Mám takú otázku.. Počula som niekde o tom, že za študium na čes. univerzitách Slovací musia platiť..možno je to hlúpa otázka, ale fakt je to takt? Alebo ako teda "vyzerá" štúdium Slováka v Českej republike? dík...
Ahojte, máte niekto skúsenosť ako reagujú českí vš.učitelia na slovenčinu? mám takú skúsenosť, že na prijímačkách na lek. fakultu v Prahe mi bolo veľmi ostro dané najavo že som slovák.
Brat studoval v Brne a tiez niekedy hovoril, ze su profesori drsni na Slovakov. Preto musel na niektorych skuskach pouzivat cestinu a par prac co vypracovaval musel mat tiez v cestine. No pre nasu rodinu to nie je problem, kedze polku rodiny mame z ciech... A neboj na cestinu sa da rychlo zvyknut... vsak to je podobne...
Ja študujem v Brne Filmovú vedu a so slovenčinou nemám problém. Dokonca aj prímací oborový test bol robený tak aby ho mohol spraviť aj slovák (bez znalostí dejín českej kinematografie) bez prekážok, čo zatiaľ nezažil žiaden môj kamarát, študujúci v CR. Problém vidím akurát v mladých magistroch a profesoroch. Jednak po slovensky nevedia a častokrát ani nechcú... Medzi ČR a SR platí dohoda, že slováci môžu študovať v ČR vo vlastnom jazyku a naopak (tiež sa slováci nesmú kategorizovať ako cudzinci). To že na niektorých školách tvrdo vyžadujú češtinu, je dané enormným záujmom slovákov o štúdium v ČR a tým aj vytláčaniu čechov z ich vlastných univerzít. Skutočne na obory ako medicína či právo už dosahuje pomer prijatých čechov a slovákov 60:40!!! samozrejme študent má možnosť sa v prípade problémov obrátit na študenskú radu či podobné kompetentné zriadenia, ale to častokrát situáciu ešte zhorší. Každopádne mna by nikdy nikto nedonútil písať práce v češtine, aj ked to vďaka wordu nieje až tak náročné...
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
10 komentov