Drviva mensina, kontrafakt, trosky, h16, viktor hazad, a.m.o., modra ziara a mnoho dalsich slovenskych suhajov trpi tzv. poruchou vkusu a sebaucty. tato zakerna choroba (neviem ci je liecitelna, osobne som este vylieceneho nestretol) je zrejme sposobena nadmernym vdychovanim automobilovych plynov a kanalizacnych vyparov. k tomuto zaveru som dospel po podrobnom prieskume, ktory dokazuje, ze tato psychicka anomalia sa vyskytuje vylucne u maldistvych, ktory to s pobytom na ulici prehnali.
v praxi sa tato anomalia prejavuje naslednou destrukciou blizkeho okloia a absolutnym estetickym znesvetenim seba a svojich obytnych priestorov. u jedincov je typicke vylepovanie plagatov s podobiznami svojho cierneho guru. postihnuty jedinec ma tendenciu sa zviditelnovat a prejavuje sa unho snaha odlisit sa oblecenim a gestikulaciou od bezneho zdraveho ludu. oblecenie pozostava z topanok, ktore su bud pozostatkom skateboardovej ery, alebo davaju zarobit predajcom sportovej obuvi najcastejsie basketbalovej. nohavice, svojou sirkou lahko zamenitelne s volnejsou suknou, su nosene v style "zurivy pes ma vyhnal zo zachodu", cize zadne vrecka niekde na urovni stehien. vrchna cast oblecenia je takmer vyhradne tvorena basketbalovym dresom velkosti, ktora sa da bezne zohnat len v molet-shope. pocet x-iek na vysacke vasho dresu ma zrejme podobnu hodnotu ako hviezdicky na vojenskej uniforme. ako ceresnicka na torte je na hlave kazdeho nakazeneho uvelebena siltovka so siltom sirokym a rovnym, casto zdobenym cenovkou, ci akoukolvek inou nalepkou (alebo zuvackou) co si tam predajca nalepil.

clovek pri citani nazvov roznych nasich hip hopovych elementov nema sancu zistit, ci sa jedna o jednotlivca, alebo nebodaj celu svorku. ak si uz nahodou po dlhom patrani zistite kto je kto a kolko ich kde je, tak sa ako na povel preskupia do novej formacie a vymyslia si nove mena, ktore s tymi starimi striedaju a absolutne vam znemoznia orientaciu.
zgrupovanie delikventov z tohto prostredia je ich oblubenym sportom, rovnako, ako ruinovanie hudobnych hitparad. hudobna hitparada je idealny sposob ako sa zviditelnit (co je jedine o co im ide) a nezalezi na pozadovanych prostriedkoch. v poslednej dobe mozme byt svedkami, ako rychlo a nizkorozpoctovo je mozne natocit videoklip. videoklip, ktory som ja osobne dlho povazoval za umelecke podciarknutie obsahu textu piesne je totiz mozne natocit aj tak, ze pri jeho pozerani vam stupne adrenalin viac ako pri autohavarii. pre novodobeho slovenskeho rappera totiz nieje videoklip sposob ako podciarknut text, ale sposob ako svoj podobany ksicht dostat na obrazovku, pricom kavlita zvuku a obrazu je casto zhodna s natacanim na dvojrocny telefon. v hitparade zial nezavazi umelecka hodnota, ale pocet hlasov, ktore si je schopny videoklip zaobstarat. tieto hlasy si hip hoper posle sam, casto aj za prispenia svejej blizkej rodiny. avsak aj kredit na hip hoperovom telefone sa raz minie a hitparada ostane len zbierkou druho a tretotriednych klipov z prostredia bratislavskej petrzalky, pripadne sidliska v kosiciach.
pevne verim, ze moj strucny opis nakazeneho vam pomoze pri dalsej orientacii v preblematike a v neposlednom rade aj pri snahe o prevenciu.

tento blog je tretim a podla planu posednym pokracovanim serie Shit Hop. ak by vsak bol zaujem o dalsie, namam problem, kazdodenny zivot mi dava neuveritelne mnozstvo nametov na dalsie pokracovania

 Blog
Komentuj
 fotka
mayo  12. 7. 2006 17:01
Pokračuj, veselo
 fotka
markonix  12. 7. 2006 17:31
Ja som z vychodu a tu pocut teraz to nieje kontrafakt ale zverina a ma to skro kazdy zasran v mobile. Vobec nechapem ako to niekto moze pocuvat jak tam "repuju" nie je im skoro nic rozmumiet a vo svojich klipoch napodobnuju sudruha fiftycenta, vobec nemaju vlastny styl.
 fotka
angel_of_death  12. 7. 2006 17:48
hahahahah uplne s tebou suhlasim, velmi pekne napisane... chvalim!
 fotka
nikol11  12. 7. 2006 18:30
Tak skus pozorne pocuvat texty Markonix.A s tym napodobnovanim, vsetko je to len marketingovy tah.

Aj ked hip- hop pocuvam, paci sa mi tvoj blog Cts_w, bo vystihuje ich styl.
 fotka
miruska89  12. 7. 2006 19:19
kazdy den ma niecim potesis
 fotka
deathangel  12. 7. 2006 19:42
no..nie som si sice nejaky extremista,ktory odsudzuje takyto typ ludi,ale......ROFL zasmiala som sa tak ako uz dlho nie.Uprimne Ti poviem,ze ani ja by so nezvladla takto lahko humorne,sarkasticky umelecky a psychoanalyticky napisat takyto clanok



uprimne gratulujem a pokracuj dalej *podava a potriasa rukou*
 fotka
matko3333  12. 7. 2006 22:18
waw, tak toto je uplna genialita , uz sa tesim na tvoje dalsie clanky
 fotka
mrexitus  12. 7. 2006 23:22
Tiez by som privital dalsie pokracovanie. Fakt dobre napisany clanok. Ja sice niesom uplny odporca hip-hopu, niektore pesnicky sa mi aj pacia, ale odsudzujem tych namyslenych, arogantnych a vo vacsine pripadov nie velmi inteligentnych ludi ktory sa spravaju akoby im patril cely svet. Konretne Rytmus mi takto pripada. A je ich dost. Horsie je ze ma dost nasledovnikov. Najviac ma zaraza, ked Rytmus vo svojej pesicke Ivan T. z presova, nadava na Ivana Taslera, a pritom sa s nim ani nemoze porovnavat. Rytmus velke hovno vydal, to ze tam odrecituje par riadkov, na podmas ktory mu neaky DJ urobil, nieje ziadna hudba. Naopak Ivan T. vydal niekolko kvalitnych CD nosicov. Tiez som z Presova a tu tak podobne ako na celom slovensku leti Hip-Hop. Ked niekto nepocuva hip-hop, tak naneho pozeraju akoby prisiel z inej dymenzie. Vdaka bratovi (taktiez hiphop fanatik) mam v compe po ***** hip-hopu. Brat ma dokonca aj "vlastnu tvorbu" s ktorou som mu da sa povedat pomahal, ale len na urovni technickej, kedze on by si asi tazko zapojil mikrofon, nieto este nieco aj nahrat alebo spracovat. Mal by som uz asi ukoncit moj prispevok vzhladom na to, ze je 23:30 a ze som sa vdaka susedovi ktory ako ranne vtaca o 5:30 kosil, vobec nevyspal. Tak sa majte, mozno aj ja napsiem podobny clanok do blogu.
 fotka
mayo  13. 7. 2006 11:44
[8] Čistý prípad tvoj brat
10 
 fotka
preboha  16. 7. 2006 00:12
ocom je tvoj blog prosimta) vylievas si tu srdce? vsimas jednu znamku vonkajsieho zivota a rozpisujes totu "vtipnymi" komentarmi na niekolko serialov...trubis do sveta ze si nahnevany mlady muz? nie nie som hiphoper ale vypadas ze sam nic nerobis iba typicky slovensky drzkujes
11 
 fotka
yuray  16. 7. 2006 13:14
.... nemám slov... o čom to tu dávaš??... keď sa ti hip-hop nepáči, nikto ťa nenúti počúvať ho... ale keď o tom vieš holý k****, tak to nechaj tak... nerieš veci ktorým nerozumieš... PEACE
12 
 fotka
cts_w  16. 7. 2006 17:31
wtf, Preboha, co uz len ty mozes vediet ci ja nieco robim, alebo nie. poznas ma?! nemas ani hrubu predstavu o tom co ma k tomu viedlo a preco som to napisal. co si sakra napisal ty, ze sa do mna obuvas? ven nemas gule nai na to, aby si postoval pod vlastnym nickom.



Yurayu, nepocuvam ho. preco by som si kazil sluch? slusne som poukazal na to, ze to co sa z hip hopu vyvinulo je fraska pre prachy a nie hudba. ak to ty odmietas vidiet, tvoj problem, ale ja mam rovnako pravo vyjadrit verejne svoj nazor ako ty a svoje prava vyuzivam.

ale niekde hlboko v dusi ma hreje pocit, ze som asi trafil aspon z casti do cierneho, ked sa pri tom tak rozohnujes. PEACE
13 
 fotka
yuray  16. 7. 2006 17:44
... ja sa nerozhorčujem... len nechápem, prečo hip-hop neignoruješ, keď sa ti nepáči... a ktomu, že tam ide o prachy, to je blbosť... na Slovensku sa ani jedna hip-hopová skupina neuživý tým, že vydáva albumy.
14 
 fotka
cts_w  16. 7. 2006 17:54
prepac, ale nedokazem ignorovat nieco, co ma vrcholne irituje. bud rad, podnietujem diskusiu a na zaklade diskusie sa v spolocnosti hladaju lepsie riesenia.

co sa tyka prachov. hovoril som v svetovom meradle. na slovensku si naozaj maloktory interpret moze dovolit povedat, ze zije z hudby.
15 
 fotka
yuray  16. 7. 2006 18:02
heh.... neviem či sa touto diskusiov dá nájsť nejaké lepšie riešenie, a aj keby to šlo, tak by sa nič nezmenilo... aj tak si pôjdu všetci svoje... a ešte raz k tým prachom... aj v svetovom meradle sa nájdu ľudia, ktorý to nerobia iba pre prachy
16 
 fotka
havok  22. 7. 2006 21:02
nechapem co tu riesite...by som bol zvedavy co vy pocuvate..zoberte si techno..pocuva ho asi tretina ludi boh vie v kerej gute..a ma ta hudba zmysel??ze to bucha ze ti idu usi prasknut a tri hodiny ten isty rytmus,nehovorim ani o tom ze kolko sa na takych vecierkoch ludi nadroguje alebo zfetuje..sa uvedomte co pisete a sa pozrite prv na seba..+zato ze vam sa to nepaci tak sa svet nezhruti...
17 
 fotka
rave  4. 10. 2006 20:01
No jasné, presne, ty o tom všetko vieš, ty si najväčší odborník.....



Skús napísať inteligentný text, dobrý podmaz, dobre to zarapovať, mať dobrý flow, skills, spraviť dobré skreče a podobné srandy a jasné, že to zvládneš na prvý hlt, lebo veď hip hop je ÚPLNE primitívny.



Komerčný je, kamoško, podla mňa taký človek, kerý začne robiť hudbu s vidinou veľkých ziskov. Väčšina raperov, čo ešte existujú, rapovali DÁVNO predtým, čo sa z rapu stala móda, lenže ty si slovo "rap" vtedy ani nepoznal, teraz je okolo toho strašný boom, tak hneď o ňom píšeš hlúpe články, ako keby tu predtým nebol.



Máš aj pravdu (ale opäť nie úplnú) v tom, že hip hop bol predtým spôsobom na vyjadrenie. Dnes je to tak tiež, ale nie pre väčšinu ľudí. Keď sa povie "hiphoper", predstavia si človeka s drahým oblečením, zlatými reťazami, v nablýskanom aute, obklopeného nejkrajšími babami. Ale to neznamená, že teraz sú raperi len takíto.



"horsi su snad uz len ty nasi slovenski, svarni suhaji. na slovensku je mnoho mladych skupin, ktore maju potencial a talent. hudobnici maju problem sa presadit a dostat do povedomia len koli nejakemu chudakovi, co si s kamaratom natoci videoklip pred domom, mava mu tam do kamery desat cigancat a tesi sa ze je stale ne obrazovke, ked zanho mama posiela hlasy do sutaze. ubohe. keby aspon vedeli nieco o tom co robia, ale oni, idioti nepoznaju ani len hystoriu zanru, ktoremu sa venuju."



Počúvaj, to že poznáš, pár takýchto slovenských raperov (alebo "raperov"), nemusi znamenat, ze su taki vsetci. Skús si vypočuť napr. Zverinu, Druhú Stranu, Čiernu Éru atď.
18 
 fotka
creative  3. 1. 2007 10:58
konečne, pomaly som prestával dúfať že v tom nie som sám...



igráčkovia, ešte s akou nadradenosťou sa s tebou bavia pokiaľ nezdielaš ich nadšenie
19 
 fotka
lakino  7. 1. 2007 22:32
je pekne ze zosmiešnuješ hh..

je pekne ze vsetci co pocuvaju hh alebo sa tak obliekaju su debili..je to tvoj nazor..



ja len co ta k tomu vedie ze prave hh..preco teraz ti to tak vadi..preco pred 6rokmi nikomu nevadilo ze ns "tí narušení chlapci čo utiekli pred psom z hajzlu" nahrali tracky kt majú myšlienky..

skus si vypocut najstarsi ns a napr pesnicku stat ta nuti..mi povec ze je to primitivne ze to cloveku nic nedava kt to pocuva povec mi ze je to vyplach..

metal,rock,pop,techno..každý má predsa svoje,,no nie?

prečo ti prave hh leží tak v žaludku??
20 
 fotka
majlos  7. 1. 2007 23:59
Zaujimave a aj suhlasim. Cts_w vyjadril svoj nazor pekne a nenasilnou resp. nevulgarnou formou. Dal do toho vtip, humor a satiru. Spravil to iste co robia ti HH, len vynechal vulgarizmy, urazky a primitivne vyjadrovanie. A HHperom sa teraz nepaci ze to bolo zrovna o nicha a ze to bolo take, no mozno silne slovo, ale elegantne. Zosmiesnil ich nadhernym sposobom a oni to nevedia stravit, vsak Rave?
21 
 fotka
gandor  14. 1. 2007 14:58
pekny clanok s 0 objektivnou hodnotou ale zasmial som sa good work
22 
 fotka
bushi  31. 1. 2007 21:47
Tak som si to precital a neviem ci si to myslel vazne, lebo ked ano tak mi vychadza ze jediny chory si tu ty. Mohol by som ti o hip-hope nieco povedat aby si mal aspon aku taku predstavu o tom co si vlastne napisal (resp.chcel si napisat), lenze hip-hop ma teba aj tvoje chujove nazory v pici a tomu ver. Vyjadrim sa len k niektorym zasadnym veciam:

Ze si nestretol vylieceneho, tak to je jasne, pretoze kazdy kto hip-hop robi naozaj zo srdca ho miluje, lebo vie aky je skvely. Nemusim dalej k tomu. Ten, kto tomu rozumie vie o com hovorim.

Vylepovanie plagatov? To robia SuperStar sfanatizovane deti ako si asi ty, urcite nie hip-hoperi, pravi hip-hoperi.

Snaha odlisit sa? Basketbalove dresy? Ty si robis nazor na hip-hop z MTV (50 Cent a tak)? Tu sme na Slovensku moj.

A ze mas znemoznenu orientaciu alebo co? Co ti jebe? Kazdy kto hip-hop pocuva vie, kto kam patri a takym loserom ako ty to je naco vediet? Ved aj tak to nepocuvas.

Co sa tyka zviditelnovania v hitparadach, to je to posledne na com hip-hopu zalezi. Z toho ziju Lobo a superstaristi. Hip-hop je taky silny aj bez toho a ty o tom nemas ani potuchy.

A to ze sa natacuju malorozpoctove klipy? Lenze ti poviem ze tie klipy si casto chlapci platia z vlastneho vrecka. Teraz nehovorim o Kontrafakte ale aj oni tak zacinali.

Takze kludne pokracuj v pisani niecoho o com nic nevies. Niektori tebe podobni sa na tom vyborne zabavaju ako som si stihol precitat reakcie. Mne aj hip-hopovej kulture je to uplne jedno, lebo tym aj tak nic nedosiahnes. Iba si nanajvys ukojis svoje pudy a komplexy ale na to je aj iny sposob. Cauko ty recenzent roka.
Napíš svoj komentár