ja súhlasím Kto mi vráti hodiny strávane na strednej škole. Napr. Matematika, fyzika, etika, a pod. pičoviny. No nikto
Podľa mojho názoru by matematika mala byť od 7 triedy dobrovoľným predmetom.
@songeenvelours nooo aj tak, ale myslím ako tie základné veci od nasobenie, delenia, zlomky, objemy, obsahy, a pod, sa mi zdá, že je to do 7 triedy. Ale sínusy kotangensy, s tým sa ešte nikdy v realnom svete nestretol, ani s vektormi a podobnými vecami. Pre mňa to zbytočné, ale keď to niekoho zaujíma, tak prosím
Ale tak by to nemalo byť iba s matikou, niekto nemá rád napr. jazyky, akože áno, jazyky treba, ale keď ich nijak nevie vtrepať do hlavy. tak je to pre neho skôr utrpenie.
Ale ja matiku neznášam, na strednej to pre mňa bolo týranie a útrpenie a to aj kvôli učiteľom a tie debiliny ako je napríklad goniometria aj tak nikdy nevyužijem. Vlastne som ani nikdy nevedela rozdiel medzi sínusom a cosínusom a netrápi ma to. Budem si počítať uhly v skrini doma asi...
@samtord Isto to nikdy nevyužiješ, ja som to vravela už vtedy, keď sme sa to učili, že pomocou cotangesov a sínusov si budem asi vypočítavať uhly v skrini, že či tam mám vecí uložené pod pravým uhlom a či mi náhodou nespadne kôpka
nie kazda skola, najma v zahranici su skoly, ktore tvorivost podporuju ale urcite sa take skoly najdu aj na Slovensku ...ale vacsina ju zabija, to je fakt
@songeenvelours
pretoze matematika je pismo v ktorom je napisane kniha vesmiru
navyse matematika ta nauci logike a urcitej jednoduchosti a exaktnosti vyjadrovania,co su veci doezite pre studium akehokolvek oboru.
pravdaze je dolezite aby to neucil nejaky kokot zlomyselny ktory s toho predmetu urobi muciaren
ale k teme
s tym pankom suhlasim,v mnohom su jeho nazory inspirativne
s tou akademickou inflaciou to trafil presne
@samtord tak podla mna to staci proste suhlasim ze v skolach sa ucia hlavne kktiny a nic prakticke , zaujimave sa tam ludia vacsinou nenaucia no a na to stacilo napisat .... tak urcite
nemyslím si, že chyba je v škole, ale skôr v spôsobe vyučovania, ktorý sa na školách preferuje...
stretol som sa už s vyučujúcimi, ktorí neučili dejepis štýlom dátumy, mená a názvy, ale snažili sa vysvetľovať súvislosti ako chápať dejiny a hlavne myslenie
stretol som sa s profesorkou matematiky, ktorá nepísala vzorce, ale zadala problém, dala určitý čas aby každý študent si vypracoval vlastné teórie ako sa dopracovať k výsledku, a potom sa jednotlivé nápady študentov rozoberali a vysvetľovali až sami študenti "objavili poučku v učebnici"
osnovy a školy nie sú zlé, zlý je spôsob ako sa zvykne učiť a pre študenta je dôležité si vedieť školu vybrať.... a potom mať šťastie na vyučujúcich, ktorí učia ku kreativite a nie ku memorovaniu...
škola nemá dávať informácie (to robí wikipedia), škola má učiť myslieť a vedieť sa pozerať na veci z pohľadu matematika, fyzika, chemika, biológa atď
ja si z tedu pamatam nasho fajn nazory, tuto pan -
a tuto pan o matike a detoch -
a kazdy co napise to co @1 a @2 je kvalitny imbecil, lebo matematika je praveda vsetkych, podporuje kreativitu, logicke myslenie, myslenie mimo kocky a rozvija sustredenie, praktikum a ucenlivost
okrem toho je vsade v kazdom obore a kazdy den ju vyuzivate ... dementi
keď sa k tomu tak postavíš, tak máš určite pravdu. na jednej strane s tebou súhlasím, na druhej strane hovorím, že škola má niečo do seba a do istej miery ma dokáže INŠPIROVAŤ. nevravím motivovať, to dokáže málokto a už vôbec nie nejaký učiteľko, čo si myslí, že pojedol všetku múdrosť sveta a na deckách si vylieva svoje mindráky z detstva.
informácie, ktorým dovolím vojsť do mojej hlavy ma dokážu nejakým spôsobom ovplyvniť aj pri tvorbe (mojej vlastnej iniciatívy, nie nejakých školských slohoch, dú alebo podobne) a rada využívam ako prínos faktov a nových informácií aj školské prostredie, predsa len nie všetko, čo nám do hláv cpú je zbytočné.
A s tou matematikou nesúhlasím, pretože matematika rozvíja myslenie, logiku... nemám k matematike vzťah a dva ročníky na SŠ som bola na hranici reparátu, ale keby sme nemali matematiku, keby sme nejako tie mozgy nenamáhali, čo by z nás bolo? všetci sa učíme jazyky, jazyky sú super, jasné, potrebné, ale ak viem perfektne po anglicky a nič viac, tak mám vedomosti na úrovni 5-ročného britského škôlkara.
a este k tej hierarchii predmetov co je spominana vo videu...
kolko ludi si zaraba na zivobytie niecim co je spojene s tancom alebo hudbou a kolko matematikou a informatikou?
keby ludia sa viac ucili matiku tak by mozno aj neverili tym grafom v novinach alebo hoaxom, ze ako vyhrat desattisice v IT kasinach ... ale vsak matiku v realnom zivote nevyuzijete, vsak?
škola kreativitu nezabíja, iba obmedzuje na základe skúsenosti, teda učí, že problém môže mať riešenie,ale neučí, že ten problém môže mať viacej riešení. To znamená, že v škole vás naučia vyriešiť niečo určitým spôsobom, dajú vám skúsenosť, ale nepovedia nič o tom, že k riešeniu nevedie iba jedna zaužívaná cesta, ale je ich viacero. Napríkald matematika je dobrým príkladom. Vždy sa načrtne problém a riešenie, akurát často sa stáva, že daný problém sa dá vyriešiť rôznymi výpočtami, ale učiteľ vám povie, že máte počítať iba tým jediným, lebo iný neovláda, resp. nie je dosť kreatívny aby na to sám prišiel. Dajme tomu, že v škole učia, že 2+2 je 4, ale rovnako tak to môže 2 na 2 alebo 8/2, či nejaká zložitá operácia zaznačená vo vzorci. Fantázii sa medze nekladú a pritom výsledok je vždy rovnaký.
kua a videli ste vobec to video vy znalci v prvych postoch?
on hovori uplne o niecom inom ...
ze system edukacie by mal viac podnecovat kreativitu a nehodnotit chybovost tak prisne, mal by mat odbornikov, ktori kvalitne identifikuju osobnost dietata, mal by byt menej masovy, viac dotovany, nepraktikovany v zauzivanych skatulkoidnych osnovach, ale volnejsich praktikach ... viac praxe a podnecovania vymyslania ciest a inovacii
@matwejo Matika by bola možno fajn, keby ju vo veľa prípadoch neučili ľudia, pri ktorých sa Ti pri slove matematika začne chcieť grcať, keďže som sama takých mala, že som pred každou hodinou matiky bola posratá od strachu, tak ju neznášam holt veľa závisí od učiteľa. Jeden rok, čo som mala normálnu učiteľku tak som ju mala aj rada.
@wicki no vidis, to nie je problem predmetu, ale pedagoga ... ako podla mojho nazoru by odbor ucitelsky mal byt jeden z najtazsich na studovanie a potom adekvatne hodnoteny v edukacnom systeme vyplatou, postavenim .. motivovalo by to ludi sikovnejsich a takych co sa na to hodia to vystudovat a ucit deti dobrou formou a sucasne byt aspon priemernym odbornikom v oblasti ... potom sa nestane, ze ucitelske odbory na VS su uplne sracky, kde chodia ludia po titul prechadzat a potom na skolach ucia ludia co ich to ani nebavi, ani nevedia vela o tom (ako moja ucitelka IT v prvaku na SS, ked som vedel viac ako ona od mojho otca)
ja neviem na aké školy ste chodili, ale mňa neobmedzuje vôbec
neviem prečo ste po prvom ročníku na strednej neodišli, keď to tvrdíte, práveže mňa niektoré veci aj podnietili k novým nápadom, celkovo je to aj zmena priestorov, ktoré tú kreativitu povzbudzujú, ľudia, myšlienky, učivo
už sa mi milión krát stalo, že som v škole našiel super nápady na niečo nové, čiže si nemyslím žeby ma nejak obmedzovala niečím
ale jediný zbytočný predmet ktorý považujem je telesná, pretože aj keď matematiku nenávidím, fyziku tiež a ďalšie predmety s tým, takmer vždy som sa s danými vecami stretol aj v realite, samozrejme nebudem na ulici počítať rovnice, ale to podnecuje logiku, logické zmýšĺanie, viem ako zneutralizovať kyseliny čo mi raz aj trebalo vedieť, a podobné veci, ešte aj umenie a kultúra ma niečo naučili, vytvarná tiež s tým som sa milion krát stretol ale telesná nikdy proste
ak človek chce cvičiť tak to bude robiť aj doma, popr. si dá tráning, čo je môj prípad, a keď cvičiť nechce tak nebude vôbec a v ničom mu to nepomôže akurát ho nútia robiť veci, ktoré by v reále mali byť relaxom a nie nejakou skúškou telesnej zdatnosti
škola nezabíja tvorivosť len ju nepodporuje. a k niektorým komentárom: taký názor "načo mi kedy toto bude" som mala keď som mala 10. našťastie som z toho vyrástla. smutné, že niektorí nie
@matwejo No ta veď to, že stať sa učiteľom nie je až také ťažké a finančné ohodnotenie tiež nie je veľmi adekvátne a tak niektorí učitelia si vybíjajú komplexy na žiakoch a dokážu im úplne znechutiť daný predmet. Preto sa netreba čudovať prvým dvom názorom a aj môjmu. Každému ide niečo iné lepšie a učiteľ by to mal byť schopný vysvetliť tak, aby aj ten najpomalšie mysliaci človek to pochopil. Teda aspoň na stredne" by to tak malo byť. To, že to tak nie je, je už iná vec. Ak človek chce, dokáže sa naučiť všetko aj so zlým učiteľom, ak ho to však nebaví a nenapĺňa, tak ten učiteľ je tam na to, aby to danému človeku priblížil a pomohol sa mu to naučiť a nie nato, aby ho zdeptal a znechutil mu ten predmet do konca života.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
50 komentov
Podľa mojho názoru by matematika mala byť od 7 triedy dobrovoľným predmetom.
Ale ja matiku neznášam, na strednej to pre mňa bolo týranie a útrpenie a to aj kvôli učiteľom a tie debiliny ako je napríklad goniometria aj tak nikdy nevyužijem. Vlastne som ani nikdy nevedela rozdiel medzi sínusom a cosínusom a netrápi ma to. Budem si počítať uhly v skrini doma asi...
pretoze matematika je pismo v ktorom je napisane kniha vesmiru
navyse matematika ta nauci logike a urcitej jednoduchosti a exaktnosti vyjadrovania,co su veci doezite pre studium akehokolvek oboru.
pravdaze je dolezite aby to neucil nejaky kokot zlomyselny ktory s toho predmetu urobi muciaren
ale k teme
s tym pankom suhlasim,v mnohom su jeho nazory inspirativne
s tou akademickou inflaciou to trafil presne
stretol som sa už s vyučujúcimi, ktorí neučili dejepis štýlom dátumy, mená a názvy, ale snažili sa vysvetľovať súvislosti ako chápať dejiny a hlavne myslenie
stretol som sa s profesorkou matematiky, ktorá nepísala vzorce, ale zadala problém, dala určitý čas aby každý študent si vypracoval vlastné teórie ako sa dopracovať k výsledku, a potom sa jednotlivé nápady študentov rozoberali a vysvetľovali až sami študenti "objavili poučku v učebnici"
osnovy a školy nie sú zlé, zlý je spôsob ako sa zvykne učiť a pre študenta je dôležité si vedieť školu vybrať.... a potom mať šťastie na vyučujúcich, ktorí učia ku kreativite a nie ku memorovaniu...
škola nemá dávať informácie (to robí wikipedia), škola má učiť myslieť a vedieť sa pozerať na veci z pohľadu matematika, fyzika, chemika, biológa atď
(a nie, video som este nevidela, vyjadrujem sa ku komentarom tu )
ach... ach... ach.
ja si z tedu pamatam nasho fajn nazory, tuto pan -
a tuto pan o matike a detoch -
a kazdy co napise to co @1 a @2 je kvalitny imbecil, lebo matematika je praveda vsetkych, podporuje kreativitu, logicke myslenie, myslenie mimo kocky a rozvija sustredenie, praktikum a ucenlivost
okrem toho je vsade v kazdom obore a kazdy den ju vyuzivate ... dementi
informácie, ktorým dovolím vojsť do mojej hlavy ma dokážu nejakým spôsobom ovplyvniť aj pri tvorbe (mojej vlastnej iniciatívy, nie nejakých školských slohoch, dú alebo podobne) a rada využívam ako prínos faktov a nových informácií aj školské prostredie, predsa len nie všetko, čo nám do hláv cpú je zbytočné.
A s tou matematikou nesúhlasím, pretože matematika rozvíja myslenie, logiku... nemám k matematike vzťah a dva ročníky na SŠ som bola na hranici reparátu, ale keby sme nemali matematiku, keby sme nejako tie mozgy nenamáhali, čo by z nás bolo? všetci sa učíme jazyky, jazyky sú super, jasné, potrebné, ale ak viem perfektne po anglicky a nič viac, tak mám vedomosti na úrovni 5-ročného britského škôlkara.
kolko ludi si zaraba na zivobytie niecim co je spojene s tancom alebo hudbou a kolko matematikou a informatikou?
keby ludia sa viac ucili matiku tak by mozno aj neverili tym grafom v novinach alebo hoaxom, ze ako vyhrat desattisice v IT kasinach ... ale vsak matiku v realnom zivote nevyuzijete, vsak?
on hovori uplne o niecom inom ...
ze system edukacie by mal viac podnecovat kreativitu a nehodnotit chybovost tak prisne, mal by mat odbornikov, ktori kvalitne identifikuju osobnost dietata, mal by byt menej masovy, viac dotovany, nepraktikovany v zauzivanych skatulkoidnych osnovach, ale volnejsich praktikach ... viac praxe a podnecovania vymyslania ciest a inovacii
» scholasticadministrator.typepad.com/.a/6a00e54f8c25...
a ukamenujte ma
neviem prečo ste po prvom ročníku na strednej neodišli, keď to tvrdíte, práveže mňa niektoré veci aj podnietili k novým nápadom, celkovo je to aj zmena priestorov, ktoré tú kreativitu povzbudzujú, ľudia, myšlienky, učivo
už sa mi milión krát stalo, že som v škole našiel super nápady na niečo nové, čiže si nemyslím žeby ma nejak obmedzovala niečím
ale jediný zbytočný predmet ktorý považujem je telesná, pretože aj keď matematiku nenávidím, fyziku tiež a ďalšie predmety s tým, takmer vždy som sa s danými vecami stretol aj v realite, samozrejme nebudem na ulici počítať rovnice, ale to podnecuje logiku, logické zmýšĺanie, viem ako zneutralizovať kyseliny čo mi raz aj trebalo vedieť, a podobné veci, ešte aj umenie a kultúra ma niečo naučili, vytvarná tiež s tým som sa milion krát stretol ale telesná nikdy proste
ak človek chce cvičiť tak to bude robiť aj doma, popr. si dá tráning, čo je môj prípad, a keď cvičiť nechce tak nebude vôbec a v ničom mu to nepomôže akurát ho nútia robiť veci, ktoré by v reále mali byť relaxom a nie nejakou skúškou telesnej zdatnosti