Ahojte aky jazyk je podla vas dobre si vybrat k francuzstine na vysku? chcel by som prekladatelstvo-tlmocnictvo, studuje to niekto v brne alebo blave? aku mate s franinou kombinaciu? da sa to zvladat? viem, ze o tomto je tu toho kopa, ale s franinou so
..na komenskeho musis vediet na primacky napriklad rustinu,spanielcinu a neviem ci nahodou nie aj talincinu na primacky na urvoni B2 tak si napred precitaj co tam treba...arabstinu tam akurat tak netreba
študujem to v Brne a poviem ti, je to náročné štúdium. študujem tri odbory a francúzština je z nich najťažšia. učitelia sú veľmi prísni. Je to však dobré, lebo z teba vyžmýkajú veľa miestami je to ale trochu nepraktické - priveľký dôraz na písanie a primalý na rozprávanie. Inak sa ale nesťažujem, odkedy som sem prišla (rok a pol) sa posúvam míľovými krokmi (a rozprávanie sa dá doladiť pobytmi v zahraničí, ponuka je široká a je naozaj veľká šanca - takmer 100% - dostať sa na Erasmus do Francúzska).
čo sa týka nezvyčajných kombinácií, mám dve spolužiačky, ktoré kombinujú franinu s japončinou - napríklad to sa mi zdá ako super dvojica, len pozor na to, že japončina je ešte oveľa ťažšia čo sa nárokov týka ako franina, ktorá je sama o sebe tvrdý oriešok (ale to je logické, ved japončina je pre nás z jazykovedného hľadiska úplne cudzia...). Aj čínštinu si môžeš dať, ale čo som počula, je to dosť veľký bordel, kedže je to nový odbor - japončina je vraj lepšie organizovaná Na prijímačky však už pokiaľ viem musíš vedieť základy toho ich šialeného písma, plus niečo z reálií .
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
7 komentov
Najväčší dopyt je aj tak stále po odbornej angličtine v kombinácii s iným bežným jazykom.