Podľa Vás môže epileptik vlastniť vodičský preukaz?
Práve ide v Nemecku dokument v TV. Jeden epileptik spôsobil v krátkej dobe už v poradí 4 vážnu dopravnú nehodu. Pri tej poslednej išiel cez križovatku v Hamburgu 10 KM rýchlosťou cez hlavnú križovatku a v tom momente dostal zase epileptický záchvat a vle
@webster43 moj bratranec je epileptik...aspon teda podla doktorov mal pred par rokmi nejaku prihodu...podla priznakov ho oznacili za epileptika a odvtedy mu nic nebolo, nemal ziadne zachvaty ani nic...no aj napriek tomu si vodicak spravit NEMOZE...
v nemecku maju na kokot zakony vcetne toho ze na dialnici mozu ist kolko chcu..a to ze takymto ludom vodicaky neberu je ich problem...
Epileptici môžu od začiatku novembra získať vodičský preukaz na motorky alebo osobné vozidlá jednoduchšie ako doteraz. Do platnosti totiž vstúpila vyhláška ministerstva vnútra k zákonu o cestnej premávke, ktorá upravuje podmienky jeho získania pre epileptikov. Ako pre TASR ozrejmil prezident Slovenskej ligy proti epilepsii Vladimír Donáth, epileptici mohli doteraz získať vodičské oprávnenie iba vtedy, ak päť rokov nemali záchvat a tri roky neužívali žiadne lieky. Po novom nesmú mať záchvat jeden rok, čo musia deklarovať čestným prehlásením a môžu užívať lieky. "Je to obrovský posun," konštatoval. Donáth poukázal na to, že vo svete je bežné, že pokiaľ epileptik rok nedostane záchvat, môže byť držiteľom vodičského preukazu. Doteraz platná legislatíva tak podľa neho nebola v súlade s bežnou praxou ani európskou smernicou. Upozornil, že mnoho mladých epileptikov malo kvôli doterajším pravidlám problémy napríklad s uplatnením sa na pracovnom trhu.
Epilepsia je ochorenie mozgu a nie psychiatrická diagnóza. Na Slovensku žije asi 60.000 epileptikov, každoročne pribudne približne 2500 až 3000 nových pacientov. Pri správnej liečbe môžu žiť plnohodnotný život, často úplne bez záchvatov. "Epileptik má problém len vtedy, keď má záchvat, v medzizáchvatovom období je to úplne zdravý človek," vysvetlil Donáth. Odbúrať mýty a rozšíriť pochopenie tohto ochorenia medzi širokou verejnosťou je cieľom občianskeho združenia EpiKlub aj Aura. Zakladajúci členovia sú z radov pacientov, ktorí s týmto ochorením roky žijú a dôverne poznajú všetky ťažkosti, ktoré prináša.
Som v zásade proti, dokonca som aj proti tomu, aby moja babka, ktorá pred 6 rokmi prekonala mozgovú príhodu prakticky bez nejakých väčších následkov, mohla šoférovať.
@matheusko Napadlo ma jedno prirovnanie možno nie je úplne presné.. to už môžu rovno povoliť aj pilotom epileptikom lietať. Ty čo to schvaľujú bi som odkázal, aby to išli vysvetliť osobne príbuzným obetiam tej nehody, že epileptik má svoje práva a nemôžu mu zakázať šoférovať.
lenže je kopec iných diagnóz, pri kt. sa môže stať to isté a napriek tomu títo ľudia šoférovať auto môžu (viď spomínaná astma).
ako ja nevravím, že si myslím, že je správne aby mali vodičáky, ale zase obmedziť to štýlom vy ste mali v 5tich rokoch raz záchvat, vy už nemôžte, je blbosť. teda neviem akým systémom to funguje, ale to čo bolo spomínané vyššie mi príde ako rozumný nápad (tj. dať určitú hranicu, napr. tých 5 rokov bez záchvatu a pod)
@tysha ale neporovnávaj to z astmou... vieš čo sa robí z človekom pri epilepsii a čo pri astme...to nie je to isté... ale súhlasím z tým, že epileptik pokiaľ nemal záchvať 5 rokov a berie lieky pravidelne tak to je prijateľné riziko
Najprv ma to nasralo ,ze takto pisete ,ale uznavam mate pravo na svoj nazor.Ja som Epi pacient od svojich 8 rokov a od vtedy beriem lieky. Moj zdravotny stav sa zlepsil a od svojich 12 rokov uz nemam zachvaty .Teraz uz je tomu 23 rokov a vdaka vrdym zakonom a tym ,ze nechcem nikoho podplacat vodicak nemam.Keby ste vedeli ake to je v dnestnej dobe obmedzujuce.Koli tomu sa stale citim ako ten mali chlapec, ktory si nemoze nic sam zariadit este an s priatelkou na vylet nemozem ist.
Chcem ,len napisat tym z Vas ,ktori su taky radikalni ,ze kazdy moze mat epilepsiu zo dna na den ,tak pozor na silne reci, Boli by ste aj ku sebe ,taky radikalny?
Suhlasim ,ze kazdy nemoze mat V P ,lebo su viditelne stavy ,ktore to nedovoluju ,ale co ja 21 rokov a stale som na druhej kolaji.
Milá slečna, alebo paní. To čo tu píšeš ty aj ostatní o odoberaní vodičákov epileptikom je dobrá hlúposť. Len taká malá drobnosť, najprv si pozri ty aj ostatní na štatistiky dopravných nehôd, alebo pozeraj televízne noviny v TV, že kto najviac spôsobuje dopravné nehody. Najnebezpečnejší za volantom sú mladí zasranci v rýchlych autách, čo si myslia, že sú pretekár F1 a po nich nasledujú hlavne mladé, vyguľané šoférky, ktoré aj malé auto (angličák pre deti na hranie) dokážu tak zodrieť zvonku, ako keby to bolo nejaké veľké auto, lebo zo všetkého sú vystresované. A hlavná vec pre všetkých mladých zajacov, čo tú píšete na tejto stránke chcem povedať, že najprv sa naučte správte pravopis a vyjadrovať a potom posudzujte čo je správne a čo nie. Kto šoférovať naozaj vie, tak pre tohto človeka to je oddych a nie stres za volantom ako to tu niekto na tejto stránke napísal. To viem aj podľa toho, že ako na mňa pôsobí šoférovanie.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
22 komentov
v nemecku maju na kokot zakony vcetne toho ze na dialnici mozu ist kolko chcu..a to ze takymto ludom vodicaky neberu je ich problem...
to, že je niekto epileptik neznamená, že má dvakrát do týždňa záchvat. to už potom rovno aj astmatikom, nie? (ale ok, beriem to)
Epilepsia je ochorenie mozgu a nie psychiatrická diagnóza. Na Slovensku žije asi 60.000 epileptikov, každoročne pribudne približne 2500 až 3000 nových pacientov. Pri správnej liečbe môžu žiť plnohodnotný život, často úplne bez záchvatov. "Epileptik má problém len vtedy, keď má záchvat, v medzizáchvatovom období je to úplne zdravý človek," vysvetlil Donáth. Odbúrať mýty a rozšíriť pochopenie tohto ochorenia medzi širokou verejnosťou je cieľom občianskeho združenia EpiKlub aj Aura. Zakladajúci členovia sú z radov pacientov, ktorí s týmto ochorením roky žijú a dôverne poznajú všetky ťažkosti, ktoré prináša.
Autor článku: TASR
Dátum vydania: 24.11.2010
lenže je kopec iných diagnóz, pri kt. sa môže stať to isté a napriek tomu títo ľudia šoférovať auto môžu (viď spomínaná astma).
ako ja nevravím, že si myslím, že je správne aby mali vodičáky, ale zase obmedziť to štýlom vy ste mali v 5tich rokoch raz záchvat, vy už nemôžte, je blbosť. teda neviem akým systémom to funguje, ale to čo bolo spomínané vyššie mi príde ako rozumný nápad (tj. dať určitú hranicu, napr. tých 5 rokov bez záchvatu a pod)
Chcem ,len napisat tym z Vas ,ktori su taky radikalni ,ze kazdy moze mat epilepsiu zo dna na den ,tak pozor na silne reci, Boli by ste aj ku sebe ,taky radikalny?
Suhlasim ,ze kazdy nemoze mat V P ,lebo su viditelne stavy ,ktore to nedovoluju ,ale co ja 21 rokov a stale som na druhej kolaji.
Milá slečna, alebo paní. To čo tu píšeš ty aj ostatní o odoberaní vodičákov epileptikom je dobrá hlúposť. Len taká malá drobnosť, najprv si pozri ty aj ostatní na štatistiky dopravných nehôd, alebo pozeraj televízne noviny v TV, že kto najviac spôsobuje dopravné nehody. Najnebezpečnejší za volantom sú mladí zasranci v rýchlych autách, čo si myslia, že sú pretekár F1 a po nich nasledujú hlavne mladé, vyguľané šoférky, ktoré aj malé auto (angličák pre deti na hranie) dokážu tak zodrieť zvonku, ako keby to bolo nejaké veľké auto, lebo zo všetkého sú vystresované. A hlavná vec pre všetkých mladých zajacov, čo tú píšete na tejto stránke chcem povedať, že najprv sa naučte správte pravopis a vyjadrovať a potom posudzujte čo je správne a čo nie. Kto šoférovať naozaj vie, tak pre tohto človeka to je oddych a nie stres za volantom ako to tu niekto na tejto stránke napísal. To viem aj podľa toho, že ako na mňa pôsobí šoférovanie.