učim sa v škole, pochytim večšinu, pridem domov a učim sa tak, že to raz prečítam poviem si čo si pametam (pridam to z hodiny) a hotovo. matiku sa nikdy neučím, matika sa učiť nedá, buď máš logiku alebo nie. Zo slovenčiny a angličtiny sa neučím vobec len robím úlohy a hotovo. Najhoršie sa mi učí geografia tu sa učim tak, že buď si z názvov skladám nezmysli lebo mne sa nezmysli dobre učia, proste si z tych nazvov poskladam vetičku alebo pri "slepej mape" a inak nič zvláštne a naposledy som mala čisté 1 .
Záleží dosť od toho čo a či treba vedieť od slova do slova alebo stačí prerozprávať vlastnými slovami.
Na biflovanie som nikdy nebola a doteraz mi to nejde, naproti tomu veci, kt. stoja na nejakej logickej súvislosti, alebo proste nejak nadväzujú.. jednoducho ich treba pochopiť, tak to mi nerobí problém.
Takže na učenie nemám žiadne triky, nič mi nepomáha, len v tom proste musím nájsť nejaký systém...
jaa si to blbe učivo neviem vtĺcť do hlavy ani za boha stále čumím do zošita, stale si čitam to iste a ešte si to aj hovorím ale neviem si to zapamätať
Myslím, že najlepšie to vystihne "pamäť mám kurva zlú".
Alebo inak povedané, nie som schopná si zapamätať veci, s ktorými neprichádzam dennodenne do kontaktu a som nútená ich neustále používať. A taktiež veci, ku ktorým nemám žiaden vzťah.
A učenie... Vo väčšine prípadov (fyzika, biológia, geografia, chémia) sa neučím (lebo ma to nebaví, nechce sa mi, nemám na to čas), učím sa jedine nárazovo pred písomkou/testom a následne to zabúdam, čo mi veľmi vyhovuje. Zásadne sa ich neučím na hodinách, lebo vtedy poväčšine ani neviem, čo robíme, lebo ma to ani nezaujíma, ani nebaví a pravdepodobne sa učím na iný predmet. No a ten zvyšok ako slovenčina, dejepis sa učím tak nejak priebežne, lebo ma to baví a niektoré veci sa ani netreba učiť a tak no.
A najlepšie sa mi učí v hluku (hudba, šum v dopravných prostriedkoch, vzájomné pokrikovanie spolužiakov cez prestávky) a v strese, kedy si to vlastne v podstate len čítam a napevno si to ukotvujem do pamäte až vzájomným skúšaním sa cez prestávky a proste hovorením si tých vecí nazvájom až do nemoty.
A jazyky spolu s matematikou sú osobitná kategória - tréning, tréning, tréning - buď vieš, alebo nevieš.
Viackrát si to prečítam a snažím sa zapamätať čo najviac. Alebo pochopiť. A inak si robím stručné poznámky v odrážkach, poprípade vyznačujem najdôležitejšie veci zvýrazňovačom a učím sa z toho...
predmety, na ktoré sa treba učiť látku (biológia, dejepis, chémia, fyzika, geografia) si prečítam tak 3x a potom si poviem obsah... najlepšie si to zapamätám keď si látku čítam ako rozprávku alebo príbeh.. vtedy je aj ten obsah hneď lepší také ako je slovenčina a angličtina sa učím podľa toho, čo sa mi treba učiť.. čiže napr. zo SJ nejaké rozbory viet si napíšem na papier a stále to opakujem a z angličtiny si len napíšem úlohy/cvičenia a hotovo.. poprípade ešte slovíčka, ktoré som sa v nedeľu učila skoro 2 hodiny (ach) a to tak, že som si prečítala prvý stĺpec, napísala z neho akoby písomku a tie slovesá, ktoré som nevedela som si napísala ešte raz... a to isté aj s druhým stĺpcom a potom som to spojila.. za 2 hoďky som vedela 40 nepravidelných slovies z predu aj zo zadu ...
a inak mi pri učení pomáha hudba veľa vecí si dám do melódie a potom si to na hodine akokeby "odspievam"
ja mám takú techniku, že dávam pozor čo učitel vysvetluje na hodine a potom mi stači raz sa na to pozrieť hoci aj na ďalšej hodine tesne pred skúšaním a viem
Veľa zvýrazňujem a kreslím si rôzne obrázky ku poznámkam, pretože mám fotografickú pamäť a pomáha mi to sa lepšie orientovať v tom, hlavne pre dejepis a také veci, ktoré sa musia učiť.
Jazyky a matematiku sa neučím, lebo nejako mi stačí to z hodiny.
A predmety ako chémia a biológia s veľa cudzími názvami .... tak tam si z učiva skladám pesničky... zatiaľ mi táto technika funguje.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
27 komentov
Na biflovanie som nikdy nebola a doteraz mi to nejde, naproti tomu veci, kt. stoja na nejakej logickej súvislosti, alebo proste nejak nadväzujú.. jednoducho ich treba pochopiť, tak to mi nerobí problém.
Takže na učenie nemám žiadne triky, nič mi nepomáha, len v tom proste musím nájsť nejaký systém...
Alebo inak povedané, nie som schopná si zapamätať veci, s ktorými neprichádzam dennodenne do kontaktu a som nútená ich neustále používať. A taktiež veci, ku ktorým nemám žiaden vzťah.
A učenie... Vo väčšine prípadov (fyzika, biológia, geografia, chémia) sa neučím (lebo ma to nebaví, nechce sa mi, nemám na to čas), učím sa jedine nárazovo pred písomkou/testom a následne to zabúdam, čo mi veľmi vyhovuje. Zásadne sa ich neučím na hodinách, lebo vtedy poväčšine ani neviem, čo robíme, lebo ma to ani nezaujíma, ani nebaví a pravdepodobne sa učím na iný predmet. No a ten zvyšok ako slovenčina, dejepis sa učím tak nejak priebežne, lebo ma to baví a niektoré veci sa ani netreba učiť a tak no.
A najlepšie sa mi učí v hluku (hudba, šum v dopravných prostriedkoch, vzájomné pokrikovanie spolužiakov cez prestávky) a v strese, kedy si to vlastne v podstate len čítam a napevno si to ukotvujem do pamäte až vzájomným skúšaním sa cez prestávky a proste hovorením si tých vecí nazvájom až do nemoty.
A jazyky spolu s matematikou sú osobitná kategória - tréning, tréning, tréning - buď vieš, alebo nevieš.
sú veci, ktoré si musím pchať do hlavy a aj tak si to tam napchám iba čiastočne tým pádom to aj tak vyzerá
sú veci, ktoré ma nebavia a vtedy so mnou nepohne ani pánboh
a žiadne učenie sa dlhých, súvislých viet, iba stručne, jasne a výstižne
a inak mi pri učení pomáha hudba veľa vecí si dám do melódie a potom si to na hodine akokeby "odspievam"
výnimočná situácia.
čítam to stokrát, zabíjam čas, občas si niečo zapamätám a výsledok nestojí za reč.
bežná prax.
základ je dávať pozor počas vysvetlovania
@kikush123 ...alebo ak su to nejake divne slova...a latinske nazvy...tak potom si vymyslam na to pesnicky a nejake skratky..a pod.....
ale vacsinou si zapamatam aj z hodiny
Jazyky a matematiku sa neučím, lebo nejako mi stačí to z hodiny.
A predmety ako chémia a biológia s veľa cudzími názvami .... tak tam si z učiva skladám pesničky... zatiaľ mi táto technika funguje.