Po roku pouzivania mi odisiel notebook ASUS. Nejde zapnut a ani nesignalizuje nabijanie. Dal som ho reklamovat a reklamaciu zaietli na zaklade odborneho posudenia + fotky. Ze vraj bol notebook otvárany a za opravu chcu 600eur. Ako sa môžem brániť?
@lukaso121 Tak mozno mal niekto nejakú takú skúsenosť. Ale je rozdiel reklamovat 400eurovy notebook kde oprava vyjde 100eur tak to by som zaplatil aj ja. Ako 1000eurovy notebook a pytaju za opravu (vymenu maticnej) 600eur
bol tvoj notebook zo zadnej časti opatrený nálepkami výrobcu, kde by boli tieto zjavne poškodené - nasilne otvárané, ako tvrdia "znalci"...ak nie, a vôbec su tam žiadne nie su, potom ako môžu tvrdiť, že bol otváraný, následne daj spísať v predajni protokol z akého dôvodu ho nechce opraviť v záručnej dobe a celu záležitosť postup na Obchodnú inšpekciu...
dalej im v obchode oznam, že celu záležitosť písomne postupuješ na daňový úrad, ministerstvo obchodu a samotnému výrobcovi totebooka.. a kontaktuješ svojho právnika, ktorý postúpi žalobu na súd o náhradu ceny celého notebooku...musíš mať ale ten protokol od ních, že ho nechce opraviť a riadne musí byť vypísany, opatrený razitkom, dátumom a podpisom vedúceho predajne...
mne to sraviť v žiline majú po piči...
Ale inak opravovat ho bez tvojho suhlasu nemali. Po zisteni, ze nemas narok na zarucnu opravu ta na to mali upozornit a ty si sa mohol rozhodnut, ci to das opravit im alebo niekde inde
@marcello1111
Ministerstvo obchodu ? Daňový úrad ? To bol hádam fór, pán kolega
@Passarinho
V praxi je to boj s veternými mlynmi. Vy môžete predajcov posudok vyvrátiť len vlastným odborným posudkom. To Vás bude stáť niekoľko stovák eur a v konečnom dôsledku nemusí znamenať úspech, takže do toho málo kto pôjde. V prípade drahých niekoľko tisícových zariadení, je to o niečom inom. Vo Vašom prípade by všetky náklady dosť pravdepodobne presiahli cenu notebooku, čo stráca význam. Z mojich skúseností však viem povedať, že ak servisné stredisko povie, že bolo zariadenie otvárané, väčšinou tomu tak je. Notebook nemusí mať plomby na šrobach, môže mať tampér otvorenia alebo iné metódy zabezpečenia. Tvrdíte, že Vám k vyjadreniu poslali aj foto dokumentáciu, ukážte tie fotky, budeme múdrejší.
@Passarinho
Vďaka. Je to ozaj zvláštny prípad. Musím sa priznať, že ako servisný technik, ktorému by sa niečo také dostalo do rúk, by som to pravdepodobne tiež vrátil späť. Je tam zrejmé, že niektoré šróby chýbajú a napríklad tá na fotke č. 3 je vyslovene ohnutá a poškodenie vidieť aj na plastovom úchyte.
Ak ste stopercent presvedčený, že notebook určite nebol otváraný, sú len dve možnosti. Buď to takto spackali vo výrobe, čo je ale veľmi nepravdepodobné, alebo to poškodil servisný technik, čo však žiaľ vy, ako človek, ktorý nebol osobne prítomný pri zásahu, nemáte ako dokázať. Nay elektrodom ale podľa mojich skúseností v prípade reklamácii postupoval vždy veľmi seriózne, možno zlyhanie jednotlivca v servisnom stredisku, ktovie...
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
11 komentov
dalej im v obchode oznam, že celu záležitosť písomne postupuješ na daňový úrad, ministerstvo obchodu a samotnému výrobcovi totebooka.. a kontaktuješ svojho právnika, ktorý postúpi žalobu na súd o náhradu ceny celého notebooku...musíš mať ale ten protokol od ních, že ho nechce opraviť a riadne musí byť vypísany, opatrený razitkom, dátumom a podpisom vedúceho predajne...
mne to sraviť v žiline majú po piči...
Ale inak opravovat ho bez tvojho suhlasu nemali. Po zisteni, ze nemas narok na zarucnu opravu ta na to mali upozornit a ty si sa mohol rozhodnut, ci to das opravit im alebo niekde inde
Ministerstvo obchodu ? Daňový úrad ? To bol hádam fór, pán kolega
@Passarinho
V praxi je to boj s veternými mlynmi. Vy môžete predajcov posudok vyvrátiť len vlastným odborným posudkom. To Vás bude stáť niekoľko stovák eur a v konečnom dôsledku nemusí znamenať úspech, takže do toho málo kto pôjde. V prípade drahých niekoľko tisícových zariadení, je to o niečom inom. Vo Vašom prípade by všetky náklady dosť pravdepodobne presiahli cenu notebooku, čo stráca význam. Z mojich skúseností však viem povedať, že ak servisné stredisko povie, že bolo zariadenie otvárané, väčšinou tomu tak je. Notebook nemusí mať plomby na šrobach, môže mať tampér otvorenia alebo iné metódy zabezpečenia. Tvrdíte, že Vám k vyjadreniu poslali aj foto dokumentáciu, ukážte tie fotky, budeme múdrejší.
@Salora neotvaral, naco
@fotofoto
@marcello1111
» drive.google.com/open?id=1euelON...
Vďaka. Je to ozaj zvláštny prípad. Musím sa priznať, že ako servisný technik, ktorému by sa niečo také dostalo do rúk, by som to pravdepodobne tiež vrátil späť. Je tam zrejmé, že niektoré šróby chýbajú a napríklad tá na fotke č. 3 je vyslovene ohnutá a poškodenie vidieť aj na plastovom úchyte.
Ak ste stopercent presvedčený, že notebook určite nebol otváraný, sú len dve možnosti. Buď to takto spackali vo výrobe, čo je ale veľmi nepravdepodobné, alebo to poškodil servisný technik, čo však žiaľ vy, ako človek, ktorý nebol osobne prítomný pri zásahu, nemáte ako dokázať. Nay elektrodom ale podľa mojich skúseností v prípade reklamácii postupoval vždy veľmi seriózne, možno zlyhanie jednotlivca v servisnom stredisku, ktovie...