Zdravím, chcem sa spýtať či sa tu nenáchadza niekto, kto má skúsenosti s dvojodborom na VŠ? Či to je až moc náročné, alebo dá sa to, alebo proste nejaké vaše postrehy a názor na to.
Alebo či tu nie je niekto kto počul niekoho o tom vravieť.
Ja študujem dvojodbor na MUNI a je to zvládnuteľné, aj keď rátaj s tým, že tvoje skúškové bude dvojnásobne dlhšie ako skúškové tvojich kamarátov Ale nie je to nič, čo by sa nedalo zvládnuť, pretože ti stačí mať 20 kreditov z oboch oborov dokopy. V preklade to znamená, že nemáš a nemusíš mať žiadne voliteľné predmety, máš iba tie povinné.
Čiže cez skúškové rátaj s tým, že nebudeš mať skoro žiadne voľno
nuz, kreditov potrebujes tolko jak na normanom studiu len s tym, ze potrebujes absolvovat povinne predmety oboch odborov namiesto ktorych by si si pri jednoodbore mohol dat nejake povinne volitelne, mozno v tom je to tazsie. ale inak.. no neviem, nemam to s cim porovnat
@ssnehulienka No aspoň mne to tak prišlo, lebo zatiaľ čo študujú len 1 z mojich odborov sú už doma, lebo majú len polovicu mojich predmetov a za voliteľné si nahádzali také, čo sa dajú rýchlo a ľahko zrobiť A tí, čo ešte nie sú doma, tak tým začalo skúškové len teraz no. Ale tak to sú také súkromné postrehy
dvojodbor (aspoň na MUNI) znamená, že sa nebudeš venovať jednému odboru 100%tne, ale dvom odborom 50%tne. nie je to tak, že dvojodbor je vlastne študovanie dvoch rovnocenných odborov - to by sa to nevolalo dvojodborové štúdium, ale dve jednoodborové štúdiá.
a inak:
- neni pravda, že máš toho viac ako ostatní (ani čo sa týka povinných predmetov zvyčajne). jednoodboroví (napr. na psychológii) majú v prvom semestri 6 povinných, dvojodboroví 3. pri štátniciach sú požiadavky na jednoodborových väčšie než na dvojodborových, takže sa musíš ten jeden odbor naučiť dvakrát tak precízne ako dva.
- bakalárku píšeš aj na dvojodborovom len z 1 odboru, ktorý si vyberieš