...škodí keď sa naštartuje prejdem s ním pár metrov a zas ho vypnem a to hlavne teraz v zime.. Benzín je proste benzín, ale odrádza ma tá spotreba, tak fakt sa neviem rozhodnúť...
presne túto dilemu riešim ja tiež by som chcel octaviu a tešilo ma, že diesel má super spotrebu, ale pýtal som sa na názor viacerých ľudí, ktorý sa do toho vyznajú a keďže mám rovnakú situáciu ako ty a jazdil by som prevazne v meste na kratšie vzdialenosti, povedali mi, že disel je chyba :/ diesel síce dlhšie vydrží a viac s ním nabeháš, ale platí to bohužial len pokiaľ jazdiť veľa..v mojom prípade mi povedali, že by som s ním často musel do servisu a to potom nepomôže ani to, že ušetríme na spotrebe :/ naozaj úplne najideálnejšie by bolo mať auto na plyn aj keď klesá výkon, ale pokiaľ ti nejde moc o výkon, ale hlavne o spotrebu je to v pohode si myslím a keď už naozaj človek chce šetriť na spotrebe a je normálny, si myslím, že aj pri tom benzíne dokáže urobiť to číslo so spotrebou v meste o niečo menšie moj tato dokázal aj na starej felíci, čo sme mali urobiť menšiu priemernú spotrebu ako bola udávaná a to meral ešte v zime keď je spotreba väčšia takže keď sa chce, tak sa dá rozhodne držím palce pri výbere..ja sa bojím, že pokiaľ budem chcieť ušetriť na spotrebe, budem musieť kúpiť niečo menšie ako je octavia, aj keď sa mi veľmi páči a ja som strašne na väčšie autá ale napríklad kamarát má Polo a tam je lepšia spotreba a dokonca ho má aj v super výbave uvidíme tak snáď som aspoň trochu pomohol
a inak nechcem byt zly, ale to fakt ludia u nas poznaju iba Fauvé a skodovku=octaviu? ved aj pri benzinovych autach s lpg, ci bez pripadne dieslom je tolko inych moznosti a povedal by som, ze 100x lepsich jak koncern VW....ale to uz som asi offtopic...i ked...kto vie..
Mal si napísať, koľko odhadom ročne najazdíš. Lebo dobre ti radia, do mesta je lepší benzín, ale odkiaľ pokiaľ. Ak naskáčeš aj po meste cez 15 000 km ročne tak choď do nafty.
@edisek@pershing363 chalani na lpg-čko mu nemusia u škody dať záruku, ak kupuje nové auto. Ale aj ak ojazdené, nemôže potom liezť do podzemných garáží..v meste môže byť problém.
neviem no ja jazdin na 1.9 turbo dieseli a zere to podla mna velmi malo..ale ked si budem kupovat auto tak jednoznacne benzin sice viac utratim za tankovania ale aspon ma nebude otravovat ten nechutny traktorovy zvuk
do mesta jednoznačne benzín... jazdím presne na tej 75 kw každý deň a 9-10 litrov to má len za studena v zime v zápche . 7 ked je normalne mesto. 4 mimo mesta.
dizlu to škodí+je drahší + dalšie peniaze za opravy neskor
(btw na kratke vzdialenosti ti može byť jedno aku maš spotrebu)
kúp si namiesto Škody nejaké auto a budeš jazdiť aj za 5 litrov v meste... By sa človek so spotrebou 10 l na 100 km mal zastreliť, za toľko nafty spravíme cez mesto 180-200km.
@majo Vo veľkom meste to môže byť celkom výrazný problém. U nás na prérii také problémy nemáme ale ja sa viem vžiť do kože veľkomešťana
btw plus mínus 1500 evry na za prerábku tiež nie sú fazuľky. Ako som už napísal, treba si porátať koľko najazdím a čo sa mi oplatí. Málo po meste- benzín. Veľa- lpg alebo nafta podľa osobných preferencií.
@stodvacinkar akože to, že je na podzemnej garáži zákaz pre LPG je fakt stupidný dôvod prečo to odsúdiť
a aj tak to nikto nekontroluje, vela razy som bol s plynom v podzemke a nikto ani píp takže mám pi*i na lehátku
jasne ze prerabka nieco stoji, ide o tie kilometre kolko clovek najazdi, ale par octavii s plynom sa najde, nie mozno 1,6, ale 2,0ky sa robili celkom vo velkom a nejake 1,8 tiez
@stodvacinkar ale ved zaujemca-kupec vozu nemusi ono lpg do auta pchat..dnes je siroka ponuka ojazdenych aut na lpg a potom dnes uz su v "mode" aj nove auta s "tovarenskym" lpg, coz vsak nie je pripad autora diskusie.
apropos kilometre, ak kupi auto s lpg, tak preco by nesetril aj ak nabehne menej ako 15K km?
od leta do leta som najazdil presne 12.000 km. LPG nechcem, mňa už odrádzal aj ten diesel kvôli tomu traktorovému zvuku ako píše @exonr . LPG je nižší výkon a to auto pôjde komplet do tuningu. Ale zoberiem asi diesel keďže čipnúť sa to dá vďaka turbu o hodne viac ako benzínový motor, plus intercooler a bloow off ventil. Kamoš kúpil tú 81kW a spravil z toho 112kW (153PS). Keby benzínový motor dostanem na taký výkon, tak mi tá spotreba zožerie aj celú peňaženku, nie len peniaze v nej.. Niekto sa ma tu pýtal či mi ide o výkon a áno ide aj o ten ale odrádza ma ten zvuk TDi :/ ja fakt neviem
@pstros213 - presne to mi už niekto hovoril, že to čo ušetrím na spotrebe zas vrazím za opravy dieselového motoru. Ja si asi kúpim bicykel a prilbu a bude po probléme
@nemo17 - zaujalo ma to čo si napísal, ale LPG ja moc nemusím.. už len kvôli tomu výkonu.. proste benzín nakopnem a idem ale zasa väčšia spotreba a diesel by sa mal zohriať, kratšie vzdialenosti mu škodia, ale zasa spotreba je určite menšia a aj nafta lacnejšia..
..ďakujem všetkým čo napísali LPG nechcem a niekto je za diesel niekto za benzín tak sa neviem rozhodnúť.. ja to asi nechám na osud a hodím si mincou
@pershing363 úprimne povedané, jazdenku s lpg by som si nikdy nekúpil. Jednak preto, že sa dá odtušovať väčší nábeh. Kto už zainvestoval do splyňovaču, nebude chodiť len 2x týždenne do lidlu. Tiež môže byť problém s inštaláciou, proste čo nedám spraviť sám firme ktorej verím, to akoby nebolo. Čítal som už priveľa "horror story" keď splyňovač namontovali fušeri.
Kilometre- pri malých priebehoch začne skutočne šetriť až po dákych 2-3 rokoch.
@pa3cius Máš skreslené predstavy o LPG. Moderné sekvenčné vstrekovacie systémy neuberajú výkon. Pri meraní by možno zistili cca 5 percentný úbytok výkonu, ale vďaka vyššiemu oktánovému číslu (plyn má tuším cez 100) má subjektívne lepšiu dynamiku. Spotreba ti pôjde hore asi o 8 percent oproti benzínu, ale zas tankuješ za polovicu.
Ale ak si naozaj nemôžeš pomôcť od hlúpostí ako blow off ventil a čip tuning, oktávka tdi bude pre teba asi to pravé..
@pa3cius ale zase povedzme si otvorene, tunovany diesel je snad najvacsia katastrofa aka moze byt a ver, ze sa pohybujem medzi dost ludmi, co sa zaoberaju autami..ja si nemozem pomoct, lpg je naj volba...casom zistis
@pa3cius to o ničom nehovorí. Človek musí jazdiť ako magor, a tým nemyslím rýchlo, ale hlúpo, aby urobil priemernú spotrebu 11 l na 1,6stke. Ja mám na benzínovom 3,0 spotrebu 11, jazdím rýchlo a 80% mesto...
Pozri, na jednej strane chceš svižné auto, a na druhej rozmýšľaš o čipnutom dieseli? Jazdil si už na dieseli?
O intelektuálnej úrovni ludí s vytunčenými dieselami sa radšej nebudem ani rozpisovať. Inak aj LPG je úplne super, budeš mať v kufri 30 kilovú bedňu, ktorá nie len, že zavadzia, ale hlavne zvyšuje hmotnosť, a motor sa ti určite poďakuje, hlavne keď budeš musieť častejšie meniť olej a sviečky, plus samozrejme znížený výkon. Nechápem prečo to ludia cpú do motorov, ktoré na to neboli urobené. Nemám rád tento šetrílkovský prístup. Pri nákupe auta už zo zabudovaným LPG je predpoklad, že keď chalan nemal ani na benzín, tak pravdepodobne nemal ani na olej, náhradné súčiastky a ostatnú starostlivosť o auto, akú si vyžaduje, takže bude aj v takom stave...
Ale aby som sa ti pokúsil odpovedať, kúp si benzín, a keď chceš nízku spotrebu, nauč sa tak jazdiť, a keď si budeš chcieť niekde na okreske zajazdiť, stále budeš mať k dispozícií charakteristiku benzínového motora, ktorú žiadny čipnutý diesel nemá.
@v3nty nejde o to že čo to práve spaluje, ale kebyže začne plyn unikať tak by mohol byť problém, ale ten systém je na takej úrovni že unikať nikdy nezačne preto s tým v pohodke zaparkujem v podzemke
@weeman o LPG táraš čo babky na trhuh hovorili tých pár kíl v kufri je zanedbatelných, normálny človek si dá nádrž do rezervy a nejaké dojazdové kolesa sa v kufri stratí (ak je velký kufor neni o čom, ak je malý tak bude malý stále)
čo má LPG s olejom a sviečkami ? olej meníme podla predpísaných km a sviečky tiež a auto ma 505 000 km takže tie vaše pikačoviny jaké je vlastne LPG nevýhodne si nechajte ako rozprávky pre malé deti
a ešte toe kecy o "strate" výkonu, pri podtlakovom systéme je to 1-2koníky, pri sekvencii je to 0, slovom NULA
@edisek nestoji za rec vyvraciat omacky, v ktorych je zabedneny. nech si tankuje do A8 benzin so spotrebou 25 litrov (co by pri plyne znamenalo naklady 14 litrov za benzin)
kto mal niekedy plyn, nemoze sa na to stazovat.. a 30 kg v kufri je +/- male dieta..
sviecky das jednokontakty (robia sa uz aj speci na lpg) a to o tom oleji je dobra kktina.
@edisek pre mňa nie je pár kil zanedbatelných, a ani pre ňho by nemalo byť, keď chce čipovať a čo ja viem čo ešte, inak povedané zlepšovať jazdné vlastnosti. Predpokladám, že si meníš olej sám, a ak nie si slepý musíš aj voľným okom vidieť, že keď jazdíš na plyn, tak ten olej vyzerá inak. Nie som odborník, rovnako ako ty, tak si tie svoje "rozprávky" tiež môžeš nechať pre seba.
Ak 1000 odborníkov, ktorí konštruovali a vyvíjali ten motor mi povie, aby som tam cpal benzín, tak ho tam budem cpať. Ak vyrobia motor, ktorý bude stavaný na LPG, tak do toho budem cpať LPG.
@majo samozrejme v 20 ročnej felde je to naozaj asi jedno čo tam dáš... Keď to auto lahne, tak proste za cenu plnej nádrže benzínu kúpiš druhé auto, chápem tvoj uhol pohladu.
@weeman je uplne jedno co mam, ide o to, ze cestovne naklady su minimalne o polovinu lacnejsie ako na benzin, vymena sviecok a oleja su zanedbatelne naklady lebo tak ci onak sa vykonat musia. usetrim na tom, ze nepojdem za chlapikom do servisu kvoli kazdej chujovine (viz vymena sviecok, oleja..) a som vybaveny. ked sa tvoje auto dozije 20 rokov v prevadzkovo schopnom stave tak sa mozeme o tom bavit. (tak isto ho kupim o 20 rokov za cenu jednej plnej nadrze s tym, ze dalsich x tisic eur dam do oprav...)
@Majo pozor rally jazdia už aj diezle a držia sa dosť hore v posledných rokoch by som do nového vozu siel asi len do diezlu ....
Mrte odstránily turbodieru a chod je hladší celkovo a už niesu až také znatelné rozdiely Si zober že renault spravil 1.6 z výkonom skoro 100kw a krútakom 350nm. Motor vyhráva samé testy a súťaže (vw spravil iba 77kw a 250nm , no čo nezvládly common rail)
Vo vseobecnosti sa chip oplatí len na motor s turbom či je to beno alebo nafta Na atmosféru len v tom prípade ked su tma vačšie úpravy ,ostrá vačka,zvody,externá regulacia palivového čerpadla ...
K lpg dobrá vec, posledné modely dobre technologicky zvládnuté na tých kktkov čo jebú pičoviny sa ser
@weeman akože prepáč ale ak nemáš nejak úžasne odľahčené auto pomocou karbonových/laminátových dielov tak je to úplne jedno, a hlavne ak má motor výkon od 100koní vyššie
olej aj všetko ostatné sa mení v servise servisák na auto nikdy nepovedal krivého slova a akože stále si asi nepostrehol že ten motor ma natočené viac ako si dokážeš predstaviť a po poslednom meraní tlakov vo valcoch mal každý jeden 12 atmosfér
a to nie su rozprávky ale 14 ročné skúsenosti s autom na LPG
@v3nty aj le mans jazdia R10 dizle a vyhravaju, aj pezoty dizle jazdia, o tom pokoj. tam su tie motory sice nazvane TDi, ale su to 12 valce ktore maju cervene otacky niekde ako seriovy benzin... no cipovat tovarne tdicko v oktavke/golfe je fakt drbnuty napad.. AD 1. strop je fakt nizky, ten motor das na 150 koni a koniec, viac proste neda s cipom (aj to je len blby cip turba).. AD 2. nahon (iba) prednej napravy atd..
@majo dobrý argument, teraz si ma zničil Ja nechcem udržiavať svoje auto len v prevádzky schopnom stave, chcem ho udržiavať v čo najlepšom stave.
Mne je fuk čo máš, len som chcel naznačiť, že pri akomkolvek starom aute, ktoré stojí 5 stoviek, a používa sa na vozenie detí do školy, alebo na nákup tuto za roh do obchodu, je to jedno, ale predpokladal som, že mi všetci sme tu viac pro-auto orientovaní jazdiči, ktorým záleží na tom, v akom stave máme autá a motory. Nie som odborník, nedával som na brzdu auto na benzín a na LPG aby som zistil či má naozaj nižší výkon, neviem, možno felda na LPG najazdí aj milión km, ale ja skôr dávam na názor ludí, ktorí ten motor vytvorili, a ktorí hovoria, že tam ide benzín. Nemám dôveru v konanie nejakého garážového koumáka, ktorý tam narval LPG, a zrazu aha, jazdíme za polovicu, len tak za nič... Už len z tohto dôvodu je to maximálne podozrivé. Mimochodom, vyrábajú sa vôbec autá, ktoré to majú od novoti namontované? Tuším o jednej oktávke som počul, kde to bolo tiež dobastlené, ale nikdy som zatial nepočul o novom aute, v ktorom by bolo LPG, a pri ktorom by výrobca odporúčal to tam tankovať.
@v3nty urobil som niekde chybu? Takéto tvrdenie je len výkrik do tmy, ak sa ti niečo nezdá, tak povedz čo.
@edisek predsa len, kilo ku kilu a niečo to urobí. Žiadne GPS, telka, elektrické sedačky, vzadu nesklápatelné sedačky, pred jazdením na ostro tankovať iba polovicu nádrže a hneď si ušetril celkom slušnú váhu. Samozrejme, je to už šialené, možno je to rovnako zanedbatelné ako to čipovať, pri bežných autách je to asi fuk, ale keď už chce vylepšovať, nemal by zhoršovať...
Ešte kolega @majo , na Le Mans vyhrávajú diesle lebo majú povolené preplňovanie, čo benzíny nie, a získavajú hlavne na tom, že benzíny tankujú tri krát častejšie ako diesle, nevyhrávajú preto, že by boli rýchlejšie...
Kruci zase mi dávate zabrať, nevadí, aspoň v tejto mŕtvej téme narobíme trocha vietor Večer pokračujeme páni.
@weeman mimochodom autá ktoré sa továrne robia na LPG sú a kebyže si "počul" tak vieš že pre LPG sú špecializované dielne a servisy a nie "garážoví koumáci" vidno aký maš rozhľad
hej veru, bez GPS ktorého váha je 100g správíš čas jak Schumacher, ešte si pre istotu nezober ani klúčik a vlastne choď holý a hladný a vyhráš šprint Semafór-semafór...
@edisek prečítaj si to čo som napísal ešte raz, o tejto jednej octavii viem. Pýtal som sa či existuje aj niečo iné, o Fiate som napríklad nevedel. Robí to ešte niekto? Myslím niekto kto vyrába naozajstné autá
Fakt existujú špecializované dielne? Ty kokso to som nevedel. Ide mi o to, či to LPG montuje aj niekto kto tie motory vyrába, a nie "špecializované" dielne.
Znova, hovorím o tom, keď to zrátaš... Asi si si ma zmýlil s niekým zo svojej komunity, šprint semafór - semafór jazdia klofani s natunčenými dieselami
Ten tvoj konfrontačný spôsob písania len naznačuje, že som asi trafil do čierneho
@weeman robí to vela značiek pretože na tom asi niečo bude a keď to robia tak to asi funguje, asi velmi dobre. A neviem prečo by sa mal robiť motor "len" pre LPG keď je to nanajvýš zbytočné.
Keď zrátaš pri 1,5 tonovom aute úsporu v hodnote 15kg tak je konina to riešiť...
Ako mám chápať spojenie "jazdím rýchlo a 80% mesto?" buď rýchlo alebo mesto...
@weeman samozrejme lebo 3.0 a 1.6 ma troskú iný a inak položený krutiaci moment , takže to znamená že motor nemusíš tak vytáčať, ked sa ces rozbehnúť či preradit
Napríklad medzi 2.0 a 3.0 je minimalny rozdiel spotreby ... pár deci...
Dokonca sa hovorý že 2.0 su najhorsie benzinové motory na spotrebu(v porovnaní z výkonom)
A takisto 6valec a 4v ma iný chod ved to sám vieš...
@edisek ktoré ešte? Okrem tej Octavie a Fiatu, ktorý som doteraz nepoznal neviem ani o jednej. Napíš ešte nejaké, nech si rozšírim obzor.
15 kg? Mám 60 litrovú nádrž, takže je to 30 kg + vozím malú dojazdovku, + mám pevné zadné sedačky atď atď... Dokopy som možno ušetril váhu malého človeka, nepatrné, uznávam, ale toto riešenie mi príde lepšie ako to čipovať a podobne... Alebo inak povedané, je asi rovnaká hovadina
Ideme sa chytať za slovíčka a rýpať? No doobre, poďme. Za prvé - myslel som tým hlavne to, že nepozerám na spotrebu, nezaujíma ma kolko to žere a nejazdím na spotrebu. Za druhé - v meste sa nedá jazdiť rýchlo? Potom sa mýliš. Samozrejme podla toho čo podla teba znamená rýchlo... Nemá zmysel sa o tom naťahovať, ale aby si lepšie chápal ako som to myslel, predpisové jazdenie podla mňa znamená pomalé jazdenie, tak z toho si to môžeš skúsiť nejak odvodiť. Samozrejme, že na ringu, alebo na pezinskej je tá spotreba dva až tri krát taká.
@v3nty v tom máš absolútnu pravdu. Ďakujem, že si mi to povedal, doteraz som to nevedel (áno, bola to irónia) , len nerozumiem čo to s tým má? Len som mu chcel ukázať aké hovadiny rieši, a to, že jednoducho 11 litrov nie je normálna spotreba na 1,6. Alebo sa mýlim?
@weeman na obmedzenom slovenskom trhu toho moc od importérov neočakávaj. Ale vo vyspelých krajinách dostaneš bežne opciu LPG od výrobcu a so zárukou. Už v česku sa dajú takto zohnať fordy, citroeny, renaulty, opel, VW, subaru.
To trošku búra tvoju predstavu o pofidérnych garážnikoch pchajúcich plyn do čisto benzínových mašín.
@stodvacinkar pravda, čo by som čakal, keď tu boli 40 rokov komouši Zdá sa mi, že som to už spomenul, ale poviem to znova, nehovorím len o fyzických osobách, ktoré to montujú, je mi jasné, že to robia firmy, ale keď niečo robí firma, neznamená to, že je to ešte v poriadku. Pýtam sa preto, lebo ma zaujímalo, za prvé - či sú výrobcovia, ktorí to odporúčajú prípadne ponúkajú vo svojich autách, čo som na moje prekvapenie na českých stránkach Subaru skutočne našiel (Ford nie), aj keď je to len importér... Na zahraničných ani zmienka. Za druhé, či sa vyrábajú autá, pri ktorých sa od výroby ráta s LPG, čo som zatial ešte nikde nenašiel, a čo je prinajmenšom zaujímavé, hlavne pri dnešnej politike ochrany životného prostredia. Samozrejme to, že to ponúka importér, alebo "špecializované" firmy nič nemení na fakte, že v to nemám žiadnu dôveru. Ak bude vyrobený motor pre LPG, alebo ak mi skutoční odborníci, ktorí ten motor stavajú povedia, že LPG je super, motoru to prospieva, a je to spása motorizmu, tak si to tam rád dám, a budem chodiť ako sociál, a za polovicu
Buď tak dobrý, a ten povýšenecký akcent si nechaj pre kamošov do krčmy.
@weeman Importér by si nedovolil namontovať niečo, čo poškodzuje motor a potom tomu držať záruku. Od predajcu montované LPG je maximálna reálna záruka vhodnosti spaľovania plynu benzínovými motormi. Chce to už len prelomiť bariéru "psychologickú".
Ináč, v česku boli asi 40 rokov konzervatívni demokrati, hm? Keď tam to "ide" a u nás nie..
@stodvacinkar ďakujem za radu dám sa asi na ten diesel
@weeman - dajme tomu že ja som ten čo jaszdí jak magor, lebo mám feliciu 1.6 55kW AEE motor a na plnú nádrž čiže 42l som najazdil 400km a ten motor sa dával do tých prvých Octávií... Ale tak myslím že tie novšie SR-ka 75kW majú nižšiu spotrebu, ale s mojou jazdou by sa to asi vyrovnalo.. Mám dosť ťažkú nohu, ja proste pre auta žijem ale zasa si nemysli že jazdím ako blázon a div som ešte nikoho nezrazil.. predpisi dodržujem, akurát sa nedokážem rozbiehať na 50-tku alebo 90-tku s polovičným plynom :/ .. diesel si myslím necucne toľko čo benzín ak dám pedál na podlahu..
@pershing363 - ja viem o čom hovoríš, ale benziňák by ma zožral.. Inak tu je video a neni zo zadu až taký špatný zvuk:
@pershing363 - špatne som to napísal, ako by mi šlo len o zvuk.. neni to tak, ale ide mi aj o ten.. ja som inak skôr na benzínové motory, keby mám peňazí tak ani neváham a som rozhodnutý, ale kvôli menšej spotrebe som asi donútený kúpiť diesel :/ Boha hovorím že si asi radšej kúpim bicykel a budem mať po probléme
@weeman a ty si konečne môj človek čo niečo nakydal na plyn, lebo už som si myslel že ten plyn je bezchybný.. a máš pravdu v tom že žiadny čipnutý diesel sa nevyrovná charkteristike benzínového.. benzín je benzín.. A áno jazdil som už na diesly.. a častejšie na ňom jazdím.. ide o 2.2 TDi má to niečo okolo 115PS a ja mám feldu 1.6 80PS a keď dám pedál na podlahu pri diesly tak nič... a keď na felde, tak ten motor škubne s autom a hneď ťahá..
A píšeš že sa mám naučiť jazdiť tak, aby som mal nízku spotrebu.. ok to by sa dalo, ale načo budem potom pod kapotou voziť nejaké to stádo koní, keď ich nebudem môcť poriadne prevetrať, lebo by mi benzínová ručička padla na rezervu.. Dieslu síce ked prišliapnem tak neni svižný ale zas ušetrím financie.. Boha načo vymysleli tie diesle? Keby niesú tak je to jasné .. Ja by som chcel benzín, ale bojím sa spotreby
@edisek tak keď je ten plyn taký vynikajúci a nestratí sa žiadny výkon a váha toho sudu či čo to je. je zanedbateľná tak prečo vlastne už v dnešnej dobe nejazdia všetky autá na LPG? Namontovať plyn si môže dať každý, ale prečo to tak nikto nerobí? V čom je ten háčik? V niečom byť musí a ty si to rozpísal tak, že benzín alebo diesel nemá ani len jedinú výhodu oproti LPG.. tak teraz všetci hurá montujeme od zajtra LPG do áut! veď ten jeden koník dole nás už nezabije..
@majo sám mám čipnutý benzín, nerezové zvody a budem dávať ostrú vačku.. ja viem čo je to sila benzínu, viem ako ten motor škube s autom ale tiež viem, že keď tak často s ním budem v meste škubať sa dostanem na Octávii 1.6 na spotrebu 10l a to by sa pri diesli nestalo.. Viem že diesle nie sú na tuning, sám som bol proti tomu, ale dosť často jazdím v meste a to by ma doslovne zožralo.. a písal si že z toho dostanem 150 koní viac nie.. no a čo si myslíš že z toho idem robiť Bugatti Veyron? to tých 150 nestačí? no mne áno.. a keby si zoberiem tú benzínovú 1.6 102PS tak ako z toho dostanem 150koní? Nadrbem do motoru všelijakých zlepšovákov čo mi z toho spravia 15l/100km? Nie ďakujem, v tomto prípade radšej diesel a intercooler tiež niečo prihodí..
@v3nty hej čipovať sa oplatia len motory s turbom, preto sa mi zapáčilo to TDi kvôli tomu že tam to turbo už je a keď čipnem octáviu TDi tak z toho dostanem viac ako z 1.6i bez turba.. ale zas je pravda ako každý hovorí, že proste žiadny dielák sa nevyrovná tej svižnosti benzínu.. LPG? Ja neviem..
No ale tak aspoň sme si pokecali chlapi medzi sebou táto diskuzia výhradne bez bab
@Pa3cius ale vyrovná tieto new diezle su dynamické jak piča, som bol prekvapený jazdil som na ochtavke 1.6 a ten záber Nm bol fak super od spodných otáčok som si mysll žeje to bi turbo ...
Ja nechapem preco porovnavate 11l spotrebu 1.6 a 3.0
jazdit rychlo v meste viem aj ja a pritom to nemusim tocit viac ako 2500ot, na benzine podotykam. 1.6ka ma krutak pri 2500 asi tak 0,prdnic Nm, treba ju tocit. Keby si rovnako tocil ten 3.0 tak su tam ine hodnoty.
Pokial je velky objem v dobrom stave a neuviaznes v zapche tak sa da aj s nim spravit dobra spotreba, tazi to z krutaku v nizkych otackach (ak to nie je turbomotor). Ja viem chodit 50 na 6ke pri 1500ot a motor s tym nema vobec ziadny problem.
Ak chcete dobru spotrebu odporucam benzinacik maloobjemovy, pod liter, alebo tesne nad, zial za cenu priserneho cestovania na dialnici.
Schodna cesta je si myslim bud 1.6 alebo 2.0 v nejakej sportovej edicii niecoho. Bude to svizne a nebude to ani tak zavratne zrat.
Diesel je skor alternativa ked niekam dochadzas, alebo ked si rad robis vylety na opacny konec europy
zalezi od vyrobcu... 2.0 som spomenul koli niekomu, kto auto nebere len ako priblizovadlo.
Ludia kupuju male objemy a potom placu ked su nalozeny traja a nemozu obehnut kamion na okreske...
Ako, je pravda, ze velky objem a mesto jednoducho nejdu do hromady tam to neoklames, jedine si pomozes tym plynom trosku. Tiez by som si najradsej ku svojej 2.5ke kupil nejaky, hocico, yaris napriklad ale nedokazal by som to mat ako jedine auto.
@husky o Mercedese som tiež nevedel. Ale ďakujem za článok, teraz som ešte viac presvedčený, že to nechcem. Vieš prečo? 125 kíl navyše??? To sa im ako podarilo? To tá nádrž váži 100 kíl alebo čo?
Presne tak, budem jazdiť na hovadských objemoch, s hovadskou spotrebou. Keď mi to auto niečo dáva, tak som zmierený s tým, že musím aj niečo obetovať. Nemôžem chcieť niečo, za nič.
Mimochodom, "novinky.cz"?? To, že dávaš váhu treťotriednym bulvárnym článkom, ktoré sú písané na to, aby mali čo najväčší počet kliknutí, a aby sa páčili komunisticky zmýšľajúcemu obyvateľstvu českej republiky, len ešte viac vypovedá o tvojej intelektuálnej úrovni.
Pri počte obstarožný pupkatých pánoch, ktorí si na Mercedesoch vozia svoje vypapkané prdele do golfového klubu a naspäť, sa vôbec nedivím, že v štatistike sú Mercedesy až na piatej pozícií (mimochodom, mimoriadny rozdiel) .
Nabudúce si prosím ťa takéto články odpusti, myslím, že ty si tu ešte jeden z mála, ktorí si zachovali zvyšok zdravého úsudku, tak si to týmto nekaz...
ináč vedeli ste že aj ja viem mať spotrebu 11l ? a to mám 1,3, 40kw ale musím tomu dupať ako jebnutý, no spraví sa mi hneď vír v tej 40 litrovej nádržke
@pa3cius iba blbec si mysli ze s dizlom sa neda spravit vir v nadrzi
najprv sa pytas ci to alebo to, sme ti tu predniesli aj alternativu akou je LPG
Si zo skalice, tak do rakuska to mas na nejaku lacnejsiu pumpu celkom daleko. nechapem preco sa ludia boja plynu, ked evidentne funguje, ak sa o to staras tak sa nejebe a jazdis 2x viac + mas emisie CO2 ako prius hybrid, vyraba sa to tak isto ako benzin, ibaze o poschodie vyssie pri tom istom procese, jednotlive lpg systemy sa montuju podla znacky vozidla, t.j. nie vsetko nacpes vsade a ked to je spravene tak ako ma, tak to proste ide.. mas pruznost, zvuk, otacky benzinu a 60% nakladov z dizla..
pochopim, ak niekomu nejde o spotrebu, ze nepotrebuje jazdit na plyn a robi do podlahy dieru od kopancov do plynoveho pedalu, ale ak vyslovene setris, tak nieje o com.. Mas vykon taky isty pri sekvencnom vstrekovani paliva a taku istu spotrebu akoby si jazdil na benzin. Spravis spotrebu 10 litrov a v praxi je to akoby si jazdil za 5l benzinu..
@weeman preco sa hned urazas? nepaci sa ti to? ja si myslis ze ta statistika ma nieco do seba, aj ked zrovna vypovednu hodnotu by som tam nehladal, v posledom case pozorujem kolko AUDIn, hlavne starsich rocnikov si kupuju mlade chalaniska a potom to vyzera ako podla tej statistiky. ved nic osobne ci?
a ten MB Bcko by som nechcel ani ja, ja len ze je tu taka moznost. Mimochodom, na alternativne pohony funguju Volva, Saaby a rozhodne to nie je iba o spotrebe a nakladoch, ide aj o ekologiu. ale kedze ty ju mas hlboko v pazi predpokladam, tak to nie je argument.
ale napriklad: mas americku V8, pouzivas to na tahanie lode/privesu. co by si radsej chcel? natankovat na pumpe 80 litrov benzinu ktory vyjazdis za 400 km alebo 80 litrov plynu ktory tiez vydrzi tolko km (predpokladame sekvencne vstrekovanie LPG). Rozdiel pri dnesnych rakusko-slovenskych cenach je IBA 52.32 EUR (1576.19 SKK pre staru skolu). Z cisto ekonomickeho hladiska sa ti teda uz pri prvom natankovani vrati: vymena sviecok, filtra vzduchu, pripadne filtra v LPG. Za blbych 400 km.
@v3nty pozri chlapče, buď napíš niečo normálne alebo ma netaguj. Dám ti jednu dobrú radu, keď chceš aby ťa niekto bral vážne, urob niečo s tým svojim sedláckym vyjadrovaním.
@husky ja sa neurážam, ale jednoducho ten tvoj odkaz je vyslovene provokačný, a hlavne úplne irelevantný. Ja predsa nepopieram, že hlavne staré Audi a BMW si kupujú mladí kreténi, s holými hlavami oblečení ako sťahováci, so starými Mercedesmi to až tak kritické nie je, uznávam, ale čo to má s čímkolvek spoločné?
No povedzme, do nejakého starého pekáča, ako hovoríš na ťahanie lode, by som to rozdýchal, ale už do nejakej peknej novšej F-250 by mi bolo lúto to dať, nemôžem si pomôcť.
ja len tolko ze pokial by islo o tebou zarobene peniaze resp realne auto a realne naklady, hned by si sa na to pozeral inou optikou. tak snad raz zacnes zarabat na seba
nerad by som ta sudil a zaroven nepozadujem ziadne dokazy ani nic podobne, ja len dodam, ze to prispevkove okienko v diskusii do ktoreho prave pisem znesie vsetko
@husky pozri kamoš, už sa to začína dosť zvrhávať a polovica vecí, ktoré tu preberáme je úplne irelevantná, spochybniť sa dá úplne všetko.
To si robíš snáď srandu "Nepožadujem žiadne dôkazy" ? Veď to je jasné, že nepožaduješ, aj keby si požadoval, tak žiadne nedostaneš, ak neveríš, alebo nechceš veriť, čo je podľa mňa pravdepodobnejšie, je to tvoja vec, mne je to úplne fuk Ako hovoríš, toto je treťotriedna internetová diskusia na detskom portáli, na ktorý chodím už len zo zvyku, ak by si tu niekto niečo potreboval dokazovať tým, že by niekoho zavádzal, tak to je už naozaj poriadne zlé... Je mi úplne fuk čo si ktokoľvek myslí o čomkolvek čo som napísal, chcel som chalanovi hore ponúknuť aj svoj pohľad, to je všetko. Nemôžem za to, že pár automobilových "odborníkov", ktorých s mimoriadnymi diplomatickými schopnosťami reprezentuje v3nty, s tým majú nejaký úchylný problém Sem tam sa objavili nejaké rozumné argumenty proti mne, ktoré som aj uznal, ale to, čo si naposledy napísal, je len zúfalý pokus vyhrať boj...
proste toto okno znesie vsetko, vseobecne konstatovanie ktore ak niekomu vadi tak sa do neho navaza
na jednej strane "treťotriedna internetová diskusia na detskom portáli, na ktorý chodím už len zo zvyku, ak by si tu niekto niečo potreboval dokazovať tým, že by niekoho zavádzal, tak to je už naozaj poriadne zlé" a na strane druhej "to, čo si naposledy napísal, je len zúfalý pokus vyhrať boj"
boj na detskom portali v tretotriednej diskusii? o co? a cim budeme bojovat, plastovymi svetelnymi mecmi?
@pa3cius este by som podotkol že tie 81kw su najhorsie motory od VW diezlové jebu sa turbá (lopatky v turbe tie natačajuce sa sa zvycajne seknú atd) palivové čerpadlo je v piči ale ak ceš budem mať napredaj 4 golfa 66kw spotreba do 5l
@3nty 81kw ma problem so zasratymi lopatkami na turbe (tazko sa to cisti) a potom co tam su tie druhe dizle, tusim maju oznacenie PD, tak tym odchadza prave cerpadlo
pani pretekari co hovoria ze diesel je onicom tak opak je pravdou je dobry pokial sa nehras na hard bosa stiahnutie okienko vnutri ti hra rytmus a ides si 150 cez sidlisko
neviem ci su tu niektory ludia zavodnici ze potrebuju benzin aby mohli jazdit 250 podobne nezmysli jednym uchom dnu druhym von
kup si radsej bicykel a pi isotonicke napoje aby si vladal tahať ked nemas na pohonne hmoty a na servisovanie možno ti ten vzduch vyfuka aj taketo chobotiny
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
109 komentov
-
Deturence za 4kg ovsa, 5-7kg sena, 50g krmnej soli, 2kg slamy a 40l vody by ste voz za kona netahali ani vy
@edisek @pershing363 chalani na lpg-čko mu nemusia u škody dať záruku, ak kupuje nové auto. Ale aj ak ojazdené, nemôže potom liezť do podzemných garáží..v meste môže byť problém.
dizlu to škodí+je drahší + dalšie peniaze za opravy neskor
(btw na kratke vzdialenosti ti može byť jedno aku maš spotrebu)
Mimochodom, spotreba 9-11 na 1,6 Octavii? To sa ti ako podarilo?
btw plus mínus 1500 evry na za prerábku tiež nie sú fazuľky. Ako som už napísal, treba si porátať koľko najazdím a čo sa mi oplatí. Málo po meste- benzín. Veľa- lpg alebo nafta podľa osobných preferencií.
a aj tak to nikto nekontroluje, vela razy som bol s plynom v podzemke a nikto ani píp takže mám pi*i na lehátku
jasne ze prerabka nieco stoji, ide o tie kilometre kolko clovek najazdi, ale par octavii s plynom sa najde, nie mozno 1,6, ale 2,0ky sa robili celkom vo velkom a nejake 1,8 tiez
Práveže nevieme koľko km plánuje autor témy nabehať. Pod tých 15 tácov ročne by som zdvíhal obočie nad zmysluplnosťou montáže LPG.
apropos kilometre, ak kupi auto s lpg, tak preco by nesetril aj ak nabehne menej ako 15K km?
@weeman
@nemo17 - zaujalo ma to čo si napísal, ale LPG ja moc nemusím.. už len kvôli tomu výkonu.. proste benzín nakopnem a idem ale zasa väčšia spotreba a diesel by sa mal zohriať, kratšie vzdialenosti mu škodia, ale zasa spotreba je určite menšia a aj nafta lacnejšia..
..ďakujem všetkým čo napísali LPG nechcem a niekto je za diesel niekto za benzín tak sa neviem rozhodnúť.. ja to asi nechám na osud a hodím si mincou
Kilometre- pri malých priebehoch začne skutočne šetriť až po dákych 2-3 rokoch.
Ale ak si naozaj nemôžeš pomôcť od hlúpostí ako blow off ventil a čip tuning, oktávka tdi bude pre teba asi to pravé..
(sice nič extra len bezpečný chip tuning od maniaka čo stým robí vyse 10rokov) Ak nepredám 406 dam chipnut tiež na 300nm a 100kw ..
Tieto hdi sú dobre na chip pretože im hrozne podimenzovaly výkon, VW ho má už LTT a ked to chipneš dymí to jak piča
Pozri, na jednej strane chceš svižné auto, a na druhej rozmýšľaš o čipnutom dieseli? Jazdil si už na dieseli?
O intelektuálnej úrovni ludí s vytunčenými dieselami sa radšej nebudem ani rozpisovať. Inak aj LPG je úplne super, budeš mať v kufri 30 kilovú bedňu, ktorá nie len, že zavadzia, ale hlavne zvyšuje hmotnosť, a motor sa ti určite poďakuje, hlavne keď budeš musieť častejšie meniť olej a sviečky, plus samozrejme znížený výkon. Nechápem prečo to ludia cpú do motorov, ktoré na to neboli urobené. Nemám rád tento šetrílkovský prístup. Pri nákupe auta už zo zabudovaným LPG je predpoklad, že keď chalan nemal ani na benzín, tak pravdepodobne nemal ani na olej, náhradné súčiastky a ostatnú starostlivosť o auto, akú si vyžaduje, takže bude aj v takom stave...
Ale aby som sa ti pokúsil odpovedať, kúp si benzín, a keď chceš nízku spotrebu, nauč sa tak jazdiť, a keď si budeš chcieť niekde na okreske zajazdiť, stále budeš mať k dispozícií charakteristiku benzínového motora, ktorú žiadny čipnutý diesel nemá.
@weeman o LPG táraš čo babky na trhuh hovorili tých pár kíl v kufri je zanedbatelných, normálny človek si dá nádrž do rezervy a nejaké dojazdové kolesa sa v kufri stratí (ak je velký kufor neni o čom, ak je malý tak bude malý stále)
čo má LPG s olejom a sviečkami ? olej meníme podla predpísaných km a sviečky tiež a auto ma 505 000 km takže tie vaše pikačoviny jaké je vlastne LPG nevýhodne si nechajte ako rozprávky pre malé deti
a ešte toe kecy o "strate" výkonu, pri podtlakovom systéme je to 1-2koníky, pri sekvencii je to 0, slovom NULA
plyn je zlý vtedy, keď vám ho zle namontujú
a spočítajte si cenu za 1 km, plyn je plyn...
kto mal niekedy plyn, nemoze sa na to stazovat.. a 30 kg v kufri je +/- male dieta..
sviecky das jednokontakty (robia sa uz aj speci na lpg) a to o tom oleji je dobra kktina.
cheers.
robit z dizla zavodaka je ako zo smetiarskeho auta robit special na Dakar.
Ak 1000 odborníkov, ktorí konštruovali a vyvíjali ten motor mi povie, aby som tam cpal benzín, tak ho tam budem cpať. Ak vyrobia motor, ktorý bude stavaný na LPG, tak do toho budem cpať LPG.
@majo samozrejme v 20 ročnej felde je to naozaj asi jedno čo tam dáš... Keď to auto lahne, tak proste za cenu plnej nádrže benzínu kúpiš druhé auto, chápem tvoj uhol pohladu.
Mrte odstránily turbodieru a chod je hladší celkovo a už niesu až také znatelné rozdiely Si zober že renault spravil 1.6 z výkonom skoro 100kw a krútakom 350nm. Motor vyhráva samé testy a súťaže (vw spravil iba 77kw a 250nm , no čo nezvládly common rail)
Vo vseobecnosti sa chip oplatí len na motor s turbom či je to beno alebo nafta Na atmosféru len v tom prípade ked su tma vačšie úpravy ,ostrá vačka,zvody,externá regulacia palivového čerpadla ...
K lpg dobrá vec, posledné modely dobre technologicky zvládnuté na tých kktkov čo jebú pičoviny sa ser
olej aj všetko ostatné sa mení v servise servisák na auto nikdy nepovedal krivého slova a akože stále si asi nepostrehol že ten motor ma natočené viac ako si dokážeš predstaviť a po poslednom meraní tlakov vo valcoch mal každý jeden 12 atmosfér
a to nie su rozprávky ale 14 ročné skúsenosti s autom na LPG
pri plyne ti stačí mať 5l na štarty...
Mne je fuk čo máš, len som chcel naznačiť, že pri akomkolvek starom aute, ktoré stojí 5 stoviek, a používa sa na vozenie detí do školy, alebo na nákup tuto za roh do obchodu, je to jedno, ale predpokladal som, že mi všetci sme tu viac pro-auto orientovaní jazdiči, ktorým záleží na tom, v akom stave máme autá a motory. Nie som odborník, nedával som na brzdu auto na benzín a na LPG aby som zistil či má naozaj nižší výkon, neviem, možno felda na LPG najazdí aj milión km, ale ja skôr dávam na názor ludí, ktorí ten motor vytvorili, a ktorí hovoria, že tam ide benzín. Nemám dôveru v konanie nejakého garážového koumáka, ktorý tam narval LPG, a zrazu aha, jazdíme za polovicu, len tak za nič... Už len z tohto dôvodu je to maximálne podozrivé. Mimochodom, vyrábajú sa vôbec autá, ktoré to majú od novoti namontované? Tuším o jednej oktávke som počul, kde to bolo tiež dobastlené, ale nikdy som zatial nepočul o novom aute, v ktorom by bolo LPG, a pri ktorom by výrobca odporúčal to tam tankovať.
@v3nty urobil som niekde chybu? Takéto tvrdenie je len výkrik do tmy, ak sa ti niečo nezdá, tak povedz čo.
@edisek predsa len, kilo ku kilu a niečo to urobí. Žiadne GPS, telka, elektrické sedačky, vzadu nesklápatelné sedačky, pred jazdením na ostro tankovať iba polovicu nádrže a hneď si ušetril celkom slušnú váhu. Samozrejme, je to už šialené, možno je to rovnako zanedbatelné ako to čipovať, pri bežných autách je to asi fuk, ale keď už chce vylepšovať, nemal by zhoršovať...
Ešte kolega @majo , na Le Mans vyhrávajú diesle lebo majú povolené preplňovanie, čo benzíny nie, a získavajú hlavne na tom, že benzíny tankujú tri krát častejšie ako diesle, nevyhrávajú preto, že by boli rýchlejšie...
Kruci zase mi dávate zabrať, nevadí, aspoň v tejto mŕtvej téme narobíme trocha vietor Večer pokračujeme páni.
hej veru, bez GPS ktorého váha je 100g správíš čas jak Schumacher, ešte si pre istotu nezober ani klúčik a vlastne choď holý a hladný a vyhráš šprint Semafór-semafór...
» www.fiat.cz/lpg/...
» www.skoda-auto.cz/cze/model/newoc...
» www.fedorauto.cz/...
aby si nielen počula ale aj čítal ty pro-auto orientovaný
Fakt existujú špecializované dielne? Ty kokso to som nevedel. Ide mi o to, či to LPG montuje aj niekto kto tie motory vyrába, a nie "špecializované" dielne.
Znova, hovorím o tom, keď to zrátaš... Asi si si ma zmýlil s niekým zo svojej komunity, šprint semafór - semafór jazdia klofani s natunčenými dieselami
Ten tvoj konfrontačný spôsob písania len naznačuje, že som asi trafil do čierneho
Keď zrátaš pri 1,5 tonovom aute úsporu v hodnote 15kg tak je konina to riešiť...
Ako mám chápať spojenie "jazdím rýchlo a 80% mesto?" buď rýchlo alebo mesto...
Napríklad medzi 2.0 a 3.0 je minimalny rozdiel spotreby ... pár deci...
Dokonca sa hovorý že 2.0 su najhorsie benzinové motory na spotrebu(v porovnaní z výkonom)
A takisto 6valec a 4v ma iný chod ved to sám vieš...
15 kg? Mám 60 litrovú nádrž, takže je to 30 kg + vozím malú dojazdovku, + mám pevné zadné sedačky atď atď... Dokopy som možno ušetril váhu malého človeka, nepatrné, uznávam, ale toto riešenie mi príde lepšie ako to čipovať a podobne... Alebo inak povedané, je asi rovnaká hovadina
Ideme sa chytať za slovíčka a rýpať? No doobre, poďme. Za prvé - myslel som tým hlavne to, že nepozerám na spotrebu, nezaujíma ma kolko to žere a nejazdím na spotrebu. Za druhé - v meste sa nedá jazdiť rýchlo? Potom sa mýliš. Samozrejme podla toho čo podla teba znamená rýchlo... Nemá zmysel sa o tom naťahovať, ale aby si lepšie chápal ako som to myslel, predpisové jazdenie podla mňa znamená pomalé jazdenie, tak z toho si to môžeš skúsiť nejak odvodiť. Samozrejme, že na ringu, alebo na pezinskej je tá spotreba dva až tri krát taká.
@v3nty v tom máš absolútnu pravdu. Ďakujem, že si mi to povedal, doteraz som to nevedel (áno, bola to irónia) , len nerozumiem čo to s tým má? Len som mu chcel ukázať aké hovadiny rieši, a to, že jednoducho 11 litrov nie je normálna spotreba na 1,6. Alebo sa mýlim?
To trošku búra tvoju predstavu o pofidérnych garážnikoch pchajúcich plyn do čisto benzínových mašín.
kamos am tú 3.0 v6 406 porobenu fakt brutalne potom ju dal chipnuť nech si motor uvedomí čo ma k dispozicii a hrozne si to valcuje ....
teraz na 3.0 dieseli ma spotrebu 8,8...
Buď tak dobrý, a ten povýšenecký akcent si nechaj pre kamošov do krčmy.
Ináč, v česku boli asi 40 rokov konzervatívni demokrati, hm? Keď tam to "ide" a u nás nie..
@weeman - dajme tomu že ja som ten čo jaszdí jak magor, lebo mám feliciu 1.6 55kW AEE motor a na plnú nádrž čiže 42l som najazdil 400km a ten motor sa dával do tých prvých Octávií... Ale tak myslím že tie novšie SR-ka 75kW majú nižšiu spotrebu, ale s mojou jazdou by sa to asi vyrovnalo.. Mám dosť ťažkú nohu, ja proste pre auta žijem ale zasa si nemysli že jazdím ako blázon a div som ešte nikoho nezrazil.. predpisi dodržujem, akurát sa nedokážem rozbiehať na 50-tku alebo 90-tku s polovičným plynom :/ .. diesel si myslím necucne toľko čo benzín ak dám pedál na podlahu..
@pershing363 - ja viem o čom hovoríš, ale benziňák by ma zožral.. Inak tu je video a neni zo zadu až taký špatný zvuk:
@weeman a ty si konečne môj človek čo niečo nakydal na plyn, lebo už som si myslel že ten plyn je bezchybný.. a máš pravdu v tom že žiadny čipnutý diesel sa nevyrovná charkteristike benzínového.. benzín je benzín.. A áno jazdil som už na diesly.. a častejšie na ňom jazdím.. ide o 2.2 TDi má to niečo okolo 115PS a ja mám feldu 1.6 80PS a keď dám pedál na podlahu pri diesly tak nič... a keď na felde, tak ten motor škubne s autom a hneď ťahá..
A píšeš že sa mám naučiť jazdiť tak, aby som mal nízku spotrebu.. ok to by sa dalo, ale načo budem potom pod kapotou voziť nejaké to stádo koní, keď ich nebudem môcť poriadne prevetrať, lebo by mi benzínová ručička padla na rezervu.. Dieslu síce ked prišliapnem tak neni svižný ale zas ušetrím financie.. Boha načo vymysleli tie diesle? Keby niesú tak je to jasné .. Ja by som chcel benzín, ale bojím sa spotreby
@edisek tak keď je ten plyn taký vynikajúci a nestratí sa žiadny výkon a váha toho sudu či čo to je. je zanedbateľná tak prečo vlastne už v dnešnej dobe nejazdia všetky autá na LPG? Namontovať plyn si môže dať každý, ale prečo to tak nikto nerobí? V čom je ten háčik? V niečom byť musí a ty si to rozpísal tak, že benzín alebo diesel nemá ani len jedinú výhodu oproti LPG.. tak teraz všetci hurá montujeme od zajtra LPG do áut! veď ten jeden koník dole nás už nezabije..
@majo sám mám čipnutý benzín, nerezové zvody a budem dávať ostrú vačku.. ja viem čo je to sila benzínu, viem ako ten motor škube s autom ale tiež viem, že keď tak často s ním budem v meste škubať sa dostanem na Octávii 1.6 na spotrebu 10l a to by sa pri diesli nestalo.. Viem že diesle nie sú na tuning, sám som bol proti tomu, ale dosť často jazdím v meste a to by ma doslovne zožralo.. a písal si že z toho dostanem 150 koní viac nie.. no a čo si myslíš že z toho idem robiť Bugatti Veyron? to tých 150 nestačí? no mne áno.. a keby si zoberiem tú benzínovú 1.6 102PS tak ako z toho dostanem 150koní? Nadrbem do motoru všelijakých zlepšovákov čo mi z toho spravia 15l/100km? Nie ďakujem, v tomto prípade radšej diesel a intercooler tiež niečo prihodí..
@v3nty hej čipovať sa oplatia len motory s turbom, preto sa mi zapáčilo to TDi kvôli tomu že tam to turbo už je a keď čipnem octáviu TDi tak z toho dostanem viac ako z 1.6i bez turba.. ale zas je pravda ako každý hovorí, že proste žiadny dielák sa nevyrovná tej svižnosti benzínu.. LPG? Ja neviem..
No ale tak aspoň sme si pokecali chlapi medzi sebou táto diskuzia výhradne bez bab
pokrok neojebes...
» www.auto.cz/test-mercedes-b...
na predaj aj na slovenskom trhu mimochodom
B 180 NGT BlueEFFICIENCY 85 116 2 034 28 980,00
to prve je vykon v kW (85), druhe je vykon v konskych silach (116), dalsie objem v ccm (2 034) a to posledne cena s DPH (28 980,00)
na margo toho ze kto uz len pcha plyn do auta...ale sak jazdi "sluzobnou" Audinou A8 za 25L/100km, nikto ti nebrani, snad ani tvoj zamestnavatel
mimochodom, este nieco: » www.novinky.cz/ekonomika/18328...
@Pa3cius @58 ale to je HDI nie vyjebaná pumpa dýza od vw.... (TDI)
jazdit rychlo v meste viem aj ja a pritom to nemusim tocit viac ako 2500ot, na benzine podotykam. 1.6ka ma krutak pri 2500 asi tak 0,prdnic Nm, treba ju tocit. Keby si rovnako tocil ten 3.0 tak su tam ine hodnoty.
Pokial je velky objem v dobrom stave a neuviaznes v zapche tak sa da aj s nim spravit dobra spotreba, tazi to z krutaku v nizkych otackach (ak to nie je turbomotor). Ja viem chodit 50 na 6ke pri 1500ot a motor s tym nema vobec ziadny problem.
Ak chcete dobru spotrebu odporucam benzinacik maloobjemovy, pod liter, alebo tesne nad, zial za cenu priserneho cestovania na dialnici.
Schodna cesta je si myslim bud 1.6 alebo 2.0 v nejakej sportovej edicii niecoho. Bude to svizne a nebude to ani tak zavratne zrat.
Diesel je skor alternativa ked niekam dochadzas, alebo ked si rad robis vylety na opacny konec europy
Btw dneska trojliter kúpi uplne lacno, ludia radsej kupujú 1.2htp ...
zalezi od vyrobcu... 2.0 som spomenul koli niekomu, kto auto nebere len ako priblizovadlo.
Ludia kupuju male objemy a potom placu ked su nalozeny traja a nemozu obehnut kamion na okreske...
Ako, je pravda, ze velky objem a mesto jednoducho nejdu do hromady tam to neoklames, jedine si pomozes tym plynom trosku. Tiez by som si najradsej ku svojej 2.5ke kupil nejaky, hocico, yaris napriklad ale nedokazal by som to mat ako jedine auto.
Presne tak, budem jazdiť na hovadských objemoch, s hovadskou spotrebou. Keď mi to auto niečo dáva, tak som zmierený s tým, že musím aj niečo obetovať. Nemôžem chcieť niečo, za nič.
Mimochodom, "novinky.cz"?? To, že dávaš váhu treťotriednym bulvárnym článkom, ktoré sú písané na to, aby mali čo najväčší počet kliknutí, a aby sa páčili komunisticky zmýšľajúcemu obyvateľstvu českej republiky, len ešte viac vypovedá o tvojej intelektuálnej úrovni.
Pri počte obstarožný pupkatých pánoch, ktorí si na Mercedesoch vozia svoje vypapkané prdele do golfového klubu a naspäť, sa vôbec nedivím, že v štatistike sú Mercedesy až na piatej pozícií (mimochodom, mimoriadny rozdiel) .
Nabudúce si prosím ťa takéto články odpusti, myslím, že ty si tu ešte jeden z mála, ktorí si zachovali zvyšok zdravého úsudku, tak si to týmto nekaz...
@husky to je pripič
ja mám LPG 14 rokov, resp. tato, auto má najazdené viac ako vela, ubytok vykonu je zanedbatelny a tych par kil sa v kombiku strati...
najprv sa pytas ci to alebo to, sme ti tu predniesli aj alternativu akou je LPG
Si zo skalice, tak do rakuska to mas na nejaku lacnejsiu pumpu celkom daleko. nechapem preco sa ludia boja plynu, ked evidentne funguje, ak sa o to staras tak sa nejebe a jazdis 2x viac + mas emisie CO2 ako prius hybrid, vyraba sa to tak isto ako benzin, ibaze o poschodie vyssie pri tom istom procese, jednotlive lpg systemy sa montuju podla znacky vozidla, t.j. nie vsetko nacpes vsade a ked to je spravene tak ako ma, tak to proste ide.. mas pruznost, zvuk, otacky benzinu a 60% nakladov z dizla..
pochopim, ak niekomu nejde o spotrebu, ze nepotrebuje jazdit na plyn a robi do podlahy dieru od kopancov do plynoveho pedalu, ale ak vyslovene setris, tak nieje o com.. Mas vykon taky isty pri sekvencnom vstrekovani paliva a taku istu spotrebu akoby si jazdil na benzin. Spravis spotrebu 10 litrov a v praxi je to akoby si jazdil za 5l benzinu..
a ten MB Bcko by som nechcel ani ja, ja len ze je tu taka moznost. Mimochodom, na alternativne pohony funguju Volva, Saaby a rozhodne to nie je iba o spotrebe a nakladoch, ide aj o ekologiu. ale kedze ty ju mas hlboko v pazi predpokladam, tak to nie je argument.
ale napriklad: mas americku V8, pouzivas to na tahanie lode/privesu. co by si radsej chcel? natankovat na pumpe 80 litrov benzinu ktory vyjazdis za 400 km alebo 80 litrov plynu ktory tiez vydrzi tolko km (predpokladame sekvencne vstrekovanie LPG). Rozdiel pri dnesnych rakusko-slovenskych cenach je IBA 52.32 EUR (1576.19 SKK pre staru skolu). Z cisto ekonomickeho hladiska sa ti teda uz pri prvom natankovani vrati: vymena sviecok, filtra vzduchu, pripadne filtra v LPG. Za blbych 400 km.
Ja len tolko, viac nie je co dodat
@husky ja sa neurážam, ale jednoducho ten tvoj odkaz je vyslovene provokačný, a hlavne úplne irelevantný. Ja predsa nepopieram, že hlavne staré Audi a BMW si kupujú mladí kreténi, s holými hlavami oblečení ako sťahováci, so starými Mercedesmi to až tak kritické nie je, uznávam, ale čo to má s čímkolvek spoločné?
No povedzme, do nejakého starého pekáča, ako hovoríš na ťahanie lode, by som to rozdýchal, ale už do nejakej peknej novšej F-250 by mi bolo lúto to dať, nemôžem si pomôcť.
ja len tolko ze pokial by islo o tebou zarobene peniaze resp realne auto a realne naklady, hned by si sa na to pozeral inou optikou. tak snad raz zacnes zarabat na seba
nerad by som ta sudil a zaroven nepozadujem ziadne dokazy ani nic podobne, ja len dodam, ze to prispevkove okienko v diskusii do ktoreho prave pisem znesie vsetko
To si robíš snáď srandu "Nepožadujem žiadne dôkazy" ? Veď to je jasné, že nepožaduješ, aj keby si požadoval, tak žiadne nedostaneš, ak neveríš, alebo nechceš veriť, čo je podľa mňa pravdepodobnejšie, je to tvoja vec, mne je to úplne fuk Ako hovoríš, toto je treťotriedna internetová diskusia na detskom portáli, na ktorý chodím už len zo zvyku, ak by si tu niekto niečo potreboval dokazovať tým, že by niekoho zavádzal, tak to je už naozaj poriadne zlé... Je mi úplne fuk čo si ktokoľvek myslí o čomkolvek čo som napísal, chcel som chalanovi hore ponúknuť aj svoj pohľad, to je všetko. Nemôžem za to, že pár automobilových "odborníkov", ktorých s mimoriadnymi diplomatickými schopnosťami reprezentuje v3nty, s tým majú nejaký úchylný problém Sem tam sa objavili nejaké rozumné argumenty proti mne, ktoré som aj uznal, ale to, čo si naposledy napísal, je len zúfalý pokus vyhrať boj...
proste toto okno znesie vsetko, vseobecne konstatovanie ktore ak niekomu vadi tak sa do neho navaza
na jednej strane "treťotriedna internetová diskusia na detskom portáli, na ktorý chodím už len zo zvyku, ak by si tu niekto niečo potreboval dokazovať tým, že by niekoho zavádzal, tak to je už naozaj poriadne zlé" a na strane druhej "to, čo si naposledy napísal, je len zúfalý pokus vyhrať boj"
boj na detskom portali v tretotriednej diskusii? o co? a cim budeme bojovat, plastovymi svetelnymi mecmi?
Ako to mám nazvať? Naťahovanie? Teraz si už spokojný? Znova len ďalšie nezmyselné chytanie za slovíčka, ktorým sa snažíš získať prevahu...
Už ma to unavuje. Choď sa hrať s v3ntym, s takou intelektuálnou elitou si budeš lepšie rozumieť.
Si tu na to sám...
toť moje skonštatovanie
Nebláznite prosím vás, Oktávka 1.6 bude mať pri kľudnej jazde 6-7 litrov. Ja by som určite bral benzín, ak najazíš menej ako 20 tisíc km ročne.
@tomtoylc no som už viac rozhodnutý pre ten diesel.. jo presne ako vždy, menšia hádka musí byť, inak by to nebol Birdz
@edisek jo presne ako píšeš sánka dolu šéfe, ty ma riadne poznáš ok
..kvak..
neviem ci su tu niektory ludia zavodnici ze potrebuju benzin aby mohli jazdit 250 podobne nezmysli jednym uchom dnu druhym von
..kvak..