Elena Kagan je Židovka (alebo skôr Chazarka), to asi vieš...
Do podobnej skupiny žien by sa dali zaradiť aj ženy ako:
1. Rosa Luxemburgová
2. Ana Pauker (inak táto sa trochu podobá na L. Žitňanskú...)
3. Golda Meir
Niekedy má človek až problém, aby sa pri ich fotkách nezľakol...
Tak aspoň vidíš, že tie propagandistické portréty spred 70 rokov, kde ukazovali vzhľad Židov, neboli úplne odtrhnuté od reality... To hovorím úplne nezávisle na politických názoroch, čisto len z hľadiska estetiky. Oproti týmto dámam vyzerá ešte aj taká blondína, ktorá nepatrí medzi tie najkrajšie (napr. Diana Amft), skvele.
Ale zase aj medzi Židovkami by sa našli nejaké tie pekné ženy... Tie ale aj tak nie sú môj typ
@walterdonath Aj keby som nemal prehľad v o najznámejších "federal justices and judges", čo si myslím, že celkom mám, tak by mi to bolo jasné na základe mena (ach)
Tie panie poznám, takže fotky boli zbytočné rovnako by som sem mohol vylepiť Michelle Bachelet, Angelu Merkel alebo tarju halonen, ktoré prirodzene tiež nie sú nejaké krásky ( a pritom sú svetlé), ale to súvisí aj s vekom.
Ak sa už bavíme o židovských sudkyniach zo SCOTUS -u, tak iná židovská (hnedooká, hnedovlasá) newyorčanka, Ruth Bader Ginsburg bola celkom kočka, keď bola mladá
Ešte aby som nezabudol Intelektuálne sú tieto panie, vrátane škaredej Kaganovej na inej (vyššej) úrovni ako kedysi krásna blondýna (a čistá politička ! na súde) Sandra Day O´Connor
čím nechcem povedať, že Sandra DOC bola hlúpa, to určite nie, ale pri hard cases rozhodovala na základe svojich osobných politických názorov, bez vytvorenia judicial philosophy, s často slabým odôvodnením rozhodnutia.
Musím pochváliť tvoj prehľad, vidím, že sa v americkej justícii aj politike vyznáš...
Isteže, ja nepopieram ich úroveň inteligencie, ale najmä pri tej Elene Kagan je to skôr na škodu, keďže pokiaľ viem na Harvarde vytvorila veľmi pro-choice atmosféru, nepriateľskú voči katolíkom a odporcom potratom všebecne, navyše tam prehĺbila liberálny a slobodomurársky vplyv - teda vlastne to, čo sa Židom vždy vyčítalo. (Ak nechcú, aby sa na nich v súvislosti s tým poukazovalo, prečo sa potom v toľkom počte angažujú v týchto názorových smeroch? Ale nechcem zovšeobecňovať a určite takí nie sú všetci, je to zložitá otázka.)
Inteligentný kriminálnik (ktorý má navyše to "šťastie", že jeho konanie nie je trestné podľa svetského práva) je nebezpečnejší než nejaký úbohý chudák, ktorý na stanici robí vreckového zlodeja, lebo nemá čo jesť... Navyše E. Kagan takto zle vplýva aj na študentov. :/
Aby som to odľahčil, v súvislosti s tými dámami mi prišla na um táto pieseň s trefným textom. Aj jej názov je vlastne častým židovským priezviskom. Iba neviem, či sa na ne vzťahuje ten posledný verš: "Mit dem Herzen, sie ist wunderschön..."
@walterdonath Diky Aj keď s tebou väčšinou nesúhlasím, musím uznať, že si jeden možno z 3 - 4 najvzdelanejších užívateľov na birdzi
Čo sa pro choice atmosféry týka, tak to je pochopiteľné, keďže akadémia je spravidla liberálna, najmä oproti justícií Takže ak chceš vybudovať špičkový zbor profesorov, tak atmosféra bude pravdepodobne pro choice... Navyše, ak sa bavíme o výklade americkej ústavy, tak musíme rozlišovať tri skupiny 1. pro choice 2. pro life a 3. pro choice, ktorý nevidia oporu v U.S. ústave pre potraty a odmietajú rozhodnutie Roe v. Wade...
čo sa týka židov a ich liberálnych názorov, tak to je pochopiteľné vzhľadom na ich niekdajšie postavenie ako pevnej súčasti strednej triedy. toto sa však v posledných 50 rokoch zmenilo a Židia sa vyrovnali elitným WASP(k tomuto postupu im pomohlo nepochybne to, že ide o skupinu s nadpriemerne talentovanými jedincami a takisto silné komunitné väzby viď. prof. McDonald - určite poznáš jeho štúdiu). Preto postupne upúšťajú od liberálnych názorov typických pre strednú vrstvu a smerujú ku konzervativizmu, aj keď niektoré prvky z liberálnej názorovej "výbavy", vrátane potratov si ponechávajú a stávajú sa z nich Neocons...
Ľudia vždy používali nejaké spôsoby vyrovnávania sa s ekonnomickými následkami sexu. Gréci používali infanticídu, podobné to bolo aj v stredoveku, dokonca aj v pápežskom štáte sa bežne hádzali deti do Tiberu, dokonca v takej miere, že pápež dal zriadiť v Ríme myslím, že prvé hniezda záchrany v Európe. Eskimáci zabíjali malé dievčatká, pretože v dospelosti by sa o ne nemal kto postarať... Potraty sú len ďalším krokom...
V prípadoch, kde ten lekár konal popísaným spôsobom v záujme ochrany života matky postupoval analogicky k prípadom nutnej obrany, právne i MORÁLNE ospravedlniteľnej... Ale zbytočne sa o tom budeme baviť Ako píšeš je to komplikované
Neviem, nepoznám ich Ale na typické právničky, nielen židovské, sa asi nevzťahuje
Zaujalo ma tvoje tvrdenie, že: "Ľudia vždy používali nejaké spôsoby vyrovnávania sa s ekonomickými následkami sexu."
Prichádza mi tu na um otázka: Nebolo by lepšie, aby sa ľudia naučili žiť v súlade s morálkou, aby teda nedochádzalo k neželaným tehotenstvám - a ak majú viac detí v manželstve, aby to prijali ako dobrodenie, a nie ako nejakú nežiaducu finančnú záťaž? (V 1. SR tuším zrušili prídavky na 1. a 2. dieťa a štát prispieval len od 3. dieťaťa vyššie, ale vraj to boli dosť štedré sumy). Veď vieme, že najmenej detí majú tí, ktorí by si ich mohli dovoliť vychovať najviac.
Primárnym účelom sexuality je plodenie detí a funguje to tak aj v prírode, mimo človeka. Prečo teda sa človek nevie kontrolovať, ale na druhej strane robí všetko možné aj nemožné v záujme toho, aby sa zabránilo tomu, čo sa dá po tom prirodzene očakávať (narodenie dieťaťa)?
Raz som videl TV dokument, kde sa v každom dieli venovali analýze jedného zo 7 smrteľných hriechov. A v dieli, ktorý bol venovaný smilstvu, dokonca istý "vedec" (venoval sa analýze toho, čo sa deje v mozgu v rôznych situáciách) skonštatoval, že na rozdiel od iných (napr. vražda) je to údajne akoby zapísané v človeku a hoci proti tomu bojuje, nakoniec sa tomu nevyhne.
Prezentovanie takýchto názorov podľa mňa dokazuje, že mnohí vedci majú v skutočnosti veľmi ďaleko od seriózneho skúmania a možno aj štúdia, z ktorej mu vyplynul tento záver, vznikla na niekoho "objednávku".
Možno aj firiem na antikoncepčné prostriedky, ktoré za každú cenu budú tvrdiť, že prostriedkom zabránenia neželaným tehotenstvám a šíreniu pohlavných chorôb nie je zdržanlivosť a úcta k druhému pohlaviu, ale antikoncepcia.
Asi som už veľmi mimo pôvodnej témy, ale len som chcel reagovať na to, čo si napísal. Teda nie že by som s tou konkrétnou tvojou vetou úplne nesúhlasil (nemorálnym ľuďom sa ešte aj infanticída môže zdať ako "prostriedok vyrovnania sa" s niečím, hoci je nesprávny), len sa mi zdalo, že by sme sa nemali snažiť byť tak "zatraceně korektní" (slovami majora Zemana ) a morálny rozmer by sa pri úvahe o potratoch a infanticíde nemal opomínať.
Veď ľudia kedysi plodili deti aj z toho dôvodu, že boli dobrou finančnou investíciou - mohli pracovať na poli, v domácnosti a pod. Dnes to však tak nie je, práveže finančný príjem, ktorý je závislý od zamestnania sa môže znížiť atď. Takže dnes veľký počet detí nie je dobrou investíciou, preto sa aj prah vyrovnávania sa s ekonomickými následkami sexu, v našich zemepisných šírkach, znižuje.
S tým účelom sexu nesúhlasím. Samozrejme produkcia hormónov šťastia pri orgazme a sexuálna túžba všeobecne sa evolučne vyvinuli najmä kvôli tomu, aby dochádzalo k rozmnožovaniu a ergo zachovaniu druhu. Takže prokreáciu môžeme označiť ako primárny účel. Ale v prírode a takisto naprieč ľudskými kultúrami a vekmi sex plnil aj "rekreačnú" úlohu. takže aj tento účel možno označiť za prirodzený. A ak by sme aj namietali, že tu ide o naturalistický logický omyl - čo je prirodzené, to je dobré. ak by sme teda aj označili tvrdenie o prirodzenosti za irelevantné, tak stále možno argumentovať tým, že sex znižuje úroveň stresu, pomáha udržať intimitu medzi manželmi a pod. čiže rekreácia je rovnako je´dným z "účelov sexu" - aj keĎ to možno nie je najpresnejší pojem, ako prokreácia
Osobne si tiež myslím, že určité morálne normy, nie sú len spoločenským nánosom, ale sú podmienené biologicky, vyvinuli sa evolučne - viď. napr. knihu God´s Delusion od určite tvojho obľúbeného autora R. Dawkinsa kde je to pekne rozobraté
Aha, takže ty by si v podstate poradil ženám na ochranu pred nechceným otehotnením a pohlavnými chorobami acylpyrín podobne ako Mitch Dexterová? Zobrať tabletku acylpyrínu, zakliesniť medzi stehná a neotvárať
Morálka je veľmi vágne slovo. Ty morálku chápeš ako to, čo bolo (údajne) zjavené pred 4000 - 2000 rokmi nejakým ľuďom na blízkom východe a ja mám skôr utilitaristický prístup k morálke. takže aj naše "katalógy" morálnych noriem sa budú pravdepodobne líšiť A je zbytočné sa o tom baviť vzhľadom na rigídny a dogmatický charakter tvojho "katalógu" morálnych noriem
Napísal som, čo som napísal. Ak je morálka pre teba vágny pojem, potom nemá zmysel ani existencia práva. Nič v zlom, ale takéto myšlienky považujem za nanajvýš rozkladné a ani sám Voltaire, Marx či najnovšie Dawkins by to len ťažko vymysleli lepšie. Dokonca mi teraz pripadá, že oproti týmto myšlienkam mal ešte aj Nietzsche určité morálne minimum. Troma slovami: cesta do pekla.
Umelé uzatváranie sa do čistého právneho pozitivizmu ešte žiadnemu človeku ani národu nič dobré neprinieslo, hoci (alebo možno práve preto, že) môže vystupovať pod kepienkom akademického intelektualizmu. Zdá sa mi, že dosť podobný spôsob uvažovania má napr. istý vyučujúci na PF UK s monogramom B. F., o ktorom Ján Cuper povedal, že má "anglickú výchovu" . Napr. minulý rok sa v diskusii o potratoch a eutanázii zaryto vyhýbal zaujatiu akéhokoľvek morálneho postoja a zameral sa len na monológy o Sokratovej smrti a nanajvýš banálnych rozdieloch medzi "klasickou eutanáziou" a "pomocou pri zomieraní" (Sterbehilfe)... Pardón, ale toto za pravú múdrosť nepovažujem. Viem preto skôr pochopiť teóriu "zdravého sedliackeho rozumu" (ktorý sa iste tiež môže mýliť), ktorú tak podporovali nemeckí filozofi 19. storočia.
Neprikláňam sa k filozofovaniu pre filozofovanie, ktoré inak nemá žiadny iný účel a svojím neustálym skepticizmom voči všetkému a neskutočnou špekulatívnosťou sa môže dostať do netušených temných rozmerov ľudskej psychiky (či až do ezoteriky, ako to predviedol Freud), príp. do desivého bahna toho všetkého, čo je v človeku skazené, pričom sa nebojí ešte v tom ľudí utvrdzovať a odporúčať to ľuďom ako "to správne" (ako to predviedol aj Nietzsche, ale toho trochu ospravedlňuje jeho duševná porucha).
Aj preto stojím jednoznačne na katolíckej morálnej náuke, ktorá sa navyše už stáročiami preukázala ako jediná, ktorá je schopná dať človeku zmysel života, nezanedbateľné šťastie a pokoj ducha aj tu na Zemi, schopnosť znášať ťažké životné situácie bez zúfalstva a dať človeku nádej, že život smrťou nekončí a nespravodlivosti ľudského života raz budú dané na pravú mieru.
Aj v oblasti sexuality je známe, že nezriadené uspokojovaní všetkých vášní a zvráteností má vplyv na ľudskú psychiku (a z kresťanského hľadiska priamo na dušu), čo vidno na myslení ľudí, ktorí takto dlhodobo žijú a prejavuje sa to aj v iných oblastiach ich života. Jeden z najvýznamnejších dôsledkov je bezcitnosť, strácanie pojmu o dobre a zle, príp. nakoniec až neúcta a hnus voči sebe samému. Nie je to totiž len telesná záležitosť (a druh "rekreácie", ktorý údajne "nemá následky", ak pri tom človek neotehotnie alebo nedostane pohlavnú chorobu), ale vplýva to aj na duchovnú stránku človeka. Zlo materializmu je aj v tom, že toto neuznáva a nechápe.
Ale dobre, nemusíme o tom diskutovať, ak sú naše postoje až príliš odlišné...
Existencia práva má zmysel bez ohľadu na jasnosť pojmu morálka, pretože jasný regulujúci systém je nutný v každej spoločnosti. Utváranie mocou (naschvál nepíšem štátom) vynutiteľného systému noriem je bežné naprieč spoločnosťami a kultúrami v celých ľudských dejinách, je to nutná súčasť ľudských spoločností.
To nie je čistý právny pozitivzmus a ani pózerský skepticizmus, ale pragmatizmus a "kvalifikovaný" morálny relativizmus dosť podobný názorom amerických sudcov ako Hand, Holmes a Posner. Vzhľadom na to, že v spoločnosti existuje pluralita morálnych systémov, treba identifikovať tie, ktoré sú všeobecne akceptované, resp. majú význam pre spoločnosť - ekonomický, sociologický a pod.. Napr. morálne normy zákazujúce vraždy, znásilnenia atď. takýto význam majú. Zákaz pohlavného styku homosexuálov však nie. Argumentovať morálkou je tak trochu ad lapidem argument. Morálne normy sú tvorené ľuďmi a preto tie morálne normy, ktoré obmedzujú slobodu jednotlivca, ako ekonomicky efektívnu hodnotu, bez rozumného dôvodu prevažujúceho slobodu, nemajú zmysel.
B. F. je B. Fábry? Myslím, že je to asi najschopnejší pedagóg katedry TP u vás, podľa info, ktoré o ňom mám Vaši pedagógovia sú ešte stále dosť "štrajchnutý" právnym myslením minulého režimu. Viď. používanie pojmu štátne právo Ale katedru už premenovali na katedru ÚP, nie?
No, tie rozdiely nie sú banálne, vzhľadom na to, že existujú právne a morálne (sic!) normy zakotvujúce informovaný súhlas pacienta s vykonávaným lekárskym úkonom
Niektoré kultúry neprišli do kontaktu s kresťanstvom a jeho morálnou náukou alebo existovali ešte pred vznikom judeo - kresťanskej tradície a ľudia aj tak mali prečo žiť
Veď aj ja nemám rád filozofovanie pre filozofovanie... Skepticizmus je nutný. Možnosti poznania sú obmedzené a preto treba zvoliť čo najracionálnejší spôsob myslenia a uchopenia reality, nespoliehať sa na "zjavenia" a podobné nezmysli Ale ako som spomenul som aj proti radikálnemu skepticizmu, nepoužívanému v reálnom živote ani jeho proponentmi. Považujem ho len za pózu.
K tomu poslednému odseku neviem, čo by som napísal Myslím, že tie reči o bezcitnosti, strácaní vedomia o dobre a zle vychádzajú z tvojho osobného pohľadu. Na druhej strane ani ja nemám nič iné ako len osobné dojmy, že to tak nie je a že dôvody sú iné, resp. že ide o zveličenie v dôsledku morálnej paniky
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
56 komentov
hm...ale na Miška nikto nemá (
alebo
ale jeho neprekruzkovali
» en.wikipedia.org/wiki/Yulia_Tymo...
» en.wikipedia.org/wiki/Mara_Carfa...
a najškarešia, nie je to práve politička v pravom slova zmysle, ale sudkyňa amerického najvyššieho súdu Elena Kagan Nie, nemohol som si to odpustiť
» en.wikipedia.org/wiki/Elena_Kaga...
ale ne..no ale nosil som tak vlasy chvilu ked som ich este nemal uplne dlhe, aj prezyvku kalinak som vychytal rovno
Kobalijova, gruzinska ministerka hospodarstva
najsympatickejšia Brownyn Bishop
sexy nie je asi nikto.
A úpe že najnechutnejší (na to si sa síce nepýtala ale newa) je Sulík a Dzurinka fúúúj
Urobím ti radosť :
Elena Kagan je Židovka (alebo skôr Chazarka), to asi vieš...
Do podobnej skupiny žien by sa dali zaradiť aj ženy ako:
1. Rosa Luxemburgová
2. Ana Pauker (inak táto sa trochu podobá na L. Žitňanskú...)
3. Golda Meir
Niekedy má človek až problém, aby sa pri ich fotkách nezľakol...
Tak aspoň vidíš, že tie propagandistické portréty spred 70 rokov, kde ukazovali vzhľad Židov, neboli úplne odtrhnuté od reality... To hovorím úplne nezávisle na politických názoroch, čisto len z hľadiska estetiky. Oproti týmto dámam vyzerá ešte aj taká blondína, ktorá nepatrí medzi tie najkrajšie (napr. Diana Amft), skvele.
Ale zase aj medzi Židovkami by sa našli nejaké tie pekné ženy... Tie ale aj tak nie sú môj typ
Tá fotka Goldy Meirovej sa nejako blbo načítala, tak to snáď vyjde teraz:
» alexcarson.files.wordpress.com/2009/12/golda-m...
Tie panie poznám, takže fotky boli zbytočné rovnako by som sem mohol vylepiť Michelle Bachelet, Angelu Merkel alebo tarju halonen, ktoré prirodzene tiež nie sú nejaké krásky ( a pritom sú svetlé), ale to súvisí aj s vekom.
Ak sa už bavíme o židovských sudkyniach zo SCOTUS -u, tak iná židovská (hnedooká, hnedovlasá) newyorčanka, Ruth Bader Ginsburg bola celkom kočka, keď bola mladá
Ešte aby som nezabudol Intelektuálne sú tieto panie, vrátane škaredej Kaganovej na inej (vyššej) úrovni ako kedysi krásna blondýna (a čistá politička ! na súde) Sandra Day O´Connor
Musím pochváliť tvoj prehľad, vidím, že sa v americkej justícii aj politike vyznáš...
Isteže, ja nepopieram ich úroveň inteligencie, ale najmä pri tej Elene Kagan je to skôr na škodu, keďže pokiaľ viem na Harvarde vytvorila veľmi pro-choice atmosféru, nepriateľskú voči katolíkom a odporcom potratom všebecne, navyše tam prehĺbila liberálny a slobodomurársky vplyv - teda vlastne to, čo sa Židom vždy vyčítalo. (Ak nechcú, aby sa na nich v súvislosti s tým poukazovalo, prečo sa potom v toľkom počte angažujú v týchto názorových smeroch? Ale nechcem zovšeobecňovať a určite takí nie sú všetci, je to zložitá otázka.)
» en.wikipedia.org/wiki/Henry_Morg...
Inteligentný kriminálnik (ktorý má navyše to "šťastie", že jeho konanie nie je trestné podľa svetského práva) je nebezpečnejší než nejaký úbohý chudák, ktorý na stanici robí vreckového zlodeja, lebo nemá čo jesť... Navyše E. Kagan takto zle vplýva aj na študentov. :/
Aby som to odľahčil, v súvislosti s tými dámami mi prišla na um táto pieseň s trefným textom. Aj jej názov je vlastne častým židovským priezviskom. Iba neviem, či sa na ne vzťahuje ten posledný verš: "Mit dem Herzen, sie ist wunderschön..."
» www.fronta.cz/plakat/the-time...
Čo sa pro choice atmosféry týka, tak to je pochopiteľné, keďže akadémia je spravidla liberálna, najmä oproti justícií Takže ak chceš vybudovať špičkový zbor profesorov, tak atmosféra bude pravdepodobne pro choice... Navyše, ak sa bavíme o výklade americkej ústavy, tak musíme rozlišovať tri skupiny 1. pro choice 2. pro life a 3. pro choice, ktorý nevidia oporu v U.S. ústave pre potraty a odmietajú rozhodnutie Roe v. Wade...
čo sa týka židov a ich liberálnych názorov, tak to je pochopiteľné vzhľadom na ich niekdajšie postavenie ako pevnej súčasti strednej triedy. toto sa však v posledných 50 rokoch zmenilo a Židia sa vyrovnali elitným WASP(k tomuto postupu im pomohlo nepochybne to, že ide o skupinu s nadpriemerne talentovanými jedincami a takisto silné komunitné väzby viď. prof. McDonald - určite poznáš jeho štúdiu). Preto postupne upúšťajú od liberálnych názorov typických pre strednú vrstvu a smerujú ku konzervativizmu, aj keď niektoré prvky z liberálnej názorovej "výbavy", vrátane potratov si ponechávajú a stávajú sa z nich Neocons...
Ľudia vždy používali nejaké spôsoby vyrovnávania sa s ekonnomickými následkami sexu. Gréci používali infanticídu, podobné to bolo aj v stredoveku, dokonca aj v pápežskom štáte sa bežne hádzali deti do Tiberu, dokonca v takej miere, že pápež dal zriadiť v Ríme myslím, že prvé hniezda záchrany v Európe. Eskimáci zabíjali malé dievčatká, pretože v dospelosti by sa o ne nemal kto postarať... Potraty sú len ďalším krokom...
V prípadoch, kde ten lekár konal popísaným spôsobom v záujme ochrany života matky postupoval analogicky k prípadom nutnej obrany, právne i MORÁLNE ospravedlniteľnej... Ale zbytočne sa o tom budeme baviť Ako píšeš je to komplikované
Neviem, nepoznám ich Ale na typické právničky, nielen židovské, sa asi nevzťahuje
milujem to jeho trnavské NE! už som si to viac krát všimla, ale inak okrem toho hovorí ešte krááásne
Ďakujem
Zaujalo ma tvoje tvrdenie, že: "Ľudia vždy používali nejaké spôsoby vyrovnávania sa s ekonomickými následkami sexu."
Prichádza mi tu na um otázka: Nebolo by lepšie, aby sa ľudia naučili žiť v súlade s morálkou, aby teda nedochádzalo k neželaným tehotenstvám - a ak majú viac detí v manželstve, aby to prijali ako dobrodenie, a nie ako nejakú nežiaducu finančnú záťaž? (V 1. SR tuším zrušili prídavky na 1. a 2. dieťa a štát prispieval len od 3. dieťaťa vyššie, ale vraj to boli dosť štedré sumy). Veď vieme, že najmenej detí majú tí, ktorí by si ich mohli dovoliť vychovať najviac.
Primárnym účelom sexuality je plodenie detí a funguje to tak aj v prírode, mimo človeka. Prečo teda sa človek nevie kontrolovať, ale na druhej strane robí všetko možné aj nemožné v záujme toho, aby sa zabránilo tomu, čo sa dá po tom prirodzene očakávať (narodenie dieťaťa)?
Raz som videl TV dokument, kde sa v každom dieli venovali analýze jedného zo 7 smrteľných hriechov. A v dieli, ktorý bol venovaný smilstvu, dokonca istý "vedec" (venoval sa analýze toho, čo sa deje v mozgu v rôznych situáciách) skonštatoval, že na rozdiel od iných (napr. vražda) je to údajne akoby zapísané v človeku a hoci proti tomu bojuje, nakoniec sa tomu nevyhne.
Prezentovanie takýchto názorov podľa mňa dokazuje, že mnohí vedci majú v skutočnosti veľmi ďaleko od seriózneho skúmania a možno aj štúdia, z ktorej mu vyplynul tento záver, vznikla na niekoho "objednávku".
Možno aj firiem na antikoncepčné prostriedky, ktoré za každú cenu budú tvrdiť, že prostriedkom zabránenia neželaným tehotenstvám a šíreniu pohlavných chorôb nie je zdržanlivosť a úcta k druhému pohlaviu, ale antikoncepcia.
Asi som už veľmi mimo pôvodnej témy, ale len som chcel reagovať na to, čo si napísal. Teda nie že by som s tou konkrétnou tvojou vetou úplne nesúhlasil (nemorálnym ľuďom sa ešte aj infanticída môže zdať ako "prostriedok vyrovnania sa" s niečím, hoci je nesprávny), len sa mi zdalo, že by sme sa nemali snažiť byť tak "zatraceně korektní" (slovami majora Zemana ) a morálny rozmer by sa pri úvahe o potratoch a infanticíde nemal opomínať.
Veď ľudia kedysi plodili deti aj z toho dôvodu, že boli dobrou finančnou investíciou - mohli pracovať na poli, v domácnosti a pod. Dnes to však tak nie je, práveže finančný príjem, ktorý je závislý od zamestnania sa môže znížiť atď. Takže dnes veľký počet detí nie je dobrou investíciou, preto sa aj prah vyrovnávania sa s ekonomickými následkami sexu, v našich zemepisných šírkach, znižuje.
S tým účelom sexu nesúhlasím. Samozrejme produkcia hormónov šťastia pri orgazme a sexuálna túžba všeobecne sa evolučne vyvinuli najmä kvôli tomu, aby dochádzalo k rozmnožovaniu a ergo zachovaniu druhu. Takže prokreáciu môžeme označiť ako primárny účel. Ale v prírode a takisto naprieč ľudskými kultúrami a vekmi sex plnil aj "rekreačnú" úlohu. takže aj tento účel možno označiť za prirodzený. A ak by sme aj namietali, že tu ide o naturalistický logický omyl - čo je prirodzené, to je dobré. ak by sme teda aj označili tvrdenie o prirodzenosti za irelevantné, tak stále možno argumentovať tým, že sex znižuje úroveň stresu, pomáha udržať intimitu medzi manželmi a pod. čiže rekreácia je rovnako je´dným z "účelov sexu" - aj keĎ to možno nie je najpresnejší pojem, ako prokreácia
Osobne si tiež myslím, že určité morálne normy, nie sú len spoločenským nánosom, ale sú podmienené biologicky, vyvinuli sa evolučne - viď. napr. knihu God´s Delusion od určite tvojho obľúbeného autora R. Dawkinsa kde je to pekne rozobraté
Aha, takže ty by si v podstate poradil ženám na ochranu pred nechceným otehotnením a pohlavnými chorobami acylpyrín podobne ako Mitch Dexterová? Zobrať tabletku acylpyrínu, zakliesniť medzi stehná a neotvárať
Morálka je veľmi vágne slovo. Ty morálku chápeš ako to, čo bolo (údajne) zjavené pred 4000 - 2000 rokmi nejakým ľuďom na blízkom východe a ja mám skôr utilitaristický prístup k morálke. takže aj naše "katalógy" morálnych noriem sa budú pravdepodobne líšiť A je zbytočné sa o tom baviť vzhľadom na rigídny a dogmatický charakter tvojho "katalógu" morálnych noriem
Napísal som, čo som napísal. Ak je morálka pre teba vágny pojem, potom nemá zmysel ani existencia práva. Nič v zlom, ale takéto myšlienky považujem za nanajvýš rozkladné a ani sám Voltaire, Marx či najnovšie Dawkins by to len ťažko vymysleli lepšie. Dokonca mi teraz pripadá, že oproti týmto myšlienkam mal ešte aj Nietzsche určité morálne minimum. Troma slovami: cesta do pekla.
Umelé uzatváranie sa do čistého právneho pozitivizmu ešte žiadnemu človeku ani národu nič dobré neprinieslo, hoci (alebo možno práve preto, že) môže vystupovať pod kepienkom akademického intelektualizmu. Zdá sa mi, že dosť podobný spôsob uvažovania má napr. istý vyučujúci na PF UK s monogramom B. F., o ktorom Ján Cuper povedal, že má "anglickú výchovu" . Napr. minulý rok sa v diskusii o potratoch a eutanázii zaryto vyhýbal zaujatiu akéhokoľvek morálneho postoja a zameral sa len na monológy o Sokratovej smrti a nanajvýš banálnych rozdieloch medzi "klasickou eutanáziou" a "pomocou pri zomieraní" (Sterbehilfe)... Pardón, ale toto za pravú múdrosť nepovažujem. Viem preto skôr pochopiť teóriu "zdravého sedliackeho rozumu" (ktorý sa iste tiež môže mýliť), ktorú tak podporovali nemeckí filozofi 19. storočia.
Neprikláňam sa k filozofovaniu pre filozofovanie, ktoré inak nemá žiadny iný účel a svojím neustálym skepticizmom voči všetkému a neskutočnou špekulatívnosťou sa môže dostať do netušených temných rozmerov ľudskej psychiky (či až do ezoteriky, ako to predviedol Freud), príp. do desivého bahna toho všetkého, čo je v človeku skazené, pričom sa nebojí ešte v tom ľudí utvrdzovať a odporúčať to ľuďom ako "to správne" (ako to predviedol aj Nietzsche, ale toho trochu ospravedlňuje jeho duševná porucha).
Aj preto stojím jednoznačne na katolíckej morálnej náuke, ktorá sa navyše už stáročiami preukázala ako jediná, ktorá je schopná dať človeku zmysel života, nezanedbateľné šťastie a pokoj ducha aj tu na Zemi, schopnosť znášať ťažké životné situácie bez zúfalstva a dať človeku nádej, že život smrťou nekončí a nespravodlivosti ľudského života raz budú dané na pravú mieru.
Aj v oblasti sexuality je známe, že nezriadené uspokojovaní všetkých vášní a zvráteností má vplyv na ľudskú psychiku (a z kresťanského hľadiska priamo na dušu), čo vidno na myslení ľudí, ktorí takto dlhodobo žijú a prejavuje sa to aj v iných oblastiach ich života. Jeden z najvýznamnejších dôsledkov je bezcitnosť, strácanie pojmu o dobre a zle, príp. nakoniec až neúcta a hnus voči sebe samému. Nie je to totiž len telesná záležitosť (a druh "rekreácie", ktorý údajne "nemá následky", ak pri tom človek neotehotnie alebo nedostane pohlavnú chorobu), ale vplýva to aj na duchovnú stránku človeka. Zlo materializmu je aj v tom, že toto neuznáva a nechápe.
Ale dobre, nemusíme o tom diskutovať, ak sú naše postoje až príliš odlišné...
Existencia práva má zmysel bez ohľadu na jasnosť pojmu morálka, pretože jasný regulujúci systém je nutný v každej spoločnosti. Utváranie mocou (naschvál nepíšem štátom) vynutiteľného systému noriem je bežné naprieč spoločnosťami a kultúrami v celých ľudských dejinách, je to nutná súčasť ľudských spoločností.
To nie je čistý právny pozitivzmus a ani pózerský skepticizmus, ale pragmatizmus a "kvalifikovaný" morálny relativizmus dosť podobný názorom amerických sudcov ako Hand, Holmes a Posner. Vzhľadom na to, že v spoločnosti existuje pluralita morálnych systémov, treba identifikovať tie, ktoré sú všeobecne akceptované, resp. majú význam pre spoločnosť - ekonomický, sociologický a pod.. Napr. morálne normy zákazujúce vraždy, znásilnenia atď. takýto význam majú. Zákaz pohlavného styku homosexuálov však nie. Argumentovať morálkou je tak trochu ad lapidem argument. Morálne normy sú tvorené ľuďmi a preto tie morálne normy, ktoré obmedzujú slobodu jednotlivca, ako ekonomicky efektívnu hodnotu, bez rozumného dôvodu prevažujúceho slobodu, nemajú zmysel.
B. F. je B. Fábry? Myslím, že je to asi najschopnejší pedagóg katedry TP u vás, podľa info, ktoré o ňom mám Vaši pedagógovia sú ešte stále dosť "štrajchnutý" právnym myslením minulého režimu. Viď. používanie pojmu štátne právo Ale katedru už premenovali na katedru ÚP, nie?
No, tie rozdiely nie sú banálne, vzhľadom na to, že existujú právne a morálne (sic!) normy zakotvujúce informovaný súhlas pacienta s vykonávaným lekárskym úkonom
Niektoré kultúry neprišli do kontaktu s kresťanstvom a jeho morálnou náukou alebo existovali ešte pred vznikom judeo - kresťanskej tradície a ľudia aj tak mali prečo žiť
Veď aj ja nemám rád filozofovanie pre filozofovanie... Skepticizmus je nutný. Možnosti poznania sú obmedzené a preto treba zvoliť čo najracionálnejší spôsob myslenia a uchopenia reality, nespoliehať sa na "zjavenia" a podobné nezmysli Ale ako som spomenul som aj proti radikálnemu skepticizmu, nepoužívanému v reálnom živote ani jeho proponentmi. Považujem ho len za pózu.
K tomu poslednému odseku neviem, čo by som napísal Myslím, že tie reči o bezcitnosti, strácaní vedomia o dobre a zle vychádzajú z tvojho osobného pohľadu. Na druhej strane ani ja nemám nič iné ako len osobné dojmy, že to tak nie je a že dôvody sú iné, resp. že ide o zveličenie v dôsledku morálnej paniky
Radšej to nechajme tak
a nazivo su o 10000000000000000% pritazlivejsi ako v telke.. fu