inak pri CPU to je širka slova (či ako sa tomu nadava) je ake najvačie čislo dokaže procesor spracovat počas jednej operacie (pri 32bit je to tušim 1024 64bit 2048). Pri OS to znamena, že system dokaže procesoru adresovat tolkobitove inštrukcie...
@ikuto - @stormmast3r nehovorí o address space (čiže maximálnej možnej veľkosti adresovateľnej pamäte), ale o najväčšom čísle zapísateľnom pomocou 32 bitov, a to je pomerne podstatný rozdiel. máš pravdu čo sa týka address space, čo sa týka zapísateľného čísla pochopiteľne nie .
@stormmast3r - počas jednej operácie je procesor schopný spracovať (minimálne, možno je to aj maximum, ale nie som si istý) dva integery, pričom klasický 32bitový integer má maximálnu hodnotu niekde v oblasti 2 147 483 647 (dve miliardy aj zopár miliónov), prípadne 4 294 967 295, pokiaľ ide o unsigned integer (bez znamienka - len kladný), takže sa tiež mýliš. Maximálna veľkosť jednej inštrukcie pri 32bitovom procesore je 32 bitov, a pri 64bitovom 64 bitov, takže v tom 1024 a 2048 sa tiež mýliš.
ale už keď toto píšem tak tam vidím nejaké nejasnosti a hovorím, nemám v tom taký prehľad aby som vedel vysvetliť ako to funguje, viem o tom len dosť na to aby som vedel povedať že sa mýliš... sorry (že neviem poskytnúť správnu odpoveď/lepšie argumenty).
@semirjedebil - na ceny sa vyser, ceny sú marketing, a nechci ani vedieť aké ojeby sa s nimi v IT robia... napr. intel vyrábal dvojjadrové procesory, ale pri výrobe vždy vzniknú nejaké chybné kusy... v tomto prípade chybným kusom nefungovalo jedno jadro, ale inak bežali úplne v pohode (len pomalšie), a tak intel "vymyslel" lacnejšiu verziu, o ktorej vyhlasoval že má tú istú architektúru, ale iba jedno jadro, všetky dvojjadráky kde jedno jadro kvôli chybnej výrobe nefungovalo vzal, zatváril sa o nich, že je to táto lacnejšia verzia, a predával ich cca za dve tretiny "dvojjadrovej verzie". ale pritom to bol presne ten istý procesor. plus mínus jedno euro je kravina ktorá mohla kľudne vzniknúť preklepom, alebo chybným výpočtom dph, bohvie. proste cena v oblasti IT NIE JE údaj ktorý by niečo hovoril o kvalite/výkone. (samozrejme zas ako kedy... chce to používať rozum - myslíš že ak by sa naozaj výkonovo jednalo o relevantne rozdielne veci, tak by bol rozdiel v cene takýto smiešne nepodstatný? ide len o to, že 32bitový systém na 64bitovej architektúre nepobeží, a naopak (64bitový nepobeží na 32bitovej). skutočný rozdiel vo výkone nájdeš pri rozdiele 32/64bitový HARDVÉR, a tam je to vidno aj na cene (alebo aspoň pred pár rokmi ešte bolo).
@stormmast3r - ach, samozrejme, maximálnu hodnotu binárneho čísla nedostaneš ako počet_bitov^2, ale 2^počet_bitov (čiže v prípade 32bit integera 2^32, čo sa rovná už spomínaným 2 resp. 4 miliardám)
@midnight najlepší ojeb od intelu bol ked vydal (myslimže) pentiá Dvojjadrove.
Pred nedávnom (cca mesiac) vydal stieracie karty ktore stáli niečo okolo 50-100 evra. Ak si si z nich zotrel kod a vložil do systému tak procesor sa ti "upgradoval" kde sa ti na jadro pridalo multi threading a z dvojjadráka si mal zrazu "štvorjadrak" a z 2mb cache si mal zrazu 3mb.
Taky silny odrb ako ked páni z 2K rozkuskovaly mafiu aby na nej viac zarobili.
@ikuto - citujem sám seba, takpovediac (v predošlom príspevku, stačí čítať) "Maximálna veľkosť jednej inštrukcie pri 32bitovom procesore je 32 bitov, a pri 64bitovom 64 bitov"
akurát som to nenazval šírka slova, lebo si tým výrazom nie som istý, lebo som ho nikde nenašiel, ale marí sa mi že tak nejak sa to asi/možno volá
tolko odpovedi najjednoduchsie povedane, na 64bitovom OS mozno spustat 64bitove aplikacie (aj 32bitove), lepsi vykon moze byt viditelny hlavne ak dana aplikacia dokaze vyuzit cely potencial procesora...
dalej 32bitovy OS dokaze adresovat maximalne 4GB RAM (ako aj 32bitova aplikacia v x64 OS) a to vratane aj grafickej karty, takze na ramku ostane zbytok, este aj z toho sa nieco oddeli ku grafike...64bitovy OS dokaze adresovat viac, podla vypoctu by to bolo obrovske cislo ale tusim ze windows 7 ultimate x64 moze adresovat max 128GB...proste x64 sa hodi do kompu, kde je aspon 4GB ram
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
20 komentov
vysvetluje aj rozdiel medzi 32 a 64 bit
@stormmast3r - počas jednej operácie je procesor schopný spracovať (minimálne, možno je to aj maximum, ale nie som si istý) dva integery, pričom klasický 32bitový integer má maximálnu hodnotu niekde v oblasti 2 147 483 647 (dve miliardy aj zopár miliónov), prípadne 4 294 967 295, pokiaľ ide o unsigned integer (bez znamienka - len kladný), takže sa tiež mýliš. Maximálna veľkosť jednej inštrukcie pri 32bitovom procesore je 32 bitov, a pri 64bitovom 64 bitov, takže v tom 1024 a 2048 sa tiež mýliš.
ale už keď toto píšem tak tam vidím nejaké nejasnosti a hovorím, nemám v tom taký prehľad aby som vedel vysvetliť ako to funguje, viem o tom len dosť na to aby som vedel povedať že sa mýliš... sorry (že neviem poskytnúť správnu odpoveď/lepšie argumenty).
@semirjedebil - na ceny sa vyser, ceny sú marketing, a nechci ani vedieť aké ojeby sa s nimi v IT robia... napr. intel vyrábal dvojjadrové procesory, ale pri výrobe vždy vzniknú nejaké chybné kusy... v tomto prípade chybným kusom nefungovalo jedno jadro, ale inak bežali úplne v pohode (len pomalšie), a tak intel "vymyslel" lacnejšiu verziu, o ktorej vyhlasoval že má tú istú architektúru, ale iba jedno jadro, všetky dvojjadráky kde jedno jadro kvôli chybnej výrobe nefungovalo vzal, zatváril sa o nich, že je to táto lacnejšia verzia, a predával ich cca za dve tretiny "dvojjadrovej verzie". ale pritom to bol presne ten istý procesor. plus mínus jedno euro je kravina ktorá mohla kľudne vzniknúť preklepom, alebo chybným výpočtom dph, bohvie. proste cena v oblasti IT NIE JE údaj ktorý by niečo hovoril o kvalite/výkone. (samozrejme zas ako kedy... chce to používať rozum - myslíš že ak by sa naozaj výkonovo jednalo o relevantne rozdielne veci, tak by bol rozdiel v cene takýto smiešne nepodstatný? ide len o to, že 32bitový systém na 64bitovej architektúre nepobeží, a naopak (64bitový nepobeží na 32bitovej). skutočný rozdiel vo výkone nájdeš pri rozdiele 32/64bitový HARDVÉR, a tam je to vidno aj na cene (alebo aspoň pred pár rokmi ešte bolo).
Pred nedávnom (cca mesiac) vydal stieracie karty ktore stáli niečo okolo 50-100 evra. Ak si si z nich zotrel kod a vložil do systému tak procesor sa ti "upgradoval" kde sa ti na jadro pridalo multi threading a z dvojjadráka si mal zrazu "štvorjadrak" a z 2mb cache si mal zrazu 3mb.
Taky silny odrb ako ked páni z 2K rozkuskovaly mafiu aby na nej viac zarobili.
To všetko je byznis a ludia su bohužial svine ...
akurát som to nenazval šírka slova, lebo si tým výrazom nie som istý, lebo som ho nikde nenašiel, ale marí sa mi že tak nejak sa to asi/možno volá
dalej 32bitovy OS dokaze adresovat maximalne 4GB RAM (ako aj 32bitova aplikacia v x64 OS) a to vratane aj grafickej karty, takze na ramku ostane zbytok, este aj z toho sa nieco oddeli ku grafike...64bitovy OS dokaze adresovat viac, podla vypoctu by to bolo obrovske cislo ale tusim ze windows 7 ultimate x64 moze adresovat max 128GB...proste x64 sa hodi do kompu, kde je aspon 4GB ram