Chchem sa iba opytat ci mi vie niekto normalne poradit ci je chiptunig legalny. Teda ci je v sulade zo SR zakonom. Ide o to ze by som si ho chcel na svoje auto dat ale neviem ci to nebude vadit napr na STK, EK, pojicajtom alebo v servisoch.
Aha dakujem aj som si to myslel a to potvrdenie sa neda nejako ziskat?? nevies ci s tym byvaju nejake problemy?? Lebo rad by som sa vozil bez pocituze s toho bude po prdeli..
@susedko pokiaľ to nenačipuješ z 50 na 250 koní tak v pohode oni to nezistia, ale záleží čo máš benzín či diesel. Pre benzinovom ide pri chipovani spotreba hore a teda aj emisie. pri dieseli dolu.
Napriklad sme s fotrom zistovali ako zo xenonmy na auto (napriklad felda) je to zásach do el syystemu vozidla Potrebujes papier od vyrobcu auta resp od dodavatela že to mozes spravit potom je tam technivká kontrola a dostanes sa na take love ze zistíš že sa tuningovať auto na SR neoplatí
A to je iba pri xenonoch s cipom to bude horsie... Ale tam to to nemaju ako zistit , iba ak na emisiách mozno ... (obycajnác estná kontrola ti to nezistí )
no je to benzin ale na stranke pisu maly pokles alebo spotreba taka aka je.. no islo by o benzin z terajsich 80 koni na max 110. lebo na tej stranke to iste auto uz robili na taky vykon..
Nie aj áno. Snaha firmy xxx je, aby na úpravu softvéru v riadiacej jednotke nikto neprišiel. Nie preto, že by sme sa báli o naše produkty, ale preto, aby zákazníci nemali obavy zakaždým, keď navštevujú servisné strediská. Chiptuning je obyčajne zapísaný tak, že sa javí ako bežný sériový program. Bežnými diagnostickými metódami je nebadateľný.
Môže sa však stať prípad, kedy zákazník s už upraveným softvérom v riadiacej jednotke navštívi servis a aj napriek tomu, že nebol vopred upozornený vykonali mu aktualizáciu softvéru - update. V takomto prípade zákazník o úpravu prišiel a je potrebné aby nás opäť navštívil a úprava chiptuning bola vykonaná nanovo. Poplatok za opätovné naprogramovanie riadiacej jednotky nájdete v našom aktuálnom cenníku.
Vo väčšine prípadov, ak sa povie chiptuning, myslí sa chiptuning turbodieselových motorov. Motory - turbodiesely sú konštruované s takými rezervami, že pokiaľ nie je riadiaca jednotka výrobcom blokovaná, môžete si pokojne k pôvodnému výkonu po úprave pripočítať 15-23 % výkonu navyše.
Chiptuning turbodieselových motorov je dobre známy a je čoraz populárnejší. Už aj viacerí predajcovia motorových vozidiel ponúkajú pri predaji priamo *fabrický* chiptuning. Ten je však mnohonásobne drahší ako chiptuning rovnakej kvality od firmy, ktorá sa zaoberá výhradne chiptuningom. Mnoho zákazníkov si vyberá chiptuningovú firmu podľa počtu *sľúbených* koní po úprave. Toto číslo však neodzrkadľuje kvalitu úpravy, ale skôr odvahu chiptunera. Nie je podstatné, či máte vo svojom automobile nárast o 17 % alebo 20 %. Dôležitá je najmä kultúra chodu automobilu po úprave. xxx sa snaží okrem zvýšenia výkonu poskytnúť aj čistý a dynamický plynulý výkon v celom rozsahu otáčok. xxx upravuje automobily tak, aby mohol zákazník aj po úprave jazdiť bez akýchkoľvek obmedzení. Častokrát člen tímu xxx pred úpravou so zákazníkom konzultuje a snaží sa vysvetliť a ozrejmiť celý proces úpravy. Nárast výkonu je evidentný a numericky veľmi zaujímavý. V prevádzke je zvýšenie výkonu citeľné od prvých metrov. Nárast výkonu je výrazný na všetkých prevodových stupňoch. Automobil ožije najmä zospodu, ale nárast si udrží počas celého rozsahu otáčok. Spôsobuje to najmä zvýšenie a posun krútiaceho momentu k nižším otáčkam. Auto je silnejšie a má lepšiu akceleráciu.
Po úprave získate nielen svižnejšie auto, ale aj bezpečnejšie auto pri predbiehaní. Numericky je zvýšenie výkonu asi o 15-23 % zo sériovej hodnoty. Sú však prípady, kedy môžeme zvýšiť výkon v bezpečnej tolerancii až o 33% zo sériovej hodnoty.
Pri tomto type motorov je silný predpoklad, že zníženie spotreby nastane v merateľnej hodnote. Vo vačšine prípadov zníženie pocítia najmä tí zákazníci, ktorí obľubujú športový štýl jazdy alebo tí, ktorí využívajú silu svojho auta na prevoz ľudí alebo tovaru alebo ťahanie nákladu, prípadne zákazníci, ktorí cestujú po náročnejších terénoch s väčšími výškovými rozdielmi.
Pre osobné automobily je úspora paliva od 0,1 - 1,2 l / 100 km,
pre nákladné automobily je úspora paliva od 1,0 - 4,5 l / 100 km.
Na chiptuningu nie je nic nelegalne a nic proti slovenskym zakonom. To je co za blbost? Brat ma chiptuning a isiel cez firmu profituning v Bratislave. Su dost dobry tiez. Ja chiptuning nepotrebujem zatial
@11@Matheusko no to je dost mozné , ale keby mam upravovat celkovo motor aby som sneho vytiahol co najviac volím benzín .... vyssie otácky motora atd...
@14 Harleystorm ake kolve zasiahnutie do elektrickej instalácie autmobilu , lebo mechanických jednotiek je podla zákona nelegálny ... (samozrejme ak ces vymenit motor na skodovke alebo zairvku na aute a taketo blbosti nato sa to samozrejme nevztahuje, ale keby dáš nejake upravené veci do auta , napriklád nadupaný motor tak uz je to protizákonne .....
Cistým prikladom auto je konstruované na motor 77kw nadupes ten motor na 140kw a napravy brzdy a dalsie prkotiny niesu anto vstavané takze moze dojst k poskodeniu k havarii atd...
Takže ak ces vytuningovať auto aby malo vsetko platne a ta nedrbali potrebuješ zohnat firmu osobu s osvedcením , veci na auto s osvedcením a ludi ktor ti to auto schvália (jednoduchsie je auto spravit ako prestavbu celkovú ,tým pádom netreba pisat vyrobcovi ci ti schváli tie dieli na auto (vyssie spomínané xenony.... )
V prvom rade chiptuning nieje uprava, pri ktorej by sa razantne menili parametre motora a teda vozidla. Okrem toho STKacky niesu dostatocne vybavene na to, aby odhalili chiptuning, a tym sa stava uprava legalnou. 75% vodicov by danu upravu vobec nepostrehlo. Rovnake percenta platia aj pri ludoch , ktori maju takto upravene vozidlo. Pre niekoho je to sucast zivotneho stylu, pre ineho len dovod na vychvalovanie sa.
Motor mozes menit, za motor rovnakeho typu. Mnohe uz niesu cislovane a nekontroluju sa pri prihlaseni vozidla na ECV ani na STK, vynimky su len pri dovezenych vozidlach podliehajucich KO.
@16@V3nty . . . ak by som mal upravovat motor ja tak vsadim na americky objem, . . .
@17@matheusko sak to je jasne ja len hovorim co je podla zákona , a chip tuning je zasaha do elektrickej instalavie podla mna . My mate tak isto na aute xenony a ked sa ide na stk sa vymenia ziarovky zatial policjati proti tomu nemali nič zatial
Inak stou vynimkou pir KO tam sa nekontroluje motor ... kontoluje sa vin cislo pocet vrstiev laku atp ... aspon si myslím lebo dneska sa oplati vymenit motor z nejakej buracky z anglicka viac ako ho dávat opravovať (napr golf 4 ked je zadretý motor alebo co ) ...
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
21 komentov
A pri STK ti to nezistia popripadne im hodiš nejake eurko
Napriklad sme s fotrom zistovali ako zo xenonmy na auto (napriklad felda) je to zásach do el syystemu vozidla Potrebujes papier od vyrobcu auta resp od dodavatela že to mozes spravit potom je tam technivká kontrola a dostanes sa na take love ze zistíš že sa tuningovať auto na SR neoplatí
A to je iba pri xenonoch s cipom to bude horsie... Ale tam to to nemaju ako zistit , iba ak na emisiách mozno ... (obycajnác estná kontrola ti to nezistí )
Nie aj áno. Snaha firmy xxx je, aby na úpravu softvéru v riadiacej jednotke nikto neprišiel. Nie preto, že by sme sa báli o naše produkty, ale preto, aby zákazníci nemali obavy zakaždým, keď navštevujú servisné strediská. Chiptuning je obyčajne zapísaný tak, že sa javí ako bežný sériový program. Bežnými diagnostickými metódami je nebadateľný.
Môže sa však stať prípad, kedy zákazník s už upraveným softvérom v riadiacej jednotke navštívi servis a aj napriek tomu, že nebol vopred upozornený vykonali mu aktualizáciu softvéru - update. V takomto prípade zákazník o úpravu prišiel a je potrebné aby nás opäť navštívil a úprava chiptuning bola vykonaná nanovo. Poplatok za opätovné naprogramovanie riadiacej jednotky nájdete v našom aktuálnom cenníku.
Matheusko presne tento clanok som si cital a planujem to zrealizovat v tej firme...
Chiptuning turbodieselových motorov je dobre známy a je čoraz populárnejší. Už aj viacerí predajcovia motorových vozidiel ponúkajú pri predaji priamo *fabrický* chiptuning. Ten je však mnohonásobne drahší ako chiptuning rovnakej kvality od firmy, ktorá sa zaoberá výhradne chiptuningom. Mnoho zákazníkov si vyberá chiptuningovú firmu podľa počtu *sľúbených* koní po úprave. Toto číslo však neodzrkadľuje kvalitu úpravy, ale skôr odvahu chiptunera. Nie je podstatné, či máte vo svojom automobile nárast o 17 % alebo 20 %. Dôležitá je najmä kultúra chodu automobilu po úprave. xxx sa snaží okrem zvýšenia výkonu poskytnúť aj čistý a dynamický plynulý výkon v celom rozsahu otáčok. xxx upravuje automobily tak, aby mohol zákazník aj po úprave jazdiť bez akýchkoľvek obmedzení. Častokrát člen tímu xxx pred úpravou so zákazníkom konzultuje a snaží sa vysvetliť a ozrejmiť celý proces úpravy. Nárast výkonu je evidentný a numericky veľmi zaujímavý. V prevádzke je zvýšenie výkonu citeľné od prvých metrov. Nárast výkonu je výrazný na všetkých prevodových stupňoch. Automobil ožije najmä zospodu, ale nárast si udrží počas celého rozsahu otáčok. Spôsobuje to najmä zvýšenie a posun krútiaceho momentu k nižším otáčkam. Auto je silnejšie a má lepšiu akceleráciu.
Po úprave získate nielen svižnejšie auto, ale aj bezpečnejšie auto pri predbiehaní. Numericky je zvýšenie výkonu asi o 15-23 % zo sériovej hodnoty. Sú však prípady, kedy môžeme zvýšiť výkon v bezpečnej tolerancii až o 33% zo sériovej hodnoty.
Pri tomto type motorov je silný predpoklad, že zníženie spotreby nastane v merateľnej hodnote. Vo vačšine prípadov zníženie pocítia najmä tí zákazníci, ktorí obľubujú športový štýl jazdy alebo tí, ktorí využívajú silu svojho auta na prevoz ľudí alebo tovaru alebo ťahanie nákladu, prípadne zákazníci, ktorí cestujú po náročnejších terénoch s väčšími výškovými rozdielmi.
Pre osobné automobily je úspora paliva od 0,1 - 1,2 l / 100 km,
pre nákladné automobily je úspora paliva od 1,0 - 4,5 l / 100 km.
Úpravu vyslovene odporúčame.
@14 Harleystorm ake kolve zasiahnutie do elektrickej instalácie autmobilu , lebo mechanických jednotiek je podla zákona nelegálny ... (samozrejme ak ces vymenit motor na skodovke alebo zairvku na aute a taketo blbosti nato sa to samozrejme nevztahuje, ale keby dáš nejake upravené veci do auta , napriklád nadupaný motor tak uz je to protizákonne .....
Cistým prikladom auto je konstruované na motor 77kw nadupes ten motor na 140kw a napravy brzdy a dalsie prkotiny niesu anto vstavané takze moze dojst k poskodeniu k havarii atd...
Takže ak ces vytuningovať auto aby malo vsetko platne a ta nedrbali potrebuješ zohnat firmu osobu s osvedcením , veci na auto s osvedcením a ludi ktor ti to auto schvália (jednoduchsie je auto spravit ako prestavbu celkovú ,tým pádom netreba pisat vyrobcovi ci ti schváli tie dieli na auto (vyssie spomínané xenony.... )
Ale v dnesnej dobe nastatsie vvládne korupcia
Motor mozes menit, za motor rovnakeho typu. Mnohe uz niesu cislovane a nekontroluju sa pri prihlaseni vozidla na ECV ani na STK, vynimky su len pri dovezenych vozidlach podliehajucich KO.
@16 @V3nty . . . ak by som mal upravovat motor ja tak vsadim na americky objem, . . .
Inak stou vynimkou pir KO tam sa nekontroluje motor ... kontoluje sa vin cislo pocet vrstiev laku atp ... aspon si myslím lebo dneska sa oplati vymenit motor z nejakej buracky z anglicka viac ako ho dávat opravovať (napr golf 4 ked je zadretý motor alebo co ) ...
Pri nových autách (do 4 rokov to neviem ako je )
---
ovsem pokial ide o odbornu robotu.