moj brat tam chodi, primacky nejsu tazke, len sa treba normalne naucit. jazykov su tam minimalne 3 dasa aj viac, anglina, nemcina, arabcina, rusitna... je dobre aspon dva trochu ovladat.
Angličtina nie je taká zlá nemčina sa dá ale len komunikovať viem tak tak gramatika je tam sakra tažká a viem ju len minimálne a Ruštinu sa učim doma sám zatial viem azbuku a zopár slov nič extra učím sa ju mesiac
ahoj ja idem na prijmacky, mam doma tie testy z jazykov Frj a Anj a ked si to robim je to nieco ako externa maturita - nic tazke, ale pocas studia je to zase o inom
ty sa kam chystas?
Ja študujem Medzinárodné vzťahy a politológiu na Univerzite Karlovej v Prahe. Prijímačky boli dvojkolové - OSP Z(Scio) a potom všetkých s percentilom lepším ako 84 pozývali na odborové. Jazyky tam moc neriešia. Za celého bakalára je nutné absolvovať len 1 rok jazyka. Ráta sa s tým, že ale minimálne angličtinu zvládate na výbornej úrovni.
Jazyky potom rieši viac fakulta MV na VŠE v Prahe.
ja študujem medzinárodné vzťahy v Brne a je to tam podobné ako sa píše v @7 - so znalosťou angličtiny počítajú na takej úrovni, aby ti nerobila problém povinná literatúra v angličtine, potom je tam podmienka, že za bakalára musíš absolvovať jeden anglický predmet a zvyšné jazyky nikoho moc nezaujímajú
@leon0 nie sú nejak extra náročné, dá sa to zvládnuť. na MV si volíš dva jazyky (z ktorých máš pár otázok na prijímačkách) ale potom máš povinný iba jeden, ale lepšie je keď sa učíš aspoň dva. anglina je v pohode, nemčina tiež celkom (ale záleží asi aj od vyučujúceho, prvý rok som sa vôbec nechytala..), nesťažujú sa ani na franinu. španielčinu bohužiaľ nemáme, dochádzajú na ekonomickú fakultu na španielsky jazyk, ale máme ešte ruštinu a čínsky jazyk, čo je dosť perspektívne keď to človeka baví.
každopádne druhý jazyk sa dá doštudovať podľa mňa do konca magistra, aj keď ho neovládaš excelentne.