Som študentka a chcem sa spýtať, že keby som teoreticky brigádovala ( a zarobila aj viac ako 1300 euro za mesiac v zahraničí, napr. Rakusko), ako je to s daňami? lebo keď študent má 2 brigády, tak iba v jednej práci má úľavu na daniach.. pokr. v koment.
a za rok môže študent zarobiť niečo okolo 3800euro ( kedy štátu zaplatí odvody,aj dane stým, že dane mu vrátia ) a keď mám brigádu, kde mám pravidelný príjem a cez leto (3 mes.) by som si napr. toľko veľa peňazí ( čisto hypoteticky ) zarobila, čo by znamenalo, že som prekročila nezdaniteľné minimum za rok, takže všetko, čo by som zarobila nad 3800 euro, by som musela zdaniť, ale platí to rovnako aj vtedy keď si tie peniaze zarobíte v zahraničí??
No bez toho žeby som bol expert na danove pravo, ale zakladne pravidlo je že pokial maš neobmedzenu danovu povinnosť v SR tak sa rataju všetky neoslobodene prijmy zo SR aj zo zahraničia. Čiže logicky sa Ti zahraničný príjem zarata ALE (!) prijem zdaneny v zahraniči už nanovo zdanovat na SR nemusis (teda pokial ma SR s tym statom uzavretu zmluvu, ale v pripade ze pojdes robit do EU tak ma). Cize zdanit budes musiet asi len tu slovensku čast mzdy ktora by presiahla to nezdanitelne minimum. Samozrejme za predpokladu že ten zahraničny prijem vydokladujes v danovom priznani ^^
@miro777 AHa, takže keď krajiny EU majú uzavretú zmluvu so SR, tak už v tej krajine by mi to mali zdaniť a na SK by som už nemusela. Ale v tom príklade Rakúsko ( neviem presne, ale tam myslím, že nezdaňuješ príjem do 11000 euro, takže ja keby zarobím cez leto ehm 3000 euro, tak mi zoberú iba odvody a z pohľadu SK daňového systému, sa jedná o zdanenie alebo nie? Ešte by som to musela na SK zdaniť? ...
Sorry, že to tak komplikujem, ale to sú reálne situácie, ktoré môžem očakávať, keď chcem ísť do zahraničia, tak chcem vedieť, či sa mi oplatí niekde ísť si zarobiť alebo mi tento ..... štát polku zdaní, čo fakt poteší a motivuje človeka ísť si zarobiť