Čaute, aký máte názor na známkovanie telesnej? Súhlasíte s tým, že je to predmet a všetko čo sa na nej robí sa dá naučiť alebo si myslíte, že by sa mala zaradiť do kategórie neklasifikované?
Známkovať sa môže,ale nemali by sa hodnotiť atletické výkony žiakov,skôr len snaha a ochota vydať zo seba maximum-mal som spolužiačky,ktoré si ani raz za rok nepriniesli úbor a jediná ich pohybová aktivita na telocviku bol odchod na záchody,aby si mohli zahúliť,no proste lenivé knedle takíto flákači by mali prepadnúť a ostatní dostať jednotky zato,že si nosia úbory a cvičia.
Ti, coby boli oslobodeni od telesnej, by som dal pisomne testy, ucivo z teorie telocviku.
Vacsina z nich su aj tak lenive/ci.. A vacsina z nich doma place, ze su tucne
podla mna by sa znamkovat bud nemal alebo ako @2 , nas hodnotili vo vsetkom podla tabuliek. mala som spoluziacku ktora bola dost pri sebe ale snazila sa vzdy asi najviacej zo vsetkych z nas no nikdy lepsiu znamku ako trojku nedostala, lebo nezabehla napr. 50m dost rychlo na to aby to podla tych tabuliek bola lepsia znamka a tak. to mi vzdy bolo luto a nechapala som preco sa ti ucitelia tak hrozne toho drzia
určite by sa nemala známkovať. hovorím to ako niekto kto bol ako dieťa hotové nemehlo (hodinám som sa ale nikdy nevyhýbala) a nezmenilo by sa to ani keby som sa rozkrájala už to že sa mi všetci smiali bolo dosť zlé ale keby som mala mať kvôli tomu ešte aj dodrbané vysvedčenie to by ma vtedy bolo dorazilo úplne
Podľa mňa je to strašná picovina také hodnotenie. Každého baví niečo iné, aj telo má stavané na niečo iné. Nemožno chcieť od niekoho, kto je dobrý v silových športoch ako napr. hod kladivom, aby sa z neho stal ohybný gymnasta atď., a tiež je blbost žiadať neviem aké výkony od človeka, čo na to evidentne fyzicky nemá (naozaj nie vsetci môžu byť ako spartania). Ulohou TV by nemalo byť buzerovat žiakov vykonmi, ale motivovať ich k pohybu. Vďaka totálne nezmyselnému systému sa telesna zhnusila viacerým ľuďom. Dostať medicinbalom do hlavy alebo rozbiť si hlavu padom z hrazdy len preto, aby som bol hodnotený... No dakujem pekne... Necudujem sa, že najviac úrazov sa stáva prave na TV...
Je to predmet ako kazdy iny a nechapem preco by sa nemal znamkovat.. ok nema kazdy predpoklady na telesnu.. ale ja napriklad nemam predpoklady na matiku a co teraz? Nemaju ma z nej znamkovat?
Ja som chodil do školy za vzdelaním, nie za nezmyselným behaním po telocvični s akýmsi nikdy nedosiahnuteľným cieľom a síce zvládnuť fyzické úkony, na ktoré som nemal a preto som telesnú bojkotoval, nemal som čas na sprostosti a nie, nemala byť hodnotená známkami, pretože rozumným ľuďom to kazí vysvedčenie .... (Skláňam svoj klobúk pred tými, ktorí mali dobré známky a zvládli na jednotku aj telesnú ...)
@sheily čítal som psychologickú štúdiu v ktorej bolo popísané to ak " nemáš predpoklady na matiku" môže byť výsledok zlého "mindsetu", výchovy/výučby alebo nedostatku snahy. Mnohokrát to funguje na princípe "samonapíňajúceho sa proroctva". Človek to veľmi skoro vzdá a vytvorí si predstavu že "nemá nadanie na matiku" a táto predstava mu naozaj bráni v dosahovaní dobrých výsledkov.
Matika nemá vyhradenú žiadnu špecifickú časť mozgu. Je to naučená schopnosť. (skill, not a talent)
Ak sa človek naozaj snaží tak by mal podávať rovnaké výsledky ako jeho rovesníci s podobným IQ.
V USA sú z matiky mnohokrát dobrí ázijskí študenti. nie preto že by mali iní mozog či výrazne vyššie IQ, ale práve preto že v ich kultúrnom prostredí je matike prisudzovaná veľká dôležitosť a deti sú k nej vedené už od malička.
Myslím, že známkovanie telesnej výchovy nie je vôbec zlá praktika. Samozrejme pedagóg by mal byť schopný pristupovať k žiakom individuálne a nehodnotiť na základe porovnania jednotlivých výkonov, ale hodnotiť výkon v rámci možností a predošlých výkonov konkrétneho jedinca.
Zlá známka z telesnej nikomu ešte neublížila - je jasné, že taký človek zrejme nebude mať ambíciu študovať odbor v ktorom sa známka z tohto predmetu zohľadňuje (ak taký vôbec je). Zároveň ako dobrá, tak aj zlá známka môže motivovať.
Určite by som to nebral nejak extra prísne, ale prečo nepotešiť niekoho, kto má pohybový talent, alebo sa snaží dobrou známkou? Naopak - prečo tolerovať lenivosť iných. Nech sa tolerujú len predispozície
niekedy chodili na telesnú všetci, ešte sa aj tešili, postupom času je stále viac a viac "chorých" ľudí, ktorí si vybavia ospravedlnenky, aby nemuseli cvičiť, lebo sa im nechce...potom sa čudujeme, prečo je toľko chorôb spôsobených sedavými prácami...jednoducho teraz sú trendy počítače a facebook, nie nejaká telesná....potom keď ľudia sledujú nejaký šport a nedarí sa naším reprezentantom, len nadávajú, no ono to bude ešte horšie, ak niekto nebude cvičiť už odmalička, tak určite nezačne niekedy v 20tke keď sa uvedomí...nehovorím že sa to musí známkovať a byť postrachom biflošov, ale určite to do škôl patrí
@dominikp prečo?
keď niekto nemá bunky na matiku a predsa ju musí zvládnuť, prečo by človek, čo nie je telesne stavaný, nemal zvládnuť zabehnúť 3 olečka telocvične a 2x hodiť loptu
na 1 strane je znamkovanie telesnej,huobnej,výtvarnej,... hlúposť lebo nie každý nato má no na 2. strane pokial neni telesná známkovaná tak z 20 ludí cvičí vačšinou 5 ludí.. takže je to diskutabilné..
počas toho ako som ja chodil do školy sa to asi 4 krat menilo a klasifikovat to je rovnaka blbost ako klasifikovat hudobnu alebo vytvarnu každy ma talent na niečo ine a davat niekomu trojku za že nevie nejaky cvik mi pripada rovnako debilne ako ju davat za to že nevie kresliť alebo spievať
súhlasím s vyššie uvedenými názormi, že známkovať by sa to malo hlavne podľa snahy a ochoty niečo robiť a nie podľa tabuliek ( niekto sa môže snažiť ako chce a tie výsledky jednoducho nedosiahne)
hlavne si myslím, že by sa malo pri hodnotení prihliadať aj na to či sa žiak vôbec na tú telesnú dostavil - napr mám 3/4 spolužiačok, ktoré sa na telocvik neráčia ani prísť a nie ešte tam aj niečo robiť, no na vysvedčení mali jednotky rovnako ako aj snaživé baby, ktoré poctivo chodia ( to sa mi zdá dosť neférové)
je dobre drzat sa na telesnej tabuliek,ale nie ich slepo posluchat. ak sa niekto naozaj snazi a nedosahuje dostatocny vykon, tak mu hadam tu znamku trochu prilepsim. a naopak,ak je niekto lenivy,mozem trochu znamku prihorsit.
@ps102 mylis sa, hoci sa matika da naucit, su ludia, ktori maju jednoducho talent. to mas ako s klavirom, mozes sa naucit hrat perfektne po pamati/podla not a stale nedokazat po sluchu zahrat ani medvedku daj labku, zatial co niekto (ako napriklad moj brat) nemusi mat totalne ziadne teoreticke zaklady, zato vsak sadne ku klaviru a hra lepsie, jak som hral ja po 5 rokoch hudobnej. ty sa tu matiku sice mozes naucit, mozes to dotiahnut do roznych extremov, ale stale tym neoklames fakt, ze v mozgu su iste prepojenia, ktore niekto ma a niekto nie. clovek, ktory sa matiku nauci, vyuziva pri ratani ine neurologicke procesy nez clovek s talentom. spat k metafore s klavirom, ked hras podla not/po pamati, tak vies, ze "aha, tato nota znamena, ze musim stlacit toto", resp. "pamatam si, ze teraz musim stlacit toto", zato ked mas sluch, tak intuitivne vies, co mas stlacit - nema to nic spolocne s pamatou, nieje to naucene = iny mozgovy proces.
a aj nieco k teme by som mohol.... znamkovanie telesnej je jeden z najvacsich klenotov skolskeho systemu. a ze to ma hodne tazku konkurenciu. seriozne, napln tohoto predmetu ma pramalo spolocne so vzdelanim. vsetky ostatne predmety vyzaduju myslenie, zatial co na telesnej po mne chcu, aby som vedel preskocit akysi cudesny objekt, ktory niekto navrhol jedine na to, aby ho ludia mohli bezdovodne preskakovat....hoci s fyzickou aktivitou problem nemam a vo volnom case sa nejakym sportom venujem, na telesnej som nikdy nerobil to co po mne chceli. z principu.
pokial by bola znamkovana seriozne od ZS a v ZS sa jej seriozne venovala cast vyucby, nie stylom tu mate loptu hrajte futbal o 4 mesiace zabehame 12 minutovku tak budis.
Tiez sa od niekoho kto v zivote nemal matiku nebude ziadat robit ja neviem, priechod funkcii, tak nevidim zmysel v tom, znamkovat telesnu, pokial sa jej vyucba nerobi seriozne.
Na prvej ZS sme mali normalne surovo stale splhanie po tyci zhyby gymnastiku atd. zmenil som ZS a tam to bolo o futbale. Na strednej zas vyzadovali iste tabulkove hodnoty ale aj na to sa potom kaslalo.
Takze tak ako vsetko ostatne by to znamkovane byt malo/mohlo ALE len za predpokladu, ze sa to vyucuje so serioznostou ako ostatne predmety.
No ale treba to vziať aj z druhej strany, prečo toľko ľudí nechce cvičiť? Možno je to na dnešnú dobu zle nastavené, ja osobne by som tiež privítal iné športy ako tie dva čo sa opakujú stále dokola, alebo radšej by som bral atletické veci, keďže nie som na tímové hry ale v zásade mi to je celé jedno, u nás kašlú na známkovanie, lebo vedia, že toho kto nechce, toho neprinútia.
A súhlasím s tým, nie je dobrý základ, veľa učiteľov na to doslova kašle už na ZŠ a decká si k tomu vzťah nevytvoria, ja by som dal viac povinných hodín na zš a na strednej (beriem to z môjho pohľadu na gymploch) nech je to nepovinné, alebo len hodina a podľa mňa aj tak by si ju väčšina vybrala, keby bola medzi voliteľnými, len je to celé zle nastavené už od základov, celý školský systém bol som v Holandsku a stretol som sa tam najmä s mladými ľuďmi a tam robil každý nejaký šport, taký, ktorý ho baví a ho napĺňa a nie ten, ktorý mu nanútili iní.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
29 komentov
Vacsina z nich su aj tak lenive/ci.. A vacsina z nich doma place, ze su tucne
A je to podľa mňa fajn.
Matika nemá vyhradenú žiadnu špecifickú časť mozgu. Je to naučená schopnosť. (skill, not a talent)
Ak sa človek naozaj snaží tak by mal podávať rovnaké výsledky ako jeho rovesníci s podobným IQ.
V USA sú z matiky mnohokrát dobrí ázijskí študenti. nie preto že by mali iní mozog či výrazne vyššie IQ, ale práve preto že v ich kultúrnom prostredí je matike prisudzovaná veľká dôležitosť a deti sú k nej vedené už od malička.
Zlá známka z telesnej nikomu ešte neublížila - je jasné, že taký človek zrejme nebude mať ambíciu študovať odbor v ktorom sa známka z tohto predmetu zohľadňuje (ak taký vôbec je). Zároveň ako dobrá, tak aj zlá známka môže motivovať.
Určite by som to nebral nejak extra prísne, ale prečo nepotešiť niekoho, kto má pohybový talent, alebo sa snaží dobrou známkou? Naopak - prečo tolerovať lenivosť iných. Nech sa tolerujú len predispozície
keď niekto nemá bunky na matiku a predsa ju musí zvládnuť, prečo by človek, čo nie je telesne stavaný, nemal zvládnuť zabehnúť 3 olečka telocvične a 2x hodiť loptu
hlavne si myslím, že by sa malo pri hodnotení prihliadať aj na to či sa žiak vôbec na tú telesnú dostavil - napr mám 3/4 spolužiačok, ktoré sa na telocvik neráčia ani prísť a nie ešte tam aj niečo robiť, no na vysvedčení mali jednotky rovnako ako aj snaživé baby, ktoré poctivo chodia ( to sa mi zdá dosť neférové)
nie som sa neznamkovanie telesnej
a aj nieco k teme by som mohol.... znamkovanie telesnej je jeden z najvacsich klenotov skolskeho systemu. a ze to ma hodne tazku konkurenciu. seriozne, napln tohoto predmetu ma pramalo spolocne so vzdelanim. vsetky ostatne predmety vyzaduju myslenie, zatial co na telesnej po mne chcu, aby som vedel preskocit akysi cudesny objekt, ktory niekto navrhol jedine na to, aby ho ludia mohli bezdovodne preskakovat....hoci s fyzickou aktivitou problem nemam a vo volnom case sa nejakym sportom venujem, na telesnej som nikdy nerobil to co po mne chceli. z principu.
Tiez sa od niekoho kto v zivote nemal matiku nebude ziadat robit ja neviem, priechod funkcii, tak nevidim zmysel v tom, znamkovat telesnu, pokial sa jej vyucba nerobi seriozne.
Na prvej ZS sme mali normalne surovo stale splhanie po tyci zhyby gymnastiku atd. zmenil som ZS a tam to bolo o futbale. Na strednej zas vyzadovali iste tabulkove hodnoty ale aj na to sa potom kaslalo.
Takze tak ako vsetko ostatne by to znamkovane byt malo/mohlo ALE len za predpokladu, ze sa to vyucuje so serioznostou ako ostatne predmety.