nie, nebol som taky tupec aby som potreboval doucko... a ak aj som bol niekedy tupec, doucko by mi nepomohlo.. ked raz nieco neviem, alebo ma to nebavi, tak to nebudem vediet ani ked sa neviem kto postavi na hlavu...
Zopárkrát som doučovala ja kamarátky, raz doučovala kamarátka mňa a pred prijímačkami na gymnázium som mala vybavené doučovanie z angličtiny a matematiky.
Skúsenosti - na gymnázium som sa dostala, takže to zbytočné určite nebolo. Kamarátka mi vtedy tiež výrazne pomohla, lebo sa jej podarilo jednoduchým spôsobom mi vysvetliť niečo, čomu som absolútne nerozumela ani keď mi to "vysvetľovali" traja vyučujúci..
A keď som doučovala ja - kamarátky sa nesťažovali, niekoľkokrát som bola dokonca pochválená za svoj "systém výučby" ale osobne som nemala z toho veľmi dobrý pocit, najmä nie ak sa im aj tak ďalšiu písomku podarilo pokaziť
chodila som z toho dôvodu, že som šla na gympel z ôsmej triedy, tak som si musela dobehnúť deviatacku matiku. ale tam som bola len párkrát. asi trikrát možno. bolo to také rýchlo-učenie-niečoho-úplne-nového
nasa matikarka robila doucko lebo sme jej v sekunde nejako vsetci mali take znamky ze 3,4 a nikto nic nechapal a asi si myslela ze to pomoze chodila som tam prilezitostne az do kvarty a vzdy sme tam len robili kraviny a rehotali sa
iba v sexte, keď som sa trápila strašne s rezmi kociek na matike, lebo som jednoducho nevidela, nerozumela som tomu a bola som úplné teliatko. vtedy som mala najviac pätiek v živote a z matiky mi dokonca hrozila štvorka
ale dlho, dva roky som doučovala jedného chalaniska angličtinu a z prepadávania si vždy vylepšil na dvojky-trojky. teraz po mne štafetu prebrala kamarátka a ten chlapec zabudol VŠETKO, čo som mu pomaly s plačom tĺkla do hlavy. och.
@transplantovana To fakt? Ja som rezy zbožňovala, to bolo snáď jediné učivo matiky, ktoré som považovala za príjemné kreslenie si (a to bolo asi aj jediné obdobie, kedy som popri riešení príkladov stíhala udržiavať si zošit vo vzornom stave )
Zajtra mám písomku z odmocnín s racionálnym exponentom, usmernovanie zlomkov+všeobecne počítanie s odmocninami...neviem z toho ani konský kokot, ani sa len pohnúť s príkladom o jeden krok dalej, proste nič.
Toto je učivo pre ktoré som proste nebol vyvinutý, nedokážem to spracovať a zistiť čo mám s tým príkladom urobiť. Pre niekoho prkotina, pre mňa peklo.
a postupne, keď naberám skúsenosti v "doučovaní" s mojimi mierne zaostalejšími spolužiakmi, zisťujem, že mám prirodzený zmysel pre rázne, trefné a priame vysvetľovanie istých problematík, pri čom sa zaobídem bez nejakých hlúpych akože fundovaných súvetí, ktoré učitelia tak radi používajú, mysliac si pritom, akí úžasní a obdiv vzbudzujúci sú.
plus, používam niekedy menšie vulgarizmy, ktoré lepšie prijímajú určité jedince.
ak by učitelia (napr. matematiky) namiesto "menovateľ, šúčet, logaritmus, konštanta etc." použili trefnejšie výrazy "k*k*t, pi*a, ch*j etc" na SVK by bolo menej stredoškolákov, ktorí by prepadali z tohto predmetu
@xperiax tiež ten systém používam, a neraz som počula, ako si mnou doučený spolužiak pri tabuli šomre: ,,exponenty sa navzájom odjebú, už len ukokotiť menovateľ.."
z matiky sme mávali celá trieda doučko...ale asi to bolo na dačo dobré keď ja na tom hlupáckom kompare som bola nadpriemer s pomedzi ľudí s rovnakou známkou ako ja
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
120 komentov
Skúsenosti - na gymnázium som sa dostala, takže to zbytočné určite nebolo. Kamarátka mi vtedy tiež výrazne pomohla, lebo sa jej podarilo jednoduchým spôsobom mi vysvetliť niečo, čomu som absolútne nerozumela ani keď mi to "vysvetľovali" traja vyučujúci..
A keď som doučovala ja - kamarátky sa nesťažovali, niekoľkokrát som bola dokonca pochválená za svoj "systém výučby" ale osobne som nemala z toho veľmi dobrý pocit, najmä nie ak sa im aj tak ďalšiu písomku podarilo pokaziť
inak doučujem skôr ja svoje okolie.
ale dlho, dva roky som doučovala jedného chalaniska angličtinu a z prepadávania si vždy vylepšil na dvojky-trojky. teraz po mne štafetu prebrala kamarátka a ten chlapec zabudol VŠETKO, čo som mu pomaly s plačom tĺkla do hlavy. och.
@Yolis vo všetkom?
Toto je učivo pre ktoré som proste nebol vyvinutý, nedokážem to spracovať a zistiť čo mám s tým príkladom urobiť. Pre niekoho prkotina, pre mňa peklo.
ale ucenie to nebolo....
a postupne, keď naberám skúsenosti v "doučovaní" s mojimi mierne zaostalejšími spolužiakmi, zisťujem, že mám prirodzený zmysel pre rázne, trefné a priame vysvetľovanie istých problematík, pri čom sa zaobídem bez nejakých hlúpych akože fundovaných súvetí, ktoré učitelia tak radi používajú, mysliac si pritom, akí úžasní a obdiv vzbudzujúci sú.
plus, používam niekedy menšie vulgarizmy, ktoré lepšie prijímajú určité jedince.
ak by učitelia (napr. matematiky) namiesto "menovateľ, šúčet, logaritmus, konštanta etc." použili trefnejšie výrazy "k*k*t, pi*a, ch*j etc" na SVK by bolo menej stredoškolákov, ktorí by prepadali z tohto predmetu