no na elektrotechnickej priemyslovke sa naučíš dobrým základom... ale tak neviem ako to chodí na informatických gymploch, možno skúsiť aj ten... ale tam sa zase musíš učiť klasické gymplácke učivo ktorého je kopu plus programovanie.... ja som toho názoru ale že programovať sa môžeš naučiť dobre aj sám, chce to čas trpezlivosť a pevné nervy
Podľa mňa je dôležité venovať tomu veľa svojho voľného času. Škola ta programovat nenauči, len ti pritom pomôže. Musíš len cvičiť, cvičiť a trénovať.
Na začiatok si treba zohnať nejaké tie knižky o základoch programovania (Html, CSS,...) a popri čítaní skúšať dane úlohy k tomu v praxi, teda programovat. Postupne prejdeš k zložitejším veciam.
A škola, na gympli toho programovania asi moc nebude, skôr by som volil nejake elektrotechnické zameranie odbor počítače.
Ale to je len môj laický pohlad na to, lepšie bude ak sa spýtas na stránke o počítačoch, nete, programováni...
Ako to už viacerí spomínali, ak chceš byť programátor, škola ti nepomôže (viem čo hovorím, pred niekoľkými mesiacmi som sekla s matfyzom - aplikovaná informatika)
Ak chceš aj napriek tomu skončiť na výške na informatike, určite nechoď na elektrotechniku, lebo na výške potom budeš mať problém s matikou, radšej nejaké informaticky/matematicky zamerané gymnázium.
Čo sa týka stredných nemám vôbec prehľad, ale tipujem, že na stredných asi Cčko nebude, ale vraj najvhodnejšia výška pre informatika je FIIT fakulta STU v Bratislave, kde okrem iného práve s Cčkom začínajú ...
A nie úplne s tým, že programovanie je najskôr o "cvičiť, cvičiť a trénovať"
Podľa mňa je najdôležitejšie mať nejaký talent a myslieť + samozrejme treba mať nejaký slušný základ, ktorý človeku úplne v pohode môže dať škola, aj keď skôr vysoká ako stredná ...
@tunidlo tak asi áno, v prvom rade ho to musí baviť, musí mať k tomu nejaky ten vztah a teda aj matematicky - it myslieť.
Teraz si myslí, že ho to bude baviť, ale keď si to vyskúša, za to nič nedá... preto rádim najskôr knihy, nech sa naučí sám základy a skúsi, čo to vsetko vlastne obnáša. Lebo sedieť každý deň 12 hodín za počítačom nie je zrovna vyhra...
A potom ak mu to pôjde, teda nebude mať s tým velke problémy, nech ide aj na strednú. A nestane sa tak, že po pol roku mu to bude prerastať cez hlavu.
Mám aj trochu myslenia, aj trochu vôle a spomínaná škola mi zo všetkého dala asi toľko, že aj keby som ju dokončila, nikde ma nezamestnajú lebo môj životopis by vyzeral (teda zhruba aj vyzerá) asi takto:
Počítačové zručnosti:
-zručnosť 1 - základy
-zručnosť 2 - základy
-zručnosť 3 - mierne pokročilý
-zručnosť 4 - základy
...
...
...
-zručnosť 24 a viac - základy
To bola jedna z tých vecí, ktorými ma tá škola neskutočne deptala... Učila som sa tisíc rôznych vecí, ale žiadnu neviem poriadne...
Alebo potom ten prístup bol aj tak "takto vyzerajú základy, takto má vyzerať váš projekt na konci semestra, ak budete mať konkrétny problém, pošlite mail, možno si ho prečítam a možno aj odpíšem. A medzitým poctivo navštevujte prednášky a cvičenia ktoré vám aj tak z veľkej časti vôbec nič nedajú, akurát budete vedieť kedy je písomka"
To je taká nepriama evolučná škola programátora ...
Nevychovajú z človeka profíka, ale skôr mysliaceho a zbehlého človeka schopného riešiť problémy ...
Teda vlastne je tam to samoštúdium predsa len dosť dôležitý faktor, no na škole sa človek stretne s vecami s rôznych oblastí, z ktorých si môže vyberať atd. atd. ...
Inak o niečom takom hovoril Rovan na jednej prednáške ...
Že na FEIke človeka dobičujú k tomu, aby vedel programovať konkrétne to a to a to a vedel to poriadne, kdežto matfyz skôr chce priviesť človeka k algoritmizácii a podstate problému a dobre reprezentovať riešenia nech už sa nejak naučí ...
"Študent matfyzu vie dobre robiť s pukom, pohrá sa s obrancami, s brankárom a pred prázdnou bránkou zastaví" ... Tak nejak to povedal ...
To isté môže človek robiť aj doma - plus na to bude mať viac času a nebude si ničiť nervy školou...
Neviem, niekedy nechápem tú logiku - napríklad na algoritmoch - mali nás naučiť tvoriť algoritmy, ale načo dopekla po nás chceli, aby sme niektoré tie programátorské veci vedeli naspamäť? Za celú skúšku som ten pošahaný program nedokončila tak, ako mal vyzerať, ale dokonale som sa naučila používať Help v Delphi... (Ale na čo mi je help v Delphi, keď v reálnom živote si otvorím internet a hľadanú informáciu nájdem? Alebo pozriem svoje staršie programy a nájdem ten kus ktorý som potrebovala...)
Alebo Wega z minulého semestra - ako projekt vytvorte stránku ktorá bude obsahovať toto, tamto, hento... Z každého nám ukázali kúsok ako sa to robí a potom že urobte to na nejakej nie úplne triviálnej úrovni... - Ja som vtedy zabila celý víkend pátraním po internete a vyčitovaním nejakej odporučenej knižky, ale jediné k čomu som dospela bolo, že 3D modely sa dajú vyrábať len za pomoci notepadu... (akože nie v zmysle - nič iné sa použiť nedá, ale že nič iné človek v podstate nepotrebuje) A ten projekt som v konečnom dôsledku ani neodovzdala... Myslím že vtedy som definitívne vzdala celú školu...
Ale doma sa človek tak ľahko nedostane k matike a iným veľmi potrebným veciam, (nie, že by to bol problém, ale doma nedostane tak jasne povedané - toto treba vedieť) k veciam, ktoré možno nie sú zrovna najfrekventovanejšie vyskytujúce sa na nete a celkovo má z toho nejaké ucelené štúdium, čo je dosť iné, ako kúpiť si knihu o Cčku, knihu o jave, knihu o PHPčku a HTMLku a ktovie o čom ešte ...
Ale s tým, že doma máš viac voľnosti a menej nervov samozrejme súhlasím ...
A rovnako s tým, že mnoho predmetov by mohlo byť riešených inak ...
Ale tak v reálnom živote si zasa nenájdeš v googli riešenie úlohy, ktorú ti zadá šéf, ako by sa to dalo na skúške, ak by tam bol povolený net ...
(Inak, čistí informatici, ktorým chudákom toho tlačia nasilu do hláv omnoho viac, ozaj vyzerajú skôr zbehlejšie ako vynervovanejšie ... Ale tiež ma štve, keď mám nejakú somarinu vedieť naspamäť )
A rovnako by ma naštval hentaký predmet s prístupom ako na wege, keďže uprednostňujem, ak ma dôležité veci naučia v škole ...
Ale niektoré veci si človek nevyberie, bohužiaľ, napríklad ani škaredý povinný manažment (a to je jediná vec, ktorú máme povinnú a informatici nie!), alebo siete, na ktorých prednášajúci šepce niečo nezrozumiteľné svojmu notebooku otočený o 90 stupňov iným smerom, ako by otočený mal byť ...
@carrie Nezmyslel som si to len tak.. Práveže mi to ide "od ruky" @0mega1 ... @5 Od toho ruky nedám preč @panpertan vážne si myslíš ? A to máš odkiaľ ? @v3nty každý má svoj názor.. pochváľ sa svojou budúcnosťou
Väčšina matiky čo sme preberali bolo gymnaziálne učivo
A prečo hneď internet? Stačilo povoliť doniesť si nejaké vlastné materiály...
Aj na programovaní kde išlo o to, naučiť sa programovať, boli na skúške povolené materiály od prednášajúceho (a dokonca na Jave ktorú som neznášala boli povolené akékoľvek vlastné prinesené materiály v papierovej forme)
Najprv si zisti do coho sa vrhas a ci to naozaj chces lebo tie algoritmy, rozne paradigmy programovania a myslenie nieje sranda. Mozes sice dobre zarabat ale riziko zdravotnych nasledkov je velke (fyzickych aj dusevnych) hlavne ak to bude praca aj konicek.
@kevin ta kniha nieje najvhodnejsia pre zaciatocnikov, celkovo c/c++ nieje najvhodnejsie na ucenie. skus si pohladat dake ucebnice pre stredne skoly a pod.
Co sa tyka vysokej tak za 2 roky co studujem informatiku som sa o programovani nedozvedel nic nove. Tieto veci som uz davno ovladal vdaka tomu, ze sa venujem tomu vo volnom case a zabera to dost casu.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
29 komentov
ale ak si v tom dobrý a ide ti od ruky programovanie tak kľudne inááč utekááááj
Na začiatok si treba zohnať nejaké tie knižky o základoch programovania (Html, CSS,...) a popri čítaní skúšať dane úlohy k tomu v praxi, teda programovat. Postupne prejdeš k zložitejším veciam.
A škola, na gympli toho programovania asi moc nebude, skôr by som volil nejake elektrotechnické zameranie odbor počítače.
Ale to je len môj laický pohlad na to, lepšie bude ak sa spýtas na stránke o počítačoch, nete, programováni...
Ak chceš aj napriek tomu skončiť na výške na informatike, určite nechoď na elektrotechniku, lebo na výške potom budeš mať problém s matikou, radšej nejaké informaticky/matematicky zamerané gymnázium.
@iginkoo
A nie úplne s tým, že programovanie je najskôr o "cvičiť, cvičiť a trénovať"
Podľa mňa je najdôležitejšie mať nejaký talent a myslieť + samozrejme treba mať nejaký slušný základ, ktorý človeku úplne v pohode môže dať škola, aj keď skôr vysoká ako stredná ...
Teraz si myslí, že ho to bude baviť, ale keď si to vyskúša, za to nič nedá... preto rádim najskôr knihy, nech sa naučí sám základy a skúsi, čo to vsetko vlastne obnáša. Lebo sedieť každý deň 12 hodín za počítačom nie je zrovna vyhra...
A potom ak mu to pôjde, teda nebude mať s tým velke problémy, nech ide aj na strednú. A nestane sa tak, že po pol roku mu to bude prerastať cez hlavu.
A podľa mňa just pomôže ...
Ak má človek myslenie a trochu vôle ...
Ja toho síce moc nemám, ale zo mňa tá škola urobila z dutohlava medzi všetkými, dutohlava medzi informatikmi a to je už nejaký achievment!
Tak, to znie celkom rozumne veru
Mám aj trochu myslenia, aj trochu vôle a spomínaná škola mi zo všetkého dala asi toľko, že aj keby som ju dokončila, nikde ma nezamestnajú lebo môj životopis by vyzeral (teda zhruba aj vyzerá) asi takto:
Počítačové zručnosti:
-zručnosť 1 - základy
-zručnosť 2 - základy
-zručnosť 3 - mierne pokročilý
-zručnosť 4 - základy
...
...
...
-zručnosť 24 a viac - základy
To bola jedna z tých vecí, ktorými ma tá škola neskutočne deptala... Učila som sa tisíc rôznych vecí, ale žiadnu neviem poriadne...
Alebo potom ten prístup bol aj tak "takto vyzerajú základy, takto má vyzerať váš projekt na konci semestra, ak budete mať konkrétny problém, pošlite mail, možno si ho prečítam a možno aj odpíšem. A medzitým poctivo navštevujte prednášky a cvičenia ktoré vám aj tak z veľkej časti vôbec nič nedajú, akurát budete vedieť kedy je písomka"
To je taká nepriama evolučná škola programátora ...
Nevychovajú z človeka profíka, ale skôr mysliaceho a zbehlého človeka schopného riešiť problémy ...
Teda vlastne je tam to samoštúdium predsa len dosť dôležitý faktor, no na škole sa človek stretne s vecami s rôznych oblastí, z ktorých si môže vyberať atd. atd. ...
Inak o niečom takom hovoril Rovan na jednej prednáške ...
Že na FEIke človeka dobičujú k tomu, aby vedel programovať konkrétne to a to a to a vedel to poriadne, kdežto matfyz skôr chce priviesť človeka k algoritmizácii a podstate problému a dobre reprezentovať riešenia nech už sa nejak naučí ...
"Študent matfyzu vie dobre robiť s pukom, pohrá sa s obrancami, s brankárom a pred prázdnou bránkou zastaví" ... Tak nejak to povedal ...
To isté môže človek robiť aj doma - plus na to bude mať viac času a nebude si ničiť nervy školou...
Neviem, niekedy nechápem tú logiku - napríklad na algoritmoch - mali nás naučiť tvoriť algoritmy, ale načo dopekla po nás chceli, aby sme niektoré tie programátorské veci vedeli naspamäť? Za celú skúšku som ten pošahaný program nedokončila tak, ako mal vyzerať, ale dokonale som sa naučila používať Help v Delphi... (Ale na čo mi je help v Delphi, keď v reálnom živote si otvorím internet a hľadanú informáciu nájdem? Alebo pozriem svoje staršie programy a nájdem ten kus ktorý som potrebovala...)
Alebo Wega z minulého semestra - ako projekt vytvorte stránku ktorá bude obsahovať toto, tamto, hento... Z každého nám ukázali kúsok ako sa to robí a potom že urobte to na nejakej nie úplne triviálnej úrovni... - Ja som vtedy zabila celý víkend pátraním po internete a vyčitovaním nejakej odporučenej knižky, ale jediné k čomu som dospela bolo, že 3D modely sa dajú vyrábať len za pomoci notepadu... (akože nie v zmysle - nič iné sa použiť nedá, ale že nič iné človek v podstate nepotrebuje) A ten projekt som v konečnom dôsledku ani neodovzdala... Myslím že vtedy som definitívne vzdala celú školu...
Ale doma sa človek tak ľahko nedostane k matike a iným veľmi potrebným veciam, (nie, že by to bol problém, ale doma nedostane tak jasne povedané - toto treba vedieť) k veciam, ktoré možno nie sú zrovna najfrekventovanejšie vyskytujúce sa na nete a celkovo má z toho nejaké ucelené štúdium, čo je dosť iné, ako kúpiť si knihu o Cčku, knihu o jave, knihu o PHPčku a HTMLku a ktovie o čom ešte ...
Ale s tým, že doma máš viac voľnosti a menej nervov samozrejme súhlasím ...
A rovnako s tým, že mnoho predmetov by mohlo byť riešených inak ...
Ale tak v reálnom živote si zasa nenájdeš v googli riešenie úlohy, ktorú ti zadá šéf, ako by sa to dalo na skúške, ak by tam bol povolený net ...
(Inak, čistí informatici, ktorým chudákom toho tlačia nasilu do hláv omnoho viac, ozaj vyzerajú skôr zbehlejšie ako vynervovanejšie ... Ale tiež ma štve, keď mám nejakú somarinu vedieť naspamäť )
A rovnako by ma naštval hentaký predmet s prístupom ako na wege, keďže uprednostňujem, ak ma dôležité veci naučia v škole ...
Ale niektoré veci si človek nevyberie, bohužiaľ, napríklad ani škaredý povinný manažment (a to je jediná vec, ktorú máme povinnú a informatici nie!), alebo siete, na ktorých prednášajúci šepce niečo nezrozumiteľné svojmu notebooku otočený o 90 stupňov iným smerom, ako by otočený mal byť ...
Väčšina matiky čo sme preberali bolo gymnaziálne učivo
A prečo hneď internet? Stačilo povoliť doniesť si nejaké vlastné materiály...
Aj na programovaní kde išlo o to, naučiť sa programovať, boli na skúške povolené materiály od prednášajúceho (a dokonca na Jave ktorú som neznášala boli povolené akékoľvek vlastné prinesené materiály v papierovej forme)
Aj diskrétku som myslel, atd., matika v rámci programovania, voliteľná matika a tak, to všetko zastrešuje škola ...
A fakt niektoré veci nie sú ideálne, ale čo už ... Môže to znamenať, že by to chcelo zmenu, ale podľa mňa to neznamená, že škola človeku nepomôže ...
Co sa tyka vysokej tak za 2 roky co studujem informatiku som sa o programovani nedozvedel nic nove. Tieto veci som uz davno ovladal vdaka tomu, ze sa venujem tomu vo volnom case a zabera to dost casu.