Je láska nekonečná ? Dokáže aj napriek špine, zradám a krivdám, ktoré utrpí povstať z popola a začať odznova? Dá sa vlastne začať nanovo s čistým štítom, keď máte za sebou 3 roky vzťahu, na ktorom fungovaní sa narobili obidve strany viac ako dosť, ale tiež nezabudli aj na devastujúce spôsoby?
Je to vôbec možné, nevyhadzovať si na oči pri nejakej väčšej hádke chyby minulosti?

V poslednom období sa stretávam iba so samými vzťahovými krízami. Hovorí sa o pravej láske, o tom kto zradil, kto zranil, kto miluje viac, kto komu dáva viac a nič nedostáva. Ale rieši sa toto pri pravej láske? Nemá to byť náhodou láska, ktorá proste len plynie z človeka bez ohľadu na to, či dáva alebo dostáva viac? Ak niekoho skutočne milujete, odpustíte mu všetko na svete?

A odpúšťanie. Naozaj vieme skutočne úprimne odpustiť? Táto otázka je pre mňa v posledných dňoch asi najdôležitejšia. Ale odpoveď na ňu nemám. Ono je ľahké v stave mieru a pokoja hovoriť o odpustení, o všetkých spáchaných činoch ako o veciach, ktoré sa stali a už sú proste hodené za hlavu. Lenže prídu aj búrlivejšie obdobia a vtedy sa ukáže, či ste naozaj za vodou, čo sa týka umenia odpúšťať. Od marca minulého roku som ja v umení odpúšťať celkom slušne pokročila. Rovnakú vec, ktorú som riešila skoro rok som včera vyriešila za pár hodín (alebo si to aspoň myslím, uvidíme cez búrlivé obdobie). Alebo sa len moja láska tak znásobila, že nedokážem neodpustiť. To teraz fakt neviem.
Viem len, že život bez neho si nedokážem predstaviť.

 Blog
Komentuj
 fotka
husky  11. 5. 2013 22:53
to date
 fotka
drumroll  11. 5. 2013 23:47
dame vsetko
 fotka
holandskasalama  11. 5. 2013 23:54
nanovo s čistým štítom sa nedá začať, možno na to postupne človek prestane myslieť, ale nikdy to úplne nezmizne...
 fotka
sturmer  12. 5. 2013 00:09
nevstúpiš do tej istej vody dvakrát
 fotka
ohcysp  12. 5. 2013 00:11
@sturmer nie ja vstupim asi aj 50krát



@holandskasalama no ja si tiez myslim ze to bude asi takto nejak
 fotka
ssnehulienka  12. 5. 2013 00:24
 fotka
sturmer  12. 5. 2013 00:37
tak potom - úprimnú sústrasť
 fotka
ink  12. 5. 2013 00:51
Máš 19. Môžeš povedať o chalanovi, že si bez neho život nedokážeš predstaviť. Ale len predstaviť. V praxi je to v podstate dosť jednoduché. Lebo teraz je na to čas, priestor. Nič vážne Vás nespája a nieje nič, čo Ti dokáže dať IBA on.

To sú postrehy z mojich predošlých vzťahov.
 fotka
vreskot000  12. 5. 2013 09:28
suhlasim s inkom, ešte si mlada, život ta nauči
10 
 fotka
mardzi93  12. 5. 2013 09:51
@ink NIČ VÁŽNE VÁS NESPÁJA?! Nechcem byť vulgárna. Ako môžeš toto cudzí vzťah povedať, o ktorom nemáš ani poňatia.
11 
 fotka
domcirock  12. 5. 2013 10:43
chcem mu odpustiť, ale nejde to. Možno raz.
12 
 fotka
ink  12. 5. 2013 12:17
@mardzi93 Rozviniem:

Píše, že sú špiny, zrady a krivdy. A stále odpúšťa. Pretože si život bez neho nedokáže predstaviť.

Ja som sa snažil vysvetliť, že nie je dôvod v jej veku zostávať s človekom, ako je on. Na svete sú iní ľudia, ktorí to nebudú robiť ako on. A teraz to môže takto riešiť, lebo je mladá. Až bude vydatá a mať deti, to je už niečo vážne, kvôli čomu sa treba správať tak, že odpúšťaš aj poriadne zlé veci.

Rozumieme sa?
13 
 fotka
mardzi93  12. 5. 2013 12:20
@ink nie... lebo zhodou okolností poznám ohcysp už 9 rokov a viem aj o tomto a mám úplne iný názor. Proste ľudia robia blbosti, ale niekedy si zaslúžia odpustiť (teda o tom je ten blog či to dokážeme). A je podľa mňa úplne jedno či majú 19 alebo 45, proste pre mňa je LÁSKA niečo OBROVSKÉ a práve kvôli tým slovám "Viem len, že život bez neho si nedokážem predstaviť" je jasné že to láska JE. A vážna, aj keď majú "len" 19.
14 
 fotka
holandskasalama  12. 5. 2013 12:22
@ink až bude vydatá a mať tri deti vtedy sa odpúšťajú aj poriadne zlé veci? to je potom dosť smutný život.
15 
 fotka
ink  12. 5. 2013 12:34
@mardzi93 @holandskasalama Lenže ostávať vo vzťahu a odpúšťať jednu vec za druhou, do nekonečna, len preto, že "láska to vydrží" tiež nieje riešenie. A ten druhý človek ako veľmi ľúbi, keď stále robí nejaké špinavosti? To je aký vzťah potom?

Ja to nemyslím zle.
16 
 fotka
holandskasalama  12. 5. 2013 12:43
@ink no však s týmto súhlasím, ale napísal si, že keby mala tri deti a bola by vydatá, vtedy "sa už treba správať tak, že odpúšťaš aj poriadne zlé veci" . nemyslím si, že v tom vek a počet detí zohráva rolu. skôr je to len potom oveľa ťažšie. a samozrejme záleží od konkrétnej situácie a konkrétneho vzťahu.
17 
 fotka
ink  12. 5. 2013 13:15
@holandskasalama Lenže, už keď máš rodinu, tak je viac dôvodov na to, aby sa veci odpúšťali. Lebo nechceš rozbiť rodinu, alebo myslíš na deti. Potom už ani tá láska nieje ani tak podstatná a ostaneš s človekom iba kvôli deťom.
18 
 fotka
holandskasalama  12. 5. 2013 13:17
@ink a to je správne?
19 
 fotka
ink  12. 5. 2013 13:21
@holandskasalama No, je dobré, ak sa to nemusí stať. Ale myslím, že až budeš mať rodinu, tak pochopíš, že najdôležitejšie je to, aby si všetko prispôsobila tomu, aby sa Tvoje deti mali čo najlepšie. A to by mal robiť podľa mňa každý rodič.
20 
 fotka
teaner  12. 5. 2013 13:56
Aby si stale nieco vo vztahu odpustala je podla mna hlupost. Ak sa stanu nejake veci (nie prilis frekventovane, alebo v pravidelnom intervale) tak preco nie, moze to utuzit vztah. Ale toto co si opisala mi pride skor ako nevyzrety vztah.



Pamatam si na svoju prvu lasku co trvala 3 roky, mala som tolko co ty, ale najlepsie pre obidve strany bolo rozist sa a ist si svojou cestou. Teraz mam vztah uz 4 rok a neda sa ani porovnat s tym, co som vtedy mala, nebe a dudy. A vtedy som si tiez myslela, ze si zivot bez neho neviem predstavit. To ta prejde casom.



Takisto by som este podotkla: ano odpustat sa da, clovek vsak nezabuda a nechat si kydat na hlavu - musis mat nejake hranice predsa, nerob zo seba martyra. Kedze do vztahu vam nevidim, viac asi nie je co dodat.
21 
 fotka
ohcysp  12. 5. 2013 18:19
@ink @holandskasalama @teaner nechcela som teda vzbudit takuto diskusiu, ale o svojom vztahu som nepisala v celom blogu.. v tom prvom odseku to s tymi tromi rokmi som mozno narazala na moj trojrocny vztah ale nevztahujem to vsetko priamo nan... jednalo sa vlastne len o dve veci a moj "progres" v odpustani. osobne si myslim ze si nenecham kydat na hlavu od nikoho a nas vztah je naozaj super.

aj ked ako hovoril @ink skusali sme to aj v praxi bez seba, kedze ja studujem v bratislave a on v ostrave a ani nase bydliska nie su rovnake takze takto nas nespaja nic, ale je to asi niekto dost vazny ked aj napriek tomu ze sme isty cas neboli v kontakte, tak sme na seba nemohli "zabudnut" a zacat si nieco nove aj ked si myslim, ze moznosti by sme obaja mali.



a urcite som nechcela, aby to vyznelo nejak tak ako to tu mozno vacsina pochopila, ze som nejaka trpitelka, ktore chodi so zvieratom. Mam toho najlepsieho, najchapavejsieho chlapa a som naozaj stastna ze mam prave jeho.
22 
 fotka
ohcysp  12. 5. 2013 18:22
@domcirock na uplne odpustenie treba cas a neunahli to.



@mardzi93 k tebe asi len ze
Napíš svoj komentár