@artusios konečne úprimný človek, akurát som chcel napísať že nie som fajnovka a či už by to bol žigulík alebo škodovka 120 či staršia je mi to jedno, hlavná vec že sa veziem a nemusím ísť pešo, no nie? a po ďalšie máš pravdu keby som mal aspoň žiguli.
@tatiana22 zlatá moja veď to o chvíľu budú veteráni ak nejde o Ladu nového typu. alebo podobné autá zo 70 - 80 rokov a po ďalšie ak u mladých vidím nové auta tak už si poviem svoje, ak mladý sopliak ako ja alebo ešte mladší či o pár rokov starší jazdí na novom Mercedese či Audine, tak asi si na neho nezarobil poctivo česť výnimkám. Prv by som mu dal do ruky Žigulíka či Favorit nech sa naučí prv jazdiť a nech si na neho zarobí ak chce mať lepšie auto a hlavne nech si váži čo má.
Nestopovala by som, nikdy nevieš aký nebezpečný človek ti zastaví...
A pokiaľ ide len o to, či by som do takého auta nastúpila - pokiaľ by nevyzeralo že sa naozaj každučkú chvíľku rozsype, tak je mi v podstate jedno v čom sa veziem... (naša stará škodovka mi ešte teraz chýba)
@hluzar Ono všetko záleží od toho ako sa o auto staráš a ako si ho vážiš. Inak prečo nie? Veď tie autá sú robené pre jednu rodinu na celý život, veď za socíku si ľudia nemohli dovoliť kúpiť auto každých 5-10 rokov ako dnes(ak stálo 50 000Kčs - 70 000Kčs). Vtedy sa auta kupovali do rodiny na celý život, čiže je to reálne že nás prežijú. Zober si takú Volgu s tou keď na.ebeš do betónového stĺpu či plota, tak stačí iba predný nárazník a trochu kapotu naklepať s kladivom a ísť ďalej, to boli autá ako tanky.
@pa3cek to s tou Volgou mi pripomenulo jedného známeho mal Mosckvicha a zrazil sa s Ocaviou on vyklepal nárazník a trochu kapotu kúpil svetlo a polepil masku a tipkovi na oktavke skrátilo auto o pol metra a to ani nevravím že mu posunulo nosné časti
raz ked som stopovala s kamaratkou,ked nam usiel bus,tak presne take auto islo okolo..zastali,ale isli napokon inym smerom,ako sme my chceli a jeden Rom na bicykli slubil,ze zozenie auto a pride nas odviezt.. dovtedy prisiel aj dalsi autobus
@filus Len jedno ti poviem že ručná práca je ručná práca. Plech ktorý je kutý sa nemôže rovnať k plechu ktorý je strihaný ako dnes(podobne je to aj z rýľmi každý vie aký je rozdiel medzi rýľom kutým z Medzeva(od exprezidenta Schustera ) a dnešným že ani jeden stromček nezasadíš lebo sa ihneď ohne, ten plech je o ničom) a rovnaké plechy boli vtedy na autách kde na Volge či Moskviči mali hrúbku aj do centimetra možno, doslova pancierovanie a nie že oplechovanie auta. Preto ich používala verejná bezpečnosť(V ale sa im dobre zastavovali autá ako Škody a pod. a o Trabantoch ani nehovorím. Ak do východonemeckého Trabantu narazil Moskvič či Volga tak to už chovali ľudí aj s tým Trabantom, tam už nebolo čo zachraňovať.
Ešte som chcel k Žiguli doplniť že môj krstný otec stále banuje za Žiguli 2101 a to má Felíciu, hovorí že na Žiguli to nemá, Žigulí aj zožral ale jazdil jak prasa, veď to malo spotrebu aj 9 litrov a išlo jak šíp, jedinú nevýhodu to malo v zime že malo to vpredu motor a pohon zadných kolies a ľahký zadok čiže stále tam bolo treba hodiť nejaké to vrece obilia aby zaťažilo zadnú nápravu.
Neviem aké kvalitné boli Sovietske autá pred pádom komunizmu, no po ňom, hlavne v 90tych rokoch sa mi zdajú, že ich zlisuje aj ten Trabant, nehovoriac o tom, že sú fakt hnusné a vyzerajú nekvalitne.
Myslím, že vrchol Ruského automobilového priemyslu je už dávno preč.
1. chudobný ujo na žiguláku mi zastal a ten kokot na audine nie
2. preveziem sa vo veteráne
ale vážne, dnešná generácia pre ktorú je staré auto felícia už nevie čo to je previezť sa NAOZAJ starou automobilovou školou..to je proste žúžo, všetko tam ručí, drnčí jebe sa, máš pocit že sa to v prvej zákrute prevráti ale ten živý zážitok je nenahraditeľný
ale keby sa mi nejako nepozdávala posádka, tak by som sa jednoducho opýtala kam ide, a keby aj išiel tou istou cestou povedala by som že mám namierené inam
no ja som raz šla stopom TRABANTOM náhodou to bola taká haluz.. také malé auto, že tí dvaja čo tam sedeli museli vzadu vybrať veci čo tam mali aby sme si mohli sadnúť a priateľ mal k tomu ešte sklonenú hlavu
Páni, to je skutočne skvelé, že ospevujete prierazné vlastnosti komoušských áut, ale zabúdate na x ostatných vecí - jazdné vlastnosti, brzdy, kvalita, komfort 0 bodov. Jediné čo vedeli spraviť, bolo všetko predimenzovať. Všetky žiguláky, Zaz, Kraz a podobné somariny sú neporovnatelné zo zápaďáckymi autami z tej doby. Ural mal dokonca odlievanú karosériu, lebo tí blázni to nevedeli inak urobiť. Samozrejme zopár skvostov sa im podarilo, napr. taký uaz 469, inak je to ale poriadna bedač.
to sa mne minule stalo keď som išla s kamoškou pešo z bukovca, ale my sme nestopovali, len sme išli popri ceste, pretože chodník ani nič také tam nie je.... No ale keď nám zastavilo to žiguli skoro sme odpadli od smiechu pretože v ňom sedeli dvaja škuľaví hnusní rapaví chlapi s krivými zubami....bolo to také vtipné že sme len so smiechom pokračovali v našej "túre"...
uspesne som stopoval vyse ~ 350x, ked som chodil zo skoly...za ten cas som si vsimol, ze z 10tich ziguli bol len jeden, dvaja soferi neromovia, tak som ich radsej nestopoval
hahaha, mal som žigulu, učil som sa a nej šoferovať a vobec som sa za to nehambil, v zime kurila ako ďas a mala tvrde plechy, ked som niekde drbol na nej nebolo nič moc vidieť........filip
stopoval som celu strednu skolu zastavili mi auta ci uz ziguli s ciganmi... do tkoreho som zial koli tomu ze som mal naponahlo nasadol... ale aj Bmw ci mercedes.... auto jak auto
nasadnem a poviem, že idem do nasledujúceho mesta DD alebo dediny - čo je bližšie...
nie srandujem.
jednak nikdy som nestopoval a jednak mi je jedno aké auto ten človek má, pokiaľ nepreváža na náklaďaku prasce a nesmrdí to, tak mi to je jedno... skôr sa budem pozerať ako úchylne ten ujo/teta čo zastavia vyzerajú, než na to, aké auto má
@weeman : ale ukazem ti aj druhu stranu mince. Na lade 05-ke, co je auto 80-tych rokov sa sedacky sklapali tak ako na bavorakoch, to znamena, ze si zatlacil packu na boku, oprel si sa, pustil packu a sedanka ostala zaaretovana. V 21. storoci si na Fabii I musis nastavovat sedanku koleckom-jak blbec
@pa3cek : nevidis do toho. Volga mala trojky plechy, nie "mozno az centimeter", ako si napisal.
A s tym narazom do pevnej prekazky nemas pravdu zdaleka ani zblizka. Aj mercedes 124-ka mal tuhu kasnu /nieco ako volga/ a bol urobeny tak, ze pri celnom naraze si pouzil druhe auto ako svoju deformacnu zonu -> prezil si na ukor zivotov posadky druheho auta. Ale ak si narazil do tuhej prekazky, bolo po tebe, lebo nemalo co absorbovat naraz. Tak tu, prosim ta, nesir kacice, ked tomu nerozumies...
kto chce zbit psa, palicu si najde. V tomto pripade tiez vyhladavanie len skaredych aut z produkcie lady. Takisto mozem od Fiatu vytiahnut len Multiplu, od renaultu vel satis, od lancie thesis, od audi A2 a takto mozem pokracovat az do buducorocneho autasalonu, kde sa zase zrodia designove vtipy
@celebrita jasné v pohode všetko vieš takých poznám Ja a asi 4 chlapi do toho nevidia a sú blbý a ty všetko vieš a také bludy mi tu ideš písať a ešte po akej dobe čo sa tu o tom diskutovalo.
@celebrita no toto je uplne to najdôležitejšie na celom aute Proste nedomysleli... Hovoril som všeobecne o komoušských autách verzus zápaďácke. A @pa3cek -a nechaj tak, to je starý komouš, ten úplnú hovadinu prekrúti vo výhodu...
@weeman ja som to neukazal ako hlavnu vyhodu lady 05-ky, ani som ti tym nechcel dokazat, ze ruske auta su rovnocenne s europskymi, len ma to tak napadlo, ze vekovy rozdiel tychto aut je 20 rokov a uz rusi mali taku vychytavku. A teraz ti "stary komus", ktory je od teba o rocik-dva starsi /viac nie/povie, ze ruske auta dodnes nemaju serioznu antikoroznu ochranu a slabe crashtesty. Nebudem sa tvarit, ze nie. Ale ak si zoberiem pomer ceny vozidla a uzitkovej hodnoty, tak dokazem pred tymito nedostatkami privriet oci. Sedan Priora sa predava okolo 10.000 Eur, co je, myslim si, priazniva cena. Dalsou vecou su ceny nahradnych dielov a servisov. Tym, ze Lada Togliatti nedava miliony do reklamy, si sice skodi, lebo predajnost v Europe je nizka, ale za to sa celkovo ceny pohybuju niekde inde. Priznam aj dalsiu vec-Lady maju aj v dnesnej dobe pre niekoho zastaralu techniku. Niekomu sa to zda byt ako velke minus, ale pre niekoho je to plus. Sam vies, ze v Ladach si nevyvazaju rite papalasi a tak je mozne vela oprav urobit na dvore. Na "vyspelych" europskych autach sa mozes akurat pokochat pohladom na motor, to je asi tak vsetko. A este nieco, co nebudem pred tebou tajit: Aj ked si kupis cisto novu Ladu, za dva roky budes menit vyfuk, lebo prehrdzavie. Ale za tych smiesnych 25EUR, kolko stoji novy vyfuk, nad tym majitel mavne rukou.
Mimochodom, co hovoris na Ladu Nivu? Len tu, prosim ta, nespominaj slovo komfort, lebo sa bavime o offroade. Zase ti poviem "kuriozitky" o Nive: vycita sa jej, ze od prveho modelu, ktory bol vyrobeny v roku Pana, sa jej vzhlad nezmenil. Lada nepotrebuje z Nivy-offroadu, ktory je stavany na tvrde zaobchadzanie, robit krasny Barbie domcek a najimat designera-metrosexuala. A nejake Sorento a podobne tragedie su akurat zbytocne vyhodene peniaze. Jediny teren, ktory s tym mozes zdolavat, je taky, ked chces parkovat na chodniku a musis prejst cez obrubnik. Z kufra pri tom este ryza vypadava...
A o Lade a Wankelovych motoroch si este nepocul? Ozbrojene zlozky ruska mali v Ladach v tej dobe 140 konove motory a robili sa az po 200 koni. Davali sa aj do klasickej rady 210x, ale aj do Samary 2108. AK by ta to zaujimalo, dodnes sa v Rusku robia na patnastrocnych Samarach preteky.
@pa3cek : praveze ty si sa tu zacal robit mudry. Ale o veciach, o ktorych nemas ani paru. Kde konkretne ma Volga "desinu" plech? Kde vidis v mojich prispevkoch bludy? A deformacne zony ti nic nehovoria? Preco sa dnes robia "makke" auta? aby predna cast absorbovala co najviac energie. Lenze v takej Volge alebo W124 nemas sancu vo vyssej rychlosti proti pevnej prekazke. Aki chlapi? Kde ich vidis? Chlapci chodia do skoly, chlapi do roboty. Si len dalsi z rady teoretikov, ktori prezivaju svoj zivot medzi knizkami. Pekne si pokukaj Volgu zo vsetkych stran, pod kazdou kapotou. Tesim sa na fotky tych "desin" plechov. "Desiny" tam mozes mat jedine sroby a podlozky, plechy urcite nie. Zase som sa presvedcil o tom, ze kto chodi na vysoku skolu, ma patent na rozum. A mimochodom, knizku "moja prva obrazkova encyklopedia automobilov" radsej vymen za PSP. Nemyslim tym, samozrejme, hernu konzolu od SONY. Este sa ta opytam: ty si uz niekedy jazdil na aute? Asi nie. Inac by si si vedel predstavit, kolko by vazilo auto s takymi plechmi, ako si spominal.
@celebrita jasné, veď preto som povedal, nedomysleli to... Keď som bol malý mal som starý fiat 500 a ten to mal tiež tak ako vravíš - je to jednuché a logické.
Iste, každému vyhovuje niečo iné, ale je evidentné, že jednoducho lady sú v dnešnej dobe technologicky primitívne, čo sa týka úplne všetkého - hlavne jazdných vlastností. Ale jasné, je zbytočné sa o tom hádať, nebudem sa tváriť, že ma nejak autá podobných tried zaujímajú, myslím, že je to všetko na jedno kopyto. Čo je ale jasné je, že jednoducho zápaďácke autá v rovnakej cenovej relácií s rovnakého roku s rovnakej triedy sú na tom jednoducho lepšie po akejkoľvek stránke...
Niva? Niva je stará klasika, ktorú dodnes používajú ľudia v pracujúci v teréne a sú s ňou nadmieru spokojní. Je to desaťročiami preverené auto. Ale stále si myslím, že európsky defender je na tom lepšie. Ani na jednom aute som nejazdil, takže toto posudzovať nebudem.
Dnešné autá typu "SUV" neschvalujem a nezaujímajú ma, preto na to nebudem ani reagovať.
Ano o wankeloch som počul to, že je to motor, ktorý nemá životnosť, žerie palivo ako klasický motor s rovnakým výkonom, žerie olej ako hovado, a nie je možné meniť kompresiu... Wankel má len nevýhody, preto ho má minimum áut.
svojho casu by sa rozhodne zan nikto nehanbil ba co naopak bol by hrdy a ked niekto potrebuje odvoz tak mu je uplne fuck ci ho zvezie nieco co ma 35 rokov alebo 3,5 dna
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
71 komentov
neprajem ti taky majetok, lebo sa ti to rozpadne pod nohami
A pokiaľ ide len o to, či by som do takého auta nastúpila - pokiaľ by nevyzeralo že sa naozaj každučkú chvíľku rozsype, tak je mi v podstate jedno v čom sa veziem... (naša stará škodovka mi ešte teraz chýba)
Ešte som chcel k Žiguli doplniť že môj krstný otec stále banuje za Žiguli 2101 a to má Felíciu, hovorí že na Žiguli to nemá, Žigulí aj zožral ale jazdil jak prasa, veď to malo spotrebu aj 9 litrov a išlo jak šíp, jedinú nevýhodu to malo v zime že malo to vpredu motor a pohon zadných kolies a ľahký zadok čiže stále tam bolo treba hodiť nejaké to vrece obilia aby zaťažilo zadnú nápravu.
Myslím, že vrchol Ruského automobilového priemyslu je už dávno preč.
napr:
www.coolspic.com/data/media/109/lada_1.jpg
jalopnik.com/.../2007/03/lada_c_geneva.JPG
jalopnik.com/.../2008/05/Lada_1106_WTCC.jpg
1. chudobný ujo na žiguláku mi zastal a ten kokot na audine nie
2. preveziem sa vo veteráne
ale vážne, dnešná generácia pre ktorú je staré auto felícia už nevie čo to je previezť sa NAOZAJ starou automobilovou školou..to je proste žúžo, všetko tam ručí, drnčí jebe sa, máš pocit že sa to v prvej zákrute prevráti ale ten živý zážitok je nenahraditeľný
ale keby sa mi nejako nepozdávala posádka, tak by som sa jednoducho opýtala kam ide, a keby aj išiel tou istou cestou povedala by som že mám namierené inam
lada
to sa mne minule stalo keď som išla s kamoškou pešo z bukovca, ale my sme nestopovali, len sme išli popri ceste, pretože chodník ani nič také tam nie je.... No ale keď nám zastavilo to žiguli skoro sme odpadli od smiechu pretože v ňom sedeli dvaja škuľaví hnusní rapaví chlapi s krivými zubami....bolo to také vtipné že sme len so smiechom pokračovali v našej "túre"...
nie srandujem.
jednak nikdy som nestopoval a jednak mi je jedno aké auto ten človek má, pokiaľ nepreváža na náklaďaku prasce a nesmrdí to, tak mi to je jedno... skôr sa budem pozerať ako úchylne ten ujo/teta čo zastavia vyzerajú, než na to, aké auto má
@ tomas: človek môže vyzerať akokoľvek, a môže byť kýmkoľvek
good
@pa3cek : nevidis do toho. Volga mala trojky plechy, nie "mozno az centimeter", ako si napisal.
A s tym narazom do pevnej prekazky nemas pravdu zdaleka ani zblizka. Aj mercedes 124-ka mal tuhu kasnu /nieco ako volga/ a bol urobeny tak, ze pri celnom naraze si pouzil druhe auto ako svoju deformacnu zonu -> prezil si na ukor zivotov posadky druheho auta. Ale ak si narazil do tuhej prekazky, bolo po tebe, lebo nemalo co absorbovat naraz. Tak tu, prosim ta, nesir kacice, ked tomu nerozumies...
kto chce zbit psa, palicu si najde. V tomto pripade tiez vyhladavanie len skaredych aut z produkcie lady. Takisto mozem od Fiatu vytiahnut len Multiplu, od renaultu vel satis, od lancie thesis, od audi A2 a takto mozem pokracovat az do buducorocneho autasalonu, kde sa zase zrodia designove vtipy
Mimochodom, co hovoris na Ladu Nivu? Len tu, prosim ta, nespominaj slovo komfort, lebo sa bavime o offroade. Zase ti poviem "kuriozitky" o Nive: vycita sa jej, ze od prveho modelu, ktory bol vyrobeny v roku Pana, sa jej vzhlad nezmenil. Lada nepotrebuje z Nivy-offroadu, ktory je stavany na tvrde zaobchadzanie, robit krasny Barbie domcek a najimat designera-metrosexuala. A nejake Sorento a podobne tragedie su akurat zbytocne vyhodene peniaze. Jediny teren, ktory s tym mozes zdolavat, je taky, ked chces parkovat na chodniku a musis prejst cez obrubnik. Z kufra pri tom este ryza vypadava...
A o Lade a Wankelovych motoroch si este nepocul? Ozbrojene zlozky ruska mali v Ladach v tej dobe 140 konove motory a robili sa az po 200 koni. Davali sa aj do klasickej rady 210x, ale aj do Samary 2108. AK by ta to zaujimalo, dodnes sa v Rusku robia na patnastrocnych Samarach preteky.
@pa3cek : praveze ty si sa tu zacal robit mudry. Ale o veciach, o ktorych nemas ani paru. Kde konkretne ma Volga "desinu" plech? Kde vidis v mojich prispevkoch bludy? A deformacne zony ti nic nehovoria? Preco sa dnes robia "makke" auta? aby predna cast absorbovala co najviac energie. Lenze v takej Volge alebo W124 nemas sancu vo vyssej rychlosti proti pevnej prekazke. Aki chlapi? Kde ich vidis? Chlapci chodia do skoly, chlapi do roboty. Si len dalsi z rady teoretikov, ktori prezivaju svoj zivot medzi knizkami. Pekne si pokukaj Volgu zo vsetkych stran, pod kazdou kapotou. Tesim sa na fotky tych "desin" plechov. "Desiny" tam mozes mat jedine sroby a podlozky, plechy urcite nie. Zase som sa presvedcil o tom, ze kto chodi na vysoku skolu, ma patent na rozum. A mimochodom, knizku "moja prva obrazkova encyklopedia automobilov" radsej vymen za PSP. Nemyslim tym, samozrejme, hernu konzolu od SONY. Este sa ta opytam: ty si uz niekedy jazdil na aute? Asi nie. Inac by si si vedel predstavit, kolko by vazilo auto s takymi plechmi, ako si spominal.
Iste, každému vyhovuje niečo iné, ale je evidentné, že jednoducho lady sú v dnešnej dobe technologicky primitívne, čo sa týka úplne všetkého - hlavne jazdných vlastností. Ale jasné, je zbytočné sa o tom hádať, nebudem sa tváriť, že ma nejak autá podobných tried zaujímajú, myslím, že je to všetko na jedno kopyto. Čo je ale jasné je, že jednoducho zápaďácke autá v rovnakej cenovej relácií s rovnakého roku s rovnakej triedy sú na tom jednoducho lepšie po akejkoľvek stránke...
Niva? Niva je stará klasika, ktorú dodnes používajú ľudia v pracujúci v teréne a sú s ňou nadmieru spokojní. Je to desaťročiami preverené auto. Ale stále si myslím, že európsky defender je na tom lepšie. Ani na jednom aute som nejazdil, takže toto posudzovať nebudem.
Dnešné autá typu "SUV" neschvalujem a nezaujímajú ma, preto na to nebudem ani reagovať.
Ano o wankeloch som počul to, že je to motor, ktorý nemá životnosť, žerie palivo ako klasický motor s rovnakým výkonom, žerie olej ako hovado, a nie je možné meniť kompresiu... Wankel má len nevýhody, preto ho má minimum áut.
Ja som "Moskvicar", takze pri teme vozidla byvaleho sovietskeho zvazu len cubrnim, ze ake zvasty koluju po verejnosti.
Brejličky se mu mlžily,
zato jedničky se mu množily.
Dobře maloval, skvěle žaloval,
tenhle andílek, malej pa3cek
Holky ho nikdy nechtěly,
asi proto, že byl příliš nesmělý,
tak je nesnášel, třídní donášel,
ten náš debílek, pardon pa3cek