Zdravím, som začiatočník v programovaní a chcem vytvoriť vlastnú jednosuchú hru. nepoznáte niekto nejaký program na tvorbu hier ? Stačí úplne jednoduchý, má to byť hra na typ Mravenci. Ďakujem
Ak si nikdy neprogramoval, najlepšie bude zohnať si nejakú dobrú knihu kde bude krok za krokom vysvetlené a hlavne veľa trpezlivosti. Jednoduchá konzolová hra sa dá v C/C++ napísať na pár desiatkov riadkov.
Hlavne never tomu ak sa kniha volá "Naučte sa programovať za 21 dní". V praxi to bude vyzerať skôr nejak takto:
ako už tu ľudia spomenuli, nemáš ani predstavu aké je zložité naprogramovať hru. Čiže máš na výber: chceš si SPRAVIŤ (to slovo je dôležité) túto jednu konkrétnu hru a ani nikdy nechceš získať ani predstavu aké zložité je hru naprogramovať, alebo si chceš NAPROGRAMOVAŤ hru preto, lebo chceš programovať hry a toto je momentálne prvá z mnohých/bližšie neurčeného množstva ktoré chceš spraviť, a v tom prípade nebudeš mať inú možnosť ako sa o tom dozvedieť omnoho, OMNOHO viac.
Ak ide o prvý prípad, tak si stiahni Game Maker. Alebo Construct, aj keď jednotku už asi zoženieš ťažko a dvojka vyzerá že sa zameriava na HTML5 ( » www.scirra.com/html5-game-engi... ).
Ak ide o druhý prípad, tak na hru na najbližších pár rokov zabudni, lebo budeš musieť začať stavať úplné základy, pričom hry sú prakticky "strecha" (pomyselnej budovy programovacích znalostí). V tomto prípade síce tiež môže ako dobrá prvá lekcia poslúžiť to že si stiahneš Game Maker a spravíš niečo v ňom, ale nenazývaj to programovaním.
@wewo@hoperpohroma - napriek tomu ani GML nie je programovanie, ale skriptovanie. A hovorte si čo chcete, v tom je stále sakra veľký rozdiel.
@divinatoire - vlastne nie, cítim sa dotknutý, možno bude toto prirovnanie znieť namyslene, ale to čo si spravila je v princípe niečo ako volať chirurga aby ti poradil ako si vytrhať obočie
ja som si spomenula na taký program či hru, nespomeniem, ako sa to volalo, ale behalo sa tam s korytnačkou a celkom ma to bavilo a tuším aj tam také niečo šlo
mne osobne bol sympatickejší ako Game Maker, má viac možností a je lepšie optimalizovaný, a aj keď je o niečo ťažšie naučiť sa v ňom robiť, systém akým sa v ňom robí je aj pri tom vizuálnom kódení omnoho bližšie reálnej metodológií programovania, je komplet zadarmo, čiže ani pokročilé efekty nie sú vo free verzii zamknuté, a tak... Proste podľa môjho názoru celkovo lepší než game maker, len náročnejší na naučenie.
Prostredie sem, prostredie tam, už sú tú hore spomenuté rôzne, ale hlavne aby si jazyk vedel, princíp funkcionality.
Hru som robil aj v Netbeans IDE, alebo DEV++ ..skús ten Game maker
Keď chceš programovať ešte viac do piky, tak sa uč assembler, ale to sa málokomu chce, radšej C, hocičo. Ja by som poradil kódiť postupne od najjednoduchších po zložitejšie...
@wewo veď ju chce urobiť jednoduchú.. hoci postup najjednoduchší nie je...assembler je rozvláčnejší a nemyslel som to tak, aby v tom programoval hry, skôr by mohol pomôcť na začiatok lepšie pochopiť čo sa vlastne programuje
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
16 komentov
lebo na tvorenie hier je napr. gamemaker, ale to je viac uz hranie sa s funkciami ktore su uz vytvorene ako ciste programovanie
Hlavne never tomu ak sa kniha volá "Naučte sa programovať za 21 dní". V praxi to bude vyzerať skôr nejak takto:
inak my ked sme boli na SOCke a ty si tam hral nejaku 3d hru na tablete tak to si spravil ty?
» scratch.mit.edu/projects/Talker...
@ropucha99
ako už tu ľudia spomenuli, nemáš ani predstavu aké je zložité naprogramovať hru. Čiže máš na výber: chceš si SPRAVIŤ (to slovo je dôležité) túto jednu konkrétnu hru a ani nikdy nechceš získať ani predstavu aké zložité je hru naprogramovať, alebo si chceš NAPROGRAMOVAŤ hru preto, lebo chceš programovať hry a toto je momentálne prvá z mnohých/bližšie neurčeného množstva ktoré chceš spraviť, a v tom prípade nebudeš mať inú možnosť ako sa o tom dozvedieť omnoho, OMNOHO viac.
Ak ide o prvý prípad, tak si stiahni Game Maker. Alebo Construct, aj keď jednotku už asi zoženieš ťažko a dvojka vyzerá že sa zameriava na HTML5 ( » www.scirra.com/html5-game-engi... ).
Alebo Game Editor ( » game-editor.com/Download... ).
Ak ide o druhý prípad, tak na hru na najbližších pár rokov zabudni, lebo budeš musieť začať stavať úplné základy, pričom hry sú prakticky "strecha" (pomyselnej budovy programovacích znalostí). V tomto prípade síce tiež môže ako dobrá prvá lekcia poslúžiť to že si stiahneš Game Maker a spravíš niečo v ňom, ale nenazývaj to programovaním.
@wewo @hoperpohroma - napriek tomu ani GML nie je programovanie, ale skriptovanie. A hovorte si čo chcete, v tom je stále sakra veľký rozdiel.
» www.scirra.com/construct-class...
mne osobne bol sympatickejší ako Game Maker, má viac možností a je lepšie optimalizovaný, a aj keď je o niečo ťažšie naučiť sa v ňom robiť, systém akým sa v ňom robí je aj pri tom vizuálnom kódení omnoho bližšie reálnej metodológií programovania, je komplet zadarmo, čiže ani pokročilé efekty nie sú vo free verzii zamknuté, a tak... Proste podľa môjho názoru celkovo lepší než game maker, len náročnejší na naučenie.
Hru som robil aj v Netbeans IDE, alebo DEV++ ..skús ten Game maker
Keď chceš programovať ešte viac do piky, tak sa uč assembler, ale to sa málokomu chce, radšej C, hocičo. Ja by som poradil kódiť postupne od najjednoduchších po zložitejšie...