delenie pocitacovej grafiky 2d(rastrova a vektorova)3d,


2d-sirka,vyska
2d-rastrova grafika a vektorova grafika

rastrova grafika
-zakladny bod :pixel
-rastrovy obraz sa sklada z mnozstva pixelov,ulozenych v pevnych riadkoch a stlpcoch
-pre kazdy pixel je nutne zadefinovat aj farbu
-rozlisenie:pocet pixelov na sirku x pocet pixelov na vysku (DPI-2,54cm)
-zavisle objekty


vektorova grafika
-sklada sa z objektov a geometrickych utvarov
-pouziva sa pri vytvarani kresleneho designu
-zakladny bod:vektor
-su to obrazky ktore sa daju vytvorit mnozinou kriviek,ktore su urcene 2ma vektromi(skladaju sa z kriviek a useciek)
-nezavisle objekty
-kvalita sa nemeni(vektor ma iba navod ako obrazok zostrojit)

vyhody rastrovej grafiky:
skenovane obrazky, fotografie
-nie je problem vymenit v obrazku jednu farbu za inu
-lahko sa prenesu na ine rastrove zariadenia

DOPLN VYHODY NEVYHODY
nevyhody rastrovej:zla kvalita


3d
sirka vyska hlbka





































pocitacova grafika
-siroka oblast zahrnajuca informatiku matematiku design a umenie
-vsetky graficke znazornenia vytvrorene na pocitaci
-graficka informacie- obrazky,fotografie

 Blog
Komentuj
 fotka
thcpositif  4. 6. 2013 21:28
preco takyto blog?
Napíš svoj komentár