Zdravím, som začiatočník v programovaní a chcem vytvoriť vlastnú jednosuchú hru. nepoznáte niekto nejaký program na tvorbu hier ? Stačí úplne jednoduchý, má to byť hra na typ Mravenci. Ďakujem
Ak si nikdy neprogramoval, najlepšie bude zohnať si nejakú dobrú knihu kde bude krok za krokom vysvetlené a hlavne veľa trpezlivosti. Jednoduchá konzolová hra sa dá v C/C++ napísať na pár desiatkov riadkov.
Hlavne never tomu ak sa kniha volá "Naučte sa programovať za 21 dní". V praxi to bude vyzerať skôr nejak takto:
ako už tu ľudia spomenuli, nemáš ani predstavu aké je zložité naprogramovať hru. Čiže máš na výber: chceš si SPRAVIŤ (to slovo je dôležité) túto jednu konkrétnu hru a ani nikdy nechceš získať ani predstavu aké zložité je hru naprogramovať, alebo si chceš NAPROGRAMOVAŤ hru preto, lebo chceš programovať hry a toto je momentálne prvá z mnohých/bližšie neurčeného množstva ktoré chceš spraviť, a v tom prípade nebudeš mať inú možnosť ako sa o tom dozvedieť omnoho, OMNOHO viac.
Ak ide o prvý prípad, tak si stiahni Game Maker. Alebo Construct, aj keď jednotku už asi zoženieš ťažko a dvojka vyzerá že sa zameriava na HTML5 ( » www.scirra.com/html5-game-engi... ).
Ak ide o druhý prípad, tak na hru na najbližších pár rokov zabudni, lebo budeš musieť začať stavať úplné základy, pričom hry sú prakticky "strecha" (pomyselnej budovy programovacích znalostí). V tomto prípade síce tiež môže ako dobrá prvá lekcia poslúžiť to že si stiahneš Game Maker a spravíš niečo v ňom, ale nenazývaj to programovaním.
@wewo@hoperpohroma - napriek tomu ani GML nie je programovanie, ale skriptovanie. A hovorte si čo chcete, v tom je stále sakra veľký rozdiel.
@divinatoire - vlastne nie, cítim sa dotknutý, možno bude toto prirovnanie znieť namyslene, ale to čo si spravila je v princípe niečo ako volať chirurga aby ti poradil ako si vytrhať obočie