Odkedy som sama seba, mysliac si, ako vypečiem s prácou, ktorá ma už nebaví, odoslala na vysokú školu, začalo sa slovenčinoidné Kocúrkovo. Hlavu (aj novú, na to špeciálne kúpenú hyperveľkú kabelku) mám plnú Lingvistických slovníkov, Pravidiel slovenského pravopisu, Krátkych slovníkov slovenského jazyka a iných jazykovedných publikácií, a aj v spánku sa stŕham pri pomyslení na všadeprítomného kolegu Jána Kačalu, ktorý redigoval či sa podieľal na spisovaní hádam každého jedného slovníka či učebnice spisovného slovenského jazyka a ktorý zastáva názor, že tvrdením, že slovenčina je ťažký jazyk ideme proti vlastnému presvedčeniu, národu a sami seba hlboko urážame. Vivat!

Ale baví ma to tu. Všetko má svoje pre a proti a keď už sa jedinec rozhodne študovať vedecký smer Slovenského jazyka a literatúry, musí byť pripravený na všelijaké cáklosti. Aj na to, že sa mu polička na priváte do dvoch týždňov zaplní najrôznejšími slovníkmi, učebnicami, skriptami až po vrch a ich priemerný rok vydania bude najviac 1980. Aj na mnohé iné - vstávanie ráno o šiestej kvôli desiatim minútam semináru, či šesťhodinové okno medzi seminármi, či... či... číča!

Z dôležitej disciplíny, ktorou je Úvod do štúdia jazykov, sme dokonca už dostali aj semestrálnu prácu. Na prvý pohľad vyzerala celkom jednoducho - to som si dokonca myslela aj v okamihu, kedy som si vybrala text na zhruba jednu normostranu (1800 znakov vo Worde), ktorý som mala skorigovať - a keď si budem myslieť, že už je naozaj štylisticky a gramaticky správne, vsadiť do neho:

10 až 15 chýb v čiarke
20 iných pravopisných chýb
10 až 15 lexikálnych nedostatkov

Hlava mi treští, už neviem, ktoré slovo sa píše správne tak a ktoré onak, oči ma pália a strávila som nad tým asi tak päť hodín úporného premýšľania a listovania najrôznejších slovníkov. Zrejme to aj tak bude veľmi zle, ale aspoň som to spravila. Pre svojho vyučujúceho som samozrejme moje zámerné chyby v texte vyznačila a lomkou či iným znakom vyznačovala aj správny tvar textu, pre vás mám však hádanku, ktorou mi pomôžete aj odhaliť, či som tento text vyrobila "dobre" (t.j., či nájdete v texte menej než 40 chýb, pretože chyby podľa nášho vyučujúceho nemali byť "zrejmé, školácke, viditeľné, ale relevantné a diskutabilné aspoň do istej miery").

Takže, koľko chýb nájdete v tomto texte, parafrázovanom zo stránky Sme.sk z rubriky Kultúra? Ak to naozaj prečítate a zbežne spočítate, buďte tak láskaví a napíšte mi do komentára počet chýb.

A môžete aj pochvalu, pusinku, či niečo iné podobne narcistické. Sárinka sa takým veciam teší, zabudli ste?

Takže, tu to máme:
Konvergencie sa sťahujú do Košíc
Festival komornej hudby či nebodaj výlučne Bratislavská akcia? Už tomu dávno nie je tak. Konvergencie sú už v dnešnej dobe niečím ďaleko viac a pokračujú v prekračovaní hudobných žánrov, aj hraníc hlavného mesta.

V nedeľu sa konal posledný tohotoročný koncert konvergencií v Bratislave, no už zajtra jeho šéf Jozef Lupták otvorí košickú časť festivalu. Je rovnako pestrá, no program je úplne odlišný.

Úvodný koncert pripomína ten bratislavský iba priestorom. Kým v dóme sv. Martina improvizoval džezový saxofonista Jan Garbarek na starú hudbu, čo spievali členovia britského súboru The Hilliard Ensemble, v Košickom Dóme sv. Alžbety budú zajtra znieť skladby súčasných skladateľov-Johna Tavenera, Sofie Gubajduliny, či Petra Zagara.

Šéf tohoto festivalu si stihol v Bratislave zahrať na takmer polovici koncertov, a v Košiciach tomu nebude inak. Nie je to však formou exhibicionizmu, dotyčný viac krát potvrdil aj počas uplynulého víkendu, že je jedným z najlepších violončelistov u nás (a rozhodne hudobne najuniverzálnejším). Na otváraciom večeri, v Dóme sv. Alžbety, sa okrem neho na pódiu objaví akordeonista Boris Lenko a Zbor sv. Cecílie.

Po ďalšie dni sa festival usadí v priestoroch Kulturparku Kasárne. Od piatku do nedeli sa tam pripravuje sedem ďalších koncertov. Na programe sú klasici 20. storočia (Bartók, Lutoslawski) i starí majstri (Vivaldi, Beethoven), tangá Astora Piazzollu, exoti z Vrbovských Víťazov ale aj rómske balady v podaní čerstvého projektu speváčky Idy Kelarovej so Škampovým kvartetom. Podrobný program nájdete pri surfovaní po internete, na adrese www.konvergencie.sk. Je fajn, že okrem interpretov z Bratislavskej scény a britského hosťa, violončelistu Roberta Cohena si na košických Konvergenciách zahrajú aj niekoľkí bezvadní domáci muzikanti. Plán Jozefa Luptáka je, aby ich v budúcnosti bolo ešte oveľa viac.

Konvergenciá fungujú po dobu jedenástich rokov. Z bratislavskej prehliadky komornej klasickej hudby v pôvodnom merítku sa stala celoslovenská záležitosť, otvorená viacero žánrom. Dáva priestor najmä strednej generácií interpretov, a pravidelne prináša premiéry nových domácich potencionálnych autorov, či slovenské koncertné premiéry významných svetových diel. V lete festival putuje po slovenských mestách, v septembri sa koná hlavná časť v hlavnom meste po ktorom nasledujú Košice.

 Blog
Komentuj
 fotka
tikalok  28. 9. 2010 18:44
zhruba tak... m asi by som to musel podrobnejšie rozobrať, aby som ich spočítal všetky. no a napriek tomu úprimne verím tomu, že by som sa veľmi sekol
 fotka
sarah_whiteflower  28. 9. 2010 18:47
@tikalok Fakt "veľmi" si mi pomohol, ďakujem Už presne viem, na čom som!



Niekto, kto by mohol byť aj trochu konkrétnejší, PROSÍM?!
 fotka
azel  28. 9. 2010 19:09
Konvergencie sa sťahujú do Košíc

Festival komornej hudby či nebodaj výlučne Bratislavská akcia? Už tomu (správne "to") dávno nie je tak. Konvergencie sú už v dnešnej dobe niečím ďaleko viac a pokračujú v prekračovaní hudobných žánrov, (nemá byť čiarka) aj hraníc hlavného mesta.



V nedeľu sa konal posledný tohotoročný koncert konvergencií v Bratislave, no už zajtra jeho šéf Jozef Lupták otvorí košickú časť festivalu. Je rovnako pestrá, no (ale, avšak) program je ("je" tam nemusí byť) úplne odlišný.



Úvodný koncert pripomína ten bratislavský iba priestorom. Kým v dóme sv. Martina improvizoval džezový saxofonista Jan Garbarek na starú hudbu, čo spievali členovia britského súboru The Hilliard Ensemble, v Košickom Dóme sv. Alžbety budú zajtra znieť skladby súčasných skladateľov-Johna Tavenera, Sofie Gubajduliny, (nemá byť čiarka) či Petra Zagara.



Šéf tohoto ("tohto") festivalu si stihol v Bratislave zahrať na takmer polovici koncertov, (nemá byť čiarka) a v Košiciach tomu ("to") nebude inak. Nie je to však formou exhibicionizmu (predvádzania sa), dotyčný viac krát (má byť jedno slovo) potvrdil aj počas uplynulého víkendu, že je jedným z najlepších violončelistov u nás (a rozhodne hudobne najuniverzálnejším). Na otváraciom

večeri, (bez čiarky) v Dóme sv. Alžbety, (bez čiarky) sa okrem neho na pódiu objaví akordeonista Boris Lenko a Zbor sv. Cecílie.



Po ďalšie dni (počas ďalších dní) sa festival usadí v priestoroch Kulturparku Kasárne. Od piatku do nedeli (nedele) sa tam pripravuje sedem ďalších koncertov. Na programe sú klasici 20. storočia (Bartók, Lutoslawski) i starí majstri (Vivaldi, Beethoven), tangá Astora Piazzollu, exoti z Vrbovských Víťazov (má byť čiarka) ale aj rómske balady v podaní čerstvého projektu speváčky Idy Kelarovej so Škampovým kvartetom. Podrobný program nájdete pri surfovaní po internete, (bez čiarky) na adrese www.konvergencie.sk. Je fajn, že okrem interpretov z Bratislavskej scény a britského hosťa, (bez čiarky) violončelistu Roberta Cohena si na košických Konvergenciách zahrajú aj niekoľkí bezvadní (bezchybní) domáci muzikanti. Plán Jozefa Luptáka je, aby ich v budúcnosti bolo ešte oveľa viac.



Konvergenciá fungujú po dobu (už počas doby) jedenástich rokov. Z bratislavskej prehliadky komornej klasickej hudby v pôvodnom merítku (meradle) sa stala celoslovenská záležitosť, (bez čiarky) otvorená viacero (viacerým) žánrom. Dáva priestor najmä strednej generácií ("generácii") interpretov, (bez čiarky) a pravidelne prináša premiéry nových domácich potencionálnych autorov, (bez čiarky)či slovenské koncertné premiéry významných svetových diel. V lete festival putuje po slovenských mestách, v septembri sa koná hlavná časť v hlavnom meste (má byť čiarka) po ktorom nasledujú Košice.
 fotka
filipkoo  28. 9. 2010 19:12
takých 7-8 chýb som našiel, a dosť ma bolí hlava, aby som si na tom dal záležať...



no "od piatku do nedeli" ma fakt pobavilo
 fotka
sarah_whiteflower  28. 9. 2010 19:13
@azel Ďakujem, po zbežnom prezretí toho, čo si našiel a čo si nenašiel chvalabohu zisťujem, že na tom nie som vôbec tak zle
 fotka
paperdoll  28. 9. 2010 19:15
azel: v tretom odseku mas sakra velku chybu!
 fotka
paperdoll  28. 9. 2010 19:16
a keby len jednu..
 fotka
paperdoll  28. 9. 2010 19:18
lol . je ich tam viac a aj takych, kt. si ty opravil ako zle..
 fotka
mielikki  28. 9. 2010 19:24
asi 16, ale bola som absolútne stratená v čiarkach a definitívne som si rozmyslela úvahy nad štúdiom slovenčiny
10 
 fotka
sarah_whiteflower  28. 9. 2010 19:39
@paperdoll A čo sa do neho obúvaš, on predsa slovenčinu neštuduje A keby aj... chyby sú, boli a vždy budú... tiež som si niektoré všimla, ale však v tak doglbanom článku už človek ani nevie, čo je dobré a čo nie. Fuj to!



@mielikki To si ešte nevidela Lingvistický slovník, z ktorého si práve na dobrú noc predčitujem



@filipkoo To vieš, niektoré chyby sú naozaj školácke... ale na druhej strane, až keď to človek začne robiť, tak pochopí, aké je sakra ťažké vtesnať do tak krátkeho textu tak enormné množstvo chýb bez toho, aby to nebolo zjavné na prvý šup všetko.
11 
 fotka
overexcitedgirl  28. 9. 2010 19:48
ja som našla takých 10.. možno 15 ale to len preto, že som sa sústredila na hľadanie.. inač by som ich asi nenašla toľko
12 
 fotka
grietusha  28. 9. 2010 20:03
našla som 24.

a chcela som sa spýtať, či si Kasárne Kulturpark schválne napísala naopak (a teda by som našla o jednu chybu naviac, pretože sa to skloňuje v Kasárňach Kulturparku ) alebo to bolo zle v tom článku?
13 
 fotka
titusik  28. 9. 2010 20:42
prepáč, nechce sa mi hľadať chyby , ale kde to študuješ? prekvapilo ma to. Na Úvod sa pamätám, u nás to bola skúška v prváku, pri kt. mnohí vyleteli a mnohí sme to opakovali v druháku. A jóó, Kačala A Ondrus a Sabol Držím prsty.
14 
 fotka
mirkova  28. 9. 2010 21:07
dostala som sa asi k dvadsiatke, potom som sa zasekla a už som nevedela, pri ktorej chybe som skončila



predsa len, je už dosť neskoro a je som dnes takisto skoro vstávala
15 
 fotka
sarah_whiteflower  28. 9. 2010 21:08
@overexcitedgirl Tak to som tie chyby asi neschovala tak veľmi zle



@grietusha Bohužiaľ, nevedela som, že tie kasárne sú "naopak". Nie som odtiaľ a na Sme to očividne zase raz nevedeli, takže ehm... mám tam chybu, o ktorej neviem a ktorá bola už v originálne, vôbec mi nenapadlo, žeby to mohlo byť nejako inak! To je tak, keď je niekto geograficky neznalý.



@titusik Myslím si, že vzhľadom na to, čo si opísala, to takmer určite študujem tam, kde ty T.j. v Nitre
16 
 fotka
sarah_whiteflower  28. 9. 2010 21:14
@mirkova Absolútne ti rozumiem! Celkom presne nechápem, ako je možné, že ja ešte doteraz som vôbec schopná fungovať. Bleeee!
17 
 fotka
titusik  28. 9. 2010 21:58
aaa, ďalší človiečik v NR, ja umriem
18 
 fotka
sarah_whiteflower  28. 9. 2010 22:01
@titusik Ale však preboha, táto diablova veda sa vyučuje tuším iba v NR a v BA.
19 
 fotka
titusik  28. 9. 2010 22:25
ale čosi- o BA neviem, ale NR, TT, RK a najťažšia a najlepšia je v PO
20 
 fotka
sarah_whiteflower  28. 9. 2010 22:33
@titusik TT a RK ani bohovi, s prepáčením voči týmto mestám, ale v takom zapadákove by som fakt nechcela študovať. A PO? Však to je preboha východ Tam by som asi umrela
21 
 fotka
titusik  28. 9. 2010 22:41
tak sa nesťažuj an moju milovanú Nitru! Ale aj ja som sa sem dotrepkala až z východu
22 
 fotka
sarah_whiteflower  28. 9. 2010 22:47
@titusik Zaprvé: ja sa nesťažujem Ale Nitra je chaos a vie to každý, vrátane pedagógov, ktorí to to povedia tiež



A ešte zadruhé: Keď už sa aj na niečo sťažujem, tak na UKF a nie na Nitru Nitra je pekné mesto
23 
 fotka
titusik  28. 9. 2010 22:52
ja viem, viem, prepáč. UKF je bordel, ale aj tak ju už mám rada. Ale ak sa nad tým zamyslím, tak to je už vrchol, keď si to po týždni a pol všimne hneď aj prvák
24 
 fotka
johnysheek  29. 9. 2010 07:51
@titusik spravis prosim zoznam vsetkych co to studujete v nitre.. bo vsimam ze ten pocet rastie minimalne aritmeticky kazdym dnom. (ak nie geometricky.. )



@sara.. prepac ale chyby sa mi tam fakt velmi hladat nechce..
25 
 fotka
sarah_whiteflower  29. 9. 2010 13:18
@titusik Ja som ešte ani nebola na škole, a už som to vedela Potvrdilo sa to potom na zápise, všade.



A ja som nepovedala v konečnom dôsledku, že UKF "nemám rada". Že sa na ňu posťažujem, to neverím, že sa nesťažuješ aj ty



A ešte jedna drobnosť - ja som síce v prváku, ale som rovnako stará ako ty. Ľudia, čo už čo-to preskákali (napr. ja som po strednej išla pracovať, starať sa sama o seba, žiť z vlastných peňazí na vlastných nohách), si podobné organizačné administratívne chaos všimnú na prvý pohľad. Nie je to žiadny šiesty zmysel, je to akási životná skúsenosť, ktorú si nevieme uprieť



Chystáš sa dnes na Októberfest?
26 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 13:34
Sťažujem, sťažujem.



Neboj sa, všimla som si tvoj vek a čítala som aj niektoré tvoje blogy, tak viem, že si pracovala napr. aj v Student agency. Ja len, že skutočnú situáciu na škole som si všimla až neskôr, keď išlo napr o nejaké oznamy, kt. sa k nám dostali niekedy hodinu pred ich uskutočnením. A toto som týždeň po nástupe ešte nevedela.



Som chorá už tretí týždeň, ale asi neodolám a na také dve hodinky asi skočím A je to len do 23:00. A osobne milujem pivo, tak neviem ako odolám studenému pivu
27 
 fotka
leiasolo  29. 9. 2010 13:52
Áááááá! Ján Kačala! Veľmi som sa bála, že ho budem mať v komisii na štátniciach. ...Aj keď, tí čo ho mali, ho potom chválili, že bol úplne super. Takže strach a hrôzu naháňa zrejme len na tých prednáškach...

...

Tých "milovníkov" štúdia slovenského jazyka ju tu inak fakt veľa (vrátane mňa) ...
28 
 fotka
sarah_whiteflower  29. 9. 2010 14:01
@titusik Ja ešte neviem, či sa mi bude chcieť, ale ak sa mi bude chcieť, tak sa chystám tiež zavítať



Nuž, a to netreba ani tak oznamy... viem si asi predstaviť, ako to môže s nimi vyzerať, vzhľadom k tomu, že keď som na zápise povedala, že "teta zo študijného, ja už som vám rodný list posielala", tak som bola zhučaná, že prečo? Keď som vysvetlila prečo (pre nezhodu priezvisk medzi prihláškou a vysvedčeniami zo strednej), bolo mi povedané, že to nebolo treba. Nejako bol opomenutý fakt, že to nič nemení na tom, že ja som to pre istotu AJ TAK poslala Takže mi bolo nariadené ísť na študijné v októbri a vyriešiť to s tetou. Ako keby bolo také komplikované to tam mať zapísané, kto už niečo posielal...



A z tohto prístupu som jednoducho veľmi rýchlo prišla na to, že to tak zrejme bude s celou školou



Mimochodom - slovenčinári a slovenčinárky, čo chcú počuť vyučujúci? Je, alebo nie je slovenčina ťažký jazyk?
29 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 14:23
Bude no, my sme sa práve dohodli s holkami, ale odrádza nás Zdenka Predná



Odpoveď znie: NIE, slovenčina nie je ťažký jazyk!!!!

Teraz sa nad tým smejem, že sme sa celý semester dokázali zaoberať takou kravinou



@leiasolo ty máš riadne zážitky My len o "lingvistovi" a ty o "poznám ho!" profákovi
30 
 fotka
leiasolo  29. 9. 2010 14:32
Súhlasím s @titusik - slovenčina nie je ťažký jazyk. Najmä, keď to hovorí Kačala. Neodvažujem sa odporovať Kačalovi!!!

Veru ho poznám, poznám. Stále mám v živej pamäti, ako si na prednáške niekto veľmi nahlas kýchol a on potom na neho asi celú jednu minútu bez žmurknutia pozeral takým temným pohľadom.
31 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 14:38
@leiasolo ideme spamovať TU

A toto ma rozosmialo Som to čítala spolubývajúcej a mi vraví, že pri mojom terajšom neprestajnom smrkaní a poťahovaní nosom ten Kačala asi an mieste zožral aj so stoličkou
32 
 fotka
leiasolo  29. 9. 2010 14:44
@titusik Nie nie! On je veľký odporca toho, aby mu niekto jedol na prednáškach. To sme po čase vydedukovali z jeho pomerne dôraznej formulácie vety: "Nejedzte mi tu!" alebo: "Nepite mi tu!" alebo: "Nejedzte mi tu a nepite mi tu! Prednáška je spoločenská udalosť!!"

33 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 14:50
@leiasolo ja, čo stále chrúmem horalku či siestu na prednáškach???? Nie, to by sme si neboli sympatickí. A vy ste mali knihy na Fonetiku od Kráľa?
34 
 fotka
leiasolo  29. 9. 2010 14:55
@titusik Kráľ... Sabol. ....Niečo mi to hovorí. Aj som si tie knihy niekedy zohnala. Ale tuším som to jakživ neotvorila! Resp. bolo to písané nejakou hatlančinou, lebo som tomu nerozumela
35 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 15:02
@leiasolo tomu ja hovorím život! My sme mali toho Kráľa na katedre, ale nik mu nerozumel, keď otvoril ústa, tak ho vyhodili
36 
 fotka
sarah_whiteflower  29. 9. 2010 15:02
@leiasolo Knihám z FaF nemôže rozumieť nikto, pokiaľ nie je doktor Marcel Olšiak alebo prípadne autor Teda aspoň z mojich doterajších skúseností. Vyzerá to skôr ako veľmi, veľmi, veľmi komplikovaná kniha matematiky!



@titusik Takže aj ty sa prikláňaš tu k našej kolegyni z toho istého odboru odneviemkiaľ, že doktor Macho bude chcieť počuť, že slovenčina nie je ťažký jazyk?



Dobre, tak mi ešte dajte tri dôvody, PREČO nie je ťažký jazyk... pretože súdruh Kačala sa o tom vyjadruje v publikácií Matice slovenskej z ´94 síce na päť strán... ale dôvod som tam nenašla ani jeden okrem toho, že je to krásna spevná reč, čo nutne neznamená, že je ľahká



Ach... a to mu fakt budem musieť klamať do tváre? Ja si nemyslím, že by bola ľahká
37 
 fotka
sarah_whiteflower  29. 9. 2010 15:05
@titusik To ako mohli vyhodiť niekoho tak známeho a uznávaného?
38 
 fotka
leiasolo  29. 9. 2010 15:06
@titusik Dievča, uvedomuješ si, aký rehot som tu spustila, keď som si prečítala, to čo si tu zadrela?? ... Čo si teraz chudák Kráľ počne??? ... Ešteže u nás nevyhadzujú učiteľov kvôli tomuto. Lebo sme tam všetci takí blbí, že by aj vrátnikov museli vyraziť
39 
 fotka
leiasolo  29. 9. 2010 15:09
@sarah whiteflower Môžeš argumentovať tým, že ti slovenčina ide spomedzi všetkých jazykov najviac
40 
 fotka
sarah_whiteflower  29. 9. 2010 15:13
@leiasolo Vidíš, to mi taký vlastenec ako náš vyučujúci ÚDŠJ určite zežere i s navijákem, hustý dôvod! Ďakujem!
41 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 15:16
@sarah_whiteflower doktor Macho!!!! Prosím ťa, ak som ti aspoň štipku sympatická, tak ho nespomínaj! Ten debil bol za mojich čias v prváku (ešte aj minulý rok) len obyčajný Mgr, ale robil problémy a žalúdočné ťažkosti celému prváckemu zboru! DEBIL! Cítil sa dôležitý ako suché hovno an dne oceána a pritom si nevedel za neviem koľko rokov a cez koľko skúšok spraviť doktorát. Sme sa smiali z neho, že mu dali titul, aby ich už neotravoval. Ale doteraz ho voláme I.B.A. Mgr Macho alebo skrátene MAGOR. Grr!



A Kráľ ....... to je kapacita európskeho formátu. Vystupoval aj v jednej relácii minulý rok na jednotke, keď boli tie klábosy okolo jazykového zákona. Prednášal na mnohých významných Univerzitách po celej Európe ako známy lingvista. A prišiel na SVK a tu sme ho vyhodili Ale tak nie, on už mal svoje roky, vyše 80 a ako mnohí "príliš inteligentní a študovaní", tak aj jemu už trocha prepínalo a naozaj mu takmer nik na prednáškach nerozumel.



@leiasolo Hele, L., vrátnikov si nechajte.
42 
 fotka
leiasolo  29. 9. 2010 15:16
@sarah_whiteflower Za málo. Rada som pomohla Nezabudni sa potom pochváliť ako si dopadla

P.S. Snáď som tvoj nick napísala tentoraz správne. Lebo ma štvalo, že sa v predchádzajúcom príspevku nezvýraznil celý
43 
 fotka
leiasolo  29. 9. 2010 15:18
@titusik Nemusíme. Nepotrebujeme. Máme samootváracie dvere. Fíííí! To je vymoženosť
44 
 fotka
sarah_whiteflower  29. 9. 2010 15:24
@leiasolo Áno, tentoraz je správne! Fíha, sme šikovní, musíme sa na Birdze učiť písať nicky (aj mne sa často stáva, že nejaký nenapíšem správne, asi mám problémy so zrakom či tak niečo.)



@titusik No dobre, spomínaj nespomínaj, radšej mi povedz, či mám súhlasiť s knižkou Slovenčina - vec politická od Kačalu alebo mu mám do očí povedať, že si myslím, že slovenčina JE ťažký jazyk... za čo ma rozdupe viac?



A ja mu hovorím Zajačik Ušiačik
45 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 15:24
@leiasolo ale tak po 18-tej hodine sa dajú otvoriť len Isicom, nie? Ale ak sa zamyslím (!!!), tak pri tom úkone tiež nepotrebujeme vrátnika, hmm. Ale aj tak keď sa pýtame našich vrátnikov/ vrátničiek, nikdy nič nevedia. Na Hlavnej budove sme sa už si 2x pýtali na nejaké miestnosti a tá teta nám so silným presvedčením odpovedala, že také miestnosti s atu nenachádzajú A boli.
46 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 15:29
@sarah_whiteflower nie je ťažký, toto nám celý semester vtĺkali do hlavy. Až som mala pocit, že sa učím skutočnosť, že jazyk je ľahký. Nieže by nás o tom presvedčili, alebo nechali nás, aby sme sa presvedčili,a le nie, oni nás to učia



A keby som sa pamätala na tie odôvodnenia, hm .... nemám tu ani papiere z úvodu. Viem, že sme sa učili o niektorých konkrétnych formálnych znakoch- že niektoré jazyky majú tie "ťažkosti" a my ich nemáme, niečo o pádoch atď. Ale podstata je tá, že sl. jazyk nie je najťažší a dokonca ani veľmi ťažký jazyk.
47 
 fotka
sarah_whiteflower  29. 9. 2010 15:31
@titusik Ďakujem, už viem, čo mám komu odpovedať. Teda, minimálne na Úvode do štúdia jazykov!
48 
 fotka
leiasolo  29. 9. 2010 15:38
@sarah_whiteflower Že Zajačik Ušiačik! ...Inak, čím to je, že študenti na výške dávajú učiteľom také pekné prezývky?? My sme u nás dali do obehu také, že "babka" a "deduško večerníček"



@titusik U nás nemusíme otvárať nič Isicom. Nás vždy(!) škola naširoko vítala samootváracími dverami. ...No dobre, až tak naširoko nie, lebo minimálne raz som išla rýchlejšie ako sa stihli otvoriť a nabrala som ich pravým ramenom

...

A vrátnici sú dobrí vypečenci! Nás raz (ešte keď sme boli mladé a sprosté - rozumej prváčky) jedna tetula z vrátnice poslala do iného mesta na prednášku. A pritom tá miestnosť, na ktorú sme sa pýtali bola o poschodie vyššie
49 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 15:38
@sarah_whiteflower niet za čo Už sme ti to naspamovali do aleluja
50 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 15:40
@leiasolo žartuješ. Fakt do iného mesta? Zakop ma
51 
 fotka
leiasolo  29. 9. 2010 15:49
@titusik No fakt. Vyzeralo to asi takto:

A: Prosím, mohli by ste nám povedať, kde je miestnosť XY?

B: Nooo, to je v Špačinciach.

A: ???? Ste si istá? Miestnosť XY??

B: Áno. Špačince. Tam na konci ulice je zastávka. Je tam aj rozpis autobusov...

...

Keby sme neboli dostatočne obozretné a nedôverčivé voči tejto nanajvýš podozrivej informácii od prefíkanej tetuly vrátničky, tak už sme v Špačinciach!
52 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 15:59
@leiasolo kde sú, panenka skákavá, Špačince????
53 
 fotka
leiasolo  29. 9. 2010 16:01
@titusik Nooo, pre niektorých to bola tiež novinka ....Je to nejaká dedina za trnavou

Ale uznaj, že to vydesí... Keď si myslíš, že budeš študovať v TT a zrazu ťa posielajú kamsi do Špačiniec
54 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 16:05
@leiasolo že prednáška v Špačinciach Uschnem. To sme dopadli
55 
 fotka
leiasolo  29. 9. 2010 16:11
@titusik Sa už ani nečudujem, že prečo nie je akreditácia
56 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 16:16
@leiasolo Špačince už asi odmietli vydávať priestory
57 
 fotka
leiasolo  29. 9. 2010 16:27
@titusik Alebo sa Špačince osamostatnili od univerzity v Trnave a pokradli všetkých garantov
58 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 16:40
@leiasolo "kde študuješ?" "Karlovka a ty?" "Špačince "
59 
 fotka
leiasolo  29. 9. 2010 16:43
@titusik Však počkaj! Nakoniec si ešte všetci budeme robiť doktorát v Špačinciach! To ešte len bude prílev zahraničných študentov! A tá medzinárodná prestíž!! Odmietni študovať v Špačinciach a do smrti budeš ľutovať!
60 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 16:45
@leiasolo a vieš s akým nadšením prijmú Kráľa? A všetky (i tie imaginárne) diaľnice budú viesť do Špačiniec!
61 
 fotka
leiasolo  29. 9. 2010 17:00
@titusik Vááááá! S tými dialnicami to bol gól!! Kráľ bude akože dekan. A zavedieme aj vrátnickú službu? Keďže vďaka nim tie Špačince tak sprestížneli?
62 
 fotka
titusik  29. 9. 2010 17:08
@leiasolo Špačince rozoberieme, keď sa sem dotrepkáš konečne!



a @Sarah_whiteflower ospravedlňujem sa (aj v mene slečny L.) za spamovanie, už FAKT končíme Ale som rada, že si v NR, ďalší prírastok a dúfam, že ťa Zajačik neodradí
63 
 fotka
sarah_whiteflower  29. 9. 2010 17:37
@titusik @leiasolo Ja som síce myslela, že so spamovaním ste skončili už dávno Ale naozaj som sa pobavila, takže sa ospravedlňovať určite nemusíte...



A ak ma niečo od štúdia odradí, tak to určite nebude žiadny vyučujúci...
64 
 fotka
antifunebracka  29. 9. 2010 18:04
studujes slovinu? lebo v komentaroch mas dost chyb... napr hovori sa PO prve, PO DRUHE. a nie vzhladom k tomu, ale vzhladom na to. a ziaden jazyk nie je tazky☺
65 
 fotka
sarah_whiteflower  29. 9. 2010 18:14
@antifunebracka A napr. sa píše s bodkou a vety sa píšu s diakritikou.



A nie sme v škole, snáď môžem hovoriť tak, ako mi narástol jazyk Dovolíš mi to?



Áno, slovenčinu študujem, som v prvom semestri prvého ročníka a pri všetkej úcte a skromnosti si nemyslím, že by moja gramatika a štylistika, pokiaľ sa ňou vedome zaoberám (a ňou si myslím sa zaoberá a v duchu opravuje každý jeden jazykovedec), bola na tak sužujúcom a hroznom stupienku, aby ma na ňu museli upozorňovať pri písaní komentárov na mládežníckom portáli.
66 
 fotka
antifunebracka  29. 9. 2010 18:18
tazko nesies kritiku. len ta milo upozornujem na chyby, kedze aj clanok je ironicky o chybach, takze nemusis hned vyletiet☻
67 
 fotka
sarah_whiteflower  29. 9. 2010 18:21
@antifunebracka Vidno, že si ma ešte nevidela vyletieť Inak by si tento komentár vôbec nenapísala.



Kritiku? Na mládežníckom portáli pri komentovaní blogov?



A čítala si ten blog? Nebol o chybách. Bol o tom, že vyučujúci nám dal za úlohu urobiť v texte chyby. Nikde som sa nevyjadrovala o tom, že hovorím/píšem bez chýb. Dokonca som sa sťažovala, aké je učivo ťažké a ako nerozumiem Lingvistickému slovníku.



Takže hádam už len môžem robiť štylistické chyby v komentoch.
68 
 fotka
antifunebracka  29. 9. 2010 18:45
To je pravda, nepoznam ta. Clanok bol mnou precitany a nechapem, preco by na Birdzi v komentovani blogov nemohol niekto niekomu nieco vytknut. Ak studujes SJ, tak za kazde upozornenie by si mala byt vdacna- dostane sa ti to do krvi a budes to mat pri studiu lahsie. Viem, co hovorim, kedze aj ja sa jazykom dost zaoberam + je spisovny prejav pri masmedialnych studiach u nas vyzadovany. Ked ma niekto upozorni, okamzite si to nahram do pamate a dalsie podobne chyby uz nerobim☺
Napíš svoj komentár