Prvý problém nastáva s našimi úžasnými profesormi. Dnes mám 2 skúšky o 8:00. Áno, je to divné, ale je to tak. Jednoduchá odpoveď: UCM a jej osadenstvo. Asi nechápu, že skúšky môžu byť aj inokedy ako len pondelok o 8:00. Jedna skúška je z obyčajných diferenciálnych rovníc (ODR) (ktorú som mal už raz za sebou neúspešne) a druhá z operačných systémov (OS). Na šťastie pre mňa naši učitelia sú taký super, že učiteľ ODR nikdy neprišiel na čas. Naposledy sa zjavil na skúške o 2 hodiny neskôr. Je pravda, že na to vždy nadávam ale musím sa priznať, že dnes mi to prišlo vhod.
Druhý problém nastáva s mojím vzťahom k učeniu. Môj semester vyzeral lepšie ako semester externého študenta. V živote som nebol na žiadnej prednáške a na cvičenia som chodil tak poctivo ako som si domáce úlohy na strednej škole poctivo robil doma. Chodil som len na predmety, ktorým sa nedalo vyhnúť a keby tam nejdem vyrazili by ma zo školy, takže v škole som strávil asi 4 hodiny týždenne. Na UCM sa počas šk. roka nemusíte učiť, čo znamená, že som sa do ničoho nikdy nepozrel. A učenie cez skúškové? Včera som si asi hodinu kukal tú matiku a na OS som si vytlačil prednášky, ktoré mi mali poslúžiť ako ťahák.
Je 8:00 a ja už čakám pred učebňou aj so spolužiakmi na učiteľa OS. Prichádza pár minút po ôsmej. Excelentne! Všetko začína dobre. Na začiatok krátky príhovor učiteľa. Hovorí nám o tom ako nás na tejto škole majú všetci na háku a budú radi, že s nami nemusia mať dlho starosti. Potom hovorí o "dôležitosti" vysokoškolského štúdia. Ako je "dôležité" vyštudovať. Ako príklad uvedie svojho švagra. Lebo jeho švagor nevyštudoval ani strednú školu a zarába asi o 50 eur viac ako on. Následne ho napodobňuje. Celkom sa bavíme. Podľa hereckého výkonu učiteľa vyzerá jeho švagor ako mentálne zaostalý človek na prechádzke po dvore psychiatrickej liečebne. Prichádza ku samotnej skúške. Hovorí, že nám nemôže dať takú istú otázku ako predchádzajúcej skupine, lebo by takú otázku chcela aj ďalšia skupina a bolo by to moc ľahké. Po chvíli rozmýšľania nám dáva takú istú otázku ako mala predchádzajúca skupina a odchádza na balkón. Všetci vyťahujú prednášky na papieroch alebo v mobiloch. Opisujú ako sa len dá. Zrazu vošiel späť do miestnosti a samozrejme všetko videl. Opýtal sa spolužiaka, či mu to s tým mobilom prechádza aj na iných skúškach, lebo svetlo mobilu mu dosť bije do očí. Odchádza zase na balkón. Všetci dopísali. Profesor nám navrhol, že nám dá všetkým známku C a môžeme ísť. Samozrejme sme súhlasili a s dobrou náladou odišli preč.
Je asi 8:45. Prišiel som do miestnosti kde sa má konať skúška ODR. Profesor samozrejme ešte neprišiel. Mám šťastie. Ešte asi pol hodinu som si na neho musel počkať. Keď prišiel zadal príklady a začal som počítať. V skutočnosti som sa snažil opísať kde sa len dalo. Ale tak kúsok som vedel aj sám. Niečo som vypočítal, niečo som opísal. Dostali sme 2 príklady a ja som mal tak polovicu z každého a to čo tam je napísané asi nie je práve najlepšie. Skončili sme presne 10:00. Presunuli sme sa k jeho kabinetu, kde sme mali postupne chodiť do vnútra. Išli prvý štyria. Na každého si vytýčil minimálne pol hodiny a k tomu sa prirátavalo, že každú chvíľku mu tam vošiel nejaký kolega a debatovali o živote. Konečne som prišiel na radu. Ani som dlho nemusel čakať. Je asi šesť hodín večer a ja vchádzam dnu. Čakal som približne 8 hodín. Zobral moju písomku a začal s opravovaním. Mal som tam nejaké chyby v číslach ale povedal, že jemu stačí aby videl, že viem ako sa to počíta. Keď som si k tomu prirátal to, že chalan predtým mal asi polovicu z môjho a dostal D bol som zahojený. Moja nálada prešla z nervóznej do pokojnej. Omyl! Verdikt toho starého rozkladajúceho sa dedka bol FX. Zase! Aj keď toho máte viac ako úspešnejší kolega pred vami, neznamená to, že Vy budete úspešný. Proste ste mu niečím nesympatický a máte smolu.
Čo mi vyjde, keď si tak zhrniem dnešný deň, našu školu a hlavne tieto dve skúšky, z ktorých ani jedna nebola normálna a spravodlivá? Po roku a pol na našej škole sme našli jednu odpoveď na všetky otázky týkajúce sa našej školy. Odpoveď je jednoducho UCM! 3 obyčajné písmená. Ale čo tí, ktorí na túto školu nechodia?
Skutočný príbeh
Komenty k blogu
1
nikuska7
19. 1.januára 2009 23:08
rehoot. hlavne ten svagor. a neboj, toho 2.2. urobis
3
jednoducho ti poviem na nasej skole to bolo ine...bud rad, ze tam mate vela veci "zadarmo"ja to istemu dotycnemu opakujem stale...
u nas by si neodpisal ani mäkke F
u nas by si neodpisal ani mäkke F
4
ešte jednu mistake som našóól, ale na teba jak ťa poznám dobrý výkon no čo dodať, už som si to vypočul skôr, môj názor vieš
Napíš svoj komentár
- 1 Tomasveres: Motivácia je nezmysel
- 2 Protiuder22: Oheň
- 3 Hovado: Opäť som späť
- 4 Hovado: Prečo ľudia kričia
- 1 Mahmut: O tých, ktorí na zemi zostanú a tých, ktorí z nej musia odísť
- 2 Tomasveres: Motivácia je nezmysel
- 3 Protiuder22: Oheň
- 4 Hovado: Opäť som späť
- 5 Hovado: Prečo ľudia kričia
- 1 Soyastream: Októbrová
- 2 Mahmut: Kritický pohľad na Halloween a sprievody strašidiel
- 3 Dezolat: Pribehova hra o susedskej vojne. chatgpt. na pokracovanie.
- 4 Soyastream: Novembrová
- 5 Mahmut: O čítaní z oblakov a o premenách foriem Pravdy
- 6 Mahmut: O tých, ktorí na zemi zostanú a tých, ktorí z nej musia odísť
- 7 Dezolat: Test hrania textovej hry s AI friends & Fables
- 8 Tomasveres: Motivácia je nezmysel
- 9 Protiuder22: Oheň
- 10 Hovado: Opäť som späť