otazka pre ludi, ktori studuju alebo vystudovali nejaky prirodovedny odbor...da sa na Slovensku uplatnit vo vyskume (je vobec nejaky? teda okrem SAV...) ci sa mam skor, co sa tyka vš orientovat na techniku (a zamestnat sa v priemysle) alebo sa na to vykas
je to biedne velmi, ale aspon z eurofondov sa uz daju ziskat nejake peniaze na vedu ale i tak. Moj otec pracuje vo vede a velka cast ludi, co tam na Slovensku pracuje, tam nema co hladat
ja so svojim odborom mam vyhliadky celkom dobre, ale treba povedat, ze je aj velmi nizka konkurencia. kazdopadne studiom v zahranici vobec nic nepokazis, aj ked by sa dalo diskutovat, ci tie ziskane vedomosti budu alebo nebudu postacujuce... aspon co ja viem, niektori americki vedci prichadzaju na konferencie s oooobrovskym objavom, co u nas robia studenti uplne bezne na cviceniach
@alpanu a aky odbor studujes? lebo ja chcem ist na chemiu...pravdupovediac, nemam chut ist na vysoku do zahranicia...nie je to prave najlacnejsia zalezitost
@jjuly mam vystudovanu fyziku a teraz sa specializujem na astronomiu a astrofyziku, preto hovorim, ze je dost mierna konkurencia. neviem ti povedat, ako je to s chemiou u nas, nemam na chemii kontakty. pokial nechces ist do zahranicia, nechod, pretoze nie je nic horsie ako studovat na vysokej skole bez chuti, potom to jendoducho nejde a vie to cloveka poriadne frustrovat.... ja si myslim, ze nase prirodovedne vzdelanie je na dost vysokej urovni a pokial si svedomita a naozaj mas o to zaujem, nastudujes si aj dalsie veci, co nutne nepotrebujes napriklad ku skuskam a posunies sa, co sa vedomosti tyka, na este inu hranicu.
a tym pesimistom never, niektore odbory su na tom mozno biedne, ale ja taku skusenost nemam (popravde, Astronomicky ustav SAV vlastni niekolko pristrojov, na ktorych sa robi spickova svetova veda a su jedine na svete)
@alpanu ja nemam nic proti SAV, len som chcela vediet aj o inych alternativach v SR inak je to hrozne s financnym ohodnotenim vedeckych pracovnikov u nas :/ ale co uz...