Na vyvoj hier v prvom rade potrebujes vediet programovat (a vediet robit grafiku). Naucit sa programovat Ti moze pomoct ujo Google. Co sa tyka skoly, moznosti je viacej, napriklad FMFI UK, STU FIIT, STU FEI, ...
no Miro je rychly .. ja dodam, ze na web flash/actionscript a html5+javascript ... software hmm? ani neviem, skor jazyky, na IDE az tak nezalezi
ale vidno, ze si kus kretena, ked si to nevies vygooglit sam a s takym pristupom ako programator nepochodis (vies kolko takych bolo, ze "ja idem robit hry" a teraz obracaju hranolky v mekaci ...)
inak v SR su realne vyvojarske firmy tak dve - Cauldron (co 10tacle branch umrel tak ostali oni najsilnejsi) a mainly FB - PixelFederation
@midnight refreshni si info o Unity3D ak si myslíš že sa v tom tvoria poloprofesionálne výtvory inak tvoj príspevok beriem ako najhodnotnejší.
__
v prvom rade je potrebné sa naučiť programovať, na programe v ktorom to budeš tvoriť až tak veľmi nezáleží. No a nechcem ťa demotivovať, ale ak máš 16 a si takto technicky neschopný (pýtaš sa na takéto otázky) tak nemáš veľké šance niekedy nejakú hru vytvoriť, ani amatérsku. Toto si mal riešiť keď si mal 9 - 10.
Tak ako aj napr. s tenisom alebo s čím treba začať od malička a venovať sa tomu intenzívne, pokiaľ sa teraz zmotáš že začneš hrať tenis, tak nemáš moc vyhliadky že si zahráš vo Wimbledone
ale jasné, ak máš dosť profi ľudí tak spravíš profi vec aj v Assembleri, alebo možno dokonca aj v gamemakeri . ale myslel som tak všeobecne, chápeš, predsalen Unity som ešte v súvislosti s vyslovene AAA titulmi, narozdiel od UDK a Source nevidel.
@matwejo teeda, priam kus kreténa, len kvôli tomuto? notak, má 16, v živote nad tým neuvažoval, len ho včera napadlo "chcem robiť hry, v akých programoch sa to robí?", a čakal že nájde niečo v zmysle photoshopu alebo čo... naivný a hlúpy? možno. priam kretén? to zas nie... teda, možno tiež, ale len na základe tejto jednej diskusie určite nie.
aby som doplnil a objasnil: v zásade to môžeš brať tak, že hry sa nerobia v žiadnych programoch, hry sa PROGRAMUJÚ, čiže píšeš im normálne zdrojový kód, pričom sa väčšina programátorov zhoduje v tom, že po operačných systémoch sú hry hneď druhý najkomplikovanejšia vec, a v zásade majú pravdu. napríklad ja programujem asi od 12tich, všetko čo viem som sa naučil sám bez akéhokoľvek pýtania sa kohokoľvek, pokúšam sa spraviť jednu hru už asi 4 roky, a ešte stále nie je ani spolovice hotová.
(aj keď som v tomto zasa asi na druhú stranu extrémny príklad)
vývojové prostredia, prevazne robia s grafickými frameworkami, takze kodia "grafiku", potom všetko mozne od AI az po neviem co, to zahrnuje z casti engine a potom dalsi ludia robia napr. 3d veci, dalsi navrhuju, vymyslaju, nahravaju...
@matwejo dobrý tip, ale aj tak, pozri na Dwarf Fortress, vec vyvíjaná od roku 93 tuším, proste... nie je to len tým, aj keby som nebol prelietavý tak to trvá hrozne dlho a ten koment to vyjadruje, a o to hlavne šlo, zrušiť chalanovi predstavu že je to nejaká ľahká činnosť na ktorú existujú "programy"...
@matwejo ale inak súhlasím s tebou, ak si nevie samostatne nájsť ani túto informáciu, tak bude mať s programovaním akýmkoľvek obrovský problém, nie to ešte s programovaním hier.
@midnight sorrac ze odbieham, ale ked si vravel ze programujes od 12, kolko ti zhruba trvalo kym si sa zacal konecne v kode aspon trochu orientovat? (lebo ja sa teraz snazim tiez sam postranne trocha sa hrat s kodom, tak preto sa pytam )
Inak myslim ze tu uz bolo povedane vsetko co mohlo byt- iste su editory co ti mozu pomoct- ale tie iba edituju uz nejake prednastavene veci a tym obmedzuju tvoje moznosti. A aj tam sa bez kodenia nezaobides.
@ygor závisí od jazyka, v QBasicovom kóde som sa začal orientovať ešte predtým ako som v ňom napísal nejaký prvý program, lebo ten som sa učil prakticky len čítaním zdrojákov v jednej knihe, vo VB som sa začal orientovať tak... pol roka po tom čo som v ňom začal robiť, lebo celý event model tam pre mňa bola nová vec, začať sa orientovať v PHP kóde mi trvalo asi týždeň od začiatku učenia, a...neviem, odvtedy tieto veci až tak nesledujem, lebo keď sa človek naučí zopár jazykov, tak už má tak nejak prirodzene určitú mieru prehľadu aj v tých neznámych... teraz naposledy čo som sa začal učiť WPF, čo síce nie je samostatný jazyk, ale... sčasti aj hej... tak akurát včera, asi po týždni snahy, som mal pocit že sa začínam orientovať
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
19 komentov
grafici riesia PSko a 3DSko.
mas strasne jebnute otazky inac
C++ a DirectX alebo OpenGL, to tí čo si všetko radi robia sami, prípadne
C# a XNA alebo MonoGame, to tí čo si všetko robia radi sami, ale nechcú s tým mať zas až takú piplačku ako tí predošlí,
Javu ak robia na mobily.
až na to že to nie sú softvéry, ale frameworky a jazyky.
Unreal Development Kit, alebo Source engine ak robia na pc+xbox+ps3 na fakt profi úrovni,
Unity3D ak robia na takej poloprofi úrovni.
+na 3D grafiku Maya alebo 3ds Max obvykle.
ako sa naučiť s ním/nimi pracovať? tým že sa to budeš roky učiť.
je na to škola? áno. a dokonca teraz ich už bude aj viacero, ale jedinú poznám po mene: digipen.
ale vidno, ze si kus kretena, ked si to nevies vygooglit sam a s takym pristupom ako programator nepochodis (vies kolko takych bolo, ze "ja idem robit hry" a teraz obracaju hranolky v mekaci ...)
inak v SR su realne vyvojarske firmy tak dve - Cauldron (co 10tacle branch umrel tak ostali oni najsilnejsi) a mainly FB - PixelFederation
__
v prvom rade je potrebné sa naučiť programovať, na programe v ktorom to budeš tvoriť až tak veľmi nezáleží. No a nechcem ťa demotivovať, ale ak máš 16 a si takto technicky neschopný (pýtaš sa na takéto otázky) tak nemáš veľké šance niekedy nejakú hru vytvoriť, ani amatérsku. Toto si mal riešiť keď si mal 9 - 10.
Tak ako aj napr. s tenisom alebo s čím treba začať od malička a venovať sa tomu intenzívne, pokiaľ sa teraz zmotáš že začneš hrať tenis, tak nemáš moc vyhliadky že si zahráš vo Wimbledone
ale jasné, ak máš dosť profi ľudí tak spravíš profi vec aj v Assembleri, alebo možno dokonca aj v gamemakeri . ale myslel som tak všeobecne, chápeš, predsalen Unity som ešte v súvislosti s vyslovene AAA titulmi, narozdiel od UDK a Source nevidel.
@matwejo teeda, priam kus kreténa, len kvôli tomuto? notak, má 16, v živote nad tým neuvažoval, len ho včera napadlo "chcem robiť hry, v akých programoch sa to robí?", a čakal že nájde niečo v zmysle photoshopu alebo čo... naivný a hlúpy? možno. priam kretén? to zas nie... teda, možno tiež, ale len na základe tejto jednej diskusie určite nie.
@25marek25
aby som doplnil a objasnil: v zásade to môžeš brať tak, že hry sa nerobia v žiadnych programoch, hry sa PROGRAMUJÚ, čiže píšeš im normálne zdrojový kód, pričom sa väčšina programátorov zhoduje v tom, že po operačných systémoch sú hry hneď druhý najkomplikovanejšia vec, a v zásade majú pravdu. napríklad ja programujem asi od 12tich, všetko čo viem som sa naučil sám bez akéhokoľvek pýtania sa kohokoľvek, pokúšam sa spraviť jednu hru už asi 4 roky, a ešte stále nie je ani spolovice hotová.
(aj keď som v tomto zasa asi na druhú stranu extrémny príklad)
a ked uz tak pcforum.sk je lepsia volba ...
a ty si pripad taky, ze si ani nie lenivy, ale lahko skocis do ineho a ineho a ineho a potom to nerobis proste, (moj tip)
Inak myslim ze tu uz bolo povedane vsetko co mohlo byt- iste su editory co ti mozu pomoct- ale tie iba edituju uz nejake prednastavene veci a tym obmedzuju tvoje moznosti. A aj tam sa bez kodenia nezaobides.