"Lidé nečtou, zapomínaj - tudíž blbnou" aneb ako sa termos s fúzom o našu priazeň uchádzali.
_____________________________________________________________________________

Tieto slová by nepochybne zazneli z úst mojej těšínskej babky - nech je jej zem ľahká. Za jej blahej pamäti bola reklama v bývalej ČSSR ešte len ´v plienkach´ a útočila na nás napr. v podobe "skotačícího vajíčka" a sloganov typu "Výhodný nákup - Prior" či "Harmavit, Harmavit, Harmavitu kvapky; Harmavit, Harmavit, na polia, záhradky".

A možno je to tak dobre, pretože ak by dnes vzala do ruky niektorý z letákov, ktorými nás zaplavujú ich roznášači permanentne si nevšímajúc veľkú plechovú schránku na vonkajšej strane vchodových panelákových dverí či dokonca drzo ignorujúci našu súkromnú výzvu na zvončeku "LETÁKY NEZVONIŤ - pracujeme na smeny!", dodala by:

"Mně snad vomejou!"

A ja som práve takýto jeden nedávno do rúk vzal, aby som sa dozvedel, čo všetko ponúka na veľkej predajnej ploche našej žilinskej odborovej kultúrnej ustanovizne jedna obchodná firma z Dunajskej Stredy.

A nevedel som, či sa smiať alebo plakať.

Nuž - čo všetko ponúka táto spoločnosť okrem "kvalitnej koženej pánskej obuvi" za 9,- € či "moderného koženého pánskeho opasku" len za 4,99 €... za bezkonkurenčne nízke a výhodné ceny? Samozrejme s upozornením, aby ste sa poponáhľali, pretože zásoby sú obmedzené a záujem nesmierny?

Tak napríklad iba v jeden jediný deň si môžete kúpiť:

- nehrdzavejúci TERMOS
- sadu VARIEŠOK
- BÁNSKE velúrové BAGANDŽE
- servírovací riad s POKRÍVKOU a hrnce s POKRÝVKOU
- KUCHYŇSKÚ policu
- strihač vlasov a FÚZ
- ŠŇÚRU do topánok
- ŠIJACIE potreby
- zapletač vlasov obsahujúci GORÁLKY
- multifunkčný ŠROBOVÁK
- elektrický lepiaci PIŠTOĽ
- POVLEČKY a vyšívané PREVLEČKY na vankúš
- BEZDRÓTOVÝ zvonček

a k tomu všetkému nepostrádateľnú ´multifunkčnú fázovú ceruzku´ s LEDOVÝM ukazovateľom hodnôt

Toto všetko a ešte oveľa viac nájdete na dvoch listoch novinového papiera; každá zo štyroch strán formátu A3 ponúka cca 50 - 60 druhov všakovakého sortimentu - a to len tak hocijaká dioptria nezvládne.

Ja len dúfam, že zisky spoločnosti pokryjú v budúcnosti náklady na zaplatenie jazykového korektora, ktorý by firme zabezpečil serióznu prezentáciu... alebo aspoň náklady na zakúpenie oficiálnej verzie textového editora WORD, ktorý zvláda opravy viac menej bez problémov. Pretože diakritika je pre autora reklamného latáku rovnako ako spisovný jazyk ´krajinou neznámou´.

 Blog
Komentuj
 fotka
radiophonic  7. 10. 2010 09:39
Teší ma, že nie som sám, čo sa dokáže rehotať na letákoch. Svojho času som si dokonca tieto perly vytrhával, lepil som ich do zošita a potom som sa na tom bavil s priateľmi.



Letáky sú hlbokou studnicou zábavy.
 fotka
salora  7. 10. 2010 09:45
@radiophonic - jo... ja sa tiež na tom výborne bavím no na druhej strane ma to nesmierne vytáča... som dosť ´úchylný´ na materinský jazyk...
 fotka
johnysheek  7. 10. 2010 23:55
 fotka
antifunebracka  12. 6. 2012 00:22
pis este!

@1 ty nemas ziadnych priatelov. akurat svoje fejky
Napíš svoj komentár