Stretla som sa s nazormi, ze Pohoda je komercny festival, pretoze "tam vsetci chodia", podla mna je ale isto menej komercny ako napr. orange-ovske festivaly a pod., co si myslite?
väčšina súkromných aktivít (ľubovoľných) je komerčných. každý festial si MUSÍ NA SEBA ZAROBIŤ a ideálne je, ak usporiadatelia majú aj nejaký zisk = chcú zisk = sú komerční.
Komerčnosť je "zameranie na zisk".
Podľa mňa si niektorí ľudia mýlia slovo komerčný a masový/mainstreamový/väčšinový. Ak tvoji kamoši tvrdili, že nejdú na Pohodu, lebo je moc komerčná a odôvodnili to tým, že tam chodí veľa ľudí - tak si mýlia pojmy a dojmy.
Pre nich je Pohoda málo alternatívna, moc masová/mainstreamová, lebo hrá mainstreamovú hudbu (a preto tam chodí najviac ľudí - mainstreamoví ľudia, ktorých logicky je vždy najviac) ale to nemá nič s komerciou.
Naopak nejaký špecializovaný festival zameraný na alternatívnu hudbu, NIE JE MASOVÝ, nie je mainstreamový, ale alternatívny pre alternatívcov. Ale opäť to nemá nič s komerciou. Resp. oba tieto festivaly sú komerčné, ak ich usporiadatelia robia s cieľom zisku. A je jedno či sa tam hrá masová alebo alternatívna hudba, komerčné je to tak či tak
ziadny kamosi, len som citala jednu diskusiu na nete...
podla mna komercia nieje zla, teda ak sa mi nieco paci, tak to pocuvam, a velmi ma netrapi ze je to komercia. Na Pohodu by som osobne sla, keby dedko neoslavoval 80tku
@etelnair ale komercia je dobrá, iba niektorí ľudia sú príliš na prachy, keby neexistovala komercia tak 99% hudobných festivalov NEEXISTUJE, keď bolo socialistické Československo, a ľudia NESMELI podnikať (=správať sa komerčne), tak neboli takmer žiadne festivaly, alebo možno 1 za rok.
Komercia je dobro, komercia pomáha rozvoju všetkého, lebo všetci sa snažia urobiť niečo lepšie (aby sa to páčilo viac ľuďom = aby zarobili).
V tomto prípade sa hovorí o Pohode ako komerčnej - lebo tam chodí veľa ľudí, to nie je dôvod komerčnosti, komerčnosť nemá nič s obsahom festivalu či hudby, ktorú tam hrajú, komerčnosť je len pohnútka organizátora - usporiadať festival...
To že tam chodí veľa ľudí je masovosť.
Je Google.com komerčný? Áno je, ale nie preto, že tam chodí veľa ľudí, ale preto, že ho prevádzkuje firma, ktorej dôvodom je mať zisk (čo je normálny dôvod prevádzky firmy). Je Microsoft komerčnejší ako Google, alebo menej? Nie, nie je ani menej ani viac, proste 99,99% firiem vzniklo a funguje kvôli zisku - čiže sú komerčné, ale to nemusí mať nič s kvalitou ich produkcie a podobne.
@xhtml ani ty nechápeš význam slova komerčný a pletieš si ho s masovým. Najmasovejším. Ok. Komerčný nemá stupne, niekto je verejnoprávny alebo štátny a nemôže byť verejnoprávnejší alebo štátnejší, niekto je komerčný, proste je. To je boolean, true alebo false. Buď je komerčný alebo nie je. Neexistujú stupne komerčnosti.
To je ako súkromný / štátny. Nikto nie je "súkromnejší" či "najsúkromnejší" (ako firma), každá firma buď súkromná je, alebo nie je. Rovnako festival buď komerčný je, alebo je organizovaný štátom, nadáciou z iného dôvodu ako zisku.
OMG lenze ono to komercne byt musi to by mali potom aku navstevnost?? a hlavne ZISKY?? To je ako hadky o tom ktora kapela je a ktora nie je komercna... Ja povazujem za jedinu nekomercnu kapelu tuuuu ktoraaa si hraaa sama v garaaazi a nikto o nich nevie. O com su festivaly?? O zaaabave ludiii?? Ale kdezeeeeeeee O peniazoch.... robil by to niekto ak by z toho nemal zisk??? urcite nie....a na to aby na tom zarobil to potrebuje spropagovat nalakat ludi a pod.....
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
13 komentov
väčšina súkromných aktivít (ľubovoľných) je komerčných. každý festial si MUSÍ NA SEBA ZAROBIŤ a ideálne je, ak usporiadatelia majú aj nejaký zisk = chcú zisk = sú komerční.
Komerčnosť je "zameranie na zisk".
Podľa mňa si niektorí ľudia mýlia slovo komerčný a masový/mainstreamový/väčšinový. Ak tvoji kamoši tvrdili, že nejdú na Pohodu, lebo je moc komerčná a odôvodnili to tým, že tam chodí veľa ľudí - tak si mýlia pojmy a dojmy.
Pre nich je Pohoda málo alternatívna, moc masová/mainstreamová, lebo hrá mainstreamovú hudbu (a preto tam chodí najviac ľudí - mainstreamoví ľudia, ktorých logicky je vždy najviac) ale to nemá nič s komerciou.
Naopak nejaký špecializovaný festival zameraný na alternatívnu hudbu, NIE JE MASOVÝ, nie je mainstreamový, ale alternatívny pre alternatívcov. Ale opäť to nemá nič s komerciou. Resp. oba tieto festivaly sú komerčné, ak ich usporiadatelia robia s cieľom zisku. A je jedno či sa tam hrá masová alebo alternatívna hudba, komerčné je to tak či tak
ziadny kamosi, len som citala jednu diskusiu na nete...
podla mna komercia nieje zla, teda ak sa mi nieco paci, tak to pocuvam, a velmi ma netrapi ze je to komercia. Na Pohodu by som osobne sla, keby dedko neoslavoval 80tku
Komercia je dobro, komercia pomáha rozvoju všetkého, lebo všetci sa snažia urobiť niečo lepšie (aby sa to páčilo viac ľuďom = aby zarobili).
V tomto prípade sa hovorí o Pohode ako komerčnej - lebo tam chodí veľa ľudí, to nie je dôvod komerčnosti, komerčnosť nemá nič s obsahom festivalu či hudby, ktorú tam hrajú, komerčnosť je len pohnútka organizátora - usporiadať festival...
To že tam chodí veľa ľudí je masovosť.
Je Google.com komerčný? Áno je, ale nie preto, že tam chodí veľa ľudí, ale preto, že ho prevádzkuje firma, ktorej dôvodom je mať zisk (čo je normálny dôvod prevádzky firmy). Je Microsoft komerčnejší ako Google, alebo menej? Nie, nie je ani menej ani viac, proste 99,99% firiem vzniklo a funguje kvôli zisku - čiže sú komerčné, ale to nemusí mať nič s kvalitou ich produkcie a podobne.
To je ako súkromný / štátny. Nikto nie je "súkromnejší" či "najsúkromnejší" (ako firma), každá firma buď súkromná je, alebo nie je. Rovnako festival buď komerčný je, alebo je organizovaný štátom, nadáciou z iného dôvodu ako zisku.