Možte mi poradiť tí, čo študujú niečo s jazykmi? Chcela som ísť na tlmočníctvo, lenže to je asi iba v BB a to bude asi problém sa tam dostať... Takže som chcela vedieť, či je veľký rozdiel medzi tlmočníctvom a pedagogikou (kombinácia 2 jazykov)... Dík vop
Tlmočníctvo nie je len v BB. A mimochodom, niekde máš jazyky pod označením Filológia a na tlmočenie/pedagogiku sa špecializuješ až v magisterskom stupni. K poslednej otázke, pedagogika by mala byť ľahšia
ja pedagogiku studujem, ale nie jazyky. ale poznam ludi, co maju jazyky a dost sa na to stazuju, lebo okrem jazykov musia mat vsetci co studuju na pedagogickych fakultach aj predmety, ktore s jazykmi nemaju nic spolocne ale treba ich mat, lebo ved pedagogicka, cize napr. take predmety, aby si sa naucila ako budes ucit a tak podobne. neodporucam ist studovat jazyky na pedagogicku. moj nazor
@3 a ja som si vždy myslela, že tí, čo idú na pedagogickú na jazyky, tam idú preto, že ich chcú v budúcnosti učiť (prípadne chceli tlmočníctvo, ale to im nevyšlo, tak zobrali núdzovú variantu
Ja študujem angličtinu ako učiteľstvo na FifUK v BA a viem, že je tam aj tlmočníctvo, skutočne veľa kombinácií, naozaj si treba len sadnúť za počítač a prezrieť stránky univerzít. Ale učiteľstvo je ťažšie, máme povinný balík predmetov z pedagogiky, psychológie a filozofie ktoré sú dosť ťažké, tlmočníci nič také nemajú a tiež ich učia benevolentnejší profáci, lebo na Filozofickej sú presvedčení, že učitelia musia vedieť jazyk na 100% ak ho chcú sami učiť a na tlmočníkov sa to možno raz nalepí samé. Ale nepoznám človeka, ktorý by tam bol spokojný, či sa už jedná o tlmočnícke odbory alebo učiteľské. A tiež by som si dala pozor na to, či má vybraný odbor aj magisterské štúdium, lebo na niektorých vysokých školách im to nejak nevychádza a napríklad jednoodborová angličtina na UCM v Trnave stratila akreditáciu a študenti nemajú kde doštudovať.