Zdravím,
Som študentkou všeobecného lekárstva na SR. A úprimne keď počúvam o tom, ako sa chce zaviesť zákon, ktorý zakáže odísť lekárom do zahraničia, keď tu neodpracujú aspoň desaťročie, alebo musia zaplatiť sumu, ktorú jednoducho zaplatiť nedokážem (je to myslím 55000+ eur) tak ja naozaj netuším, či mám pokračovať.
Medicína pre mňa bola aj je veľmi dôležitá – je to niečo čo ma baví, baví ma sa to učiť aj celý deň, napĺňa ma to, úprimne zaujíma, našla som sa v tom a chcem to robiť. Ale ja jednoducho netuším čo ďalej...
Viem, že nechcem ostať na Slovensku. Celý život som chcela odísť preč. Nedokážem ni svoje povolanie vykonávať tu – nemocnice sú v strašnom stave, chýbajú prístroje, na lekárov je tu toho v porovnaní so zahraničnými príliš veľa a zákony sú hlúpe, nedá sa lekárom dýchať a podobne. Keď som sa rozhodovala ísť to tu študovať, ešte sa o tom zákone nehovorilo takto vážne, bola to nejaká vízia do ďalekej budúcnosti, ktorú nikto nebral ako blízku realitu a rozhodovala som sa najmä vďaka rodine a chorému otcovi, ktorého som nemohla opustiť.
No stále viac pociťujem, že som spravila nehoráznu chybu.Dala som sa dokopy s mužom, s ktorým si viem predstavit´svoju budúcnosť a ktorý nie je slovák a nikdy som nerozmýšľala, že by mohla byť pravda, že budem prinútená tu ostať. Môj sen bol odísť do Španielska (tento sen som mala už ako malé dieťa, od 6 sa učila španielčinu, šla na španielske bilingválne gymnázium) a ja mám pocit, že môj sen sa pomaly ale iste rúca.
A začínam sa pýtať samej seba, či to vôbec stojí za to a aké sú ešte možnosti, kým sa to naozaj neschváli. Pre medicínu som schopná obetovať takmer všetko, ale toto je jedna vec, o ktorej už tak presvedčená nie som.
A preto sa chcem opýtať:
A, sú tu nejakí iní študenti medicíny? Ako sa k tomu, že niektoré strany to majú v programe staviate? Myslíte, že sa to v budúcich rokoch schváli?