnú kontrolu niekým zvonka.
2) Vykurovanie na školách. Používajú sa zastaralé kotle s účinnosťou menej ako 80% (nové majú účinnosť okolo 96%), izolácie teplovodných potrubí sú zastaralé, prevlhnuté, prehnité, neúčinné (návratnosť nových izolácií je necelý rok). Teraz sa školy postupne rušia, bloky budov sa odpájajú od kúrenia, čiže sa znižuje výkon kotlov, lenže so znížením výkonu sa zníži účinnosť z dôvodu rovnakých strát, ale malého výkonu (ked sa to dá do pomeru), ďalej po odpojení budov vystupujú prebytožné obehové čerpadlá (z dovodu poklesu odporu vykurovacieho systemu), ktoré len ďalej hrdzavejú .Často je zlé vyregulovanie vykurovacej sústavy. kotly na ohrev TUV su dimenzovane aj na prevadzku spŕch a aj tak sa (skoro) nikto po telesnej nesprchuje, ale uznavam, ze z hygienickeho hladiska to tam treba ale to sa da vyriesit rychlovyvijacmi, ktorych celkove naklady su nizsie jak na bojlery, dalej okna cez ktore fuci a nezateplene budovy.. je to ho strasne vela, co sa v tomto da zmenit a vylepsit.. Keby sa kurenia a do zabránení strát tepla zainvestuje, ušetrili by sa nemalé prostriedky. Keby sa tieto a vsetky dalsie veci prerobia, tak by skola ktora plati 300 000 na kureni a TUV platila len 100 000 SK rocne.. o takychto veciach nemaju sajnu ani vedenie skol, preto by som navrhol povinne energeticke audity pre skoly (vzhladom na to, ze by ich skola nezvladla financne zaplatit, bolo by dobre, keby to z vacsej casti ckvane stát)
3) Stredne odborne skoly - napr. strojárske učňovky mávajú vlastné vyvíjačky acetylénu a kompresorové systémy, ktoré nevedia hospodárne využívať.
potravinarske ucnovky - pekari.. bud maju elektricke = nehospodarne pece, alebo stare Pardubicke pece so zavarenymi recyrkulacnymi klapkami, ktore len likviduju zemny plyn a casto maju ucinnost pod 10%..
polnohospodarske skoly- co maju vlastne majetky (tam som tiez bol ) regulacia kurenia budov nula bodov, prekurovanie (vnutri 28°C -velke straty tepla..), vykurovanie nevyuzitych miestnosti, pracovnici su vo vykurovanej hale, vonku -10°C a vráta otvorené dokorán na 6-tich hálách z 8 (lebo tie dve zvysne sa vobec nepouzivaju) , maštale vykurované a pootvárané, vonku -10°C (riešenie by bola zatvorená budova s vzduchotechnikou a s rekuperáciou)... ja som povedal, ze skrachuju do troch rokov... skrachovali po roku, skola bola nutena majetok predat
4)Veda a výskum - nákup prístrojov a spotrebného materiálu je tak kontrolovaný tupými, nevzdelanými a darmožráčskymi úradníkmi, že miliardy korún putujú naspäť do EU, pretože tí blbci nepovolia nákup techniky s odôvodnením, že nie je potrebná, pričom hovno vedia, čo sa v takom labáku vôbec deje... jaj normálne som sa nasral.. zas...
@mortycia buduca pedagogicka a povie, ze decka by sa mali zmenit? vystrelte ma do kozmu, lebo tu asi nemam co robit... to preboha ako? deti sa nemaju nahodou vychovavat? asi nieee nechajme ich nech sa zmenia.. nestarajme sa, ved oni budu same od seba dusevne a duchovne rast...
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
22 komentov
a ďalšia vec, ako modernizácia školstva, je tiež dôležitá. žiaci sa učia z učebníc ešte z rokov 1960 a pod. odvtedy sa už všeličo zmenilo.
a najhoršie je asi to, že každý rok sa niečo mení, vo všetkom je zmätok a kým si človek na niečo zvykne, tak už je tu ďalšia zmena.
a je tu ešte viac vecí, ktoré by bolo treba zmeniť, ale to by sa museli zmeniť ľudia, ktorí to majú na starosti. tak len toľko som chcela.
treba sprísniť zákony na ochranu osobnosti a všetkých vagabundov pozatvárať do lochu...
potom sa zvyšok môže učiť
eh? to studujete ze pokial sa nezmenia ziaci (deti od 6+rokov), tak sa nemoze zmenit ani skolstvo ?
a to stymi knihami prehanas, ze 1960... na ZS a gymply sme mali mozno tak pol na pol knihy z osemdesiatych rokov a porevolucne. A aj tak co sa tak zmenilo a ze by trebalo "updatovat" ucebnice a ktore? strata penazi...
- testovať znalosti vlastného odboru a schopnosti (vyjadrovanie, výklad, prístup..) učiteľov a vzdelávať ich nové generácie v úplne odlišnom duchu (snažím sa nenapísať: prepustiť 30% súčasných pedagógov)
- nechať tvoriť školské reformy ľudí, ktorí školu videli aj inde, než na obrázku
- odpútať sa od ideálu školy ako miesta, kde sa sedí na riti a civí do steny, zamerať sa na vzdelanie, výchovu, vedenie a poskytovanie možností namiesto nezmyselnej drezúry (pedagóga je prepytujem kokot po tom, či vôbec a akou farbou si píšem poznámky, a koľkocentimetrový okraj mám narysovaný)
- zjednodušiť administratívu
- zrušiť malotriedky a školy s pätnástimi ľuďmi vrátane školníka, sústrediť financie, personál a vybavenie do veľkých, kvalitných škôl
- zaviesť epistemológiu a filozofiu vedy ako SŠ predmet, aj mladším žiakom prehovárať do duše o tom, načo by mohlo byť vzdelanie dobré
- na najbližších 15 rokov zaviesť toto: » en.wikipedia.org/wiki/Mastery_le... , a po tom, čo ovládnem svet, Nárazuvzdornej školskú reformu
Hlavne VŠ sú fakt že v sračkách. Nič od nás nechcú. Systém sa prispôsobuje tým čo o vedomosti nestoja a my ktorí vieme čo chceme sa zhodneme že to čo je dôležité sa neučíme miesto toho sa učíme nepotrebné všeobecné zbytočné predmety pre tzv nadhľad ktorý nám je na hovno lebo nič nechceme. Nadhľad získavam vo voľnom čase na VŠ sa chcem učiť nové veci a chcem vidieť záujem učiteľov o to aby sme boli nadpriemerný. Už vidím čo budem vedieť po skončení BC štúdia nepotrebný všeobecný nadhľad, kvantum teórie ktorú som zabudol a pri pohľade na realitu mi padne sánka a skonštatujem že som zabil čas. Trochu tvrdá kritika výnimky sa nájdu ale v globále to je tak.
A čo ma najviac štve je povinná angličtina to už čo z hlupáka vymyslel? Dobre nehc je povinný cudzí jazyk pre mňa za mňa aj od školy, ale preboha prečo angličtina? Ja si môžem ísť pískať, chcela som ísť študovať prekladateľ tlmočník nemeckého jazyk, ale kvôli ich slávnej angličtine, z ktorej musím ísť maturovať na vyššej úrovni nemôžem.
V pondelok ma poslal jeden prijebaný psychopatický telocvikár za RIADITEľOM kvôli tomu, že keď som necvičila na telesnej, nesedela som celú hodinu v šatni, ale išla som si o pár metrov od šatne prefotiť poznámky.............
samozrejme, že keď som jeho vreskot najprv ignorovala, začal po mne zjapať cez celú chodbu tak, že vyšlo pár učiteľov pozrieť sa čo sa deje....
nakoniec nám zamkol šatňu, takže keby nebolo upratovačky ani by som sa nedostala ku veciam... to už je čistý kokotizmus čo sa na tej škole deje.. ale najviac ma aj tak zabil riaditeľ keď mi povedal že necvičiaci by mali robiť zatiaľ projekty o športe a učiť sa pravidlá športov. ako ďakujem pekne, mám za týždeň cez 8 veľkých testov a ešte aby som sa na telesnú učila tak to je fakt nonsens!!!
Koľkokrát sa mne stalo že som sa SLUšNE rozprávala s učiteľkou a ona na mňa začala zjapať jak posledná primitívna piča len kvôli tomu, že som nesúhlasila s jej názorom. ďalšia učiteľka mi vybavila neospravedlnenú hodinu preto, že som prvýkrát meškala 5 minút na jej hodinu angličtiny a povedala len "hello, sorry Im late"
Alebo keĎ si všimneš príspevok vyššie, dajaký kokot na mňa bude zjapať za to že si idem prefotiť poznámky? keď už si všetci učitelia vyžadujú slušnú komunikáciu, to isté by sa malo očakávať aj od nich (chodím na údajne elitné gymnázium poštovú... áno, "elitné" )
Ale aby si nepovedala, uznávam že nie každý učiteľ je schopný byť učiteľom (poznám zo ZŠ, ale na SŠ máme úžasných). Ale prečo sa ty k nemu správaš tak isto debilne ako on k tebe? (nemyslím to teraz konkrétne na teba alebo na túto situáciu, veď mu dokážem že som lepšia a že mám viac inteligencie a nebudem sa kvôli psychopatovi správať tiež ako blb, hm? )
1)školy sa pred necelymi desiatimi rokmi z pravneho a ekonomickeho hladiska osamostatnili. Čiže sa vytvoril priestor na tunelovanie. Teraz to vyzerá asi tak, že sa spojila napr. základná škola s materskou, riaditelstvo je na zakladnej skole. Riaditel si pri pivku potrasie ruky s kamaratom, pokupuje sluzobne notebooky a podivny software. A vzniká situácia, kde 55 ročné učiteľky v materskej škole a aj na tej základnej, ktoré v živote nesedeli za počítačom majú služobné notebooky a nevedia čo s nimi. Kamarát sa nabalil a všetko je v poriadku, na počítače sadá prach, pričom na gymnáziu ani učitelia informatiky nevedia, čo je to mať služobný počítač a myslím, že by sa im skôr zišiel (pri príprave testov, opravovaní zadaní a podobne).. riešením by bolo podla mna zaviest nejakú EFEKTÍVNU účtovnú kontrolu niekým zvonka.
2) Vykurovanie na školách. Používajú sa zastaralé kotle s účinnosťou menej ako 80% (nové majú účinnosť okolo 96%), izolácie teplovodných potrubí sú zastaralé, prevlhnuté, prehnité, neúčinné (návratnosť nových izolácií je necelý rok). Teraz sa školy postupne rušia, bloky budov sa odpájajú od kúrenia, čiže sa znižuje výkon kotlov, lenže so znížením výkonu sa zníži účinnosť z dôvodu rovnakých strát, ale malého výkonu (ked sa to dá do pomeru), ďalej po odpojení budov vystupujú prebytožné obehové čerpadlá (z dovodu poklesu odporu vykurovacieho systemu), ktoré len ďalej hrdzavejú .Často je zlé vyregulovanie vykurovacej sústavy. kotly na ohrev TUV su dimenzovane aj na prevadzku spŕch a aj tak sa (skoro) nikto po telesnej nesprchuje, ale uznavam, ze z hygienickeho hladiska to tam treba ale to sa da vyriesit rychlovyvijacmi, ktorych celkove naklady su nizsie jak na bojlery, dalej okna cez ktore fuci a nezateplene budovy.. je to ho strasne vela, co sa v tomto da zmenit a vylepsit.. Keby sa kurenia a do zabránení strát tepla zainvestuje, ušetrili by sa nemalé prostriedky. Keby sa tieto a vsetky dalsie veci prerobia, tak by skola ktora plati 300 000 na kureni a TUV platila len 100 000 SK rocne.. o takychto veciach nemaju sajnu ani vedenie skol, preto by som navrhol povinne energeticke audity pre skoly (vzhladom na to, ze by ich skola nezvladla financne zaplatit, bolo by dobre, keby to z vacsej casti ckvane stát)
3) Stredne odborne skoly - napr. strojárske učňovky mávajú vlastné vyvíjačky acetylénu a kompresorové systémy, ktoré nevedia hospodárne využívať.
potravinarske ucnovky - pekari.. bud maju elektricke = nehospodarne pece, alebo stare Pardubicke pece so zavarenymi recyrkulacnymi klapkami, ktore len likviduju zemny plyn a casto maju ucinnost pod 10%..
polnohospodarske skoly- co maju vlastne majetky (tam som tiez bol ) regulacia kurenia budov nula bodov, prekurovanie (vnutri 28°C -velke straty tepla..), vykurovanie nevyuzitych miestnosti, pracovnici su vo vykurovanej hale, vonku -10°C a vráta otvorené dokorán na 6-tich hálách z 8 (lebo tie dve zvysne sa vobec nepouzivaju) , maštale vykurované a pootvárané, vonku -10°C (riešenie by bola zatvorená budova s vzduchotechnikou a s rekuperáciou)... ja som povedal, ze skrachuju do troch rokov... skrachovali po roku, skola bola nutena majetok predat
4)Veda a výskum - nákup prístrojov a spotrebného materiálu je tak kontrolovaný tupými, nevzdelanými a darmožráčskymi úradníkmi, že miliardy korún putujú naspäť do EU, pretože tí blbci nepovolia nákup techniky s odôvodnením, že nie je potrebná, pričom hovno vedia, čo sa v takom labáku vôbec deje... jaj normálne som sa nasral.. zas...
tak 3: urobit audity a napravy a povyhadzovat nedisciplinovanych pracovnikov
a 4: tak to neviem... asi postrielat tristvrte uradnikov...