podľa mňa nie okej, znie to blbo, ale mne podľa mňa fakt neškodí akurát mám kamarátov, s ktorými nemôžem byť inak v kontakte moc často, a internet ma zachraňuje
@alpynus Asi iba výnimočne, keď nie je nadpis, alebo je nevhodný, alebo ako sa mi teraz tuto zdá, keď sa diskusia točí okolo zle napísaného nadpisu namiesto jej témy. Teda čo som zatiaľ videla.
momentálne je doba, keď mladá generácia prvýkrát v histórii ovláda technológie lepšie než tá staršia. čo znamená, že nás vlastne nemá kto naučiť, čo si z nich máme zobrať, ako k nim pristupovať a ako ich čo najlepšie využiť.
dospelí už nad tým rezignujú, buď majú o internete skreslené predstavy alebo radšej žiadne.
nehovorím, že internet je zlo, rovnako ako ani nehovorím, že je svätý. má svoje plusy a mínusy, záleží len od človeka, ako ho bude využívať. bohužiaľ pre mladých ľudí sa internet stál(väčšinou!) iba synonymom nového spôsobu komunikácie. neuvedomujú si jeho informačnú hodnotu či rovnako aj sociálnu, umeleckú alebo akúkoľvek inú hodnotu, ktorú spoločnosti priniesol. takže v podstate ho využívajú totálne nahovno a nemá ich kto naučiť, čo všetko sa s tým ujom internetom vlastne dá robiť. a keď im to začne vysvetľovať niekto zo staršej generácie, tak sa nad tým len pousmejú a pomyslia si "dedko, čo ty už len o tom môžeš vedieť..."
bože, tak strašne chcem učiť na základnej škole možnosti využitia internetu a jeho sociálnu rolu v spoločnosti
keď sa o niečom rozpráva v teoretickej rovine, tak je príliš ťažké myslieť na každú existujúcu výnimku. pokiaľ som to napísala príliš generalizačne, tak to len preto, že som uvažovala nad väčšinou. samozrejme, že sú ľudia, ktorí sú mimo tohto. ale všeobecne by to malo platiť tak, ako si myslím. ak nie, tak ma oprav
o restoch viem, napravím, len hľadám tie mená, kde to bolo, keďže nechcem tliachnuť blbosť a nemám to z netu, ale z knižky. takže to chvíľku potrvá
Prirodzene, že sa pri vcelku všeobecnej rozprave nedá myslieť na každú výnimku, avšak mám dôvodné podozrenie si myslieť, že počet výnimiek v tomto prípade nie je zanedbateľný k celkovému počtu prípadov.
Ako dôkaz by mi mala postačiť celkom obyčajná demografická krivka a nejaká štatistika vzdelanosti. Považujem za príliš zbytočné to detailne spracovávať, ale bajzom:
Myslím, že existuje relatívne veľa vzdelaných rodičov vo veku 30-55, ktorí majú deti vo veku 5-18 a teda dá sa povedať, že vedia o internete viac (alebo rovnako) ako ich deti. Preto si myslím, že by sa mal každý prípad posudzovať individuálne, keďže existuje pravdepodobnosť možno aj vyššia ako 15%, že rodič vie o IT naozaj viac ako dieťa. Naviac, tá pravdepodobnosť bude vyššia a vyššia, keďže my, deti internetu, časom splodíme deti a defaultne budeme o internete vedieť viac než naše deti.
To však ale nič nemení na fakte, že momentálne tvoja úvaha platí pre väčšinu a je teda korektná, len som mal potrebu uviesť drobnú poznámku : )
Ale rozhodne existuje určitý nenulový počet dospelých, ktorí naozaj dokážu skoro objektívne zhodnotiť klady a zápory internetu, čiže tvrdenie, že nás nemá kto naučiť "internetovej kultúre" je nesprávne : )
vzdelanosť nepodmieňuje aj IT inteligenciu. inak svoju myšlienku som čerpala z Umberta Eca, McLuhana a iných sociológov nových médií a keď sa aj poobzerám okolo seba, tak mi je jasné, že staršia generácia už nemá šancu dohnať rozvoj technológií.
táto nenulová časť však nemá prístup ku každému mladému, aby mu vysvetlila možné využitia internetu, takže stále ti tu ostane príliš veľká časť mladej generácie, ktorá internet nebude schopná správne využiť.
inak príklad. mám mamu informatičku/programátorku, vyštudovanú, pracuje v tom. ale internet ovládam rozhodne lepšie než ona, miliónkrát som jej musela s kdečím pomáhať. rovnako si myslím, že aj ja sa v určitom bode zastavím a už nebudem stíhať sledovať, čo je nové a znova nastane situácia, že moje deti budú poznať technológie lepšie než ja.
Ako komu...ale neskodi nam net,ale tie veci co sa daju na nom najst..ved ked tu 12 rocny chlapci pozeraju peecko..ale urcite je aj napomocny..napr.moja mama cez net nakupuje veci zo zahranicia..myslim ze skodi len tomu,kto je uz poskodeny alebo sa chce nechat poskodit..ale pre mna je to akasi zachrana...ked si tak pomyslim,co by som robila bez netu ??umrela by som od nudy??
Zrejme sa aj zásadnejší vývoj v IT sektore zastaví (alebo zastavil?) a už nebude potrebné sa učiť temer každý deň novým kúskom, ako voľakedy.
Nepochybne, po facebooku vznikne ďalšia mánia, potom ďalšia a ďalšia ale myslím, že aj keď sa toho šialenstva nezúčastním, budem vedieť rozlíšiť, na čo to je dobré a na čo zlé.
Myslím, že naša generácia dokáže zachytiť novinky v IT. A tie novinky nebudú ktoviejak zásadné.
Povaha a štruktúra internetu sa už výraznejšie meniť nebude, môj pocit.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
37 komentov
a rodičia starých rodičov že škoí rádio
...chapete
Mne určite neškodí, 50 percent informácií a prehľadu mám z netu. Taktiež internetu vďačím za to, že sa mi zlepšil pravopis.
Dospelí si myslia, že nám internet škodí.
My si myslíme, že im televízia škodí.
Ak budú menej kukať telku. My budeme menej surfovať.
Tvojou ironickou poznámkou si zosmiešnila leda ak seba a poriadne, keďže kysucká deva sa voči gramatike neprevinila, až na dve čiarky.
Jedine ak by ju ktosi chytrý opravil, v tom prípade beriem späť : )
Inak zaujímalo by ma, že aké chyby tam mohla spraviť...
Dospely si myslia ze nam internet skody co vy na to
Keď tam bolo napísané „Dospely si myslia ze nam internet skody co vy na to ?“
V poriadku, je to pre mňa novota, že admini tu už menia diskusie.
Ahá, asi sa tu predčasne dodržuje SNSácky zákon o štátnom jazyku : )
A najsmutnejšie je to, že dišputa ohľadom hrúbky v nadpise sa mi zdá byť omnoho zmyselnejšia ako plánovaná diskusia : )
Tým prirodzene nechcem naznačiť, že rozprava okolo elementárnej hrúbky je ktoviejak zmyselná.
momentálne je doba, keď mladá generácia prvýkrát v histórii ovláda technológie lepšie než tá staršia. čo znamená, že nás vlastne nemá kto naučiť, čo si z nich máme zobrať, ako k nim pristupovať a ako ich čo najlepšie využiť.
dospelí už nad tým rezignujú, buď majú o internete skreslené predstavy alebo radšej žiadne.
nehovorím, že internet je zlo, rovnako ako ani nehovorím, že je svätý. má svoje plusy a mínusy, záleží len od človeka, ako ho bude využívať. bohužiaľ pre mladých ľudí sa internet stál(väčšinou!) iba synonymom nového spôsobu komunikácie. neuvedomujú si jeho informačnú hodnotu či rovnako aj sociálnu, umeleckú alebo akúkoľvek inú hodnotu, ktorú spoločnosti priniesol. takže v podstate ho využívajú totálne nahovno a nemá ich kto naučiť, čo všetko sa s tým ujom internetom vlastne dá robiť. a keď im to začne vysvetľovať niekto zo staršej generácie, tak sa nad tým len pousmejú a pomyslia si "dedko, čo ty už len o tom môžeš vedieť..."
bože, tak strašne chcem učiť na základnej škole možnosti využitia internetu a jeho sociálnu rolu v spoločnosti
Príliš generalizuješ.
Mimochodom, máš ešte akési resty z fóra o drogách ; )
keď sa o niečom rozpráva v teoretickej rovine, tak je príliš ťažké myslieť na každú existujúcu výnimku. pokiaľ som to napísala príliš generalizačne, tak to len preto, že som uvažovala nad väčšinou. samozrejme, že sú ľudia, ktorí sú mimo tohto. ale všeobecne by to malo platiť tak, ako si myslím. ak nie, tak ma oprav
o restoch viem, napravím, len hľadám tie mená, kde to bolo, keďže nechcem tliachnuť blbosť a nemám to z netu, ale z knižky. takže to chvíľku potrvá
a ty máš TS rest, keď už si to tak pripomíname
Prirodzene, že sa pri vcelku všeobecnej rozprave nedá myslieť na každú výnimku, avšak mám dôvodné podozrenie si myslieť, že počet výnimiek v tomto prípade nie je zanedbateľný k celkovému počtu prípadov.
Ako dôkaz by mi mala postačiť celkom obyčajná demografická krivka a nejaká štatistika vzdelanosti. Považujem za príliš zbytočné to detailne spracovávať, ale bajzom:
Myslím, že existuje relatívne veľa vzdelaných rodičov vo veku 30-55, ktorí majú deti vo veku 5-18 a teda dá sa povedať, že vedia o internete viac (alebo rovnako) ako ich deti. Preto si myslím, že by sa mal každý prípad posudzovať individuálne, keďže existuje pravdepodobnosť možno aj vyššia ako 15%, že rodič vie o IT naozaj viac ako dieťa. Naviac, tá pravdepodobnosť bude vyššia a vyššia, keďže my, deti internetu, časom splodíme deti a defaultne budeme o internete vedieť viac než naše deti.
To však ale nič nemení na fakte, že momentálne tvoja úvaha platí pre väčšinu a je teda korektná, len som mal potrebu uviesť drobnú poznámku : )
Ale rozhodne existuje určitý nenulový počet dospelých, ktorí naozaj dokážu skoro objektívne zhodnotiť klady a zápory internetu, čiže tvrdenie, že nás nemá kto naučiť "internetovej kultúre" je nesprávne : )
vzdelanosť nepodmieňuje aj IT inteligenciu. inak svoju myšlienku som čerpala z Umberta Eca, McLuhana a iných sociológov nových médií a keď sa aj poobzerám okolo seba, tak mi je jasné, že staršia generácia už nemá šancu dohnať rozvoj technológií.
táto nenulová časť však nemá prístup ku každému mladému, aby mu vysvetlila možné využitia internetu, takže stále ti tu ostane príliš veľká časť mladej generácie, ktorá internet nebude schopná správne využiť.
inak príklad. mám mamu informatičku/programátorku, vyštudovanú, pracuje v tom. ale internet ovládam rozhodne lepšie než ona, miliónkrát som jej musela s kdečím pomáhať. rovnako si myslím, že aj ja sa v určitom bode zastavím a už nebudem stíhať sledovať, čo je nové a znova nastane situácia, že moje deti budú poznať technológie lepšie než ja.
Zrejme sa aj zásadnejší vývoj v IT sektore zastaví (alebo zastavil?) a už nebude potrebné sa učiť temer každý deň novým kúskom, ako voľakedy.
Nepochybne, po facebooku vznikne ďalšia mánia, potom ďalšia a ďalšia ale myslím, že aj keď sa toho šialenstva nezúčastním, budem vedieť rozlíšiť, na čo to je dobré a na čo zlé.
Myslím, že naša generácia dokáže zachytiť novinky v IT. A tie novinky nebudú ktoviejak zásadné.
Povaha a štruktúra internetu sa už výraznejšie meniť nebude, môj pocit.