Ahoj,
takže, študujem ruštinu, viem angličtinu na B2 ale čím ďalej tým viac mám pocit, že ruština, čo sa týka ohodnotenia sama o sebe nie je úplne ideálna a tak by som si rád pridal ešte jeden jazyk.
Prakticky rozmýšľam nad holandštinou alebo nemčinou a
@hetfield nie som si celkom istý, či by si sa dobre dohovoril v JAR čistou holandštinou, resp. nizozemčinou (to je presný výraz) afrikánčina je dosť ovplyvnená aj nemčinou, francúzštinou, angličtinou a portugalčinou...
ale v podstate učiť sa holandsky (nizozemsky) je myslím zbytočné, pokiaľ by som si mal vybrať tento jazyk alebo nemčinu... vo Flámsku sa dohovoríš nemecky, franc. aj anglicky, navyše "flámčina" tiež nie je čistá nizozemčina a v tomto panuje dosť rivalita medzi belgičanmi a holanďanmi
@hetfield veď áno, ale myslím, že ovláda aj nizozemčinu a v telke hovorila skôr nizozemsky, či? lebo mám kolegyňu z Haagu a radšej hovorí anglicky, aj tu v BE a bola pol roka v JAR a tiež si príliš nepokecala materinským jazykom
Po nemecky hovori viac ludi, ale je aj omnoho viac prekladatelov. Holandcina znie podla mna ako velmi dobra originalna volba, ale vyuzijes ju naozaj len v Holandsku (kde kazdy vie po anglicky) a v nadnarodnych korporaciach s holandskym usekom
S tou rustinou s tebou suhlasim ! Ja sa ucim rustinu a sama ucitelka nam vravela ze rustina jednoducho nestaci...ale k teme...holandstina sa podoba na anglictinu a ked vies po anglicky tak by sa ti to trocha plietlo, takze podla mna skor tu nemcinu...v Europe sa skor dohovoris nemcinou...
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
25 komentov
Strasne chcem vediet po holandsky :happy:
ja veľmi ľutujem, že som na strednej mala ruštinu :/ mala som si dať nemčinu ja idiot
brala by som Holandčinu