Subliminály (určite viete, čo vám médiá tlačia do hlavy)?
SUBLIMINÁLY sú podprahové signály, ktoré ležia pod naším vedomým zrakovým a sluchovým prahom, avšak naše podvedomie ich aj tak vníma. Môžu to byť rýchle premietané alebo skryté obrazy, príp. odkazy, ktoré sú v hudbe nahrané odzadu alebo sú pod prahom poču
ale je rpedsa len trochu paranoidne domnievat sa, ze reklama v telefonnom zozname nam chce do hlav natlacit propagaciu masturbacie, nemyslis? na co by to bolo asi tak dobre?
a take obrazy som uz videla, ale tvoje uvedene priklady mi tiez pridu dost odveci. lebo ked chces, v kazdej machuli uvidis nejaky obrazec... ked ho tam hladas.
proste chapem o com hovoris, len tie priklady su velice divne.
praveze o tom to je... ludia uz nehladaju hlbsie vynamy v nicom..a pri tom je toho este tak vela, co si treba vsimat... treba ist do hlbky.. a je pravda, ze media nam tlacia same pi*coviny do hlavy..sice som nevedela ze takto, ale aj tak..
@12 verim tomu, ze ludsky mozog podvedome vnima tie obrazky v obrazkoch. ale POCHYBUJEM, ze rovnako nan vplyva povedany text odzadu. tomu proste neverim. clovek nema v hlave opacny replay, ci ako to mam nazvat to je len uchylka niektorych ludi, citat slova odzadu... a neviem, ci to nahodou nie je nejaka psychicka porucha
No je uz dokazane, ze sa to dialo a pravdepodobne stale deje. Ako bola kedysi napriklad ta afera, ze v kinach boli reklami v tych drobunkych stvorcekoch z ktoryh sa sklada obraz. (moju laicku interpretaciu si prosim nevsimajte
jj pripajam sa diskusia, ktora hovori aj o realite a nie somarinach.
Je to pravda podvedome vnimame tak vela veci. Zvuky, hudbu ktoru sme poculi a spievame si ju pol dňa, nieco co sme uchytkom oka videli a potom si na to spomenieme ze sme to niekedy videli, ale uz nevieme kde atď.. je toho vela co dokaze nas mozog, ale to este namame preskumane. Ti ktori sa tym zaoberaju vacsinou to pouzivaju na zmanipulovanie ludi a my uz potom nevieme komu verit. Snazime sa presvedcit ze to nie je tak, lebo potom by sme uz neverili nikomu.
ja viem napríklad o trikoch obchodníkov - robil sa raz taký prieskum a dokázalo sa že ľudia viac kupovali danú vec keď mala výraznú (žltú alebo červenú) cenovku ako keď obyčajnú bielu, a takisto to ľudí láka keď vidia nápis výpredaj a pritom to ani nemusí byť až tak ohromne zlacnené, a aj keď si to pôvodne nechceli kúpiť tak si povedia - no toto je zlacnené, to je výhodné, to si musím kúpiť...síce to nie je úplne to o čom tu hovoríte ale tak aj to patrí medzi ovplyvňovanie...
alebo ešte ma napadlo že napríklad také supermarkety dávajú najčastejšie kupovaný tovar čo najďalej aby ľudia obišli celý obchod a viac nakúpili
@24 ja sa im vyhýbam preventívne, ale raz som tak výhodne kúpila čokoládu, mala záruku už len jeden deň tak bola o polovicu zľavnená, a keďže ja zjem čokoládu vždy na jeden šup keď na mňa príde tak mi to problém nerobilo
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
33 komentov
ináč podobnych ludi milujem
takéto veci by som si fakt nevšimla
proste chapem o com hovoris, len tie priklady su velice divne.
Je to pravda podvedome vnimame tak vela veci. Zvuky, hudbu ktoru sme poculi a spievame si ju pol dňa, nieco co sme uchytkom oka videli a potom si na to spomenieme ze sme to niekedy videli, ale uz nevieme kde atď.. je toho vela co dokaze nas mozog, ale to este namame preskumane. Ti ktori sa tym zaoberaju vacsinou to pouzivaju na zmanipulovanie ludi a my uz potom nevieme komu verit. Snazime sa presvedcit ze to nie je tak, lebo potom by sme uz neverili nikomu.
mas na to aj nejake dalsie linky, stranky?
alebo ešte ma napadlo že napríklad také supermarkety dávajú najčastejšie kupovaný tovar čo najďalej aby ľudia obišli celý obchod a viac nakúpili