Jaka neucta voci sebe samemu? Ako sorry, ale naucit sa na kazdy den vsetkych 7 predmetov...a co som ja? Tak ked uz nemam tu skolu v pici tak si aspon ten tahak napisem...
há! 1000 krát radšej budem opisovať, vymýšľať si a posnažiť sa na maximum aj z toho ničoho dať čo najlepšiu známku aby som nesklamala oblúbenú učiteľku ako zbytočnou hrdosťou odovzdať prázdny papier ukazujúci že mi ani nevadí že som sa na ňu vysrala....
@n0win0u Prepáč, ale keď ja sa nadriem, pol dňa zabijem učením sa a nakoniec mi trebárs jednotka ujde o bod, a zrazu sa začne niekto doslova vystatovať, ako vybabral so systémom, lebo sa vôbec neučil a má plný počet, tak sa mi jeho prístup zdá naozaj nechutne neúctivý.
Postoj typu "sak tahakuj aj ty" je podľa môjho názoru sebecký.
Nie každý môže opisovať - niekomu v tom bránia isté veci. A teraz nemyslím miesto, na ktorom sedí. A keďže súčasné školstvo je nastavené tak, ako je, a známka môže rozhodovať o dôležitých veciach, je to od opisujúcich minimálne nefér - nehovoriac o extrémnych prípadoch ako je napr. napísané v @6 . Inak povedané, známka je v súčasnosti významným merítkom, od ktorého sa odráža napr. žiakov ďalší postup v živote. Tí, čo opisujú, toto merítko devalvujú a prispievajú tak k neobjektívnosti a nespravodlivosti systému.
Zatiaľ som to nikdy nebrala ako akúkoľvek neúctu, či už voči učiteľovi, spolužiakom alebo sebe samému. Tie posledné dve mi ani nedávajú zmysel. Opisujúci spolužiaci ma zvyknú nasrať, ale nikdy som to nepociťovala ako neúctu ku mne Však snáď som svojprávna a tiež sa môžem rozhodnúť, či chcem opisovať. A aj tak sa nejedná o súťaž, dostanem stále rovnakú známku. A s vážením si seba samého ani neviem, ako to súvisí.
myslím, že nie..niekto sa učí, niekto opisuje..čo už..aj tak to toho čo opisuje počká, na štátniciach, alebo maturite...ja osobne, ale dosť flákam predmety, ktoré ma nebavia a viem, že ich v budúcnosti nebudem potrebovať.
@caleban no ked sa nadries a niekto sa nenadrie a ma lepsie ako ty tak to je ale stale tvoj problem, clovek, ktory opisuje ide do rizika, ze ked ho nacapu, tak jednak moze dostat najhorsiu znamku, byt vykazany zo skusky, stratit moznost opravaku alebo pripadne pojde az pred komisiu. ak tento risk podstupis, tak ti ozaj nema kto co vycitat, ze ja som sa ucil a ma horsie ako ty, tak ti idem zavidiet, alebo, ze je to nefer a podobne, je to tvoje rozhodnutie, tak isto, ako rozhodnutie toho, co opisuje, ak to da, nenacapu ho a ma lepsiu znamku ako ty, tak je holt sikovny
@caleban teba motivuju dobre znamky.. na slovenskych skolach ? dobre gg uz ma nelinkuj, kludne si nepodvadzaj spokojne
klima triedy to napriklad fakt netusim co je
pozri, ak to nerobis koli sebe, tak preco mi tu pises kokotiny taketo ? ja budem podvadzat a budem sprosty, ty sa budes ucit a budes mudry, tak co si tu este chces dokazovat dopici ? nebavi ma taketo dotahovanie priteplene
je to aspoň nejaká malá snaha, niektorí sa nezmohnú ani na to.
A napríklad naša fyzikárka je z našej triedy už rozčúlená, lebo sa poriadne neučíme, i keď - skôr je to tým, že nám dáva na testy strašne nezmyselné a pre-komplikované otázky. Na poslednej písomke sme mali 3/4 triedy popísané komplet celé lavice poznámkami z elektriky a ona nám ešte povedala že: Neodpisujte od seba! Keby ste si spravili ťaháky, to by ste ma aspoň potešili, že niečo, ale vy nespravíte pre to vôbec nič!
Neviem či by sa naozaj potešila, keby si bližšie obzrela lavice.
(Inak tie ťaháky nepomohli, pretože otázky boli úplne wtf)
@gagrr tak ten kto sa naozaj pripravoval to predsa ma robiť pre seba a kvoli tomu že to chce vedieť a nie len kvoli znamke omg.. a aj on si mohol pomoct tahacikom
A navyše v tej škole nás učia niekedy také kokotiny, že to ani nemá zmysel sa učiť, ešte keď máš toho dosť aj na iné predmety.. a každý ma možnosť dať si otvorený zošit do lavice a aspoň kúsok ho vytiahnuť keď sa učiteľ nepozerá.. a to že niekto je moralista a nechce podvádzať je jeho vec. Veď potom prečo sa to učí?? pre tú známku??
@caleban ale keď ide o rozvoj znaolosti tak potom akú úlohu v tom zohráva známka?? žiadnu, veď sa to máš učiť pre seba a keď sa to učíš, tak máš výhodu oproti tomu, kto to iba opísal - že ty to vieš!!! a že si si cibril pamäť a naučil si sa nové veci!! to je tá výhoda.. a aj keď si sa učil a ak si si chcel byť istý že budeš mať dobrú známku tak si si tiež pre istotu mohol dať ťahák
neucta voci ucitelovi? nemyslim si ... skor tebe sa to vrati, ked pouzijes tahak a potom nevies realne vyuzit to co si mal vediet... skor je to nefer voci spoluziakom, ale zase, ,,poctivostou daleko nezajdes nuz,, a sikovnym patri svet ako sa hovori... ja si tiez obcas pomozem tahakom ... aj ked na mna spoluziacka, ktora v zivote tahak nepouzila skaredo zazera....
Tu nejde o neúctu. proste keď máš vyštudovať daný počet rokov niekde, kde sú predmety , ktoré ťa vôbec nebavia a v živote ich nebudeš potrebovať , tak je jasné , že to nie je neúcta k učiteľom veď inak by sme asi neprežili, samozrejme okrem bifľošov
povedala by som aj že áno ale samozrejme závisí aj od učiteľa... keď učiteľ vysvetľuje nejakú látku a má k tomu aj vzťah a žiak sa to nenaučí a radšej si urobí ťahák... ale väčšinou je to skôr neúcta k sebe samému...
Ked ti cas alebo ine okolnosti nedovolia nieco naucit sa, nevidim dovod, preco by si sa na tahak alebo odpisovanie obcas nemohla spolahnut Najma pri tych predmetoch, o ktorych vies, ze v buducnosti s nimi nechces mat nic spolocne a pri tych uciteloch, pri ktorych ti je jedno, co si o tebe pomyslia, ked aj, nedajboze, pri tebe najdu tahak Hlavne je dolezite nesklamat tych par profakov, ktorych mas rada, pri ktorych budes maturovat...spoliehat sa pri ich pisomkach na svoje vedomosti a udrzat si u nich dojem, ze sa naozaj svedomito ucis, ale zasa konstruktivna spolupraca a diskusia so okolosediacimi pocas pisomky tiez nie je na zahodenie
Mňa teda nikdy nenahnevalo, že niekto z ťahákom mal lepšiu známku ako ja bez ťaháku... veď tam nejde o známku, ale o to, či to naozaj viem alebo nie a ak to neviem a celé to opíšem, je to len a len môj problém.
Neberiem to ako neúctu voči nikomu a ničomu, učitelia vedia, že žiaci vždy podvádzali a aj podvádzať budú
ak sa vam nechce ucit, tak naco chodite do tych skol? mali ste si skoncit zakladky a ist makat a nemusite sa nic ucit! ....neberiem to ako neuctu, ale ako klamstvo, podvod.....neznasam, ked ludia podvadzaju a klamu....a 5 za tahak si u mna tazsie studenti opravia ako za nevedomost!
Nie,nie je to neucta....A lepšiu známku ma vzdy ten chytrejší, bez ohladu nato,či sa to ucil 2hodiny a ma 2jku,alebo ucil sa to pet minut a ma 1tku,vdaka tahaku...to je akoby som sa opytal,ci je neucta voci ziakom,aby ucitelia hodnotili podla mena a sympatii.
radšej odpisujem od spolužiakov, ťaháky som nikdy nevedela použiť
a tak čo ja viem, ak je to ťahák na veci, ktoré ten človek nebude nikdy potrebovať, napr. neviem jaké vzorce z chémie ak chce študovať právo tak why not?....ale na výške by som povedala, že je to blbosť, však na čo tam som, ked sa mi to nechce učiť?
a teraz som si pozrel, aky moj koment ti tu tak velmi vadil. myslel som, ze to bolo aspon nieco "kontroverzne", ... ALE nieee... tebe vadilo, ze niekto chce poctivo studovat.
hohohoo tak ono to nie je len drze jak plostica, ale aj sproste jak plostica mna je tazke vyprovokovat, ale ty si dnes o 3:31 prekrocil kriticku hranicu. dobre si to zapamataj.
TAKZE debilko, priprav sa na najhorsie, este nevies, s kym mas do cinenia. kto chce vojnu, bude ju mat.
a ono je to ze vraj na vysokej skole? vsak z teba by nevypalili ani solidny lieh, nieto este spravili vzdelanca. ty si hadam ani ten diplom nebudes vediet precitat. ak ty skoncis normalnu VS, tak to sme na tom fakt biedne a uz naozaj moze byt profesorom kdeaky vyberac smetiakov.
Na strednej s opisovaním až taký problém nebýva, ale na výške, aspoň u nás, je to dosť prísne. Ak niekoho nachytajú s ťahákom, častokrát mu ani nedovolia ísť na opravný termín a musí si predmet preniesť do ďalšieho ročníka a tam mu to dajú vyžrať. Ale aj napriek tomu to mnohí risknú, minimálne na poslednom termíne určite. A obdivujem tých, čo si vytiahnu aj celý zošit na lavicu alebo rozrolujú ťahák veľkosti A4 a nikto si nič nevšimne. Tu už ide o istú dávku umenia, ktorú u seba nemám vypestovanú. Je to hlavne o šikovnosti a o odvahe.
Snáď len dodám, že voči spolužiakom mi to vôbec nevadí, že majú ťaháky. Keď sú v tom šikovní, prečo im to odopierať. Ak ich nachytajú s ťahákom, ich problém, ak dostanú lepšiu známku než ja, môj problém.
to je problém ostatných, že si tiež nenapísali ťahák, nie? ja si ťaháky málokedy napíšem a ešte menejkrát ich potom využijem, ale nikdy mi nevadilo, že nejaký blbec mal lepšiu známku ako ja, lebo mal ťahák. mala som si aj ja spraviť a mohla som mať tiež nezaslúženú dobrú známku a učiteľom to môže byť už fakt jedno
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
63 komentov
a človeka to dosť nahnevá, keď nejaké indivíduum s ťahákom dosiahne na teste lepší výsledok ako niekto, kto sa naozaj pripravoval
Presne tak - je to hlavne neúcta voči spolužiakom.
neucta voci spoluziakom ? bitch please sak tahakuj aj ty, a ked sa ucis, a niekto to napise lepsie ako ty, tak to je tvoja nesikovnost..
za taketo nazory, ze neucta k spoluziakom za to by som bil po tvari asi
ked som mohol v prvej lavici pred katedrou hrat poker o prachy v lavici tak opisovacka nie je problem
! moralisti zjedzte ma!
Postoj typu "sak tahakuj aj ty" je podľa môjho názoru sebecký.
Nie každý môže opisovať - niekomu v tom bránia isté veci. A teraz nemyslím miesto, na ktorom sedí. A keďže súčasné školstvo je nastavené tak, ako je, a známka môže rozhodovať o dôležitých veciach, je to od opisujúcich minimálne nefér - nehovoriac o extrémnych prípadoch ako je napr. napísané v @6 . Inak povedané, známka je v súčasnosti významným merítkom, od ktorého sa odráža napr. žiakov ďalší postup v živote. Tí, čo opisujú, toto merítko devalvujú a prispievajú tak k neobjektívnosti a nespravodlivosti systému.
a poviem ti, urcite na teba ucitel nepozera vkuse ako hovoris
1. Vacsinou chodi po triede
2. Ak nechodi, jeho pohlad sa upiera skor dozadu
Aha, super. Takže dnes nejde o rozvoj šikovnosti v znalostiach, schopnostiach a zručnostiach, ale o rozvoj šikovnosti v podvodoch.
Lebo keď je človek obklopený ľuďmi s takýmto zmýšľaním, tak stráca motiváciu niečo dosiahnuť poctivou cestou.
To je ozaj prístup príhodný pre dnešnú spoločnosť.
Keď nevieš, čo na to povedať, tak si napríklad naštuduj, čo je to motivácia.
Hmm, motivácia, to bude veru dáka sprostosť úplná.
Existujú aj ďalšie zaujímavé pojmy hodné štúdia, napríklad "klíma triedy." To bude tiež dáka sprostosť úplná.
Ono vlastne celá škola je sprostosť úplná, však?
klima triedy to napriklad fakt netusim co je
pozri, ak to nerobis koli sebe, tak preco mi tu pises kokotiny taketo ? ja budem podvadzat a budem sprosty, ty sa budes ucit a budes mudry, tak co si tu este chces dokazovat dopici ? nebavi ma taketo dotahovanie priteplene
"co si tu este chces dokazovat dopici"
"taketo dotahovanie priteplene"
Krásne slová na ukončenie diskusie. Ešteže som sa vyhol slovu "morálka." To by som si veru dal...
je to aspoň nejaká malá snaha, niektorí sa nezmohnú ani na to.
A napríklad naša fyzikárka je z našej triedy už rozčúlená, lebo sa poriadne neučíme, i keď - skôr je to tým, že nám dáva na testy strašne nezmyselné a pre-komplikované otázky. Na poslednej písomke sme mali 3/4 triedy popísané komplet celé lavice poznámkami z elektriky a ona nám ešte povedala že: Neodpisujte od seba! Keby ste si spravili ťaháky, to by ste ma aspoň potešili, že niečo, ale vy nespravíte pre to vôbec nič!
Neviem či by sa naozaj potešila, keby si bližšie obzrela lavice.
(Inak tie ťaháky nepomohli, pretože otázky boli úplne wtf)
A prvá lavica je najlepšia! 8)
A samozrejme je to dosť blbé ak sa niekto poctivo pripravuje a dosiahne horší výsledok ako niekto, komu to je jedno.
No čo. Niekto má viac šťastia ako rozumu.
Jasné, že je to trochu zložitejšie, ale skúsim zhruba naznačiť nejaký základný vzťah.
Učím sa => uspejem => som odmenený => učím sa ďalej.
Neučím sa => uspejem (podvodom) => som odmenený => neučím sa ďalej.
Okrem toho podvádzanie znehodnocuje známky ako také, čo narúša vzťah medzi odmenou a jej efektom.
A hlavne netreba zabúdať, že motivácia nie je len vedomá.
Neberiem to ako neúctu voči nikomu a ničomu, učitelia vedia, že žiaci vždy podvádzali a aj podvádzať budú
Co je u nas bezne...
a tak čo ja viem, ak je to ťahák na veci, ktoré ten človek nebude nikdy potrebovať, napr. neviem jaké vzorce z chémie ak chce študovať právo tak why not?....ale na výške by som povedala, že je to blbosť, však na čo tam som, ked sa mi to nechce učiť?
vsak to TY ma tu furt otravujes. ja si s ludmi ako ty nemam co povedat, ale ty musis rypat aj kvoli uplnym sprostostiam.
takze to len tak - aby si vedel, ze ja neustupim ani o milimeter. ak to budes robit ty, tak ja to budem robit desatnasobne.
a teraz som si pozrel, aky moj koment ti tu tak velmi vadil. myslel som, ze to bolo aspon nieco "kontroverzne", ... ALE nieee... tebe vadilo, ze niekto chce poctivo studovat.
hohohoo tak ono to nie je len drze jak plostica, ale aj sproste jak plostica mna je tazke vyprovokovat, ale ty si dnes o 3:31 prekrocil kriticku hranicu. dobre si to zapamataj.
TAKZE debilko, priprav sa na najhorsie, este nevies, s kym mas do cinenia. kto chce vojnu, bude ju mat.
a ono je to ze vraj na vysokej skole? vsak z teba by nevypalili ani solidny lieh, nieto este spravili vzdelanca. ty si hadam ani ten diplom nebudes vediet precitat. ak ty skoncis normalnu VS, tak to sme na tom fakt biedne a uz naozaj moze byt profesorom kdeaky vyberac smetiakov.