pri aplikácií textúry na zakrivený povrch logicky väčšina pixelov obrazovky nesedí priamo na pixely textúry (lebo pixely textúry sú umiestnené aj v treťom rozmere/zakrivené, atď, takže sa nedajú presne premietnuť na pixely obrazovky), takže je potrebné vypočítať "akú farbu by mal pixel textúry na mieste, ktoré sa premietne na pixel obrazovky", a toto je obvykle miesto MEDZI skutočnými pixelmi textúry. a farba tohto "virtuálneho pixelu" sa vypočítava aproximáciou farieb pixelov textúry, ktoré sú "okolo" tohto virtuálneho pixelu.
bilineárne filtrovanie používa algoritmus zvaný "bilineárna interpolácia", ktorého presná funkcia je popísaná šialenými rovnicami ktorým nerozumiem, ale je to najjednoduchší a najrýchlejší, ale aj najmenej kvalitný spôsob, čiže čím viac pixelov je vo výpočte zainteresovaných, tým horší je výsledok = čím vzdialenejšia je textúra/pod čím väčším uhlom je, tým je rozmazanejšia (pozri @pernik -ov obrázok, predpokladám že to naľavo je bilineárne filtrovanie).
trilineárne filtrovanie je prakticky ten istý algoritmus ako bilineárne, len mierne upravený, zasaraz ako presne by človek zistil z tých šialených rovníc, ak by im rozumel (a že ja nie), pričom je presnejšie (textúry sa vo väčších vzdialenostiach/uhloch rozmazávajú menej), ale zároveň pomalšie.
anizotropické filtrovanie oproti tomu používa úplne iný algoritmus, ktorého detaily by človek zasaraz pochopil ak by rozumel tým šialeným rovniciam, a je ešte o niečo náročnejšie (na pamäť a výpočtovú kapacitu) ako trilineárne, ale zároveň sú výsledky výrazne lepšie (@pernik -ov obrázok, ten vpravo).
čo sa týka tých jeho úrovní (anisotropic level), tak to netuším, ale zasa si môžeš byť istý tým, že čím vyšší, tým lepšie bude grafika vyzerať. (ale zároveň tým lepšiu grafickú kartu musíš mať, aby to zvládala).
jj, akékoľvek vysvetľovanie je zbytočné... na tom obrázku, čo postoval @5@pernik to vidno krásne...
a čo je aniso level ? zjednodušene povedané, kvalita aniso filtrovania... čím je vyššia, tým ostrejšie uvidíš do diaľky
v dnešnej dobe rozhodne odporúčam aniso nechať zapnuté VŽDY (aspoň na 4rke... lepšie na 8mičke a ideálne 16tke, treba oskúšať, aký kompromis medzi výkonom a kvalitou ti bude vyhovovať najviac
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
9 komentov
...a aby si nepovedal
» en.wikipedia.org/wiki/Anisotropi...
skvelé, niekto ti poradí a ty takto, čo tak napísať: ďakujem, ale neviem po anglicky?
To pochopíš aj bez angličtiny...
ale inak v skutočnosti neviem, nech ti niekto poradí, kto sa vyzná
pri aplikácií textúry na zakrivený povrch logicky väčšina pixelov obrazovky nesedí priamo na pixely textúry (lebo pixely textúry sú umiestnené aj v treťom rozmere/zakrivené, atď, takže sa nedajú presne premietnuť na pixely obrazovky), takže je potrebné vypočítať "akú farbu by mal pixel textúry na mieste, ktoré sa premietne na pixel obrazovky", a toto je obvykle miesto MEDZI skutočnými pixelmi textúry. a farba tohto "virtuálneho pixelu" sa vypočítava aproximáciou farieb pixelov textúry, ktoré sú "okolo" tohto virtuálneho pixelu.
bilineárne filtrovanie používa algoritmus zvaný "bilineárna interpolácia", ktorého presná funkcia je popísaná šialenými rovnicami ktorým nerozumiem, ale je to najjednoduchší a najrýchlejší, ale aj najmenej kvalitný spôsob, čiže čím viac pixelov je vo výpočte zainteresovaných, tým horší je výsledok = čím vzdialenejšia je textúra/pod čím väčším uhlom je, tým je rozmazanejšia (pozri @pernik -ov obrázok, predpokladám že to naľavo je bilineárne filtrovanie).
trilineárne filtrovanie je prakticky ten istý algoritmus ako bilineárne, len mierne upravený, zasaraz ako presne by človek zistil z tých šialených rovníc, ak by im rozumel (a že ja nie), pričom je presnejšie (textúry sa vo väčších vzdialenostiach/uhloch rozmazávajú menej), ale zároveň pomalšie.
anizotropické filtrovanie oproti tomu používa úplne iný algoritmus, ktorého detaily by človek zasaraz pochopil ak by rozumel tým šialeným rovniciam, a je ešte o niečo náročnejšie (na pamäť a výpočtovú kapacitu) ako trilineárne, ale zároveň sú výsledky výrazne lepšie (@pernik -ov obrázok, ten vpravo).
čo sa týka tých jeho úrovní (anisotropic level), tak to netuším, ale zasa si môžeš byť istý tým, že čím vyšší, tým lepšie bude grafika vyzerať. (ale zároveň tým lepšiu grafickú kartu musíš mať, aby to zvládala).
a čo je aniso level ? zjednodušene povedané, kvalita aniso filtrovania... čím je vyššia, tým ostrejšie uvidíš do diaľky
v dnešnej dobe rozhodne odporúčam aniso nechať zapnuté VŽDY (aspoň na 4rke... lepšie na 8mičke a ideálne 16tke, treba oskúšať, aký kompromis medzi výkonom a kvalitou ti bude vyhovovať najviac