urobila som velkú chybu,prihlásila som sa na areálovú kultúru na UKF,je to na hovno,sme 60-ti v skupine,vacsina bola prijatá aj so stvorkami,uroven v pi.i,prax nemáme,chystám sa ukoncit túto skolu,ale nechápem,preco a naco sú také odbory
Prečo ministerstvo školstva nezavedie povinnosť zložiť pred štúdiom na VŠ inteligenčné testy, kde bude musieť uchádzač rozlíšiť aspoň medzi "praxou" a "uplatnením"? Lebo rozmýšľam, prečo asi si práve na tú areálovú kultúru išla...
Informatika a myslím, že často ani matfyz, prax bežne nemajú.
A z pohľadu reálnej zamestnanosti i nástupných platov lepšie odbory v SR asi ani neexistujú.
Prečo nezruší odbory, kde je nízke uplatnenie a príliš vysoký počet študentov degraduje možnú úroveň tých zopár dobrých...nechce sa mi znova písať to isté ( @65 a @146 ):
2) tak to si treba potom vybaviť s rodičmi, lebo "úroveň" a "užitočnosť" tohto odboru je možné si aj domyslieť, viď Uplatnenie z textu od samotnej univerzity na portalvs.sk:
"Absolvent študijného programu stredoeurópska areálová kultúra môže pracovať vo verejnej a štátnej správe, v kultúrnych inštitúciách, v knižniciach, knižných redakciách, v oblasti múzejníctva, galérií, turistiky, v rozličných nadáciách, v oblasti médií ako odborníci na problematiku strednej Európy, národných a národnostných kultúr v stredoeurópskych súvislostiach. Môže pracovať v oblasti tvorby a realizácie projektov, prezentovať výsledky národnej kultúry a byť súčasne ich tvorcom. Môže zastávať riadiace funkcie, pôsobiť koncepčne, udržiavať kontakty so zahraničnými inštitúciami podobného zamerania."
Vo verejnej správe pracujú tí, čo študjú verejnú správu (a majú obrovské šťastie alebo kontakty - ostatní smer McDonald's), s knihami žurnalisti, v nadáciách dobrovoľníci (prípadne špecifické pozície ekonómovia, marketingoví...), múzeá a galérie - no už vidím, ako starí sprievodcovia ochotne prenechávajú miesta "skazeným" mladým (a akoby tých miest bolo nejako extra veľa, plat za to prechádzanie sa ani nekomentujem), v turistike tí špecializovaní z cestovného ruchu, v médiách masmediálni a ako "odborníkov na problematiku strednej Európy" treba momentálne čestných politikov a ekonómov so zdravým rozumom a rozhľadom, nie kulturológov. Absolútne nereálne klišé "riadiace funkcie" je už len čerešnička na torte celému tomu výsmechu, ktorý boli schopní v rámci lákania štátom dobre zaplatených študentov pozliepať. Človek s trochou rozumu si o tom pomyslí svoje dostatočne včas.
"Poďakuj" rodičom, že ťa namiesto roku nejakej užitočnej práce, brigád... donútili vyčerpať si rok bezplatného Bc. štúdia a vlastne aj života na totálnej zbytočnosti.
ono to, že ja mám na túto otázku taký názor, že možno ani vysoké školy nemôžu, že majú toľko nezamestnaných absolventov ako majú. ale je to o ľuďoch, ktorý na danej výške pôsobili. dnes je proste všade rôzna neschopnosť a každý manažér si dobre všetko premyslí, či dá šancu ľuďom z mladej generácie alebo nie. priznám sa, že aktívne sa stretávam s manažérmi a ostáva rozum stáť z dnešných mladých ľudí, s ktorými prichadzajú do kontaktu. jeden z tých manažérov mi hovoril dievčina s vyštudovanou ekonomickou univerzitou síce, ale chyba krásy neschopná uvažovať. dal jej úplne elementárny príklad, keďže vo firme pracuje sa s hotovosťou veľa a nedokázala ho vyriešiť : Klientovi máte vydať 850 euro. Koľko 50-eurových bankoviek na to potrebujete?
30 minút s týmto príkladom vraj sa trápila skúšala kadejak rôzne zúfalé pokusy. No tak, čiže je to dosť aj o ľuďoch. Vraj ju by zobral, ale po tomto zúfalstve radšej sa rozhodol zobrať 40-tnika nejakého a už iných ako 40-tnikov ani nepozýva na pohovory.
@timea91 lebo, ak splnia podmienky, tak si taky odbor mozu otvorit. a zakonom asi tazko stanovis, co je hodne otvorenia a co nie, aj ked normalne to clovek vidi, ale oni "nemaju dovod to neotvorit". keby si ludia zacali odbory posudzovat podla uplatnitelnosti absolventov, tak hadam, ze by hned zrusili humanitne odbory, hoci aj tie su pre spolocnost dolezite. nech si ktokolvek vravi co chce.
tak preto.
a je na tvojom zvazeni, co si vyberies. si teraz nastvana a vlastne zvalujes vinu na rodicov, ale skus si aspon zobrat nieco dobre z toho roku, nech naozaj nebol zabitym rokom.
@timea91 štát to zrušiť nemôže a škola nechce... sama hovoríš, že ten odbor je napiču a aj tak si tam išla... a hovoríš, že je tam 60 takých ľudí... keby si ľudia sami uvedomili, že to je pičovina a ani sa tam neprihlásia, tak taký odbor nikdy fungovať nebude...
a len tak zo srandy ísť na 5-ročné štúdium a dostať titul zadarmo, to je skoro také isté zneužívanie verejných financií ako ľudia, čo môžu robiť, ale nepôjdu, lebo im je lepšie doma a robiť si decká... veď si zober, že študent má rôzne zľavy/výhody, môže mať sociálne alebo prospechové štipko (a keď sa na nejakom odbore rozdávajú dobré známky zadarmo, tak to prospechové je dosť reálne) a ani nehovorím, koľko dotácií dostane škola za prevádzkovanie takého odboru pre 300 ľudí (5x60)
nezamestnaných neprodukujú školy predsa, ale je to dôsledok nedostatku pracovných miest (a neschopnosti poniektorých jedincov nájsť a udržať si prácu).
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
14 komentov
Informatika a myslím, že často ani matfyz, prax bežne nemajú.
A z pohľadu reálnej zamestnanosti i nástupných platov lepšie odbory v SR asi ani neexistujú.
Prečo nezruší odbory, kde je nízke uplatnenie a príliš vysoký počet študentov degraduje možnú úroveň tých zopár dobrých...nechce sa mi znova písať to isté ( @65 a @146 ):
» www.birdz.sk/forum/preco-lud...
2) tak to si treba potom vybaviť s rodičmi, lebo "úroveň" a "užitočnosť" tohto odboru je možné si aj domyslieť, viď Uplatnenie z textu od samotnej univerzity na portalvs.sk:
"Absolvent študijného programu stredoeurópska areálová kultúra môže pracovať vo verejnej a štátnej správe, v kultúrnych inštitúciách, v knižniciach, knižných redakciách, v oblasti múzejníctva, galérií, turistiky, v rozličných nadáciách, v oblasti médií ako odborníci na problematiku strednej Európy, národných a národnostných kultúr v stredoeurópskych súvislostiach. Môže pracovať v oblasti tvorby a realizácie projektov, prezentovať výsledky národnej kultúry a byť súčasne ich tvorcom. Môže zastávať riadiace funkcie, pôsobiť koncepčne, udržiavať kontakty so zahraničnými inštitúciami podobného zamerania."
Vo verejnej správe pracujú tí, čo študjú verejnú správu (a majú obrovské šťastie alebo kontakty - ostatní smer McDonald's), s knihami žurnalisti, v nadáciách dobrovoľníci (prípadne špecifické pozície ekonómovia, marketingoví...), múzeá a galérie - no už vidím, ako starí sprievodcovia ochotne prenechávajú miesta "skazeným" mladým (a akoby tých miest bolo nejako extra veľa, plat za to prechádzanie sa ani nekomentujem), v turistike tí špecializovaní z cestovného ruchu, v médiách masmediálni a ako "odborníkov na problematiku strednej Európy" treba momentálne čestných politikov a ekonómov so zdravým rozumom a rozhľadom, nie kulturológov. Absolútne nereálne klišé "riadiace funkcie" je už len čerešnička na torte celému tomu výsmechu, ktorý boli schopní v rámci lákania štátom dobre zaplatených študentov pozliepať. Človek s trochou rozumu si o tom pomyslí svoje dostatočne včas.
"Poďakuj" rodičom, že ťa namiesto roku nejakej užitočnej práce, brigád... donútili vyčerpať si rok bezplatného Bc. štúdia a vlastne aj života na totálnej zbytočnosti.
30 minút s týmto príkladom vraj sa trápila skúšala kadejak rôzne zúfalé pokusy. No tak, čiže je to dosť aj o ľuďoch. Vraj ju by zobral, ale po tomto zúfalstve radšej sa rozhodol zobrať 40-tnika nejakého a už iných ako 40-tnikov ani nepozýva na pohovory.
tak preto.
a je na tvojom zvazeni, co si vyberies. si teraz nastvana a vlastne zvalujes vinu na rodicov, ale skus si aspon zobrat nieco dobre z toho roku, nech naozaj nebol zabitym rokom.
a len tak zo srandy ísť na 5-ročné štúdium a dostať titul zadarmo, to je skoro také isté zneužívanie verejných financií ako ľudia, čo môžu robiť, ale nepôjdu, lebo im je lepšie doma a robiť si decká... veď si zober, že študent má rôzne zľavy/výhody, môže mať sociálne alebo prospechové štipko (a keď sa na nejakom odbore rozdávajú dobré známky zadarmo, tak to prospechové je dosť reálne) a ani nehovorím, koľko dotácií dostane škola za prevádzkovanie takého odboru pre 300 ľudí (5x60)
nezamestnaných neprodukujú školy predsa, ale je to dôsledok nedostatku pracovných miest (a neschopnosti poniektorých jedincov nájsť a udržať si prácu).