Otázka hlavne pre vysokoškolákov (ale aj ostatní môžu pridať názory)... Záleží vám na tom, aby ste mali čo najviac Áčok, alebo beriete hneď prvú známku, aj keby to bolo E(hlavne že nie je Fx)? Snažíte sa po iné semestre viac ako vo vašom úplne prvom semes
Samozrejme to závisí od predmetu. Keď som dostala C-čko z anatómie, tak som skákala po strop, lebo viem, že ona dáva preažne Fx, prinajlepšom E-čka. Takže som A-čko neočakávala. Ale pri ostatných predmetoch sa snažím o A-čka, B-čka, lebo viem, že na to mám, tak prečo takéto hodnotenie aj nedostať? Takže tu by som nebola spokojná aj s E-čkom. Ale pri ťažkom predmete áno...
ani neviem, ale asi záleží od predmetu...vo všeobecnosti ale nie. Ale E z matematiky by som fakt nechcela, ani D. Zato pri iných predmetoch považujem aj E za výhru.
Hodnotenie známkami na slovenský spôsob je aj tak veľmi subjektívne. Závisí to od učiteľa, vo väčšine prípadov. Podľa mňa by sa ľudia mali skôr zamerať na svoje vedomosti, mať Áčka na Slovensku dokáže každá trúba, keď odrapká to, čo chce skúšajúci počuť. Tak preto mi na známkach veľmi nezáleží, osobne.
Záležalo mi chvíľu, lebo som chcela získať štipko, ale to by som sa musela cez skúškové viac venovať škole, než sa naozaj venujem teraz je mi to už jedno
V živote mi nikto po absolvovaní nekontroloval známky. Titul sedí, diplom sedí, serie sa na to.
Keď vieš niečo spraviť, pohnúť vlastnou hlavou- každý je spokojný.
Keď robíš sprostosti, nepomôže ti v práci ani 5 červených diplomov a v podnikaní už vôbec nie.
IMO miesto toho, aby sa ľudia zoberali štipkom, mali by robiť počas štúdia. Aj by si viac zarobili, aj by neboli totálne nepoužiteľní nejaký čas po ukončení školy.
Prejst VS na Ecka nieje tazke. Skor ide o princip toho ze clovek sa neuspokoji s takou znamkou a vymaka si to na A. Nie zeby natom zalezalo ale rozdeli to ludi na tych co chcu zivotom preplavat a na tych co na sebe makaju. Lebo hovorit si cely zivot ze mne to teraz staci takto a v buducnosti to budem robit inac je vacsinou bullshit.
Prepáč, ale väčšina A-čkárov skončia z mojej skúsenosti ako loseri alebo ľudia bytostne naviazaní na inštitúcie, ako také.
Známky nevyjadrujú tvoje schopnosti ako také, ale tvoju ochotu a schopnosť prispôsobiť sa akademickému spôsobu myslenia a autorite ako takej.
Nehovorím, že treba preliezať a byť neaktívny a lenivý. Hovorím len, že známky pramálo reflektujú tvoje kvality alebo môžu slúžiť ako indikátor tvojej úspešnosti do budúcna. Platí to dupľom na Slovensku kde sú nožnice medzi praxou a akadémiou roztvorené až bolestne. Myslím si, že vyslovene makať na Ačka je strata času. Produkuje to ľudí, čo nevedia myslieť koncepčne a strácajú sa v detajloch - zväčša fajn sluhov, ale neschopných pánov.
@zerone no ja suhlasim, nechcel som tym povedat ze kto nema Acka bude neuspesny skor kto sa preflaka vysokou skolou na Ecka bude s velkou pravdepodobnosotu flakac do konca zivota samozrajme ze Acka su absolutne nevypovedajuce co sa tyka zrucnosti a vedomosti. ide prave o pristup ku problemu ktory je najdolezitejsi
som sama zo seba trochu nešťastná, ak dostanem horšie ako C, ale že by som sa išla kvôli tomu urvať, to zas nie. nemyslím si, že známky sú to najdôležitejšie. v podstate súhlasím so všetkým, čo píše @zerone najmä s @19
(ako príklad: hlásim sa teraz na študijný pobyt a grantovú podporu k tomu. pýtala som sa, nakoľko pri tom záleží na známkach, ako na ne prihliadajú pri výberovom konaní. koordinátorka mi okamžite ohlásila, že známky veľmi neriešia, pretože proste nevypovedajú o kvalite študenta a to najmä na MU. keďže mnohé veci na známku ani nemáme, ale len ako pass/fail)
nepytali sa ma na pohovoroch, ani v praci pri projekte ake mam znamky ... a je mi to jedno v podstate, mam skolu, ktora nie je lahka aj bez toho aby som riesil ci mam C alebo D
aj ked dnes som dostal A druhe v zivote z bakalarky 1,
viac menej je to jedno co clovek ma lebo Acka moze mat clovek ktory ma nasrane v hlave... ale aj sikovny ktory sa fakt uci a drie
mne je jedno ze co mam ale psychycky je jasne ze cim lepsi vysledok tym lepsie sa clovek citi. a ja mam viac menej same Acka a to preto, ze mna skola bavi takze sa snazim vydat maximum a rad by som ziskal cerveny diplom
@bloodypunk ty kokos, ja chcem mat pri tych mojich 3 kreditovych predmetoch a v pocte asi 10 m at aspon zelenu!!! jebat ci je to A ci B ci E! A aj tak niektore mam len P alebo Z ... mam sa posrat z toho?
no tak hlavne na tých ľahších školách dosť tá známka o niečom vypovie. lebo väčšina tých, čo prechádza na samé E sa vôbec nezaujímajú o tú školu a sú tam len pre titul.
čiže nie je to dôležité ale známky by mali byť obrazom vedomosti. v praxi to tak presne nefunguje ale aspoň nejaký náznak tam je.
a ja síce to s učením nepreháňam ani si zlé známky nechodím opravovať ale snažím sa spraviť všetko čo najlepšie
@bloodypunk dostala som dnes dve F, sorry, ze neriesim ci mam A alebo B len som stastna, ked mam zelenu ...
na niektorych fakultach ani nie su prospechove stipka inak
Obcas si poviem, ze som sa ucila dost a mohla som dostat aj lepsiu znamku ako som dostala ale NIKDY, fakt ze NIKDY by som nepovedala skusajucemu ze neberiem a pridem si opravit neskor.
Nech mam hoc aj same E-cka, len nech spravim skusky cim skor a mam to za sebou
niečo ak @dconan@18
záleží, ale nie priamo na známkach, známky sú len prostriedkom ohodnotenia - záleží mi na tom, aby som dosiahol maximum, ktoré je v mojich možnostiach. Preto ak sa dá, tak zaberiem na lepšiu známku, ale niekedy už nevládzem, tak sa na to vykašlem
ale inak súhlasím so @zerone@14 s tými vedomosťami, ktoré sú jediné podstatné
vždy mi na tom nejako záležalo, aj keď si vôbec nemyslím, že známky presne odzrkadľujú vedomosti
školitelia si v druháku vyberali ľudí aj na základe priemeru, čo mi pomohlo dostať sa na odbor, ktorý som chcela, aj prospechové som už párkrát dostala, aj červený bakalársky diplom mám niekde odložený, aj keď je mi na dve veci... ešte neviem, či budem po magisterskom pokračovať, ale každopádne vždy to lepšie vyzerá s peknými známkami a u nás na katedre na to dbajú
dnes som si kvôli svojmu školiteľovi bola opraviť Céčko na Áčko, lebo by ho to mrzelo
samozrejme závisí aj od predmetu, na niektoré sa človek môže učiť aj mesiac a aj tak to nepomôže, vtedy beriem hocičo iné než Fx...
@zerone by som aj pracovala, keby nemám školu od rána do večera denne.. to ale neznamená, že ma to neštve, tým štipkom som si chcela len prilepšiť.... (očividne som ale mala ísť študovať nejakú humanitnú sprostosť, aby som mohla celý týždeň zároveň pracovať a uživiť sa úplne sama)
vždy som bral ľubovoľné jednopísmenkové hodnotenia, ale vždy som sa pripravoval tak, aby som zo seba nemal pocit, že som to odflákol.
a občas sa stávalo, že hoci som sa venoval príprave poriadne a oveľa viac, ako by som pre budúci život potreboval, tak to vyšlo na nejaké D/E ... a vtedy som mal pocit, že som do toho dal dosť, že som si z toho dosť aj vzal a kašľať nejaké známky
@alysia ale veď mne je ukradnuté, ako to kto vníma a ako to berie, mňa zaujímali len názory. Navyše som sa nevyjadrila, ako to vnímam ja, takže tvoja reakcia bola voči mne neopodstatnená
V podstate mi vyhovuje hocijaká známka, len aby som prešla. No učím sa čo najviac, a tak mám čisté svedomie, aj keď dostanem horšiu známku (neviem si predstaviť, že by som išla niečo opraviť, no možno raz, kto vie...). Väčšinou sú však dobré a tak som spokojná.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
48 komentov
Keď vieš niečo spraviť, pohnúť vlastnou hlavou- každý je spokojný.
Keď robíš sprostosti, nepomôže ti v práci ani 5 červených diplomov a v podnikaní už vôbec nie.
Fakt by sa ľudia mali učiť hlavne pre seba.
IMO miesto toho, aby sa ľudia zoberali štipkom, mali by robiť počas štúdia. Aj by si viac zarobili, aj by neboli totálne nepoužiteľní nejaký čas po ukončení školy.
Prepáč, ale väčšina A-čkárov skončia z mojej skúsenosti ako loseri alebo ľudia bytostne naviazaní na inštitúcie, ako také.
Známky nevyjadrujú tvoje schopnosti ako také, ale tvoju ochotu a schopnosť prispôsobiť sa akademickému spôsobu myslenia a autorite ako takej.
Nehovorím, že treba preliezať a byť neaktívny a lenivý. Hovorím len, že známky pramálo reflektujú tvoje kvality alebo môžu slúžiť ako indikátor tvojej úspešnosti do budúcna. Platí to dupľom na Slovensku kde sú nožnice medzi praxou a akadémiou roztvorené až bolestne. Myslím si, že vyslovene makať na Ačka je strata času. Produkuje to ľudí, čo nevedia myslieť koncepčne a strácajú sa v detajloch - zväčša fajn sluhov, ale neschopných pánov.
(ako príklad: hlásim sa teraz na študijný pobyt a grantovú podporu k tomu. pýtala som sa, nakoľko pri tom záleží na známkach, ako na ne prihliadajú pri výberovom konaní. koordinátorka mi okamžite ohlásila, že známky veľmi neriešia, pretože proste nevypovedajú o kvalite študenta a to najmä na MU. keďže mnohé veci na známku ani nemáme, ale len ako pass/fail)
S tým som ochotný súhlasiť. Až na pár výnimiek, ktoré poznám, ale vo všeobecnosti to platí.
aj ked dnes som dostal A druhe v zivote z bakalarky 1,
mne je jedno ze co mam ale psychycky je jasne ze cim lepsi vysledok tym lepsie sa clovek citi. a ja mam viac menej same Acka a to preto, ze mna skola bavi takze sa snazim vydat maximum a rad by som ziskal cerveny diplom
čiže nie je to dôležité ale známky by mali byť obrazom vedomosti. v praxi to tak presne nefunguje ale aspoň nejaký náznak tam je.
a ja síce to s učením nepreháňam ani si zlé známky nechodím opravovať ale snažím sa spraviť všetko čo najlepšie
na niektorych fakultach ani nie su prospechove stipka inak
Obcas si poviem, ze som sa ucila dost a mohla som dostat aj lepsiu znamku ako som dostala ale NIKDY, fakt ze NIKDY by som nepovedala skusajucemu ze neberiem a pridem si opravit neskor.
Nech mam hoc aj same E-cka, len nech spravim skusky cim skor a mam to za sebou
teda, to, že mám z toho a hentoho predmetu trojku ma veľmi neštve, ale keď by som mal trojku zo všetkého, no tak to by ma už štvalo riadne
a tiež mi vadí ak mám zlú známku z primitívnych predmetov
záleží, ale nie priamo na známkach, známky sú len prostriedkom ohodnotenia - záleží mi na tom, aby som dosiahol maximum, ktoré je v mojich možnostiach. Preto ak sa dá, tak zaberiem na lepšiu známku, ale niekedy už nevládzem, tak sa na to vykašlem
ale inak súhlasím so @zerone @14 s tými vedomosťami, ktoré sú jediné podstatné
školitelia si v druháku vyberali ľudí aj na základe priemeru, čo mi pomohlo dostať sa na odbor, ktorý som chcela, aj prospechové som už párkrát dostala, aj červený bakalársky diplom mám niekde odložený, aj keď je mi na dve veci... ešte neviem, či budem po magisterskom pokračovať, ale každopádne vždy to lepšie vyzerá s peknými známkami a u nás na katedre na to dbajú
dnes som si kvôli svojmu školiteľovi bola opraviť Céčko na Áčko, lebo by ho to mrzelo
samozrejme závisí aj od predmetu, na niektoré sa človek môže učiť aj mesiac a aj tak to nepomôže, vtedy beriem hocičo iné než Fx...
a občas sa stávalo, že hoci som sa venoval príprave poriadne a oveľa viac, ako by som pre budúci život potreboval, tak to vyšlo na nejaké D/E ... a vtedy som mal pocit, že som do toho dal dosť, že som si z toho dosť aj vzal a kašľať nejaké známky