Ak by ste mali možnosť vybudovať celé školstvo odznova. bez akýchkoľvek obmedzení.. ako by vyzeralo? Budovy škôl,učebne,zariadenia,učitelia,vyučovanie?
presne take prezentacie by mali fungovat. myslim tu, ktoru spravil Martin...
hlavne podstatny pocet zamestnancov by mali vymenit, pretoze mame strasne vela vyhoretych ucitelov, ktorych nebavi to, co robia. samozrejme by sa musel zvysit plat, aby im tam chodili fakt dobri, ale stalo by to za to.
mne by sa páčila taká dobrovoľná školská dochádzka a kto by prišiel do školy dostal by stále veľký fajný obed a darček a do práce by brali každého kto by počas života chytil aspoň pár 1 ...
čo sa týka gymnázia, tak v prvom rade by som zrušila nejaké nepotrebné hodiny, ako napríklad etiku a náboženstvo (o umení a kultúre nehovoriac...), taktiež zbytočné jednohodinovky (geo, bio,...), pretože radšej mať fakt už tie dve hodiny alebo potom vôbec
tiež by som zaviedla volenie si voliteľných predmetov už v prváku (s možnosťou neskôr to ľahko zmeniť, ak by niekto zistil, že fakt pôjde radšej inou cestou a nemusel by potom stresovať a vyberať si náhradné riešenia a sprostosti), s tým, že by potom už ďalej v druháku tie predmety (ako fyz, chem,...) boli v menšom počte a v tretiaku a štvrtáku vôbec a mali by ich vo forme seminárov iba tí, čo to fakt chcú
a keď by sa nám to potom tak trochu skresalo, tak by sa mohla škola o takú hodinu posunúť, ale poobede by zostala rovnaká
a hlavne by sa mali poriadne od základov zmeniť učební plány, lebo to celé je jedno veľké O___O
Na zakladkach by som zrusila vsetky cirkevne skoly ktore obmedzuju ziakovi (hlavne dievcatam) vidiet novy pohlad na cokolvek przentuju vam len jednu cestu..
Na strednej skole by si studenti uz od prvaku vyberali predmety, ktore by mohli kazdeho pol roka zmenit. Ziaci by sa tak vyhli hodinam na ktore chodia ako za trest (napr ja na matiku) a mohli by sa plne venovat tomu co ich bavi a v com sa vidia.
A knihy, a podobne materialy by mali vsetci v notebooku ktory by si nosili vsetci so sebou a nemuseli by sme trepat tazke knihy a kazit si chrbat..
@kosh studium je pre mna dost podstatne aj ked je mozne sa tomu nevenujem dostatocne, ale mam pocit ze matike venujem az moc casu a nemam vysledky ako napriklad na predmetoch ktorym venujem mozno len polovicu toho casu..a ma znechucuje
@ufel premyslat ako uvazovat, preco je to asi tak, preco to funguje, co by bolo, keby to fungovalo inac. Matematika je preto povazovana za tazku, lebo sa treba naucit jej jazyk a treba pri nej rozmyslat, ale skutocne rozmyslat, co je praca narocnejsia ako sa ucit ostatne predmety, aby si ich odrecitovala. Dnes na skolach sa velmi malo ucit rozmyslat a ludia sa ucia ako pamatat si. Napriklad je uplny nezmysel ta naspamat ucit pravidla pre upravu rovnice. Ono ani tie vzorce ktore Vas ucia v matike nie su tazke a na skutocne maloktory vzorec by nevedel clovek po troche uvazovania prijst sam.
Ale aj rozmyslanie je cinnost, ktoru sa treba naucit a zvyknut si na to. Ak som doucoval matematiku, tak som z trojkarov za 4 doucovania spravil najlepsich matikarov v triede. Dlhodobo, nie iba na danu temu. A to presne toto, lebo som ich doucoval v rozmyslami a zvolil som pritom pouzit latku z matiky, ktoru sa prave ucia.
Iba raz som narazil na cloveka, ktoreho som nebol schopny nic naucit. Ale ten clovek nevedel pochopit, co je to zvysok po deleni. Teda dievca, pokial chapes, co je zvysok po deleni, mas aj na stredoskolsku matematiku uplne v pohode len sa trochu treba naucil rozmyslat spravnym sposobom.
Stredoskolska nemyslim limity, integraly a derivacie. Tieto veci nemoze pochopit stredoskolak uplne, maximalne tak okrajovo a preto su s tym problemy. Ale ostatne veci z matematiky zo strednej skole sa daju pochopit celkom, uplne, dokonale.
@kosh myslim ze nemam pravo sa s tebou hadat lebo sa do matiky nerozumiem vobec, a ty si sa zjavne "naucil jej jazyk"...ale v tom pripade pre mna predstavuje problem ako sa to naucit ak sa mi to nepodarilo doteraz samej ani s žiadnym profesorom(a bolo ich dost) a to chodim do druhaku na gympel. Tak ako si sa vlastne naucil spravne nad matikou rozmyslat??
@ufel sklamalo ma slovensko skolstvo a dobry ucitelia na matematiku su velmi vzacni.. zacal som sa ucit tak, ze som zacal pytat sameho seba, preco je to tak a dufam som nad tym, az kym som na to neprisiel. Tvaril som aj cas nad vecami, preco je minus krat plus minus a minus krat munis plus
A hej, aby som nezabudol, monitor z matematiky som mal jeden na 55% a druhy na 33%. Mal som A uroven. Neviem, ako to je dnes. Ja som zazil este maturitu z piatich predmetov.
@ufel stredoskolska matematika je velmi jednuducha. Ale aby sa Ti javila jednoducha, musis zmenit svoj posob rozmyslania co je sakra tazke. Musis sa naucit rozmyslat inac a doslednejsie, ako si zvyknuta.
aby nemala nejaky svoj pocit hluposti. este raz, hoci je stredoskolska matematika jednoducha, ak si zvyknuta, tak uvidiet tu jednoduchost je sakra tazke.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
20 komentov
Učebnice by boli na internete a aj ich rôzne varianty.
Telesná by bola rozdelená na rôzne krúžky, kde by si mohol každý vybrať to čo chce.
Baby by mohli chodiť vyzívavo.
hlavne podstatny pocet zamestnancov by mali vymenit, pretoze mame strasne vela vyhoretych ucitelov, ktorych nebavi to, co robia. samozrejme by sa musel zvysit plat, aby im tam chodili fakt dobri, ale stalo by to za to.
a už nič nové čo nebolo spomenuté ma nenapadá
tiež by som zaviedla volenie si voliteľných predmetov už v prváku (s možnosťou neskôr to ľahko zmeniť, ak by niekto zistil, že fakt pôjde radšej inou cestou a nemusel by potom stresovať a vyberať si náhradné riešenia a sprostosti), s tým, že by potom už ďalej v druháku tie predmety (ako fyz, chem,...) boli v menšom počte a v tretiaku a štvrtáku vôbec a mali by ich vo forme seminárov iba tí, čo to fakt chcú
a keď by sa nám to potom tak trochu skresalo, tak by sa mohla škola o takú hodinu posunúť, ale poobede by zostala rovnaká
a hlavne by sa mali poriadne od základov zmeniť učební plány, lebo to celé je jedno veľké O___O
Na strednej skole by si studenti uz od prvaku vyberali predmety, ktore by mohli kazdeho pol roka zmenit. Ziaci by sa tak vyhli hodinam na ktore chodia ako za trest (napr ja na matiku) a mohli by sa plne venovat tomu co ich bavi a v com sa vidia.
A knihy, a podobne materialy by mali vsetci v notebooku ktory by si nosili vsetci so sebou a nemuseli by sme trepat tazke knihy a kazit si chrbat..
to je vsetko
Ale aj rozmyslanie je cinnost, ktoru sa treba naucit a zvyknut si na to. Ak som doucoval matematiku, tak som z trojkarov za 4 doucovania spravil najlepsich matikarov v triede. Dlhodobo, nie iba na danu temu. A to presne toto, lebo som ich doucoval v rozmyslami a zvolil som pritom pouzit latku z matiky, ktoru sa prave ucia.
Iba raz som narazil na cloveka, ktoreho som nebol schopny nic naucit. Ale ten clovek nevedel pochopit, co je to zvysok po deleni. Teda dievca, pokial chapes, co je zvysok po deleni, mas aj na stredoskolsku matematiku uplne v pohode len sa trochu treba naucil rozmyslat spravnym sposobom.
Stredoskolska nemyslim limity, integraly a derivacie. Tieto veci nemoze pochopit stredoskolak uplne, maximalne tak okrajovo a preto su s tym problemy. Ale ostatne veci z matematiky zo strednej skole sa daju pochopit celkom, uplne, dokonale.
aby nemala nejaky svoj pocit hluposti. este raz, hoci je stredoskolska matematika jednoducha, ak si zvyknuta, tak uvidiet tu jednoduchost je sakra tazke.