zdravim nad touto metodou vyučovania sa zamyšlam(použil to raz učitel fyziky)
model moodle - každý týžden by žiaci chodili na stránku školy kde maju moodle a musia vyplniť test (s 3 - 5 krátkymi úlohami). Úlohy by súvisely s prebranou látkou, ktorú by učiteľ za ten jeden týžden vysvetlil žiakom. Počet úloh by záviselo od počtu hodín týždenne. Na vypracovanie by žiaci mali týžden, po prihláseni a otvorení testu by mali/nemali časový limit(nemali - obyčajná domáca úloha, mali - krátka písomka). Fungovalo by to? Žiadny stres! Povolilo by to ministerstvo školstva? Už kazdý ma internet(prípadne v škole).
+ za polrok jedna veľka písomka (prípadne opravná)
+ model cvika - matematiku treba počítať, ak by bolo napr. 4 hodiny týždenne, tak 2 hodiny vysvetlovania a 2 hodiny počitania- cvicenia(alebo inak rozdelene)
+ na začiatku roka by som sa spytal, kto by chcel ústne odpovedať može požiadať o to a hocikedy v roku by bol vyvolaný
O co ide? Ide o to, že ľudia sa naučia niečo a potom rychlo zabudnu, myslim že by mali väčšiu motivaciu, nestresovali sa, NIEČO BY SA NAUČILI!
na výučbu by som mal projektor a notebook a priklady by som premietal, alebo nejak inak
@miso16211 mohol by napr. byť pri pc s nejakým múdrejším spolužiakom, ktorý mu dá opísať výsledky - presne ako v škole len takto to je menej pod rukou.
Takže normálne písomky by písali v škole?
Kedy? počas 2 hodín vysvetlovania alebo 2 hodín počítania?
pisomky by pisali napr 4 do polroka, to by boli pisomkove hodiny (nové hodiny), a na internete by robili ulohy za ktore by dostavali malé známky z ktorych by bola znamka alebo dve znamky
moodle sme pouzivali na fyzike....v skole sa len skusalo a pocitalo priklady, vyklad bol formou videa ktore sme si pred kazdou hodinou museli doma pozerat a pisat si z neho poznamky, co zabera vela casu ak ma vyklad do hodiny + kym napises tie poznamky a vobec pochopis o co ide, po pozreti videa sme museli pisat zhrnutie o com latka bola, museli sme napisat co sa nam pacilo a co nie plus dat otazku na zaver co nam nebolo jasne, za kazdu sekciu bolo bodove hodnotenie, v skole sa potom kazdu hodinu zbierali zosity a takisto bodovali za co sme si mohli zvysit percenta, modulove testy sa pisali po kazdej kapitole, boli casovo ohranicene, kto pisal na prvy termin mal moznost 2 dalsich na opravu, kto na prvy neprisiel nemal taku moznost, rovnako bola percentualne ohodnotena aj ustna odpoved
ked si to tak vezmes, ked ma ucitel vyklad na vsetky latky, ano je pravda ze sa s tym musel babrat kym to vsetko urobil, ale teraz ma pokoj na xy rokov ...
neviem ako ho zhorsujem, nepovedala som ze to bolo zle ani dobre, vsetko ma vyhody aj nevyhody, kto chcel ucil sa a aj sa naucil a kto nie tak na to tak ci tak kaslal, vyhody boli ze nedostavas dalsie 5 iba sa ti znizuju percenta
akoze sa chces podla tohto vysledku rozhodnut ci ako?
@lilly09 nie, kebyze som bol ucitel matfyzu, tak to zavediem po dohode so ziakmi. Len vidim, aky ludia su. Neide o znamky, ale o naucenie sa niecoho aspon. Nechapem tie vsetky argumenty, nejak mi nejdu do hlavy.
U nas v skole proti tomu bola staznost, s ucitelom (ktory bol dobrak) som sa rozpraval o on mi povedal nato to, ziaci chceli to zrusit aby nemuseli robit domace ulohy. Neviem ako to mam vam povedat, ale je to dobry system. Nic tazke co by nedokazali urobit ziaci.
Navrhujem kto nesuhlasi nech polozi preco. Dam mu argument
no ved to, bolo to tazsie ale presiel kazdy... sice o normalnosti ucitela by sa dalo polemizovat obcas
ludia nemaju radi zmeny,hlavne ak to beru tak ze rocniky pred nimi to robit nemuseli a oni teraz musia ... a proste nieco co musia robit doma beru ako nieco na pritaz
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
29 komentov
model moodle - každý týžden by žiaci chodili na stránku školy kde maju moodle a musia vyplniť test (s 3 - 5 krátkymi úlohami). Úlohy by súvisely s prebranou látkou, ktorú by učiteľ za ten jeden týžden vysvetlil žiakom. Počet úloh by záviselo od počtu hodín týždenne. Na vypracovanie by žiaci mali týžden, po prihláseni a otvorení testu by mali/nemali časový limit(nemali - obyčajná domáca úloha, mali - krátka písomka). Fungovalo by to? Žiadny stres! Povolilo by to ministerstvo školstva? Už kazdý ma internet(prípadne v škole).
+ za polrok jedna veľka písomka (prípadne opravná)
+ model cvika - matematiku treba počítať, ak by bolo napr. 4 hodiny týždenne, tak 2 hodiny vysvetlovania a 2 hodiny počitania- cvicenia(alebo inak rozdelene)
+ na začiatku roka by som sa spytal, kto by chcel ústne odpovedať može požiadať o to a hocikedy v roku by bol vyvolaný
O co ide? Ide o to, že ľudia sa naučia niečo a potom rychlo zabudnu, myslim že by mali väčšiu motivaciu, nestresovali sa, NIEČO BY SA NAUČILI!
na výučbu by som mal projektor a notebook a priklady by som premietal, alebo nejak inak
tieto materialy by som používal : realisticky.cz
kebyže raz pojdem na Mgr, or PhDr
mal by nato čas! rodičia zo stredoškolkou matematikou moc nepomozu, kym by napisal na nejake forum a niekto by mu odpisal cas by vyprsal,
ide o to, aby sa nato týzdenne pozreli
neide az tak o pisomky(napr mesacne pisomky) a doma by robili len domace ulohy na znamky
Takže normálne písomky by písali v škole?
Kedy? počas 2 hodín vysvetlovania alebo 2 hodín počítania?
pisomky by pisali napr 4 do polroka, to by boli pisomkove hodiny (nové hodiny), a na internete by robili ulohy za ktore by dostavali malé známky z ktorych by bola znamka alebo dve znamky
@miso16211 no vidíš ale to si tam nenapísal.. najpr si pekne skompletizuj svoj nápad a potom ho prezentuj.
neviem ako ho zhorsujem, nepovedala som ze to bolo zle ani dobre, vsetko ma vyhody aj nevyhody, kto chcel ucil sa a aj sa naucil a kto nie tak na to tak ci tak kaslal, vyhody boli ze nedostavas dalsie 5 iba sa ti znizuju percenta
akoze sa chces podla tohto vysledku rozhodnut ci ako?
U nas v skole proti tomu bola staznost, s ucitelom (ktory bol dobrak) som sa rozpraval o on mi povedal nato to, ziaci chceli to zrusit aby nemuseli robit domace ulohy. Neviem ako to mam vam povedat, ale je to dobry system. Nic tazke co by nedokazali urobit ziaci.
Navrhujem kto nesuhlasi nech polozi preco. Dam mu argument
ludia nemaju radi zmeny,hlavne ak to beru tak ze rocniky pred nimi to robit nemuseli a oni teraz musia ... a proste nieco co musia robit doma beru ako nieco na pritaz