ako mozes dopredu vediet, co sa ti zide a co nie...kazdopadne urcite veci su fakt zbytocne, aspon na vyske ti davaju mimoodborove predmety a to je dost kontraproduktivne..ak su este tazke riadne..
Aj tá predposledná možnosť znie fajn. Niečo také sa aj praktizuje, tzv alternatívny prúd, už od prvej triedy si vyberá každý predmety aké chce a len minimum je povinnych.
Výhoda je, že človek sa pripravuje priamo na odbor, ktorý chce študovať a nestráca čas zbytočnosťami. Problémom je, že ale drvivá väčšina 15, 16 ročných nevie ani približne, čo chce, vlastne mnohí to nevedia ani v maturitnom ročníku.
Ale každopádne niektoré veci sú fakt zbytočné. Nikdy nezabudnem ako som sa na strednej dlhé hodiny trápila nad nejakými rezmi kockou...
ja sa pripravujem na konzervatorium a tam mi matika nebude vobec potrebna a uz vobec nejaka fyzika...tak naco sa to musime drvit??ked aj tak tomu vobec nerozumiem...
Problém je že nikto nevie dopredu povedať čo bude potrebovať. Osobne považujem za maximálne nepotrební neužitoční a odbabraný čas na hodinách SJL je to neskutočná sprostosť musieť maturovať z slovenskej povojnovej drámy na SPŠ elektrotechnickej a ešte keď dopredu viem že idem študovať aj na TU. O nezmyselnosti postavenia toho predmetu som aj písal blog: » www.birdz.sk/webka/james144/...
súhlas s @8 , niekedy to dopredu človek nevie a možno nejaký predmet v ňom prebudí záujem o čosi, čo ho predtým nezaujímalo...školstvo chce dať rovnaký základ všetkým....
a presne toto som si dokola opakovala posledné dva roky, keď som sa ako debil učila rátať napríklad také trojité integrály, ktoré mi v živote na nič nebudú!
Ano školu treba - škola ťa naučí čítať, písať, počítať, správať sa, počúvať čo ti ostatný hovoria keď niečo od teba chcu, pomáha ti objavovať talent - telesná, výtvarná, krúžky....jezus toho ale je...
Na výške máme programovanie - keď chcem vedieť programovať tak vďaka škole, vysvetleniu profesorov a podobne .........
keby si kazdy mohol vybrat tak by vsetci boli debilni z matiky lebo by ju nikto nechcel (samozrejme priklad). niekotre veci su fajn ze sa ucia vsetci ale napr na vyske by som chcela aby som si ja mohla vybrat to co ja uznam za vhodne k mojmu odboru a nie co oni
nejde ani tak o to ci to vyuzijeme ale o to ze z tej hromady veci si zapamatame minimum a to aj tak hlavne to co nas zaujima, comu sa chceme dalej venovat...z toho vyplyva ze pre kazdeho su urcite predmety strata casu...je velmi zle ze si nemozeme zvolit viac volitelnych predmetov a naopak mat menej povinnych...
mnoo nemam sice ani potuchy naco mi bude ze luc ktory je rovnomerny s osou sa odraza do ohniska ked pojdem na hotelovku ale co narobis??? docela nic treba tym prejst hmmm =P=p
ucenim a zapametavanim zbytocnych veci sa cvici aspon pamet v niektorich pripadoch logicke myslenie, a sila vole donutit sa ucit nieco nezaujimave. To sa v zivote urcite hodi.
Mne napriklad moze nepomoze ze USA je na zapade a Rusko na vychod od slovenska, alebo ze stredovek skoncil zhruba kolonizaciou ameriky. Moj zivot by bol mozno stale rovnaky aj keby som si myslel ze SR sa nachadza na ostrove uprostred indickeho oceana a je rok 20 528 pred Kristom.
podla mna je toho strasne vela co sa nam v zivote vobec nezide, aj ked zas kazda skusenost dorba...ale zas ti ucitelia su taky ze oni ja ked to sami vedia ze sa nam to nezide aj tak nam sa to davaju ucit a strasne im na tom zalezi aby sme to vedeli a zvecsa nam to davaju aj do pisomiek, co j riadna blbost...no ale tak, ako tu uzx niekto spomenul, co narobis ?
Nie, prevažnú väčšinu tých poznatkov vôbec nevyužiješ.
Ale to ti až TAK ublíži, keď si potrénuješ mozog, nadobudneš poznatky a dáš ich do súvislosti, objavíš individuálny spôsob učenia sa vecí, ktoré potrebuješ?
Napr. pre mňa je celá slovenská literatúra s výnimkou romantizmu znôška drístov; na fyzike sa nudím, lebo ma nezaujíma; na angline sa nudím, lebo sa cítim byť ďaleko vpredu; ale nemyslím, že ma niečo z toho zabije.
Keď niečo vidím, rada viem, ako sa to volá, ako to funguje a kto to popísal.
Nás vzdelávací systém je prijebaný v mnohých ohľadoch, ale som za zachovanie všetkých predmetov na ZŠ a SŠ.
Neviem, čo chceš študovať na tom konzervatóriu, ale k takej hudbe má matika sakramentsky blízko.(A matika zo základky ti rozhodne neublíži.)
Väčšina toho, čo sa učíme nám v živote na nič nebude... Mali by sme sa učit veci, ktoré by každý mal vedieť, aby sme mali prehľad, čo sa deje vo svete... Potom na maturitách študenti nevedia, kto je náš prezident, premiér... A mali by sme si sami vybrať, čo sa chceme učiť... Načo sa mám na OA 2 roky učiť dejepis, keď mi to bude na nič (a to isté som sa učila na 2. stupni ZŠ).
Okrem toho sa všetko len biflíme, väčšina z nás tomu ani nerozumie. Ale je nám to jedno, lebo do mesiaca to zaručene zabudneme, lebo sa musíme bifliť ďalšie zbytočnosti...
ked sa to pytam nasich profesorov, vacsina ti odpovie, ze nech "nepindam, ze som na gymnaziu, ze naco som tu isiel ked teraz vyskakujem, ze som mal ist na nejaku odbornu skolu, ktora uci to comu by som sa chcel venovat." Ano, chapem ich, som na gympli, neviem kde ma to zaveje, no viem aspon priblizne, kde urcite nie . Ale pamatam sa ze mi jeden profak raz povedal, ked sme preberali fakt turbo brutal uber blbost, ze sa mi necuduje, preco sa pytam, kedze sam vie, ze v zivote VACSINU veci nevyuzijes. Neni ako ta druha sorta ucitelov, co hned skacu, on si vie priznat, ze mi to bude potrebne na matury(mozno), a v zivote to nevyuzijem...aten pristup sa mi paci, ked si to vie profesor priznat
@cukinqa , prečítaj si to po sebe =/ načo zo seba robíš obeť?To hádam čakáš, že ťa škola všetko naučí a mimo vyučovania chodíš s ušami a očami zatvorenými?Ak študent nepozná zloženie súčasnej vlády, NIE je to chyba školy.
,,Okrem toho sa všetko len biflíme, väčšina z nás tomu ani nerozumie." Pravda, k tomu sú študenti vedení, ale nie je až také ťažké vzoprieť sa tomu, naštudovať z iných zdrojov, kde tomu porozumieš, a zapamätať si to dlhodobo.
A k dejepisu..OA je zameraná na ekonómiu, nie?Nevidíš isté prepojenie medzi ekonómiou a politikou; politikou a históriou?
Oooooooooo lebo tej politiky v tom dejepise bolo fakt veľa Povedala by som, že žiadna...
Chcela som len povedať, že síce sa učím na 1, ale v živote mi to nebude na nič... Teraz skončím strednú a budem si hľadať prácu (v oblasti, ktorú som vyštudovala)... Si myslíš, že sa budú o mňa biť??? Nehovorím, že neviem nič z toho, čo som sa 4 roky učila... Ale máločo viem využiť v praxi...
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
44 komentov
Výhoda je, že človek sa pripravuje priamo na odbor, ktorý chce študovať a nestráca čas zbytočnosťami. Problémom je, že ale drvivá väčšina 15, 16 ročných nevie ani približne, čo chce, vlastne mnohí to nevedia ani v maturitnom ročníku.
Ale každopádne niektoré veci sú fakt zbytočné. Nikdy nezabudnem ako som sa na strednej dlhé hodiny trápila nad nejakými rezmi kockou...
a presne toto som si dokola opakovala posledné dva roky, keď som sa ako debil učila rátať napríklad také trojité integrály, ktoré mi v živote na nič nebudú!
Na výške máme programovanie - keď chcem vedieť programovať tak vďaka škole, vysvetleniu profesorov a podobne .........
Ale na matike som sa raz ýtala,na čo nám budú lomené výrazy a ona na to:
,,Na to,aby si to ty vedela vysvetliť tvojim deťom a oni zasa ich deťom."
Mne napriklad moze nepomoze ze USA je na zapade a Rusko na vychod od slovenska, alebo ze stredovek skoncil zhruba kolonizaciou ameriky. Moj zivot by bol mozno stale rovnaky aj keby som si myslel ze SR sa nachadza na ostrove uprostred indickeho oceana a je rok 20 528 pred Kristom.
Nepoviem, keby si bola vysokoškoláčka..
Nie, prevažnú väčšinu tých poznatkov vôbec nevyužiješ.
Ale to ti až TAK ublíži, keď si potrénuješ mozog, nadobudneš poznatky a dáš ich do súvislosti, objavíš individuálny spôsob učenia sa vecí, ktoré potrebuješ?
Napr. pre mňa je celá slovenská literatúra s výnimkou romantizmu znôška drístov; na fyzike sa nudím, lebo ma nezaujíma; na angline sa nudím, lebo sa cítim byť ďaleko vpredu; ale nemyslím, že ma niečo z toho zabije.
Keď niečo vidím, rada viem, ako sa to volá, ako to funguje a kto to popísal.
Nás vzdelávací systém je prijebaný v mnohých ohľadoch, ale som za zachovanie všetkých predmetov na ZŠ a SŠ.
Neviem, čo chceš študovať na tom konzervatóriu, ale k takej hudbe má matika sakramentsky blízko.(A matika zo základky ti rozhodne neublíži.)
Okrem toho sa všetko len biflíme, väčšina z nás tomu ani nerozumie. Ale je nám to jedno, lebo do mesiaca to zaručene zabudneme, lebo sa musíme bifliť ďalšie zbytočnosti...
,,Okrem toho sa všetko len biflíme, väčšina z nás tomu ani nerozumie." Pravda, k tomu sú študenti vedení, ale nie je až také ťažké vzoprieť sa tomu, naštudovať z iných zdrojov, kde tomu porozumieš, a zapamätať si to dlhodobo.
A k dejepisu..OA je zameraná na ekonómiu, nie?Nevidíš isté prepojenie medzi ekonómiou a politikou; politikou a históriou?
Oooooooooo lebo tej politiky v tom dejepise bolo fakt veľa Povedala by som, že žiadna...
Chcela som len povedať, že síce sa učím na 1, ale v živote mi to nebude na nič... Teraz skončím strednú a budem si hľadať prácu (v oblasti, ktorú som vyštudovala)... Si myslíš, že sa budú o mňa biť??? Nehovorím, že neviem nič z toho, čo som sa 4 roky učila... Ale máločo viem využiť v praxi...