Väčšina ľudí tu na birdzi sa ma pýta ako som sa stal kresťanom, odpoved je jednoduchá. 

  Nechcel som aby bola moja viera v kresťanstvo len nejaká slepá a tým pádom by bola aj slabá, preto som chcel zistiť a nájsť v kresťanstve nejaké zázraky a znamenia. Mesiace som to intenzívne skúmal až som našiel v kresťanstve mnoho znamení a zázrakov o ktorých píšem tu a ktoré ma presvedčili stať sa kresťanom : » paranormalnejavy1.webnode.sk/1-zazraky-a-zna...

Kľúčové slová : Ako sa stať kresťanom / Ako sa znovurodiť / Ako som sa znovuzrodil / Stan sa kresťanom

 Blog
Komentuj
 fotka
turgachev  4. 6. 2022 01:14
Aj ja som kresťanom. Viera je ale vzťah medzi tebou a Bohom. Nie je dôvod pchať to ostatným pod nos…
 fotka
kobra  4. 6. 2022 07:25


 fotka
passerine  4. 6. 2022 12:08
 fotka
thunderstorm  4. 6. 2022 12:37
a napíšeš blog aj o tom, ako si sa stal židom, ateistom a ufológom?
 fotka
tomas55555  4. 6. 2022 14:22
@turgachev

Nie je potrebné evanjelizovať a šíriť kresťanské myšlienky a zázraky ?

@Thunderstorm

O tom nie, kedže nie som ani ateista, ani žid, ani ufolog
 fotka
turgachev  4. 6. 2022 14:40
@tomas55555 Nie, nie je.
 fotka
suicidalpancake  4. 6. 2022 14:57
Ja sa budem opakovať ale.. musí jebať
 fotka
tomas55555  5. 6. 2022 09:04
@turgachev

Evanjelium podla Matúša : 18-20
"8 Ježiš pristúpil k nim a povedal im: „Daná mi je všetka moc na nebi i na zemi. 19 Choďte teda, učte všetky národy a krstite ich v mene Otca i Syna, i Ducha Svätého 20 a naučte ich zachovávať všetko, čo som vám prikázal."

List Rimanom 10:14
12 Niet rozdielu medzi Židom a Grékom, lebo ten istý je Pán všetkých, bohatý pre všetkých, ktorí ho vzývajú: 13 Lebo každý, kto bude vzývať Pánovo meno, bude spasený. 14 Ale ako budú vzývať toho, v ktorého neuverili? A ako uveria v toho, o ktorom nepočuli? A ako počujú bez kazateľa? 15 A ako budú kázať, ak nie sú poslaní? Ako je napísané: „Aké krásne sú nohy tých, čo hlásajú dobrú zvesť.“

Vidíš tam tie verše o evanjelizácii ? Ak by kresťania nešírili krestanske myšlienky krestanstvo by vymrelo.... ty sa hanbíš šíriť na verejnosti krestanské myšlienky ?? >
 fotka
johnysheek  6. 6. 2022 10:11
10 
 fotka
tomas55555  7. 6. 2022 14:17
@johnysheek

Ty sa tiež hanbís či považuješ za nežiaduce vyznávať Krista na verejnosti ? Prečo ?
11 
 fotka
johnysheek  7. 6. 2022 15:23
@tomas55555 vies... ja som v tomto konzistentny a za poslednych 15 rokov co fungujem na tomto portali si nikto nemohol o mne mysliet nic ine nez to ze som krestan.. ci uz suhlasili alebo nie...

pri tebe to tak nie je a len za posledne, snad 3 roky, si si presiel 5 nasobne vacsim poctom predstav o svete a na kazdu z nich si bol patricne hrdy...
fakt ma preto prosim nepoucuj...
12 
 fotka
tomas55555  7. 6. 2022 18:01
@johnysheek

Nebavíme sa tu o konzistentnosti náboženského presvedčenia, ale o šírení evanjelia.... ty sa hanbíš šíriť evanjelium ? Hanbíš sa že by sa tu do teba birdzáci pustili, a že by si tu bol za čiernu ovcu ? Ano, to patrí tiež k povolaniu kresťana, kázať im o Kristovi, hoci budeš u ostatných za vyvrhela.... záleží ti viac na tom čo si o tebe myslí Boh, alebo čo si o tebe budú myslieť ludia ?

Ty tu nielen nešíriš evanjelium, ale dokonca píšeš ešte aj pod anonymom. bez toho že by si tu mal niekedy foto.... to sa tak veľmi hanbíš že by ťa niekto na ulici spoznal a povedal "aha to je ten čo šíril krestanské báchorky" ? Alebo sa bojíš že by ti kamoši povedali "ty si fakt kresťan, to čo si tam na birdzi šíril, hahaha, trapko"... ??
13 
 fotka
johnysheek  7. 6. 2022 19:27
@tomas55555 ja neviem o com sa bavis ty.. ja ti len poukazujem na to, ze ak za mnou pocas 3 rokov pride jeden a ten isty clovek a zakazdym mi bude hovorit o tom, ze pravda je niekde inde.. raz je to katolicizmus, potom protestanstvo, potom zidovstvo, potom ateizmus a ktovie co este medzi tym.. tak ak pride znova.. uz to nie je o "hlasani evanjelia" ale o rozsievani znechutenia z toho, ze sam neviem cim je, v co veri a po mne chce, aby som ho pocuval.. a ano, je jedno "co" prave hlasas.. problem je, ze to robis.. pricom sam nemas zaklady. sam si v tom nie staly a pevny.. sam davas argumenty, ktore su lahko vyvratitelne.. ci zalozene viac na tvojom pocite o ich spravnosti nez skutocnej spravnosti..

takze ano.. ak by sme teraz my dvaja isli niekomu na birdzi ohlasovat Krista, tak sanca, ze skor uveria tebe ako mne je velmi mala.. a nie preto "co vravis", ale "co predstavujes"... preto ciel nie je len "ohlasovat slovami".. ale vlastnym zivotom.. a to ty, prepac, ale ani zdaleka nerobis..

a prepac, ale fakt mi je na smiech obvinovat ma z toho, ze by som sa hanbil alebo bol za ciernu ovcu.. skus sa kazdeho jedneho birdzaka co su tu spytat na mna a moju vieru.. co ti o mne povedia a co si myslia.. fakt si myslis, ze k tomu dospeli preto, ze som sa ci ze sa hanbim za svoju vieru? ved ak by som sa, ako by vobec vedeli aka je moja viera?

a co sa kazania tyka.. fakt si myslis, ze mas na to , aby si komukolvek cokolvek kazal? zijem v tom cely zivot, viem o tom daleko viac ako ty, rozpraval som sa s daleko vacsimi kapacitami ako si vies predstavit a napriek tomu sa necitim na to, aby som niekomu nieco kazal.. a ked uz, tak sa snazim len vyvracat najvacsie bludy..

a vies co je na tom najsmutnejsie? ze drviva vacsina tych bludov, ktore su tu na birdzi o krestanstve, sa aktualne nachadza v tvojom kazani
---

a prepac, ale ten posledny odstavec.. k comu by ti bolo moje meno? ci moja fotka? na birdzi je dost ludi a birdzom si preslo dost ludi co vedia, kto som... aky som.. a to ze to teba trapi, je tvoj problem.. ak ti poviem, ze som Jozko Betreska a byvam v Hornej Vsi... doda to mojim slovam vacsiu relevanciu? alebo ta relevancia spociva v tom CO HOVORIM a AKY to dava zmysel?
14 
 fotka
tomas55555  7. 6. 2022 21:51
Zase nemáš žiadne biblické základy, žiaľ ani tie logické... Pretože ak si si nevšimol, v kresťanstve to čo sa cení je snaha a obetavosť pre Krista, takže človek ktorý rozhlasuje evanjelium hoci by aj nikoho nepresvedčil a bol len ostatným na smiech je z Božieho hľadiska oveľa lepší než človek ktorý evanjelium nerozhlasuje, síce sa o ňom vie že je kresťan ale kresťansku vieru nešíri a tým pádom ani nie je s nikým v konflikte a nikomu na birdzi ktorý je výrazne protikrestansky nelezie na nervy... Ty si proste ten typ, ktorý je kresťan a chce sa páčiť ľuďom, nechce ľudí otravovať s kresťanskou vierou a hanbí sa ju ohlasovať
15 
 fotka
tomas55555  7. 6. 2022 21:51
16 
 fotka
johnysheek  7. 6. 2022 22:14
@tomas55555 dunning a krueger by z teba mali radosť.. ty si tak presvedčený o tom, ako toho veľa vieš, že si neuvedomuješ tie obrovské medzery, ktoré máš..
- ak ťa budem násilím o niečom presviedčať a pchať ti to do zreteľa, teda pôjdem proti tvojej slobode a budem na ňu útočiť, nemá to vôbec nič s kresťanstvom.. lebo ak BOH dokáže tolerovať tvoju slobodu, akým právom by som ja NEMAL? či kvôli čomu by malo byť "lepšie" ju ignorovať, než podľa Božieho ideálu ju akceptovať?

taktiež - vodu káže, víno pije.. je to, čo sa tu hodí najviac.. cieľ nie je len "kázať" slovami a presviedčať ostatných.. cieľ je hlavne ŽIT podľa toho..
oveľa skôr niekoho presvedčíš o tom, že tvoja filozofia je správna, keď budeš podľa nej žiť a im sa to zapáči, ako keď budeš o nej veľa hovoriť, ale svojim správaním ich budeš poburovať a znechucovať..

takže nie, skutočne nemáš pravdu v ničom z toho posledného komentára!!!
17 
 fotka
tomas55555  7. 6. 2022 23:27
@Johnysheek

Násilím ? stojiim tu snáď nad niekým s bičom pri kazani evanjelia ? Keď mi v televízii vyskakujú reklamy tiež to ide proti mojej slobode ? Tiež tým na mňa niekto pácha násilie ? Ale ako vtip to bol z tvojej strany dobrý, ako komediant by si sa fakt hodil

Treba konať aj dobre skutky aj kázať evanjelium ...... Ježiš a apoštoli aj konali dobre skutky aj kázali evanjelium, prečo by si ty najradšej len robil dobre skutky a nekazal evanjelium ? Kde v biblii sa píše aby sme nerozhlasovali evanjelium a robili len dobre skutky ? Prečo zas prekrúcas biblické učenie, kto ti tak kaže ?
18 
 fotka
johnysheek  7. 6. 2022 23:44
@tomas55555 ok.. vidím, že ti treba vysvetliť aj všetky významy slova násilie.. neuveríš, ale násilie nie je len fyzické.. násilie je i keď sa ti nasilu tlačím do pozornosti bez toho aby som sa ťa len dotkol.. a mnoho iných vecí.. ale ..

vieš.. stále nechápeš, že ty nekážeš.. ty len posúvaš ďalej svoje myšlienky.. ktoré často obsahujú nezmysly.. úmysel sa možno cení, ale šírením bludov, vecí bez kontextu, neodkonalostí.. za to ťa určite nepochvália.. lebo menej je niekedy viac :

a prepáč, ale ty máš tak ďaleko od apoštolov, že uff.. ak si dobre spomenieš, apoštoli nekázali hneď.. ba dokonca ani nie hneď potom, ako Ježiš vstal z mr´tvych či odišiel do neba...

ty však odniekiaľ berieš tú istotu a drzosť, že na to máš..

fakt si myslíš, že na to máš? že to robíš dobre? koľko si študoval aby si to mohol robiť? koľko kníh prečítal? ako zvládol katechizmus? koľko polemík si si naštudoval? koľko rôznych pohľadov na veci, koľko vysvetlení?
ako dobre máš naštudované písmo a jeho vysvetlenia? jeho dobové skutočnosti? dobové vnímanie?

a kedy si to stihol, keď ostatní to študujú dlhé semestre a roky za sebou.. a ty si za 3 roky stihol vymeniť 5 svetonázorov??

proste.. priorvnania máš pekné, len akosi zabúdaš, že ty sa do nich nezmestíš..
19 
 fotka
tomas55555  8. 6. 2022 00:01
@Johnysheek

Ok, tak sme tvojou logikou došli k tomu že reklamy sú najväčší násilníci všetkých dôb čítal si ty vôbec niekedy bibliu ? Koľko v nej apoštoli konali dobrých skutkov a koľko kázali ? Predovšetkým je to tam o kazani.... To by si však musel tu biblii aj niekedy otvoriť, kedy sa ju chystáš prvýkrát prečítať ?


Katechizmus ? A prečo práve katechizmus ? Biblia podľa teba nestačí ? Katechizmus je len súbor RKC zákonov ktoré si RKC každý čas menila a prispôsobovala dobe, samozrejme tak aby na tom čo najviac peňazí vyryzovala
20 
 fotka
johnysheek  8. 6. 2022 07:30
@tomas55555 a nie a nie a nie.. ani za nič sa predtým, než niečo napíšeš či povieš nezamyslíš.. a je ti jedno, ako hlúpo to potom vyzerá...
- ale áno, reklamy sa tiež násilne tlačia do pozornosti.. skoro sa mi chce veriť tomu, že si to pochopil..

fakt sa ty chceš porovnávať s apoštolmi? s ľuďmi, ktorí neskákali od vyznania k vyznaniu, mali osobnú skúsenosť s kristom a hlavne, mali v sebe Ducha ... nekázali preto, že "tak to treba" alebo "ja chcem".. ale v nich vravel On... prepáč, ale to čo ty píšeš je prejavom toho že ty chceš.. nie Jeho!

a keď už robíš také mentálne eskapády, podľa čoho usudzuješ či som bibliu čítal či nie? len preto, že sa kriticky pozerám na to, ako konáš znamená to, že som ju nečítal?

začni sa pýtať iné.. "kedy pochopíš bibliu" a pýtaj sa to seba.. lebo si ju možno aj čítal, ale určite nie tak, aby si ju pochopil.. vyberáš si z nej vety ktoré doslovne plníš... ale biblia nie je súbor príkazov..

vybral si si katechizmus, pričom mojich otázok tam bolo zo 5 a pýtali sa na rôzne veci.. takže nie.. NIE LEN katechizmus.. ale kopec iných vecí, aby si mal širšie vedomosti, pochopenie, aby si spájal súvislosti.. reaguj na všetko alebo na nič.. takto si si našiel len ďalší dôvod kde sa cítiš ako hrdina, ako si mi to vyvrátil a kašleš na to, aký bol zmysel mojich slov.. lebo ten bol úplne iný..

a samozrejme to čo tvrdíš o RKC je hlúposť, ale nevidím zmysel ti to vysvetľovať.. lebo nie, nemáš na to žiaden dôkaz..
21 
 fotka
tomas55555  8. 6. 2022 08:24
@johnysheek

Preco sa tu obuvas stále do mňa a neriesis to na čo sa tá pýtam, pytam sa ťa prečo chces len robiť dobré skutky a nesirit kresťanské evanjelium, kde v biblii to máš tak napísané ?

Iste, takže tvrdíš že nemám dôkaz, a že Vatikán menil učenie počas histórie o tom ty tiež nič nevieš ? Že je Vatikán najbohatšou inštitúciou topiacou sa v zlate, že len platy vo Vatikáne sú má úrovni 4 tisíc eur to tiež o tom nič nevieš ? Mal by si si viac veci zisťovať a až potom súdiť
22 
 fotka
johnysheek  8. 6. 2022 09:43
@tomas55555 lebo sa pýtaš hlúposti a nechápeš veci, ak oti ich vysvetľujem.. a ke´d ti to vysvetlím, nemáš snahu to pochopiť, len rýpať znova do niečoho z toho čo som povedal, bez snahy pochopiť význam celku.. preto...

ja som nikde nepovedal že chcem len robiť dobré skutky (ďalší dôkaz toho ako prekrúcaš aby sa ti to hodilo, prípadne len nechápeš čo bolo napísané)...
a medzi nami.. šíriť evanjelium sa dá a robí práve aj (len) robením dobrých skutkov.. šíriť evanjelium neznamená len slovami ho ohlasovať.. to je len tvoje obmedzené pochopenie daného...

áno, nemáš dôkaz, že MENIL učenie.. ak tak ho vysvetľoval s ohľadom na danú dobu a potrebu, nie však menil... meniť znamená, že to čo bolo kedysi Cirkvou prehlásené za pravdu, neskôr bolo znegované.. a to sa nestalo..
ale ak tvrdíš, že máš dôkaz.. sem s ním

najbohatšia inštitútia.. vieš v čom spočíva to bohatstvo? lebo stohy zlata v kobkách to nie sú.. ale áno.. hodnota takej katedrály sv. petra či sixtínskej kaplnky je nevyčísliteľná... takže je cirkev bohatá.. otázka však je - hoci je hodnota vysoká, komu by ju predali? za koľko peňazí by ju predali? je vôbec speňažiteľná?
a ejhľa, tu zrazu zistíme, že to s tými peniazmi nie je až tak ružové...
zároveň však tie budovy portebujú opravy a renovácie.. z čoho by sa to malo zaplatiť?
vravíš o platoch 4000 eur.. bavíme sa o ľuďoch, ktorí žijú a fungujú v taliansku.. aké súpriemerné platy v tej krajine? či to ideš porovnávať so slovenskom a zdá sa ti to veľa?
čo tí ľudia orbia, čo majú také platy? čo zastrešujú?

vieš.. z nás dvoch tu posudzuješ jedine ty.. ja sa len veľa pýtam.. a ty len veľa odpovedáš.. tam je ten problém..
ty si presvedčený o tom, že vieš a máš pravdu.. a nemáš záujem si zisťovať viac a chápať prečo sa veci dejú ako dejú..
začni sa viac pýtať.. NIE MNA, NIE (len) DRUHYCH LUDI... začni sa pýtať seba a začni si študovať veci... dá ti to oveľa viac
23 
 fotka
tomas55555  8. 6. 2022 12:50
@johnysheek

Keby si aspon neklamal, Thurgechovi ktorí napísal "Aj ja som kresťanom. Viera je ale vzťah medzi tebou a BohomNie je dôvod pchať to ostatným pod nos…" si dal súhlas, takže tým si zretelne vyjadril, že kresťanské evanjelium sa nemá druhým pchať pod nos..... ale chápem z čoho vyplýva tvoje uvažovanie... dnes RKC biskupi a pápež ked sa stretnú s budhistami, umyjú im nohy, a každý z nich sa začne modliť modlitby k svojim bohom a pritom si vystavia svojich božikov... evanjelium im nekážu, nevysvetlujú im že to čo robia je nesprávne....
Ja a apoštolmi sme tak trošku iní. Pavol ked videl že Atény boli v modlárstve búril sa a kričal "Atenčania čo to robíte, obrátte sa od týchto márnosti k živému Bohu" Sk 14:15

Ano mám dokaz že menil, stačí katechizmus ? Tých vecí ktoré RKC zmenila bolo dopy asi 25, ale ked sme sa bavili o tom pekle, tak to tu uvediem ako príklad :

Akými trestami budú potrestaní bezbožní, stojaci po jeho ľavici? *
........... A slovom: „zlorečení“, sa ešte vo väčšej miere rozmnoží ich bieda a nešťastie. Lebo, keďže sú vylúčení z videnia Boha, tak keby boli uznaní za hodných získať aspoň nejaké požehnanie, bolo by to pre nich veľkým zdrojom útechy. Avšak keď už nemôžu očakávať nič, čo by im zmiernilo ich utrpenie, potom sa správne hovorí, že tým že sú vylúčení, Božia spravodlivosť ich postihne najväčším zlom. Potom nasleduje: „do večného ohňa“ a tento ďalší druh trestu teológovia nazývajú „trestom pocitu“ (poena sensus), a to preto že na základe telesných pocitov ako napr. z bičovania alebo iné ťažších telesných trestov, nepochybujeme o tom, že muky ohňom spôsobujú najbolestivejšie pocity.
» tridentskaomsa.weebly.com/uploads/5/7/8/8... Str 82

Koľko je miest, kde sa po smrti zdržujú duše, čo nedosiahli blaženosť? *
Avšak tieto sídla nie sú všetky rovnakého druhu. Určite existuje najhroznejší a najtemnejší žalár, kde sa neustálym a nezhasiteľným ohňom trápia duše zatratených spolu s nečistými duchmi, ktorý sa tiež nazýva večným ohňom, priepasťou A VO VLASTNOM ZMYSLE slova peklom.
» tridentskaomsa.weebly.com/uploads/5/7/8/8... Str 64

Ano, nie všetko bohatstvo Vatikánu sa dá predať, otázne však je, na čo Vatikán investoval tie miliardy do stavby Petrovej baziliky ? Neviem o tom, že by Nový Zákon kázal dávať peniaze do stavby ultradrahých stavieb... skor káže prebytok penazí dávať chudobným....takže prebytok penazí by sa nemal z 95% dávať na ultra drahé stavby a 1% chudobným, ale skor naopak, 1% na stavby, a 99% chudobným.... Priemerný plat v Ríme sú 1400 eur, inde je to ešte menej...neviem čo robia kardináli, tak asi duchovnú činnosť.... záleží na tom ?
24 
 fotka
johnysheek  8. 6. 2022 16:44
nie nechápeš.. a to čo píšeš to podčiarkuje.. asi stopäťdesiatytisíci raz..

a tvoje domnienky.. škoda reči.. fakt sa musím vrátiť k tomu, čo som ti písal už neraz..

doštuduj si to..
25 
 fotka
kobra  8. 6. 2022 16:46
@johnysheek bavy ta diskutovat s nesvojprravnym?
26 
 fotka
tomas55555  8. 6. 2022 18:06
@johnysheek

Hahaha, tak sa stalo presne to čo som očakával, dostal si usvedčujúce dôkazy z katechizmu že RKC inak vykladala ako vyzerá a ake sú tresty v pekle..... a namiesto toho aby si dal nejaký logicky či cirkevný protiargument, si to zas odignoroval a ideš tu hádzať výkriky do tmy a strawmanov na oponenta.... O čo ti ide ? Pravda bolí ? EGO nepustí priznať si "mýlil som sa" ? Je mi ťa ľúto,
27 
 fotka
johnysheek  8. 6. 2022 19:12
@tomas55555 ze usvedcujuce dokazy...
28 
 fotka
tomas55555  8. 6. 2022 19:33
@johnysheek

Dostal si učenie tridentskeho katechizmu viem, pravda sa ťažko počúva
29 
 fotka
johnysheek  8. 6. 2022 22:17
@tomas55555 ako zvycajne.. "pravda" tvoja pravda
30 
 fotka
tomas55555  9. 6. 2022 05:52
@johnysheek

Chcel si RKC dokumenty kde sa o tom píše, dal som ti ich. Takže o čo ti ide ? Požadujes RKC dokumenty no keď to ich oponent dá odignorujes ich a začneš verbálne napádať oponenta ? Si v pohode ?
31 
 fotka
johnysheek  9. 6. 2022 07:45
@tomas55555 nie. ja som cely cas chcel, aby si sa zamyslel. aby si zacal premyslat o tom, co pises, ako pises.. aby si cerpal z viacerych zdrojov, aby si ich porovnaval, kriticky studoval... a to som teda nedostal..

ty mi velmi rad bachnes nejaky dokument s nejakym tvrdenim, ale vobec neberies do uvahy, ze ten vyznam nie je len taky, ako si ho ty vysvetlis.. a ty nemas ochotu ho hladat a zistovat.. ty si proste precitas a tvrdis, ze vies, ze to chapes spravne..

ale nie je to tak.. a ano, vzdy sa snazim na to poukazat a vzdy ma to dovedie do situacie, kedy si zas a znova poviem, na co to robim.. ty si proste nedas povedat..
32 
 fotka
tomas55555  9. 6. 2022 09:39
@johnysheek

A aky iný je význam a prečo je iný ? A prečo tie isté výroky tej istej štylistiky a kontextu ktoré dnes povie pápež či RKC berieš doslovne, ale akonáhle sa taketo isté štylistické a kontextove výroky objavia v minulosti a ukazujú na omylnost a menenie učenia Cirkvi tak tie už doslovne neberies..... Preto ak zmenis svoje správanie, svoju komunikáciu s ľuďmi, svoj egoizmus a zacnes sa viac vzdelávať potom napíš
33 
 fotka
johnysheek  9. 6. 2022 19:29
@tomas55555 dokaz, co som bral doslovne! ani jedno slovo terajsieho ci byvalych papezov ni nic podobne som nebral doslovne...

tak pod s tym.. bud konkretny

a chces vediet aky je iny vyznam? co tym chce byt povedane? ako som ti uz velakrat povedal, citaj a studuj si to.. menej "káž" a viac si nechaj "kázať".. lebo na to, aby si mohol vravieť iným, musíš najprv ty poznať..

nie, ja meniť skutočne nič nepotrebujem.. ja sa ti nesnažím dokazovať "toto je zaručená pravda".. ja ti len hovorím, že to čo sa ty snažíš tvrdiť, pravdou nie je..

z nás dvoch by sa mal vzdelávať a to ako v komunikácii, tak v témach o ktorých píše iba jeden.. a nebude to ten s avatarom jánošíka
34 
 fotka
tomas55555  10. 6. 2022 14:05
@johnysheek

Výroky pápežov som ti dal, máš to tam napísané, ti nemáš ani tu kvapku chochmesu ukázať čo je na tých pápežských výrokoch inak než vyzerá....
35 
 fotka
johnysheek  11. 6. 2022 14:09
@tomas55555

pozri.. ja viem, ty vediet nechces, ze rozpor v nasom vnimani spociva v tvojom nechapani veci v kontexte, v pochopeni toho, co tym chcelo byt povedane resp co tym v danej chvili povedane bolo..
y si to interpretujes podla seba...

takze si predstavme co by nasledovalo..

ja stravim par hodin luskanim textov ktore si mi ty poslal
ja stravim hladanim kontextu a zistovanim, kedy to bolo, preco to bolo a komu to bolo povedane..
ja ti to tu napisem..

nasledne sa na mna od teba vyleje tisic slov "dalsich" podobnych "dokazov" .. ak nie priamo nepochopenia a slovickarenia toho, co ja napisem...

stoji mi to za to? NIe

mal by si si to nastudovat a dohladat sam? MAL

tak to sprav..

vdaka. maj prijemny studijny vikend
36 
 fotka
tomas55555  12. 6. 2022 15:29
@Johnysheek

Ďakujem za pochopenie a vysvetlenie že to normálne vysvetliť nevies, mohol si to napísať skôr
37 
 fotka
johnysheek  12. 6. 2022 15:32
@tomas55555 chyba je na strane toho, kto to ma pochopit
dunnig kruegera som uz spominal
aj neopravnenu vieru v svoje schopnosti
nevidenie si na koniec nosa, je uz len opakovanie povedaneho..
ale metafora je pirlis zlozita vec.. to je tiez pochopitelne
38 
 fotka
tomas55555  12. 6. 2022 15:40
@Johnysheek

A ty sa sám seba neprecenujes ? Z tvojich komentov to tak jednoznačne vyplýva.... Nejako si asi nikdy neratal s možnosťou že vlastne nič nevieš a je to inak než tvoj výklad ?? Teda prečo precenujes sám seba a RKC ?
39 
 fotka
johnysheek  12. 6. 2022 15:57
@tomas55555 nepamatas si.. mas selektivnu zabudlivost..

na toto som ti uz odpovedal..
JA na rozdiel od TEBA malokedy nieco TVRDIM, vzdy len poukazujem na tvoje nedostatky a nedomyslene veci a nevedomosti.. na to, ze si vyberas len jednotlive veci a uryvky nez aby si veci vnimal v komplexnosti.. a to je ten rozdiel..

ty chces hovorit "takto to je".. ja ti stale poukazujem na to, ze "to moze byt aj inak".. ale to sa ti do kramu nehodi, to by chcelo od teba viac, ako len nieco tvrdit a tvarit sa, ze ty vies.. kedze nevies

takze nie, neprecenujem.. a v porovnani s tym, co si tu vsetko popisal, to tvoje slova a tvrdenia len potvrdzuju
40 
 fotka
tomas55555  12. 6. 2022 17:31
@johnysheek Ja som ti dal možnosť svoje tvrdenia obhájiť, ty si sám z nich vycúval, takže ak tvrdíš že niečo je inak, ale pritom sám ani prstom nepohneš aby si dal racionálne vysvetlenie, iba čo odignoruješ a dáš urážky na oponenta, tak sa ehmm tak nejako moc nečuduj že ťa protistrana neberie moc vážne

A neodpovedal si, prečo sám usudzuješ že tvoj výklad a výklad RKC je ten správny ?
41 
 fotka
johnysheek  12. 6. 2022 20:47
aku moznost mi ty chces davat? pises to verejne pre hocikoho na vyjadrenie..
ja som sa teda vyjadril..
to ze tvoje pochopenie chce, aby som sa vyjadril inak, nie je problem na mojej strane..
a urazky? pocitas aj kolkokrat som ti uprimne v dobrej viere odpisoval, vysvetloval, argumentoval?

ale ty opaet vytahujes veci, ktore som ti vtedy uz vyvrartil.. mne sa to znova pisat nechce nepozname sa mesiac
42 
 fotka
tomas55555  12. 6. 2022 22:48
@johnysheek Neklam, ty si ani raz neargumentoval, ale dobre, ak nazývaš to že "modli sa, spýtaj sa pápeža, zamysli sa nad tým inak" ako ARGUMENTMI, tak potom áno Dokážeš do tretice odpovedať : "prečo sám usudzuješ že tvoj výklad a výklad RKC je ten správny ?"
43 
 fotka
johnysheek  13. 6. 2022 03:33
@tomas55555 nevyberaj si z toho, co napisem, jednu vetu a potom nou bi okolo seba... pochop to, co pisem, v suvislostiach a v celku tak, ako som to napisal..dovod preco napisem 3 vety a nie jednu, nie je preto, ze sa snazim vyplnit miesto.. ale vyjadrit komplexnejsiu myslienku.. ty si vsak z nejakeho dovodu vzdy vyberas len jednu cast a tvaris sa akoby som tam nic ine nenapisal..

prezradis mi ako mam potom s tebou komunikovat, ked vacsinu napisaneho, podla vlastnej uvahy, ignorujes?

- ja nemam "svoj vyklad" .. na rozdiel od teba
- a vyklad rkc v porovnani s tvojim vykladom je daleko fundovanejsi a relvantnejsi, lebo sa on pricinili desiatky ludi, ktori svoj cely zivot zasvatili studiu pisma a Tradicie.. a teda maju desiatky rokov viac skusenosti a hlavne vedomosti.. nez ty..
takze ak mam premyslat ci vyklad skor akceptujem, ani sa nemusim dlho zamyslat...

ps: vsetky slova pouzite maju svoj dovod a vyznam...
44 
 fotka
tomas55555  13. 6. 2022 11:46
@johnysheek

Ako máš komunikovať ? Tak že budeš odpovedať na otázky, nevyhýbať sa otázkam, nedávať strawmanov na oponenta a nemyslieť si že si vynašiel Ameriku ked dáš argumenty typu : "modli sa, spýtaj sa pápeža, zamysli sa nad tým inak"
45 
 fotka
tomas55555  13. 6. 2022 11:48
@johnysheek

" a vyklad rkc v porovnani s tvojim vykladom je daleko fundovanejsi a relvantnejsi, lebo sa on pricinili desiatky ludi, ktori svoj cely zivot zasvatili studiu pisma a Tradicie.. a teda maju desiatky rokov viac skusenosti a hlavne vedomosti.. nez ty.."

To majú aj potom aj pravoslávny, aj Luteráni, Metodisi, Adventisti, Letničiari, Mormoni, apod.... tých je tiež kopu, majú vela svojich ľudí, venujú tomu veľa času, a predsa každý z nich prichádza k iným záverom čo biblia učí Takže toto nie je argument o nejakej váhe čo si dal.
46 
 fotka
johnysheek  13. 6. 2022 12:16
@tomas55555 budem odpovedať na INTELIGENTNE otazky, ktore za sebou nesu VEDOMOSTI ci aspon VSEOBECNY ROZHLAD...

odmietam odpovedat na hlupe otazky, ktore vznikli na zaklade "niekde som si precital, tak je to pravda" pripadne "jeden clovek povedal" pripadne "toto mi dava logiku, tak to tak musi byt" bez overenia toho, ci to pravda je => na to pouzi google nie mna.. vdaka..

vies.. ak by sme diskutovali, pokracoval by som.. ak to ma byt len to, ze ja ti nieco napisem a ty chytas za slovicka a vyvracias cokolvek co ja poviem.. pricom ide o skutocne veci, ktore su bezne dostupne a bezne poznane vacsinou ludi.. a ty potrebujes aj tie vyargumentovat.. tak sorry... toto odmietam..

ako som ti pisal.. skusal som to a robil dost dlho.. ty si sa vsak ani tie veci doteraz nenaucil a nenastudoval si.. prezrad mi PRECO by som to teda mal robit znova? PRECO by som ti mal vysvetlovat zakladne tezy, na ktorych stoji to, co sa ty snazis kritizovat? NEMAL by si si najprv nastudovat tieto veci, aby si vobec tusil CO kritizujes?

---

vidis... zas som ti nieco napisal a ty si mi len odpisal "ved to maju aj ini"..

ale vies ako.. NIE NEMAJU.. len to by si zas musel vediet, ako to je u tych co spominas a ako to je u RKC a ake rozdiely a v com, su medzi nimi.. ale ty to nevies.. tebe to pride rovnake, lebo "ved vsetci to vykladaju".. ale nie, NIE JE TO ROVNAKE uz vobec TO ISTE.. ani co sa tyka relevancie..
ked uz pre nic ine, tak mi prosim vymenuj ucencov pisma z radov luteranov, metodistov a adventistov spred 15 storocia
47 
 fotka
tomas55555  13. 6. 2022 12:32
@johnysheek

"ak to ma byt len to, ze ja ti nieco napisem a ty chytas za slovicka a vyvracias cokolvek co ja poviem."

Aha, takže ked niekto nezhltne tvoje kvázi argumenty s navijakom, ale skepticky ich hodnotí a skúma s realitou, tak je to pre teba ten zlí Zaujímavé, ale vobec ma to u teba neprekvapuje.


"ked uz pre nic ine, tak mi prosim vymenuj ucencov pisma z radov luteranov, metodistov a adventistov spred 15 storocia"

Co sa nám zachovalo, boli spisy ranných cirkevných otcov, a prvých kresťanov. Zopár takých spisov som ti tu aj dával. Ich spisy pochádzajú z 1-5 storočia, a len v málo sa zhodujú s dnešným učením RKC, obsahujú takisto veľa protestantských a protikatolíckych prvkov.... takže nie, ak sa chceš dostať k výkladu prvých kresťanov, RKC učenie tým moc nepodporíš....

Za druhé, učenci čo žili pred 15 storočím už pomreli, takže aktuálne aj RKC aj protestanti majú len učencov z 20-21 storočia.
48 
 fotka
johnysheek  13. 6. 2022 13:58
@tomas55555 a stále nechápeš.. moja odpoveď nie je "nabitá argumentami".. je nabitá podnetmi na premýšľanie.. to je ten rozdiel ako to čítame my dvaja.. a to je ten rozdiel, ktorý tebe nejde do hlavy.. že tam tie argumenty nie sú..

je síce napísané aj prečo a je síce napísané aj kde ich nájdeš.. ale nie.. to ty chápať odmietaš

ja tam žiadny navijak ani nič nemám, to už zas skôr píšeš o sebe a svojom prístupe
a prepáč, ale ty skepticky nehodnotíš.. lebo to predpokladá vedomosť o tom, čo by si mal hodnotiť.. a tú ty nemáš..

"v málom sa zhodujú s dnešným učením RKC"
nie nie.. táto veta by mala správne znieť "málo sa zhodujú s dnešným učením RKC - AKO HO VNIMAS TY"..
tie 4 slová sú v tej výpovedi veľmi, ale že VELMI dôležitým rozdielom..

ale viac ma baví to, ako si nepochopil tú moju narážku s tým storočím.. toto je presne dôvod, prečo ti nemá zmysel argumentovať.. lebo ako prvé ti malo napadnúť všetko ostatné, len nie to, ako si reagoval..

nápoveda znie - kedy prišla reformácia?
49 
 fotka
tomas55555  13. 6. 2022 14:53
Nie len ako to vnímam ja, ale ako to vníma dalsia miliarda protestantov keď už sme pri tých číslach, ktorými sa tu rád oháňas

A mimochodom vysvetlím ti to, lebo ty o tom ešte asi nevieš, ale čísla nie sú dôležité. V Sodome sa zachránila len jedna rodina, len jedna rodina sa zachránila pred celosvetovou potopou, len 12 apoštolov uverilo na začiatku tomu co kázal Kristus, židia ako vyvolený národ kompletné odpadli od viery a ukroizovali Ježiša a aj dnes zo Zidov len možno 1% veríš v Ježiša, 99% sú buď judaisti alebo ateisti.... Takže nie, počty nerozhoduju....

Nepochopil si čo som ti písal, lebo srdce ti zatvrdlo, a oči sa ti zaslepili, protestantizmus je tu už od počiatku, v podstate každý kto učí iné učenie ako RKC a odmieta viacero z jej dogiem je protestant... Preto som ti povedal, studuj ranné kresťanské spisy a zistis že mnohé z nich vykazujú protestantske a protokatolicke prvky.... Preto tvoja naivná snaha sa tu akože naznačiť že protestantizmus vznikol v 16 storoci s predtým neexistoval je viac než smiešna
Napíš svoj komentár