13*12*11 lebo zlatú môžeš trinástim dať a pak striebornú už len dvanástim a bronzovú jedenástim. určite sú na to jednoduché vzorce, ktoré sa budem musieť o dva týždne na maturu naučiť, no ľahšie je ísť na to logicky
inak, permutacie su nieco ine.. toto su variacie bez opakovania, permutacie su iba ak by si mal 13 medaili, teda pocet miest, do ktorych vyberas by bol rovnaky ako pocet prvkov.
3x 13- 2-1???? lebo 3 mediale x 13ti uchadzaci, ale ked uz das jednemu zlatu, tak potom mozes dat uz iba 12tim striebornu, cize -1 a ked uz das zlatu a striebornu, tak bronzova moze ist iba medzi 11tich, cize -2 . myslim, ze tak by to malo byt
aha, dobru volovinu som napisala ajaj, teraz mi to vrta v hlave co tak ze: keby sme mali 3 ludi a 3 medaile, mame 18 moznosti ako to skombinovat. ale mame 13 ludi, cize 13/3 x 18? je to celkom realne, ze sa to aj tak da dufam
@mezomus@7 nie tak celkom, vzorec, kt si napisal su permutacie bez opakovania, ty ale nemas n=k v tvojom pripade ti treba variacie bez opakovania co je n!/(n-k)! niekto by tu potreboval zopakovat kombinatoriku
@cocca-colla nefandila si nahodou tuto sezonu Slovanu? kombinacie sa totiz vyuzivaju len ak ti na poradi nezalezi, ludom ale zvycajne nie je jedno na akej priecke sa umiestnia, preto tie variacie
inak by to chcelo spraviť nejakú poriadnu učebnicu matiky, kde by boli veci vysvetlené nejako normálne. teda, hlavne viac "polopate" resp. tak ako sú, ale aj s nejakým konkrétnym príkladom zo života dajme tomu. lebo ako tak bádam, tak nás síce pičoviny neučia, ale v živote ich málokto použije, lebo málokto bude vedieť, že kde, kedy a prečo nemyslím teraz na kombinatoriku, ale všeobecne.
@mezomus to nie je len ucebnicou, ale chutou..pice naco mas internet ? ked nieco nevies, chces to vediet, tak tahaj tam.. mimochodom podla tohto zadania @pseudos je jasne, ze je jedno kto ma aku medailu, ide len o pocet ludi a pocet medalov, ktore budu rozdelene 3om ludom, cize ako uz vsetci pisali a hlavne @tikalok ujo z matfyzu cez faktorialne riesenie..
@n0win0u a ešte môj point k tej učebnici bol skôr o praktickom využití poznatkov z matematiky, lebo nie každý má šťastie na dobrého učiteľa a z matiky má akurát konský kokot v reálnom živote. lebo ruku na srdce: 99% učiteľov matematiky do teba najebe nejaké vzorce, ty si do vzorcov dosadíš, pár krát prerátaš, hodíš si písomku a hotovo.
@mezomus opakujem, ak ta to zaujima... vsetci dobre vieme, aki su ludia na Slovensku jebnuti, uz od narodenia a utleho veku, a vsetci len placu, ze sa musia ucit matematiku ( aka je to tazka picovina, ktoru nevyuzijeme !!! ) takze nemozes cakat, vela ucitelov, ktori ta budu ucit tak, ako by sa patrilo, ale to nie je ich chyba, to je chyba rodicov, trendu a jebnutych ludi na Slovensku, uz od narodenia a utleho veku ak ta to zaujima, tak to musis studovat dalej/hlbkovo /s niekym inym
tej permutacii celkom rozumiem subor prvkov n, z mnoziny n-prvkov, kde zalezi na ich poradi -> napr ( n1,n2,n3,n4....nn ) kde zalezi na ich poradi tj ked n1 je prvy n11, tak 2hy moze byt uz iba n-1 prvkov ( to su tie spominane faktorialy ), ale tak neviem.. mno nevravim, ze je to zrozumitelne uplne..ale tak ja tomu rozumiem v pohode asi
@27@n0win0u tebe je vazne jedno, ci dostanes zlatu alebo bronzovu medajlu? teraz neviem, ci som zadaniu neporozumel ja, alebo ty... kazdopadne priklady na kombinatoriku nikdy neobsahuju strohe zadanie typu n= , k= , zalezi, neopak... a z tohto zadania mi je na 99% zrejme, ze tu na poradi zalezi... btw aj "ujo @tikalok z matfyzu", ako si ho nazval, to ratal cez variacie, cize aj jemu na poradi zalezalo nicmene ak to nevies pochopit, skus na to ist logicky... ako uz mnohi povedali, je to 13*12*11=1716 ... a teraz to skus cez vzorce pomozem: n=13, k=3, neopak., zalezi na poradi: 13!/10!=1716 ... nezalezi na poradi: 13!/10!*3!=286... upsa
comu ale nechapem ja je, preco na poradi zalezi aj pri sucte cifier hodenych kockami... akokeby nebolo jedno, ci hodis 2+1 alebo 1+2 kazdopadne jedno to vraj nie je...
@n0win0u plačem, že sa ja musím učiť matematiku? možno v 5tom ročníku keď som výrazy nevedel u mňa je to skôr naopak. matika je jediná vec na ktorú sa teším v škole a 95% ostatných predmetov(ako literatúra/dejepis a pod.) považujem za nechuť vyvolávajúce turbokokotiny. ehm. teda, nie že by literatúra a dejepis boli turbokokotiny ako také, ale ten systém vyučovania je znova nakokot.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
38 komentov
každopádne vzorec je P(n)=n!
tak ako oni vravia,
inak, permutacie su nieco ine.. toto su variacie bez opakovania, permutacie su iba ak by si mal 13 medaili, teda pocet miest, do ktorych vyberas by bol rovnaky ako pocet prvkov.
@donatela201 to sa tušim v 3. ročníku budete
pred monitorom nám toto triedna vkuse hučala do hlavy...
A futbal nepozerávam
@belzeboss súhlasím, ale iba emočný mi chýba
a netvár sa, že keď si prečítaš definíciu z učebnice, tak hneď pochopíš a osvieti ťa.
pre príklad:
" permutácia základného súboru n prvkov je skupina všetkých n prvkov, pri ktorej záleží na poradí prvkov v nej."
sorry, ale z tohoto by bol kokot aj človek s IQ 150. totok som teraz opísal z učebnice, na wiki je to isté.
tej permutacii celkom rozumiem subor prvkov n, z mnoziny n-prvkov, kde zalezi na ich poradi -> napr ( n1,n2,n3,n4....nn ) kde zalezi na ich poradi tj ked n1 je prvy n11, tak 2hy moze byt uz iba n-1 prvkov ( to su tie spominane faktorialy ), ale tak neviem.. mno nevravim, ze je to zrozumitelne uplne..ale tak ja tomu rozumiem v pohode asi
comu ale nechapem ja je, preco na poradi zalezi aj pri sucte cifier hodenych kockami... akokeby nebolo jedno, ci hodis 2+1 alebo 1+2 kazdopadne jedno to vraj nie je...