ani v tej budove
a v systeme sed rovno, nepozeraj z okna, nepi vodu, necekuj cas, pis si nadpis zelenym perom .. pre dospele sentientne bytosti, to je chore
ale boli tam topkovi ludia a velmi unikatny mikrosvet, vsetci sme boli extremne zapaleni pre veci a do krvi sme sa hadali na politickych, moralnych a filozofickych otazkach cele dni, to bolo precious.
1. bilingválny gympeľ:
výhody: neslovenský systém učenia (hodiny boli veselé, vtipné, žiadni starí namrzení zakomplexovaní učitelia..), bolo to občas ako dostať zadarmo vstupenku do kabaretu a mohli sme ísť do zahraničia a taktiež mali koncoročné výlety v zahraničí a to sa mi veľmi páčilo a beriem to ako veľké plus, že som tie roky nepretrpela, ale mala život a taktiež proste sa naučíš jazyk na dobrej úrovni...
nevýhody: príliš veľké nároky (učivo, ktoré nie je anglicky, ani slovensky proste ťažko využiješ a učiť sa celú periodickú a biologické názvy úplne cudzím jazykom zbytočne proste žerie veľa času...), taktiež mám pocit, že vedomostne (okrem jazyka a dobrej matematiky) mi to do života nedalo až toľko, nakoľko keď sa človek biflí strany a strany "z každého rožka troška" tak mu to v hlave neostane bars...
obyčajné gymnázium:
výhody: učivo nemáš dvojmo, ale len v 1 jazyku, takže o 50% ľahšie, tým pádom aj voľný čas na aktivity pri škole, menšia vyčerpanosť, viac spánku a socialneho života, ale zasa ti to nedá už ani ten jazyk a nedá ti to proste nič, len papier, že máš maturitu...
ak by som teraz mala 14 a rozhodovala sa o strednej škole, tak idem na odbornú školu...
hej a ešte výhoda gymka podľa mňa:
lepšia osobnostná úroveň spolužiakov (kde-ako), ale celkovo je tam ľahšie nájsť nejakých normálnejších ľudí, ktorí by aspoň mne osobne povahovo sedeli na bližšie priateľstvá... ale zasa to nemusí byť pravidlo, možno moje vlastné šťastie (ak hlavne porovnám s vlastným okolím)...
Anglické bilingválne cirkevné gymnázium a som rada, že som sa vtedy tak rozhodla, nakoľko som získala rozhľad, naučila sa jazyk a aj keď nám toho nakladali veľa (ani na vysokej som sa toľko nemusela učiť a to som mala celkom ťažký odbor), hodnotím to ako výbornú skúsenosť. Resp. ak gympel, tak určite odporúčam bilingválny.
Ja som chodila na stredné školy 3. Prestúpila som 2x.
1. Hotelová akadémia Piešťany, kde som bola iba jeden rok, lebo nikto mi nepovedal, že hotelka je prvé 3 roky zameraná viacmenej na prácu kuchár-čašník. A vtedy som proste nevedela variť ani praženicu a strašne som sa tam trápila. Teraz by ma to bavilo. A mali sme nulté hodiny a dochádzať sa mi nechcelo z Trnavy tak skoro a na intráku to bol des. Plus ma ovplyvnilo aj to, že som si na začiatku hneď zlomila nohu a musela byť mesiac doma, lebo som mala komplikovanú zlomeninu, ktorá vyžadovala ležanie, čiže som absolútne nezapadla do kolektívu... ale inak to bola fakt super škola a keby som sa na ňu dostala zrelšia, určite to ocením.
2. Gymnázium Angely Merici v Trnave - kde som chodila znovu od prvého ročníka, lebo som chcela ísť do nového kolektívu a nechcela robiť rozdielové skúšky. Bolo strašne náročné... ja som absolútne nemala hlavu na veci ako chémia, fyzika. Ale zo začiatku som sa tam cítila fajn, ale netrvalo to dlho. Bolo to cirkevné gymnázium a učitelia ani spolužiaci proste neboli v niektorých situáciach príčetní a proste som tam nemohla zotrvať, keď na biole nás učili namiesto evolúcie, že Boh stvoril zem za 6 dní a 7 deň odpočíval alebo spolužiačka odpadla na náboženstve a bola presvedčená že to Boh do nej vstúpil...
3. Tak som odišla na gympel do Hlohovca v treťom ročníku a doštudovala som ho externe. Chodila som iba na skúšky každý polrok a to bolo super obdobie, lebo všetko som sa učila sama, išlo mi to asi najlepšie, nikam som nemusela chodiť denne a predsa mám zmaturované
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
24 komentov
tam kde som, som primarne vdaka svojmu vlastnemu usiliu, vsetky informacie, ktore dnes viem, som si vyhladala sama mimo studia
ani v tej budove
a v systeme sed rovno, nepozeraj z okna, nepi vodu, necekuj cas, pis si nadpis zelenym perom .. pre dospele sentientne bytosti, to je chore
ale boli tam topkovi ludia a velmi unikatny mikrosvet, vsetci sme boli extremne zapaleni pre veci a do krvi sme sa hadali na politickych, moralnych a filozofickych otazkach cele dni, to bolo precious.
1. bilingválny gympeľ:
výhody: neslovenský systém učenia (hodiny boli veselé, vtipné, žiadni starí namrzení zakomplexovaní učitelia..), bolo to občas ako dostať zadarmo vstupenku do kabaretu a mohli sme ísť do zahraničia a taktiež mali koncoročné výlety v zahraničí a to sa mi veľmi páčilo a beriem to ako veľké plus, že som tie roky nepretrpela, ale mala život a taktiež proste sa naučíš jazyk na dobrej úrovni...
nevýhody: príliš veľké nároky (učivo, ktoré nie je anglicky, ani slovensky proste ťažko využiješ a učiť sa celú periodickú a biologické názvy úplne cudzím jazykom zbytočne proste žerie veľa času...), taktiež mám pocit, že vedomostne (okrem jazyka a dobrej matematiky) mi to do života nedalo až toľko, nakoľko keď sa človek biflí strany a strany "z každého rožka troška" tak mu to v hlave neostane bars...
obyčajné gymnázium:
výhody: učivo nemáš dvojmo, ale len v 1 jazyku, takže o 50% ľahšie, tým pádom aj voľný čas na aktivity pri škole, menšia vyčerpanosť, viac spánku a socialneho života, ale zasa ti to nedá už ani ten jazyk a nedá ti to proste nič, len papier, že máš maturitu...
ak by som teraz mala 14 a rozhodovala sa o strednej škole, tak idem na odbornú školu...
lepšia osobnostná úroveň spolužiakov (kde-ako), ale celkovo je tam ľahšie nájsť nejakých normálnejších ľudí, ktorí by aspoň mne osobne povahovo sedeli na bližšie priateľstvá... ale zasa to nemusí byť pravidlo, možno moje vlastné šťastie (ak hlavne porovnám s vlastným okolím)...
1. Hotelová akadémia Piešťany, kde som bola iba jeden rok, lebo nikto mi nepovedal, že hotelka je prvé 3 roky zameraná viacmenej na prácu kuchár-čašník. A vtedy som proste nevedela variť ani praženicu a strašne som sa tam trápila. Teraz by ma to bavilo. A mali sme nulté hodiny a dochádzať sa mi nechcelo z Trnavy tak skoro a na intráku to bol des. Plus ma ovplyvnilo aj to, že som si na začiatku hneď zlomila nohu a musela byť mesiac doma, lebo som mala komplikovanú zlomeninu, ktorá vyžadovala ležanie, čiže som absolútne nezapadla do kolektívu... ale inak to bola fakt super škola a keby som sa na ňu dostala zrelšia, určite to ocením.
2. Gymnázium Angely Merici v Trnave - kde som chodila znovu od prvého ročníka, lebo som chcela ísť do nového kolektívu a nechcela robiť rozdielové skúšky. Bolo strašne náročné... ja som absolútne nemala hlavu na veci ako chémia, fyzika. Ale zo začiatku som sa tam cítila fajn, ale netrvalo to dlho. Bolo to cirkevné gymnázium a učitelia ani spolužiaci proste neboli v niektorých situáciach príčetní a proste som tam nemohla zotrvať, keď na biole nás učili namiesto evolúcie, že Boh stvoril zem za 6 dní a 7 deň odpočíval alebo spolužiačka odpadla na náboženstve a bola presvedčená že to Boh do nej vstúpil...
3. Tak som odišla na gympel do Hlohovca v treťom ročníku a doštudovala som ho externe. Chodila som iba na skúšky každý polrok a to bolo super obdobie, lebo všetko som sa učila sama, išlo mi to asi najlepšie, nikam som nemusela chodiť denne a predsa mám zmaturované
Úroveň SŠ a aj VŠ je na Slovensku mizerná
P.S. Rozhoduj sa najmä podľa toho, čo Ťa baví aj keď chápem, že v tomto veku to ešte celkom nevieš.