čiže najprv konkrétnosti: pustil som si kompletne všetky tri, a... tak trochu bohužiaľ jediná vec/časť ktorá sa mi z nich výrazne páčila bol úsek 1:30 - 2:20 v get up. ten je skvelý, má ťah, aj vcelku prežiteľný mix, a ...tá časť ma naozaj usmiala, hrozne sa mi páči.
čo sa týka zvyšku skladieb, aj zvyšku tejto... rozhodne to nie je zlé, rozhodne máš potenciál, je to priam vcelku dobré, ale... zaprvé ničím výrazne zaujímavé, a zadruhé tomu všetkému ostatnému chýba nejaký ťah... čo je výraz/pocit ktorý sa mi hrozne ťažko vysvetľuje a definuje, ale je to ...také to niečo, čo danú hudbu previaže s tokom času a teba s danou hudbou a teda vyslovene cítiš ako "prúdiš" cez čas, ako keby si zjazdoval na lyžiach, alebo niečo podobné... proste to... ten jeden kúsok čo som napísal ho má, zvyšok tvojich skladieb ho nemá. a nemá ani jeho opak, to čo výrazne a zámerne zaujímavo seká čas na kúsky a hrá sa s ním... a tým pádom je to také... nevýrazné, pocitovo.
teraz všeobecne: príde mi zaujímavá tá kombinácia ktorú v tom počujem: jednotlivé zvuky máš skvelé (aj keď mne osobne vkusovo niektoré nesedia, ale), sú silné, energické, výrazné, plné, majú dobrú granulitu, a sú všeobecne také aké by som ja nedokázal asi spraviť ani teraz, a to už si prídem pomerne "pokročilý", teda aspoň tak že som so sebou sám spokojný... to isté sa dá povedať o niektorých efektoch. no a zároveň kompozične a štrukturálne a konceptuálne mi tie songy pripomínajú veci čo som robil keď som bol skoro začiatočník, nemá to prechody, nemá to poriadne logiku, nemá to ako celok flow ani hlavu a pätu, znejú tie skladby ako koláž pár nápadov, nie ako ucelený celok, jednotlivé segmenty k sebe občas ani príliš nesedia a nesúvisia spolu...
a teraz ohľadne tvojho najväčšieho technického problému: už ti to aj spomenuli v komentoch, POTREBUJEŠ sa naučiť robiť lepší mastering a používať Compressor/Limiter, hlavne ak chceš robiť tento žáner, NEMôŽEŠ tieto hutné zvuky neošetrené a neskrotené mať takto hlasno a takto ich vrstviť, lebo ti potom kolidujú so všetkým okolo a prebíjajú to, tvoria interferencie ktoré sú doslova bordelom, utopia detaily a spravia z toho jednu veľkú masu takmerhluku... je mi jasné že ti hrozne záleží aby ti lead synthy zneli silno a energicky, čiže sa nevieš donútiť dať ich nejak do pozadia, lebo tým niečo z tej sily a energie strácajú, tiež som s tým problémom kedysi bojoval, ale ignorovať problémy ktoré z toho vznikajú nie je riešenie... všimol som si v tagoch že to asi robíš v FL Studiu, tak si v ňom nahoď na dané synthy Limiter a pohraj sa s ním, hlavne kontrolka "Saturation" by ti mohla pomôcť, tá zvuku uberá najmenej sily a hutnosti vrámci toho ako znie, ale zároveň (keď ju stiahneš úplne dole) ho "nejak" (nechápem presne ako to robí) prerieďuje čo sa týka frekvencií, takže daný zvuk popri sebe prepúšťa aj viac ostatných, ochotnejšie sa nechá "prekryť" inými linkami miesto toho aby s nimi interferoval a tvoril bordel...
ale to je stále len prvý krok, aj tak skôr či neskôr budeš musieť začať špekulovať s masteringom, čiže s tým ktoré zvuky sú vlastne v popredí (hlasnejšie), a ktoré v pozadí a podobne... a podľa mňa sa nemusíš báť, podľa mňa máš tie songy až absurdne hlasno, mal som volume na soundcloude na polovici a znelo to asi tak hlasno ako keď mám svoje songy naplno... čiže kľudne posťahuj volume globálne všetkému, energiu to nestratí (len to miesto 50% volume bude treba počúvať na 80 alebo 100), a bude to o dosť menej skresľovať zvuk. sleduj potenciometre v FX okne, aj ten hlavný na hornej lište FLka a mysli na to, že ideálne by nikdy nemali vyraziť do červených oblastí na dlhšie než pár milisekúnd, naproti tomu tebe sa tam (/by sa tam, bez defaultného compressora/limitera na main kanáli) držia takmer celú songu...
pohľadaj si prípadne na youtube niečo v zmysle "fl studio limiter tutorial", a podobne.
zhrnutie: hlboký rešpekt k plnosti a sile zvukov, ja som mal a ešte stále mám opačný problém, neviem vytvárať také čo takto veľmi zaplnia priestor a chcel by som, moje veci boli odjakživa divne tiché, takže smekám. ale na masteringu a samotnej kompozícií potrebuješ ešte dosť veľa pracovať.
a tiež zapracuj na originalite (nech to znie akokoľvek divne), nesnaž sa tak hrozne podobať na to čo poznáš a čo už je, nepotrebuješ to, práve naopak, hraj sa s tým čo poznáš, rob si z toho srandu, deformuj to, odlíš sa trochu. prinajmenšom potenciál na to máš, a veci v ktorých by sa ti to podarilo by som si rád vypočul.
(mimochodom, vypočuj si The Glitch Mob, mohli by pre teba byť zaujímaví.)
justification/self-propagation: teraz je tá časť kde ti odpoviem na otázku že kto vlastne som a čo robím, že ti takéto veci pindám, a zároveň sa tým trochu "pochvastám", a taktiež si rád prečítam tvoj názor:
(najstaršia zo všetkých uvedených vecí ale univerzálne stále jedna z najlepších, celý čas má to čo som hore nevedel poriadne definovať a nazval "ťah", teda aspoň podľa mňa)
@midnight Fuha, dost dobre si to vystihol...ale v podstate si mi povedal to, na com dlhu dobu pracujem..(prvy krat som flko zapol pred 2 rokmi) ..na masteringu sa snazim pracovat co najlepsie,jasne je to dost hlasno..hlavne "hold on". co sa originality tyka, snaha tam je, je to predsa hlavna vec, co producenta odlisuje. v poslednej dobe sa snazim chytit nejaky dobry napad, ale to musi prist casom..zatial mam utlm
@midnight +v get up, ten smiech na zaciatku, symbolizuje nieco ako vysmech tej jednoduchej casti..ta pesnicka ma hlbsiu myslienku ako sa zda..smejem sa tam z diskofilnych sraciek ako tacata a podobne a ano, co sa tyka tvojej tvorby, na nu som natrafil ked som cital davnejsie nejake diskusie tu na birdz.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
9 komentov
hmmmm, hmmm, zaujímavé.
čiže najprv konkrétnosti: pustil som si kompletne všetky tri, a... tak trochu bohužiaľ jediná vec/časť ktorá sa mi z nich výrazne páčila bol úsek 1:30 - 2:20 v get up. ten je skvelý, má ťah, aj vcelku prežiteľný mix, a ...tá časť ma naozaj usmiala, hrozne sa mi páči.
čo sa týka zvyšku skladieb, aj zvyšku tejto... rozhodne to nie je zlé, rozhodne máš potenciál, je to priam vcelku dobré, ale... zaprvé ničím výrazne zaujímavé, a zadruhé tomu všetkému ostatnému chýba nejaký ťah... čo je výraz/pocit ktorý sa mi hrozne ťažko vysvetľuje a definuje, ale je to ...také to niečo, čo danú hudbu previaže s tokom času a teba s danou hudbou a teda vyslovene cítiš ako "prúdiš" cez čas, ako keby si zjazdoval na lyžiach, alebo niečo podobné... proste to... ten jeden kúsok čo som napísal ho má, zvyšok tvojich skladieb ho nemá. a nemá ani jeho opak, to čo výrazne a zámerne zaujímavo seká čas na kúsky a hrá sa s ním... a tým pádom je to také... nevýrazné, pocitovo.
teraz všeobecne: príde mi zaujímavá tá kombinácia ktorú v tom počujem: jednotlivé zvuky máš skvelé (aj keď mne osobne vkusovo niektoré nesedia, ale), sú silné, energické, výrazné, plné, majú dobrú granulitu, a sú všeobecne také aké by som ja nedokázal asi spraviť ani teraz, a to už si prídem pomerne "pokročilý", teda aspoň tak že som so sebou sám spokojný... to isté sa dá povedať o niektorých efektoch. no a zároveň kompozične a štrukturálne a konceptuálne mi tie songy pripomínajú veci čo som robil keď som bol skoro začiatočník, nemá to prechody, nemá to poriadne logiku, nemá to ako celok flow ani hlavu a pätu, znejú tie skladby ako koláž pár nápadov, nie ako ucelený celok, jednotlivé segmenty k sebe občas ani príliš nesedia a nesúvisia spolu...
a teraz ohľadne tvojho najväčšieho technického problému: už ti to aj spomenuli v komentoch, POTREBUJEŠ sa naučiť robiť lepší mastering a používať Compressor/Limiter, hlavne ak chceš robiť tento žáner, NEMôŽEŠ tieto hutné zvuky neošetrené a neskrotené mať takto hlasno a takto ich vrstviť, lebo ti potom kolidujú so všetkým okolo a prebíjajú to, tvoria interferencie ktoré sú doslova bordelom, utopia detaily a spravia z toho jednu veľkú masu takmerhluku... je mi jasné že ti hrozne záleží aby ti lead synthy zneli silno a energicky, čiže sa nevieš donútiť dať ich nejak do pozadia, lebo tým niečo z tej sily a energie strácajú, tiež som s tým problémom kedysi bojoval, ale ignorovať problémy ktoré z toho vznikajú nie je riešenie... všimol som si v tagoch že to asi robíš v FL Studiu, tak si v ňom nahoď na dané synthy Limiter a pohraj sa s ním, hlavne kontrolka "Saturation" by ti mohla pomôcť, tá zvuku uberá najmenej sily a hutnosti vrámci toho ako znie, ale zároveň (keď ju stiahneš úplne dole) ho "nejak" (nechápem presne ako to robí) prerieďuje čo sa týka frekvencií, takže daný zvuk popri sebe prepúšťa aj viac ostatných, ochotnejšie sa nechá "prekryť" inými linkami miesto toho aby s nimi interferoval a tvoril bordel...
ale to je stále len prvý krok, aj tak skôr či neskôr budeš musieť začať špekulovať s masteringom, čiže s tým ktoré zvuky sú vlastne v popredí (hlasnejšie), a ktoré v pozadí a podobne... a podľa mňa sa nemusíš báť, podľa mňa máš tie songy až absurdne hlasno, mal som volume na soundcloude na polovici a znelo to asi tak hlasno ako keď mám svoje songy naplno... čiže kľudne posťahuj volume globálne všetkému, energiu to nestratí (len to miesto 50% volume bude treba počúvať na 80 alebo 100), a bude to o dosť menej skresľovať zvuk. sleduj potenciometre v FX okne, aj ten hlavný na hornej lište FLka a mysli na to, že ideálne by nikdy nemali vyraziť do červených oblastí na dlhšie než pár milisekúnd, naproti tomu tebe sa tam (/by sa tam, bez defaultného compressora/limitera na main kanáli) držia takmer celú songu...
pohľadaj si prípadne na youtube niečo v zmysle "fl studio limiter tutorial", a podobne.
zhrnutie: hlboký rešpekt k plnosti a sile zvukov, ja som mal a ešte stále mám opačný problém, neviem vytvárať také čo takto veľmi zaplnia priestor a chcel by som, moje veci boli odjakživa divne tiché, takže smekám. ale na masteringu a samotnej kompozícií potrebuješ ešte dosť veľa pracovať.
a tiež zapracuj na originalite (nech to znie akokoľvek divne), nesnaž sa tak hrozne podobať na to čo poznáš a čo už je, nepotrebuješ to, práve naopak, hraj sa s tým čo poznáš, rob si z toho srandu, deformuj to, odlíš sa trochu. prinajmenšom potenciál na to máš, a veci v ktorých by sa ti to podarilo by som si rád vypočul.
(mimochodom, vypočuj si The Glitch Mob, mohli by pre teba byť zaujímaví.)
justification/self-propagation: teraz je tá časť kde ti odpoviem na otázku že kto vlastne som a čo robím, že ti takéto veci pindám, a zároveň sa tým trochu "pochvastám", a taktiež si rád prečítam tvoj názor:
» soundcloud.com/midnightdigital...
(dosť stará vec, asi 5 rokov, ale vrámci svojho "obdobia" jedna z najlepších)
» soundcloud.com/midnightdigital...
(asi 2 roky dozadu, stále jedna z mojich najlepších vecí aj keď stále nie hotová, je to viacmenej soundtrack, preto je väčšinu času taká "pasívna")
» soundcloud.com/midnightdigital...
» soundcloud.com/midnightdigital...
» soundcloud.com/midnightdigital...
(najstaršia zo všetkých uvedených vecí ale univerzálne stále jedna z najlepších, celý čas má to čo som hore nevedel poriadne definovať a nazval "ťah", teda aspoň podľa mňa)
» soundcloud.com/midnightdigital...
(najnovšia, tiež tak trochu ambient a vlastne soundtrack)
jo, a... @tomias - choď do kelu alebo do riti, rozhodne lepšie fórum ako "som tehotná?"
"co sa tyka tvojej tvorby, na nu som natrafil ked som cital davnejsie nejake diskusie tu na birdz"
dosť možné, občas ju jebem až trápne všade v nádeji že prestane byť všetkým u piči
Toto som urobil dávnejšie...