Ahojte, akurát som zmaturoval a rozhodujem sa na akú vysokú školu vlastne ísť. Mám prihlášku na UK biológia (19. mám skúšky) a paleobiológia (kde ma už zobrali). Tá paleobiológia je veľmi zaujímavá a vždy ma evolúcia zaujímala a študujem ju aj doma vo voľ
ak ťa baví tá paleobiológia, tak radšej tam - paleogenetický výskum mitochondriálnej a jadrovej DNK vyhynutých organizmov - znie veľmi dobre
genetika má určite väčšie uplatnenie, lenže len preliezť bakalára na biológii je celkom fuška a na Mgr. je na genetiku vždy veľký záujem - berú len tých najlepších
S Bc. titulom sa teoreticky môžeš uchádzať o Mgr. (alebo iné) štúdium v akomkoľvek odbore, keď zvládneš podmienky na prijatie.
Môžeš ísť na paleobio a odtiaľ neskôr na genetiku, ak urobíš prijímačky a bude dosť voľných miest (prednostne ale berú ľudí, čo písali na katedre bakalárku a zvládnu štátne skúšky aspoň na C a samozrejme potrebuješ vedomosti z genetiky a aj molekulárnej biológie) V rámci Bc. odboru biológia sa vyučuje evolučná biológia, na Mgr. molekulárna evolúcia. Na Katedre je aj laboratórium pre výskum ancient DNA, ale nevyužíva sa (neviem prečo). Ak by si našiel vedúceho, ktorý by ti vypísal magisterskú tému tohto zamerania, môžeš sa tomu venovať aj na genetike, avšak súčin týchto pravdepodobností nie je dosť vysoký.
jeden typek s ktorym som pil v mlynskej a bol vyssi ako ja studuje paleontologiu a som ho spovedal a vcelku sikovny chalan a chodil kadetade po EU na vykopavanie, Polsko a pod., kde aj kusok zarobil, aj sa ucil, takze sa to da uplatnit a hlavne ak ta to bavi ... a genetika to urcite bude mat uplatnenie a este aj ak by si bol sikovny, tak v zahranici pohoda
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
9 komentov
Ale áno zlato, ja viem čo ma baví. Len problém je v tom, že nerád by som s vedomosťami čo ma bavia o 5 rokov kosil trávnik za 2€ u babky