Ahojte, konečne je v škole aktivita, ktorá sa vám páči. Volá sa Supertrieda. Je to názov ktorý pripomína Superstar. Ale tu nejde o žiadne naleštené polplaybackové rýchlokvasné hviezdy. Tu robíte muziku vy - takú akú chcete a ako chcete. A to navyše v škol
Nepýtame sa len tak náhodou. Pracujeme na oficiálnych projektoch, ktoré majú priniesť nový vietor do vyučovania umenia na základných a stredných školách. Peter - o kapelách sa dá hovoriť už dnes - je možnosť školských projektov a prezentácií. Je ale fakt, že som sa zatiaľ stretol len so zkopírovanými textami z internetu. A tadiaľ cesta nevedie... Ja som mal ale na mysli skôr hranie modernej muziky namiesto spievania pesničiek z knižky, hranie na percussie, divadelné predstavenia, graffity na starých múroch školského dvora a videoklipy na PC vyučovaní. Veci ktoré vás naozaj bavia. Ak neviete čo by ste chceli a čo vás baví a neviete to povedať tak sa nemôžete hnevať že sa veci robia tak ako sa robia. Takže píšte čo vám sily stačia.
@supertrieda - nu, na nasej skole na mojom programe (International Baccalaureate) je predmet ktory sa vola Art, a je to doslova Art, cize vsetky umenia v jednom. Ludia si vyberu co chcu robit. My osobne sme mali taku “pseudokapelu”, par gitar, basa, klavir, bicie, spevaci, plus nejake dalsie nastroje. Robila sa tam live hudba - improvizacia, dala sa tonina a islo sa. Pravdaze, vzdy sme si na zaciatku povedali daco o style ktory sme sli hrat, a potom sme sa pustili do toho.
Da sa vybrat v ktorej skupine kto je, niekto moze mat dramu, niekto visual art, niekto music
ak by sa to aplikovalo aj na slovenske skolstvo tak by to bolo fajn, i ked podla mna v dnesnej dobe je na slovenskom skolstve omnoho viac veci ktore treba akutne riesit nez supertriedy ale napad je to super, kazda troska je dobra.
P.S. uvediem priklady kedze tak bola stanovena otazka:
Drama: divadelne predstavenia, ziaci si napisali scenar (po anglicky, kedze medzinarodny program), nacvicili si, potom sa to natocilo na kameru & zostrihalo.
Music: hranie roznych hudobnych stylov, od jazzu, blues az po rock a metal (ano, mali sme super ucitela ktory dokazal tak ozaj dobre sola na metal
Visual art: neviem co robia ine rocniky, my sme minuly rok kompletne premalovali jeden mur, naprv sme sa dohodli co tam dame, ci uz graffity alebo ine kresby, potom sme to par tyzdnov robili.
O ktorú školu ide Karči ? To samozrejme nie je "bežná" slovenská škola. Na tých to zatiaľ funguje len ako mimoškolská činnosť alebo naozaj projekty. Ale ani tie nevie učiteľ posúdiť - lebo tomu často sám veľmi nerozumie.
napad zaujimavy, dufam ze sa to rozbehne a znici to nase strasne konzervativne a nudne skolske osnovy vzdy som zavidela studentom v USA ze maju napr predmet Art.. mna by take moc zaujimalo, no namiesto toho sa drtim chemiu a vzorce, ktore nikdy nevyuzijem.. to hej, mohla som ist na umelecku skolu, ale skoncila som na gympli.. kazdopadne si to predstavujem podobne ako @karci
Nič sa nerozbehne samo, potrebujeme aby ste sa zúčastnili. Ukážte teda svoje klipy - pozrite si parametre na webe a prihláste ich. Ak bude projekt úspešný tak sa nám podarí to ponúknuť ako doplnok do bežného učiva.
A ja som rada, že máme estetiku takú, akú máme, teda že nám profák o tom vie dobre povedať a pustí nám ukážky z toho (úplne fajné!), potom že DVK máme také aké máme, to je tiež tak isto... A výtvarnú nemáme, pretože celá naša škola je výtvarná.
@supertrieda Strčte si tie „projekty“ o tom, čo tých faganov „baví“, majú sa poriadne učiť a nie flákať a už vôbec nie také hanobenie, ako sú grafity a rapovanie! Presne ako povedal @peter_piper a hlavne žiadne kraviny! Potom, že prečo sa tu všade fláka toľko hnusných frackov, keď na škole majú anarchiu!
@supertrieda - To nie je "škola", to je program. IB (International Baccalaureate) je medzinárodný program v angličtine, čiže máme iné osnovy ako národný program, čo je možno výhoda lebo sa nezameriavame toľko na "drvenie poučiek". Je to taký zlatý stred medzi americkým štúdiom (ktoré je IMHO dosť na hovno) a slovenským
Medzi "nevýhody" patrí napríklad to, že máme povinných 6 maturitných predmetov, všetky v angličtine, nemáme ústne maturity, iba písomné, ktoré píšu všetky školy ktoré poskytujú tento program v jeden deň. Neopravuje ich vaša škola, ale zasielajú sa na centrálu, a z tej sa to prepošle do sveta. Čiže sa kľudne môže stať že váš test potom opravuje nejaký Nór alebo Jamaičan Plus ešte niektoré z už opravených testov sa opravia ešte raz tretím korektorom, aby sa zistilo či daný korektor opravoval nezaujato (daný korektor vidí iba číslo žiaka, netuší z akej krajiny je). Týmto spôsobom sa krásne predišlo prúserom aké máme my na slovensku (únik maturít nehrozí, lebo ak by sa na to náhodou prišlo tak daná škola stráca akreditáciu poskytovať tento program, a "kontroly" sa robia
Ale toto je už dosť off-topic
P.S. Škola je to Gymnázium Jura Hronca v Bratislave, ktorá okrem národného a bilingválneho poskytuje aj IB program. Je to jedna z dvoch štátnych škol na celom svete, ktoré poskytujú tento program, ostatné su privátne. (QSI alebo BIS, taktiež z Bratislavy, ale napr za QSI sa platí cca 0.8 milióna SKK za dva roky poslednej fázy tohto programu)
Muziku som spominal, boli to cisto improvizacie, dokial viem tak sa to nenahravalo, iba spoluziaci si to nahravali mobilmi lebo sa im to brutalne pacilo hudobne zanre: rock, metal, blues, jazz a swing -> na tieto si pamatam. Na ostatne uz ani moc nie, ja som mal tento predmet len rok
Divadlo som ja nerobil kedze som bol v music gruppe, ale mladsie rocniky (ja uz tento rok art nemam, som v poslednom stadiu toho programu) nieco tocili a myslim ze to potom hadzali na youtube.
super fakt tento projekt...mozno sa to aj o 100 rokov rozbehne...stacilo by momentalne keby sa vyuzivali tie nase hudobne a vytvarne naplno a nie same flakacky a zabijanie casu...lenze to by sme potrebovali nejakych profesorov vyskolenych presne na to a nie nejakeho improvizatora co vie ucivo vysvetlit asi tak ze precita text v knihe...
ja som teras v rakusku na gympli a mam dve hodiny kreslenia do tyzdna...a uci nas naozaj umelec ktori vie o com toci a je to fakt radost pocuvat ho...a nefunguje tu ziaden program supertrieda ani nic podobne...vacsina zalezi na profesoroch...ak vie namotivovat ziakov tak ti budu sami od seba vytvarat projekty...
Priatelia, Supertriedu robíme už 4. rok a prešlo ňou viac ako 10 000 žiakov na základných školách. A je to projekt ktorý bude tento rok v lete vyhlásený za jeden z najlepších v EU. Takže postupne skutočne dosiahneme nejaké zmeny vo vyučovaní. Ale zatiaľ sme sa nedočítali o tom čo by ste naozaj chceli vy...
nooo, sice som uz na VS, ale urcite keby som bol na zakladke ci strednej by som uvital teoriu hudby spojenu s historiou, seriozne a zaujimavo robene ucenie, potom prejst na prax a dat im nastroje, sancu a odvahu a priestor skusat...
co sa tyka inych "modernych umeni", tak fotografia, maliarstvo, grafitti a ine, koucovat ich k prospesnym vysledkom, moralke pri graffitoch, cize aby nemalovali na nove budovy a pouzitelne steny, ale skarede stavby a nic otrasne ako "tagy". Takisto kludne aj rap, ale texty nech su ladene len mierne vulgarne (uplne bez vulgarizmov by to zas nebol cisty rap), staznostne, citovo, trefne a opatrne, na to treba velmi dobrych odbornikov a rozumny pristup. Co sa tyka divadla ci filmu, zas samozrejme moralku a rozumny vyber tem a seriozne spracovanie, takisto teoria a historia podana zaujimavym sposobom...
@krutafunebracka sry ale niekedy sa mi zda ze nevies ine len frflat
vyzera to celkom dobre, aj ked to nie je podla mna realizovatelne na kazdej skole... napr neviem si to predstavit u nas, kde mame len estetiku jednu hodinu v tyzdni a v prvom rocniku... inak sme vseobecne gymnazium kde by sme asi ucenie o hudbe moc nevyuzili teda nvm to tak to vidim ja... ale mne by stacilo keby si mozme v triede cez prestavku nieco pustit, nejake dobre vypalovacky, ale to je asi mimo tohto...
no jednoducho... isto je to super a trieda, ktora ma/bude mat takuto moznost, myslim ze si stazovat nebude
@killerqueen Lenže ja si dokonale viem predstaviť ten BORDEL, čo by tam okamžite nastal a tí rapujúcich „gangstrov“ a nič z toho, len ďalšie vymetené hlavy, čo nič nepoznajú a predsa všetko odsudzujú a čo čítali jednu jedinú knihu v živote a aj to len preto, že je plná nadávok.
@killerqueen Možno keby mali tak prebrať to, čo by sa normálne mali naučiť, ale pochybujem, že by tam niekto začal hrať Mozarta (inač aj on vraj bol fekalista .
@killerqueen Vraj písal svojej ségre nejaké úchylné listy. Hej, bavil by ma. A hlavne by sa o ňom aj malo učiť (my sme ho totižto akurát brali na estetike).
@krutafunebracka a tak vtedy sa robili vselijake veci a to na neho bonzla ona ci jak?
no ja nvm, ja som to chcela pustat mojmu bratovi ked bol v maminom bruchu... ale potom som to zmenila na bullet for my valentine (sice moja sestra ho prevychovava na hip hop ale to nedovolim...)
no nvm keby si sa popytala koho by to bavilo pocuvat tak nvm ake by boli vysledky
Pomaly sa debata rozbieha. Píšete ako vaša učiteľka . Rap a Hip Hop ako nejaká choroba. Však ste mladí a namiesto toho aby ste si to pýtali to zatracujete ? Áno je to kritický pohľad na spoločnosť a je jasné že ak to má byť vulgárne tak to najmä na základke a na strednej neprejde. Ale aj kriticky sa dá vyjadriť bez toho aby sa použili tie najhoršie nadávky a nejaké to h...o v kritickom prípade asi v triede prejde. A k Mozartovi ? Hej bol to dobrý rock ´roll keď šokoval prístupom a štýlom hrania. Možno niečo medzi Jimi Hendrixom a Kurtom Kombainom. Určite sa vymykal priemeru, ale len to posúva históriu dopredu....
nezaujalo by ma to... pocuvam underground rap, ale keby mi nejaka ucitelka zacne akoze "rapovat" tak by om ju poslal do prdele. To nieje zas en tak rapovat, ako si to mysli vacsina ludi, ze vsak to je len vypravanie. Proste bolo by to este vacsie zhovadenie hudby ako sa v dnesnej dobe komercie deje... A z takejto vychovy by boli len dalsi nepotrebny pozeri...
Viac by sa ujalo keby sa uci o hudbe ktora cloveka zaujima a to pocuvanim, alebo tak. Proste moderna hudba, nielen pustat furt klasiku ako to na hudobnych vychovach byva (nevravim, ze sa ma vynechat).
@supertrieda začnem tak všeobecne... toto je jedna z mála diskusií, ktoré som prečítal od A po Z a bolo to aj celkom zaujímavé čítanie a na moje počudovanie aj celkom na dobrej úrovni
ja sa o hudbu ako takú (čiže nie o nástroje) zaujímam už od detstva... dá sa povedať, že celý môj život sa točí okolo hudby... mnoho ľudí tvrdí, že bez hudby sa nedá žiť a mnoho ľudí aj hovorí ako ju má rado a pod. avšak okrem naozajstných umelcov (tým nemyslím profesionálov, ktorí sa naučili len hrať a nič viac) a mňa a možno ešte pár jednotlivcov žijú väčšinou len takí ľudia, ktorí hudbu považujú a vnímajú ju len formou "aby nebolo ticho"
preto by som uvítal, ak by sa naozaj tento zaujímavý projekt týkal aj komplet všetkých škôl či už základných alebo stredných... vezmime si do úvahy fakt, že mnohí mladí ľudia ani nevedia čo vlastne chcú robiť a čím sa vlastne zaoberať v budúcnosti... preto som toho názoru, že keby sa tento projekt aplikoval už na základných školách, tak možno by mnoho detí prišlo na to, že ich životnou cestou je práve hudba (alebo nejaké iné umenie, ale ja hovorím len o tej oblasti o ktorej viem toho veľa pochopiteľne) a potom by sa aj lepšie vedeli rozhodnúť na akú strednú školu by chceli ísť študovať
rap a hip hop... to sú podľa mňa dva pojmy, ktoré so sebou ani veľmi nesúvisia... rap je rap, väčšinou je nadávkový pochopiteľne ale tak dopočul som sa, že existuje aj nejaký kresťanský rap alebo niečo v tom zmysle, a to som si viac než istý, že tam žiadne vulgarizmy spomínané byť ani nemôžu... tým chcem nadviazať na to, čo tu bolo vyššie uvedené, že sa dá aj slušnejšou formou a slušnejšími výrazmi naznačiť krutú realitu a ako to v živote chodí...
hip hop mám celkom rád... len samozrejme nie ten slovenský lebo na Slovensku sa žiadny hip hop ani nerobí (no síce možno teraz tá mladá Kristína do toho zabŕda ale nejako ju nesledujem, takže neviem)...
a povedzme si úprimne, že existuje len strašne malé množstvo interprétov a skupín, ktoré tvoria výlučne v jednom hudobnom štýle... dnes je moderná hudba okorenená aj o počítačové prvky, a preto by som bol rád ak by sa aj toto nejako zakomponovalo do tohto projektu... lebo vezmime si príklad klavír... hrať na ňom reálne je niečo úplne iné ako keď chce nejaký hudobník zložiť nejakú skladbu cez počítačový program pre klavír
a ešte ma napadlo, čo mi vadí na raperoch... takmer všetci raperi rapujú hrubým hlasom... toto neznášam... preto sa mi zo všetkých raperov na svete asi najviac páči Eminem, lebo on nikdy nepoložil svoj hlas do hrubých tónov ako väčšina raperov... z toho vyplýva, že by trebalo vynájsť nejaký zaujímavý spôsob rapovania pri ktorom by si mohol budúci raper nechať svoj normálny bežný hlas
Jedna v zátvorke - Elton John sa o Eminemovi vyjadril že je pre neho básnikom 21. storočia. Existuje aj umelecký štýl ktorý sa volá existencionalizmus. A asi by ste sa čudovali aké básne písali aj básnici ktorých iné básničky sa musíte učiť v škole. Samozrejme inak na na život díva niekto kto naozaj žije v špine chudobe a strachu o život a o zdravie a inak niekto kto má hojnosť a "pára si svoje nohavice" aby vyzeral ako drsný raper. Ale tomu sa nie je treba vysmievať. Každý človek má potrebu niekam patriť. A to sa mení aj vekom aj skúsenosťou. Aj preto je dobré tie štýly sledovať a počúvať. A diskutovať o tom prečo a za akých okolností má ten človek potrebu sa vyjadrovať takto.
@ par oprav tvojej "teorie" ze hip-hop a rap je nieco ine. Hip-hop je subkultura do ktorej patri: rap, DJ-ing, grafitty, a breakdance. Zaraduje sa tam aj streetdance (tusim taks a to vola) a RnB. Takze ak pocuvas hiip-hop je to to iste akoby pocuvas kulturu Slovenskeho naroda... Pocuvat mozes jedine rap, ci RnB. Rap len o nadavkach? A navyse sa ti nepaci ten slovensky? Vsetci hrubym hlasom? Pcha, nic poriadne si z neho podla mna nepocul ak toto povies. Radim ti vypocut si Impulz, S.W.R., Danost, PerryBonano, stare 2H+, DMS, Cierna Era, Arzenal, Invazia, Modre Hory/Peto Tazok, Stanica Projekt, Zla Strava, Tema Dna, Nazov Stavby.... Zo zahranicnych: Idea Fatte, MAAT, V518, Chaozz, Pio Squad, Black Market Militia, La Coka Nostra, Cypress Hill, Jedi Mind Tricks, Outerspace... A ked si to vsetko vpocujes a este ovela viac, potom mudruj o rape, ok? Ale s tym hlasom si ma fakt pobavil
K vulgarnosti: hlavne ti americky raperi zazivaju dost casto kruty zivot (gangy, prestrelky atd..) takze dovod maju a ti nasi slovenski len rozpravaju ako kazdy iny normalny clovek.
@ribo ja nemudrujem o rape a ani to nemám za potreby... ja som len hovoril výlučne o hudobných štýloch a ak mám byť úprimný nemám záujem počúvať rap ani slovenský ani český ani iný zahraničný... nepoznám kopu vecí o ktoré sa naozaj aj zaujímam, tak na čo budem míňať čas na niečo, čo so mnou ani nepohne?
ak chceš môžme začať mudrovať o nejakom pope alebo rocku
@richardulman narazal som tym najma na 4 a 6 odsek tvojho textu, kde si urcite "mudroval" o hip-hope neber to ako utok na teba, opravil som ta. Ja ta nenutim pocuvat, ale vela veci z toho ozaj stoji za vypocutie.
O rocku mudrovat nejdem, lebo o nom takmer nic neviem, ale zaujima ma Pop a podobne veci su na mna prilis komercne=nic pre mna
je to naozaj fajn debata a ďakujem za slušnosť . Možno to ani neviete ale podľa novej koncepcie je na škole, (na riaditeľovi) aké voliteľné predmety sa budú učiť, v rámci hudobnej je 30 % predpísaných praktických vecí. Je to super ale na druhej strane aj dosť ošemetné - ak má jeden človek možnosť ovplyvniť budúcnosť stovky žiakov. A ako ste si asi všimli muzike ani ostatnému umeniu sa na základných ani stredných školách veľmi nedarí. Ak je riaditeľ zemepisár budú to v lepšom prípade jazyky, ak je matikár budete viac rátať.... Ale kde nie je potreba tam sa nič neurobí. Preto je na vás aby ste žiadali od svojich učiteľov aby sa s vami bavili o muzike - nech vás nechajú aby ste hovorili o tom čomu rozumiete svojim spolužiakov, aby ste o tom diskutovali a hľadali čo má rovnaké folklór s rappom a kde je rozdiel medzi funkom a RnB. Potom sa dostanete aj k Mozartovi - hoci teraz vám to mnohým pripadá ako trapošina, lebo vám nikto neukázal podobnosti s muzikou, ktorú máte radi.
@supertrieda kedze to zalezi z 70% na riaditelovi, tak mozme na to zabudnut (minimalne moja skola). Starsim ludom sa z 99% nepaci to co nam mladym. Nie je to nekvalitou hudby, ale tym, ze si mysia len to najhorsie o tejto hudbe, pretoze jedine co pocuju su hlupe komercne pesnicky z radia. Proste nechcu sa zoznamit s niecim novym (stary pes si nezvykne na novy domov). Skor by sa zisiel nejaky kvazi "mesias", ktory by ich informoval atd, nas mladych nepocuvaju...
@ribo komercia je možno pre teba hlúpa ale pre mňa určite nie...a určite nie je hlúpa ani pre mnohých iných ľudí... skús sa zamyslieť, resp. vži sa do postavenia jednotlivých umelcov, spevákov a pod. chcel by si sa presadiť a byť známy a uznávaný v čo najväčšom rozsahu alebo by si chcel, aby o tebe vedeli len tvoji kamoši, susedia a poprípade nejaké desiatky ľudí? skús sa nad tým zamyslieť aký význam má komercia
@richardulma ja ti ju neberiem. Povedal som, ze nieco take nie je pre mna. Ale ide o to, ze vacsinou je to nekvalitna hudba. Vid "hviedzy" typu Lady GaGa, Britney Spears atd... obe by sa lepsie presadili v porno-priemysle a v kazdom svojom klipe to dokazuju... Proste ludia co su uz celosvetovo znamy a zarabaju velke peniaze sa uz nemusia prekonavat, a tak kvalita uz len upada. Pre to pocuvam underground, tam umelci musia kazdou dalsou pesnickou prekonat tu predoslu, aby sa to pacilo. Samozrejme, kazdy by chcel byt uspesny, ale kto ma rozum tak aj vie do akej miery .
jeden detail ma zaujal., tu sa hovori o tom ze by hudba bola sucastou vyucovania pricom na tej stranke supertrieda.sk je to cele ponate ako sutaz., taak ci ma tato diskusia nieco s tym spolocne.,
a potom., na zakladnych skolach by sa to mohlo rozbehnut bolo by ale nutne absolutne zrenovovat technicku stranku kazdej skoly ak by sme to chceli ponat celkovo a potom aj zaucit ucitelov ako pracovat s jednotlivymi pristrojmi pretoze by sa priemerny clovek cudoval ale vecsina z tychto ucitelov vie priserne malo ohladom pocitacov a inej techniky
na strednych skolach by som povedala ze uz su tak nabite rozvrhy ze by vas s tym poslal kazdy kade lahsie., navyse mnoho gymnazii ma aj umelecke zameranie cize tento predmet by bol pre nich prakticky nepotrebny.,
a no... mozno by to malo uspech., mna to nejak extremne neoslovilo my sme ako informatici nemali ani len esteticku vychovu a nejak extremne mi to nechyba.,
ale ako myslienka je to pekne a neuveritelne nakladne takze drzim palce
Ahoj Whitelilit Áno funguje to ako súťaž. Pretože to je motivujúce pre žiakov - logicky každý chce byť najlepší. Ak hovoríme priamo o súťaži nie je nutné aby bola učiteľky technicky zdatná. Zatiaľ je súťaž viac o hudbe a divadle ako o multimédiách a ide o tvorivosť a schopnosť za existujúcich podmienok urobiť so žiakmi niečo navyše - ide o to pohnúť rozumom a prekonať prekážky aj lenivosť. Ale debata tu má byť o tom, či a ako by mohla vyzerať "normálna" hodina hudobnej (a iných tvorivých) predmetov v škole. Teraz je na školy veľký tlak a každý riaditeľ sa snaží priniesť niečo nové, čo bude fungovať ale zároveň čo bude baviť aj žiakov. Preto - znovu vráťme sa k téme - ako by podľa vás mohla vyzerať tá správna hudobná v škole ?? (alebo aj výtvarná alebo dokonca dramatická, teda divadelná ?)
@supertrieda. K tej hlavnej teme: Neviem si vlastne vobec spravnu hudobnu predstavit... Toto co je zauzivane teraz, tj. teoria nejake noty a obcas ukazka klasickej hudby je pre 99,9% ziakov nudne. Ale pocuvat to co sa paci jednotlivcovi sa tiez neda. Jediny sposob by bol moozno nejak prepojena siet prehravacov (pocitacov), kde by si v podstate kazdy mohol pustit co chce, ale pritom by to mohol ucitel ovladat a "vliat" tam trochu tej klasiky a inej hudby. Ale tak, ze cela trieda by pozerala napr. jeden klip je zla volba. Pretoze kazdemu sa paci nieco ine. (A uprimne si ani neviem predstavit, ako by sa v skole prehravala hudba co pocuvam ja. Kedze dost casto sa tam kritizuje prave system od ktoreho je skola zavisla.)
nj ale v pripade ze treba nahravat videa a ine veci., aj ked tam mozu pomoct aj ziaci tiez pravda
a myslim ze hudobna ktora by sa pacila uplne kazdemu na 100 percent sa neda dosiahnut., jedine ak po konverzaciach celj triedy a nejakym demokratickym postupom dospiet k niecomu.,
to s tym ze by kazdy mohol pocuvat nieco ine sa mi paci ale zas ak das detom slobodu volby a maju k dispozicii pocitac o chvilku by boli na nete alebo zapinali counter., (viem z vlastnej skusenosti )
a zas neviem., mne by sa pacila taka hudobna., ked som bola mala stvrtacka na zakladke mali sme ucitelku co vedela hrat na klaviri., ucila nas nejake noty a tak a ja som tiez chodila v tej dobe na klavir tak mi dovolila hrat na to si pametam., a doniesla do triedy setky tie nastroje triangel a podobne veci a prosto bola to aktivna hodina nesedeli sme na mieste a neucili sa Tota helpa
Prečítaj si tú debatu celú. Beriem ti právo na názor, ale.... Všetci sme pochopili že ty si veľký muzikant a hudbu v škole nepotrebuješ pretože ťa dostatočne kultivuje tvoja vlastná tvorivá hudobná aktivita . Pochopil som to správne ?? A čo malovanie ? A divadlo ? A klipy ?
ako študent kulturológie zažívam vyučovanie za pomoci youtube.com na hudobnej dosť často... človek by neveril koľko je tam odkazov napr. na tradičné hudobné nástroje jednotlivých krajín európy... rovnako sa učíme o divadle, máme predmety konkrétne o scénografii a pod. nemal by som zabudnúť ani na výtvarné umenie a od druhého ročníka rôzne tvorivé semináre(výtvarný, literárny, divadelný... ) takže pre mňa supertrieda existuje a vlastne je to skôr superodbor
Áno sranda je to určite . Shybby - myslím že je trochu "off topic" diskusia o aktívnemu a pasívnemu prístupu k umeniu, ale aj tak mi to nedá - nesúhlasím s tým že robiť rešerše z internetu ti dá rovnakú , alebo aspoň podobnú skúsenosť ako aktívne hranie, resp. lepšie povedané absolvovanie celého procesu vrátane prípravy a komunikácie v teame. Ale príspevku si vážim. Aj ja zbieram informácie z youtube a iných zdrojov ale prax sa nedá ničím nahradiť. Najmä u teoretických odborov ako sú estetika, kulturológia a podobne podľa mňa bez praxe reálne hrozí odborná stagnácia kvôli nedostatku vlastných skúseností. A seminár - samozrejme neviem presne ako u vás prebieha väčšinou len preletí problematiku a nedá priestor na to aby informácie prešli "celým traktom" .
Na túto tému by sa dalo rozprávať a riešiť ju aj celý týždeň a aj tak by to bol len zlomok toho, čo by sa dalo vymyslieť a spraviť.
Ak by sa Vám niekedy podarilo rozvinúť tento projekt do takých dimenzií, aby získal celonárodný charakter, bolo by to pre túto krajinu jednoznačným plus. LENŽE - ako dosiahnuť to, aby sa z pôvodne veľkolepého projektu nestala napokon len obyčajná hudobná výchova, obohatená nanajvýš o niekoľko zaujímavých prvkov, to bude tvrdá práca na niekoľko desaťročí.
Každý človek je niečím iný, niečím výnimočný. Niekto má odmalička vzťah k matematike a iným predmetom, kde sa vyžaduje len chladná logika a niekto je, naopak, založený viac umeleckým smerom. Preto by si to vyžadovalo selekciu na základe individuálnej povahe žiaka a tieto predmety by mohli byť vyučované skôr ako voliteľné.
Pokiaľ sa bavíme o hudbe, tiež je tu prblém, čo sa týka žánrového rozdelenia, lebo určite sa nájdu rodičia (platí pri deťoch v mladšom veku), ktorí by napríklad nesúhlasili, aby ich dieťa počúvalo v škole rap, alebo iný žáner. Z tohto hľadiska by bola tiež potrebná diferenciácia.
Čo sa týka oblasti divadelnej, mohlo by to byť pre deti zaujímavé, no len pre tie, ktoré v sebe majú vrodený istý exibicionizmus, tie introvertnejšie by z takého predmetu mohli mať komplexy.
Výtvarná výchova - opäť problém. Niekto možno grafitti nepokladá za umenie, niekomu sa veľmi páčia.
Všetko je to príliš komplikované na to, aby sa to dalo jednoducho aplikovať do školského systému. To nie je ako matematika, kde dva a dva budú na večné veky štyri a jediné, čo je potrebné, je naučiť sa to brať ako holý fakt. Každé dieťa si vyžaduje individuálny prístup, každé je niečím iné, výnimočné, preto by sa podľa môjho názoru mal tento projekt niesť v znamení slobodného výberu (a nie len preto, aby rodič mal doma to, čo si on predstavuje). Psychologické testy by neboli od veci a na základe toho by sa pre každé dieťa vyprofilovalo to, k čomu má najväčšie predispozície.
Osobne by som navrhla spraviť projekt, ktorý by učil deti už od útleho veku, ako majú vnímať masmédiá (tlač, rádio, TV, internet). Mnohé sú ovplyvnené tým, čo vidia, a nie všetko, čo vidia, je správne pre ich ďalší psychický rozvoj. Aj napriek tomu, že som práve skončila masmediálnu komunikáciu, ja osobne nič okrem internetu nepoužívam, pretože som znechutená tým, akým smerom sa nielen naše, ale aj zahraničné médiá vybrali. Ale to je už iná téma...
Ahoj nixi, asi všetci vieme že to v skutočnosti nie je Kombajn . Supertrieda je celonárodným projektom, je dokonca súčasťou učebných osnov pre základné aj stredné školy. Pravdu máš ale v jednom - je to komplikované a nie každému učiteľovi sa chce s tým babrať... Idú prázdniny tak skočime debatu pozitívne . Pozrite na FACEBOOKU niektoré fotografie - a samozrejme aj na webe www.supertrieda.sk Tam uvidíte ako to vyzeralo v jednotilvých mestách na Slovensku kde sme tento rok robili oblastné kolá.
mne sa to paci, dobry napad, na zakladke sme mali "hudobnu vychovu" ale bola to totalna somarina, ucili nas tam spievat totalne kokotiny ktore sa nemozu snad nikomu pacit, ludia si z toho robili akurat tak srandu, ked sme spievali macejko macejko tak kazdy, uz aj ti slusnaci si to spievali ze ko-ko-kokot... a prepisovali sme prijebane noty do notovych zositov a nemal som ani sajnu co tie noty znamenaju ale ucitelka nam skontrolovala ci mame prepisane - niekolko stran zbytocne prepisanych bludov, aby sme potom mali do konca hodiny pokoj a mohli robit blbosti. Presne takto to nema vyzerat. Kebyze sa beru na hodinach aj take veci ze ako vznikol jazz, ska, reggae, tak by okrem toho bolo menej sprostych ludi co nic nevedia o hudbe a ich nazory sa obmedzuju na gangsa rap pripadne socka pank a picovanie na vsetky ostatne styly (pritom sa sami spravaju jak fasisti - ostatnych posudzuju len podla vyzoru). Okrem toho by to urcite osvetlilo ludom ze prvi skinheadi boli aj cernosi a spievali reggae, ska a rocksteady, co je krasna hudba 60tych rokov. Alebo soul, swing a dalsie. A postupne by sa to prepracovalo k modernym veciam. A hodiny by boli tak nabite vykladom a ukazkami alebo praxou (mohlo by sa to delit ako na vyske a strednej ze jedna hodina vyklad a jedna seminar-cviko alebo nejak tak). Hlavne ucitel by mal byt kurva vzdelany a rozhladeny clovek bez predsudkov a rozumiet sa aj hre na nejake nastroje. Je tam strasne vela moznosti, hlavne nenutit ziakov do zbytocnich blbosti, ked ho to nebavi a neinspiruje tak nechapem naco napriklad sme si tie noty pisali na zakladke ved to bolo zbytocnych 45 minut mojho zivota kazdy tyzden. Keby som ten cas stravil niecim kreativnym, urcite by to bolo lepsie.
@krutafunebracka pises sem strasne sracky, prepac nemozem si pomoct
@ancientpedestrian Sračky sú, keď sa má decko učiť len to, čo chce a nemať všeobecný prehľad. Na také treba trstenicu a nie ich ešte nechať rapovať v škole.
Vidiet ze vase myslienky a napady vo vas vyvolavaju nadsenie, ale treba si uvedomit, ake je poslanie skoly. Myslim si ze aj bez rapovania v triedach pripominaju nase skoly beztak velky cirkus! Studujem ucitelstvo cudzich jazykkov a ako buduci ucitel mam vazne obavy z toho ake ustupky sa robia potrebam nasej lenivej, nesvojpravnej a rozmaznanej mladeze. Dnesni teenageri nevedia ani poriadne pisat a citat a my im mame vychadzat v ustrety ako keby to boli neviemaki obdivuhodni bohovia. Nemam nic proti myslienke obohatit vyucovanie Hudbou, ale urcite nie zdegenrovanym hiphopom a podobnymi srackami. Ak chceme vychovat zodpovednu, sebestacnu a skutocne dynamicku mladez, musime sa postarat o to aby mali mladi co najvacsi rozhlad a to nedosiahneme tym, ze zo skoly urobime javisko pre ich zvratene hudobne konicky. Decka by mali ovela aktivnejsie navstevovat divadla- aj operne predstavenia ak je taka moznost pre ich skolu, to bude pokrok.
Ale ked raz budem ucit vzdy budem ostro vystupovat proti napadom ktore su sice ohladuplne k ziakom a k ich subjektivnym potrebam, ale pre celu spolocnost a vzdelanie ako take budu posobit vzdy len spiatocnicky, ci degenerujuco. NIeco podobne by som mohol podporit iba v ramci mimoskolskych aktivit ale iba v pripade ze by slo o serioznych talentovanych hudobnikov, ktorym by ziadny hudobny styl nebol cudzi. Hiphop a vsetky z neho vychadzajuce antihudobne podnety nemaju v skole co hladat.
Ahojte, začal sa už 5. ročník SuperTriedy a pokračujeme aj tu .
Ahoj Wagner, zásadne nesúhlasím s názorom že HipHop je "sračkou" medzi hudobnými štýlmi. To že sa Ti nepáči beriem. Ale zahodiť to takýmto spôsobom hraničí s hrubou neznalosťou. Ako učiteľ jazykov by si mal mať znalosť iných kultúr a viac než s dojmami pracovať s pojmami. Nikto nekáže žiakom robiť v škole bordel. Ak ak bordel v škole je - je to neschopnosť učiteľa si zjednať poriadok a vyhovárať sa na to, že deti počúvajú takú alebo onakú hudbu je alibizmus. Veta "ostro vystupovat proti napadom ktore su sice ohladuplne k ziakom a k ich subjektivnym potrebam, ale pre celu spolocnost a vzdelanie ako take budu posobit vzdy len spiatocnicky, ci degenerujuco" by sa mala dať na nástenku skoly. Prečítaj si ešte raz, a ak Ťa netrkne tak ešte 3 x. Premysli si či si za tým naozaj stojíš. Toto je cítiť niečím, čo sa dnes praktizuje už len na severe Kórei, na Kube a možno v Číne.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
71 komentov
no normalne. klasicke vyucovanie o jednotlivych kapelach, historia, nejake prezentacie....
nic prelomove by to byt nemuselo, uspech by to asi malo aj tak
aby sa vám to nezvrhlo na zbierku trápnosí
Nejakosi nevidím pointu tohto celého, tobôž zainteresovanosť UNICEFu to takéhoto projektu...
tak to by ma zaujmalo o akych a hlavne na akych skolach...
ja som mal na mysli, kompletnu hudobnu historiu, diskografiu a preberanie jednotlivych stylov zvlast...
lebo potom to dopada, tak ze ludia su obmedzeni tak na 2 kapeli a vsetko ostatne je pre nich kokotina....
Da sa vybrat v ktorej skupine kto je, niekto moze mat dramu, niekto visual art, niekto music
ak by sa to aplikovalo aj na slovenske skolstvo tak by to bolo fajn, i ked podla mna v dnesnej dobe je na slovenskom skolstve omnoho viac veci ktore treba akutne riesit nez supertriedy ale napad je to super, kazda troska je dobra.
P.S. uvediem priklady kedze tak bola stanovena otazka:
Drama: divadelne predstavenia, ziaci si napisali scenar (po anglicky, kedze medzinarodny program), nacvicili si, potom sa to natocilo na kameru & zostrihalo.
Music: hranie roznych hudobnych stylov, od jazzu, blues az po rock a metal (ano, mali sme super ucitela ktory dokazal tak ozaj dobre sola na metal
Visual art: neviem co robia ine rocniky, my sme minuly rok kompletne premalovali jeden mur, naprv sme sa dohodli co tam dame, ci uz graffity alebo ine kresby, potom sme to par tyzdnov robili.
Uff, rozpisal som sa.
To si nechaj vieš kde... Kravina.
A ja som rada, že máme estetiku takú, akú máme, teda že nám profák o tom vie dobre povedať a pustí nám ukážky z toho (úplne fajné!), potom že DVK máme také aké máme, to je tiež tak isto... A výtvarnú nemáme, pretože celá naša škola je výtvarná.
Medzi "nevýhody" patrí napríklad to, že máme povinných 6 maturitných predmetov, všetky v angličtine, nemáme ústne maturity, iba písomné, ktoré píšu všetky školy ktoré poskytujú tento program v jeden deň. Neopravuje ich vaša škola, ale zasielajú sa na centrálu, a z tej sa to prepošle do sveta. Čiže sa kľudne môže stať že váš test potom opravuje nejaký Nór alebo Jamaičan Plus ešte niektoré z už opravených testov sa opravia ešte raz tretím korektorom, aby sa zistilo či daný korektor opravoval nezaujato (daný korektor vidí iba číslo žiaka, netuší z akej krajiny je). Týmto spôsobom sa krásne predišlo prúserom aké máme my na slovensku (únik maturít nehrozí, lebo ak by sa na to náhodou prišlo tak daná škola stráca akreditáciu poskytovať tento program, a "kontroly" sa robia
Ale toto je už dosť off-topic
P.S. Škola je to Gymnázium Jura Hronca v Bratislave, ktorá okrem národného a bilingválneho poskytuje aj IB program. Je to jedna z dvoch štátnych škol na celom svete, ktoré poskytujú tento program, ostatné su privátne. (QSI alebo BIS, taktiež z Bratislavy, ale napr za QSI sa platí cca 0.8 milióna SKK za dva roky poslednej fázy tohto programu)
Divadlo som ja nerobil kedze som bol v music gruppe, ale mladsie rocniky (ja uz tento rok art nemam, som v poslednom stadiu toho programu) nieco tocili a myslim ze to potom hadzali na youtube.
ja som teras v rakusku na gympli a mam dve hodiny kreslenia do tyzdna...a uci nas naozaj umelec ktori vie o com toci a je to fakt radost pocuvat ho...a nefunguje tu ziaden program supertrieda ani nic podobne...vacsina zalezi na profesoroch...ak vie namotivovat ziakov tak ti budu sami od seba vytvarat projekty...
uf boli ma us ruka...
Ako nápad to nie je zlý,len si neviem predstaviť,že by to malo fungovať v našej triede
Mne sa to celkom pozdáva.Držím palce
nooo, sice som uz na VS, ale urcite keby som bol na zakladke ci strednej by som uvital teoriu hudby spojenu s historiou, seriozne a zaujimavo robene ucenie, potom prejst na prax a dat im nastroje, sancu a odvahu a priestor skusat...
co sa tyka inych "modernych umeni", tak fotografia, maliarstvo, grafitti a ine, koucovat ich k prospesnym vysledkom, moralke pri graffitoch, cize aby nemalovali na nove budovy a pouzitelne steny, ale skarede stavby a nic otrasne ako "tagy". Takisto kludne aj rap, ale texty nech su ladene len mierne vulgarne (uplne bez vulgarizmov by to zas nebol cisty rap), staznostne, citovo, trefne a opatrne, na to treba velmi dobrych odbornikov a rozumny pristup. Co sa tyka divadla ci filmu, zas samozrejme moralku a rozumny vyber tem a seriozne spracovanie, takisto teoria a historia podana zaujimavym sposobom...
tak by som to bral byt na zakladnej
vyzera to celkom dobre, aj ked to nie je podla mna realizovatelne na kazdej skole... napr neviem si to predstavit u nas, kde mame len estetiku jednu hodinu v tyzdni a v prvom rocniku... inak sme vseobecne gymnazium kde by sme asi ucenie o hudbe moc nevyuzili teda nvm to tak to vidim ja... ale mne by stacilo keby si mozme v triede cez prestavku nieco pustit, nejake dobre vypalovacky, ale to je asi mimo tohto...
no jednoducho... isto je to super a trieda, ktora ma/bude mat takuto moznost, myslim ze si stazovat nebude
btw teba by bavil mozart?
no ja nvm, ja som to chcela pustat mojmu bratovi ked bol v maminom bruchu... ale potom som to zmenila na bullet for my valentine (sice moja sestra ho prevychovava na hip hop ale to nedovolim...)
no nvm keby si sa popytala koho by to bavilo pocuvat tak nvm ake by boli vysledky
Viac by sa ujalo keby sa uci o hudbe ktora cloveka zaujima a to pocuvanim, alebo tak. Proste moderna hudba, nielen pustat furt klasiku ako to na hudobnych vychovach byva (nevravim, ze sa ma vynechat).
ja sa o hudbu ako takú (čiže nie o nástroje) zaujímam už od detstva... dá sa povedať, že celý môj život sa točí okolo hudby... mnoho ľudí tvrdí, že bez hudby sa nedá žiť a mnoho ľudí aj hovorí ako ju má rado a pod. avšak okrem naozajstných umelcov (tým nemyslím profesionálov, ktorí sa naučili len hrať a nič viac) a mňa a možno ešte pár jednotlivcov žijú väčšinou len takí ľudia, ktorí hudbu považujú a vnímajú ju len formou "aby nebolo ticho"
preto by som uvítal, ak by sa naozaj tento zaujímavý projekt týkal aj komplet všetkých škôl či už základných alebo stredných... vezmime si do úvahy fakt, že mnohí mladí ľudia ani nevedia čo vlastne chcú robiť a čím sa vlastne zaoberať v budúcnosti... preto som toho názoru, že keby sa tento projekt aplikoval už na základných školách, tak možno by mnoho detí prišlo na to, že ich životnou cestou je práve hudba (alebo nejaké iné umenie, ale ja hovorím len o tej oblasti o ktorej viem toho veľa pochopiteľne) a potom by sa aj lepšie vedeli rozhodnúť na akú strednú školu by chceli ísť študovať
rap a hip hop... to sú podľa mňa dva pojmy, ktoré so sebou ani veľmi nesúvisia... rap je rap, väčšinou je nadávkový pochopiteľne ale tak dopočul som sa, že existuje aj nejaký kresťanský rap alebo niečo v tom zmysle, a to som si viac než istý, že tam žiadne vulgarizmy spomínané byť ani nemôžu... tým chcem nadviazať na to, čo tu bolo vyššie uvedené, že sa dá aj slušnejšou formou a slušnejšími výrazmi naznačiť krutú realitu a ako to v živote chodí...
hip hop mám celkom rád... len samozrejme nie ten slovenský lebo na Slovensku sa žiadny hip hop ani nerobí (no síce možno teraz tá mladá Kristína do toho zabŕda ale nejako ju nesledujem, takže neviem)...
a povedzme si úprimne, že existuje len strašne malé množstvo interprétov a skupín, ktoré tvoria výlučne v jednom hudobnom štýle... dnes je moderná hudba okorenená aj o počítačové prvky, a preto by som bol rád ak by sa aj toto nejako zakomponovalo do tohto projektu... lebo vezmime si príklad klavír... hrať na ňom reálne je niečo úplne iné ako keď chce nejaký hudobník zložiť nejakú skladbu cez počítačový program pre klavír
a ešte ma napadlo, čo mi vadí na raperoch... takmer všetci raperi rapujú hrubým hlasom... toto neznášam... preto sa mi zo všetkých raperov na svete asi najviac páči Eminem, lebo on nikdy nepoložil svoj hlas do hrubých tónov ako väčšina raperov... z toho vyplýva, že by trebalo vynájsť nejaký zaujímavý spôsob rapovania pri ktorom by si mohol budúci raper nechať svoj normálny bežný hlas
pravdepodobne je to asi všetko z mojej strany
K vulgarnosti: hlavne ti americky raperi zazivaju dost casto kruty zivot (gangy, prestrelky atd..) takze dovod maju a ti nasi slovenski len rozpravaju ako kazdy iny normalny clovek.
ak chceš môžme začať mudrovať o nejakom pope alebo rocku
O rocku mudrovat nejdem, lebo o nom takmer nic neviem, ale zaujima ma Pop a podobne veci su na mna prilis komercne=nic pre mna
uzavrime to tak, že ty sa venuj svojej hudbe a ja tej svojej a máme to vybavené
btw Mozart je klasa, kludne vypocujem
a potom., na zakladnych skolach by sa to mohlo rozbehnut bolo by ale nutne absolutne zrenovovat technicku stranku kazdej skoly ak by sme to chceli ponat celkovo a potom aj zaucit ucitelov ako pracovat s jednotlivymi pristrojmi pretoze by sa priemerny clovek cudoval ale vecsina z tychto ucitelov vie priserne malo ohladom pocitacov a inej techniky
na strednych skolach by som povedala ze uz su tak nabite rozvrhy ze by vas s tym poslal kazdy kade lahsie., navyse mnoho gymnazii ma aj umelecke zameranie cize tento predmet by bol pre nich prakticky nepotrebny.,
a no... mozno by to malo uspech., mna to nejak extremne neoslovilo my sme ako informatici nemali ani len esteticku vychovu a nejak extremne mi to nechyba.,
ale ako myslienka je to pekne a neuveritelne nakladne takze drzim palce
a myslim ze hudobna ktora by sa pacila uplne kazdemu na 100 percent sa neda dosiahnut., jedine ak po konverzaciach celj triedy a nejakym demokratickym postupom dospiet k niecomu.,
to s tym ze by kazdy mohol pocuvat nieco ine sa mi paci ale zas ak das detom slobodu volby a maju k dispozicii pocitac o chvilku by boli na nete alebo zapinali counter., (viem z vlastnej skusenosti )
a zas neviem., mne by sa pacila taka hudobna., ked som bola mala stvrtacka na zakladke mali sme ucitelku co vedela hrat na klaviri., ucila nas nejake noty a tak a ja som tiez chodila v tej dobe na klavir tak mi dovolila hrat na to si pametam., a doniesla do triedy setky tie nastroje triangel a podobne veci a prosto bola to aktivna hodina nesedeli sme na mieste a neucili sa Tota helpa
takze tolko k hlavnej teme
a keby sa niečo takéto realizovalo, asi by ma jeblo. hrám dosť doma, mám 3-4 skúšky do týždňa, takže mám niekedy hudby akurát tak pokokot.
Na túto tému by sa dalo rozprávať a riešiť ju aj celý týždeň a aj tak by to bol len zlomok toho, čo by sa dalo vymyslieť a spraviť.
Ak by sa Vám niekedy podarilo rozvinúť tento projekt do takých dimenzií, aby získal celonárodný charakter, bolo by to pre túto krajinu jednoznačným plus. LENŽE - ako dosiahnuť to, aby sa z pôvodne veľkolepého projektu nestala napokon len obyčajná hudobná výchova, obohatená nanajvýš o niekoľko zaujímavých prvkov, to bude tvrdá práca na niekoľko desaťročí.
Každý človek je niečím iný, niečím výnimočný. Niekto má odmalička vzťah k matematike a iným predmetom, kde sa vyžaduje len chladná logika a niekto je, naopak, založený viac umeleckým smerom. Preto by si to vyžadovalo selekciu na základe individuálnej povahe žiaka a tieto predmety by mohli byť vyučované skôr ako voliteľné.
Pokiaľ sa bavíme o hudbe, tiež je tu prblém, čo sa týka žánrového rozdelenia, lebo určite sa nájdu rodičia (platí pri deťoch v mladšom veku), ktorí by napríklad nesúhlasili, aby ich dieťa počúvalo v škole rap, alebo iný žáner. Z tohto hľadiska by bola tiež potrebná diferenciácia.
Čo sa týka oblasti divadelnej, mohlo by to byť pre deti zaujímavé, no len pre tie, ktoré v sebe majú vrodený istý exibicionizmus, tie introvertnejšie by z takého predmetu mohli mať komplexy.
Výtvarná výchova - opäť problém. Niekto možno grafitti nepokladá za umenie, niekomu sa veľmi páčia.
Všetko je to príliš komplikované na to, aby sa to dalo jednoducho aplikovať do školského systému. To nie je ako matematika, kde dva a dva budú na večné veky štyri a jediné, čo je potrebné, je naučiť sa to brať ako holý fakt. Každé dieťa si vyžaduje individuálny prístup, každé je niečím iné, výnimočné, preto by sa podľa môjho názoru mal tento projekt niesť v znamení slobodného výberu (a nie len preto, aby rodič mal doma to, čo si on predstavuje). Psychologické testy by neboli od veci a na základe toho by sa pre každé dieťa vyprofilovalo to, k čomu má najväčšie predispozície.
Osobne by som navrhla spraviť projekt, ktorý by učil deti už od útleho veku, ako majú vnímať masmédiá (tlač, rádio, TV, internet). Mnohé sú ovplyvnené tým, čo vidia, a nie všetko, čo vidia, je správne pre ich ďalší psychický rozvoj. Aj napriek tomu, že som práve skončila masmediálnu komunikáciu, ja osobne nič okrem internetu nepoužívam, pretože som znechutená tým, akým smerom sa nielen naše, ale aj zahraničné médiá vybrali. Ale to je už iná téma...
@krutafunebracka pises sem strasne sracky, prepac nemozem si pomoct
Ale ked raz budem ucit vzdy budem ostro vystupovat proti napadom ktore su sice ohladuplne k ziakom a k ich subjektivnym potrebam, ale pre celu spolocnost a vzdelanie ako take budu posobit vzdy len spiatocnicky, ci degenerujuco. NIeco podobne by som mohol podporit iba v ramci mimoskolskych aktivit ale iba v pripade ze by slo o serioznych talentovanych hudobnikov, ktorym by ziadny hudobny styl nebol cudzi. Hiphop a vsetky z neho vychadzajuce antihudobne podnety nemaju v skole co hladat.
Ahoj Wagner, zásadne nesúhlasím s názorom že HipHop je "sračkou" medzi hudobnými štýlmi. To že sa Ti nepáči beriem. Ale zahodiť to takýmto spôsobom hraničí s hrubou neznalosťou. Ako učiteľ jazykov by si mal mať znalosť iných kultúr a viac než s dojmami pracovať s pojmami. Nikto nekáže žiakom robiť v škole bordel. Ak ak bordel v škole je - je to neschopnosť učiteľa si zjednať poriadok a vyhovárať sa na to, že deti počúvajú takú alebo onakú hudbu je alibizmus. Veta "ostro vystupovat proti napadom ktore su sice ohladuplne k ziakom a k ich subjektivnym potrebam, ale pre celu spolocnost a vzdelanie ako take budu posobit vzdy len spiatocnicky, ci degenerujuco" by sa mala dať na nástenku skoly. Prečítaj si ešte raz, a ak Ťa netrkne tak ešte 3 x. Premysli si či si za tým naozaj stojíš. Toto je cítiť niečím, čo sa dnes praktizuje už len na severe Kórei, na Kube a možno v Číne.